Die brok merk zal ik zo even op de laptop opzoeken als ik het vergeet herinner me eraan lol. Ga zo een koelkast ophalen voor mn zusje. Daarna zal ik kijken
Ik heb een uitkering die ik mag houden zolang ik studeer dus mn inkomen staat vast.
Ik ga door deelcertificaten te halen de bachelor psychologie kunnen doen in 3 jaar. En daarna de master gz psycholoog 1 jaar. School betaald mn mama gelukkig
Dan ga ik werken. Ik ga vragen om 6 uur per dag 5 dagen per week. Moet wel goedkomen met werk wqnt er is letterlijk geen 1 turkse psycholoog in nijmegen en alle oudereb die geen nederlands spreken en naar de psycholoog moeten gaan met begeleiders die vertalen. Wat dus ook extra kosten met zich meebrengt.
Het salaris van een gz psycholoog loopt op tot wel 6 duizend nog wat bruto wat natuurlijk niet mijn start salaris zal zijn. Als mn loon omhoog gaat kan ik ook halve dagen werken.
School is gemiddeld 15 uur per week. Bachelor heeft geen stage. Met de master zetten ze me wel aan het werk en als ik te lang weg moet regel ik iets met iemand maar dan moet ik dat tegen die tijd even bekijken.
Wat betreft de kosten om op mezelf te wonen, de grote balkon woningen zijn te duur heb ik ontdekt. Het word dus een 1 persoons huisjr van 50 a 60 vierkante meter. Waarschijnlijk 50. Met een klein balkonnetje maar dat maakt mij niet uit.
Ik heb alle vaste lasten erg ruim uitgerekend. Gas stroom water heb ik 120 voor apart geteld. Daar ga ik zowiezo wel onder zitten want ik ben van de kou (18 graden in huis is perfect) en douch altijd snel want vind het saai :p dat is 15 minuten max.
Wat het meeroken van mn hond betreft. Ik rook maar max 1 keer per week binnen met ramen open omdat ik die benauwde rook kamer ook niet fijn vind. En verder rook ik altijd buiten.
Een gz psycholoog kan ook zelfstandig een kantoortje huren en zelfstandig werken en zelf de uren indelen. Maar dan moet je elke minuut dat je besteed je hele agenda uit typen en ze blijven fouten maken met het uitbetalen en daar achter aan gaan. Plus de belasting is ziek hoog en blijf je ook mee bezig.
Over het algemeen verdien je dan wel echt heel veel meer. Maar al dat getyp uren lang en bezig houden met hun fouten zie ik niet zo zitten.. als ik echt te weinjg verdien of ze vinden het niet goed dat ik korte dagen wil draaien dan doe ik dat gewoon want dat verdient echt goed. En dan kan mn hondje lekker mee.
Wat de toekomst betreft moet ik nog later bekijken maar 1 ding is zeker. 8 uur aan 1 stuk werken ga ik niet doen tenzij het moet van school.