Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgeschoten tijdens wandeling in bos.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Hond doodgeschoten tijdens wandeling in bos.
dat is inderdaad een heel raar verhaal..... ne t wordt steeds vager en raarderderderderder
-
- Zeer actief
Ja, en Holleeder was tenslotte ook een beheerder.Domor schreef:En blijkbaar in een privébos terecht is gekomen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Kan natuurlijk ook dat de schutter de hond meegenomen heeft en hem in dat bos gedumpt heeft.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
of dit of dat de hond gewond weggekropen is.gonnie schreef:Kan natuurlijk ook dat de schutter de hond meegenomen heeft en hem in dat bos gedumpt heeft.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Sandra&co schreef:"Liep een beetje vooruit."
Zo ver dat hij een dag lang onvindbaar was. Ja hoor.
Maar wat lopen er toch een mongolen rond...een hond doodschieten. Sociaal gemankeerde.
Niet zo heel gek in Zuid-Limburg hoor

Of het kwade wil was of een ongeluk (hond aangezien voor zwijn/ree??) heb ik geen idee van, maar ik denk niet dat die vrouw iets te verwijten valt door haar hond daar (los) uit te laten.
Jawel, want de hond mocht daar niet los.veertje schreef:Sandra&co schreef:"Liep een beetje vooruit."
Maar wat lopen er toch een mongolen rond...een hond doodschieten. Sociaal gemankeerde.
Niet zo heel gek in Zuid-Limburg hoorDaar loopt je hond, zelfs op het pad zo uit zicht ook al is hij dan maar enkele meters verder. En een geschoten hond die in paniek wegrent vind je dan niet zo makkelijk terug in de begroeiing.
Of het kwade wil was of een ongeluk (hond aangezien voor zwijn/ree??) heb ik geen idee van, maar ik denk niet dat die vrouw iets te verwijten valt door haar hond daar (los) uit te laten.
"Ja, ik weet ook wel dat ik mijn hond eigenlijk aangelijnd moest houden.
- veertje
- Zeer actief
In zo ongeveer heel Zuid-Limburg mogen honden niet los. En ik wil wedden dat ook jij daar je hond gewoon los zou laten als je daar zou wonen.Neeltje schreef:Jawel, want de hond mocht daar niet los.
- Daphne
- Zeer actief
Nee, hij mocht daar niet los.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je hem dan maar voor zijn kop moet knallen, voor deze zogenaamde vreselijke overtreding.
Dat zal even lekker worden zeg, kinderen mogen ook geen snoepje pikken bij de drogisterij maar dat wil nog niet zeggen dat we hun klauwtjes eraf moeten hakken als ze betrapt worden.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je hem dan maar voor zijn kop moet knallen, voor deze zogenaamde vreselijke overtreding.
Dat zal even lekker worden zeg, kinderen mogen ook geen snoepje pikken bij de drogisterij maar dat wil nog niet zeggen dat we hun klauwtjes eraf moeten hakken als ze betrapt worden.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
-
- Zeer actief
Er zijn zoveel mensen die hun hond los laten lopen waar het niet mag.Neeltje schreef:Jawel, want de hond mocht daar niet los.veertje schreef:Sandra&co schreef:"Liep een beetje vooruit."
Niet zo heel gek in Zuid-Limburg hoorDaar loopt je hond, zelfs op het pad zo uit zicht ook al is hij dan maar enkele meters verder. En een geschoten hond die in paniek wegrent vind je dan niet zo makkelijk terug in de begroeiing.
Wij wonen gelukkig ergens waar we twee bossen hebben, waar de honden los mogen.
Op de losloopplekken in de wijk kan je beter je hond niet los laten, die liggen hier allemaal langs wegen, parkeerplaatsen en fietspaden, lekker over nagedacht. Daar laat ik mijn honden niet loslopen.
Dus als er een plek zou zijn waar mijn hond wel veilig los kon lopen maar het is daar niet toe gestaan zou ik ze daar loslaten.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Treurig en walgelijk.Yeufke schreef:Moos is gevonden.
https://www.1limburg.nl/doodgeschoten-h ... =section-1
Maar de dader kan makkelijk aangewezen worden toch? Dus aangifte doen en laten vervolgen. Desnoods ook nog een civiele rechtzaak en dan schadevergoeding eisen.
Ik heb er niet heel veel kaas van gegeten, maar ik heb voor mijn werk contact met een jager en die heeft een licentie voor "mijn" gebied. Ik mag dus niet zomaar een andere jager vragen. Dus ik neem aan dat er voor het gebied waar de hond geschoten is ook maar 1 jager aangewezen is. Of werkt dat niet zo?
Maar goed, spelende vrouw wat heeft u nou geleerd? Niet je hond ver uit zicht laten gaan in een gebied waar gejaagd wordt. ook al krijg je gelijk van iedereen op social media, de hond komt er niet mee terug.
Beetje zelfde categorie als op de fiets een vrachtwagen rechts inhalen. Dan kan er op je grafsteen "Maar ik had voorrang".
Laatst gewijzigd door Floortje op 15 jan 2018 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Dan nog, had die hond niet dood geschoten hoeven te worden en in een bos is een hond al snel uit zicht. Ze kunnen net een bochtje omgaan dan zijn ze al uit zicht.Floortje schreef:Treurig en walgelijk.Yeufke schreef:Moos is gevonden.
Maar de dader kan makkelijk aangewezen worden toch?
Ik heb er niet heel veel kaas van gegeten, maar ik heb voor mijn werk contact met een jager en die heeft een licentie voor "mijn" gebied. Ik mag dus niet zomaar een andere jager vragen. Dus ik neem aan dat er voor het gebied waar de hond geschoten is ook maar 1 jager aangewezen is. Of werkt dat niet zo?
Maar goed, spelende vrouw wat heeft u nou geleerd? Niet je hond ver uit zicht laten gaan in een gebied waar gejaagd wordt. ook al krijg je gelijk van iedereen op social media, de hond komt er niet mee terug.
Beetje zelfde categorie als op de fiets een vrachtwagen rechts inhalen. Dan kan er op je grafsteen "Maar ik had voorrang".
Die hond kon er niks aan doen dat zijn baas hem los liet lopen.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Uiteraard! Een hond vermoorden is walgelijk en misdadig!
Maar waarom je lot tarten als je al vaker een aanvaring hebt gehad? Ik zou zo'n figuur lekker uit de weg gaan.
Maar waarom je lot tarten als je al vaker een aanvaring hebt gehad? Ik zou zo'n figuur lekker uit de weg gaan.
Daphne schreef:Nee, hij mocht daar niet los.
Nee, dat zeg ik ook niet, behalve dat dit haar 'aandeel' in het ongeval is.
Dit dus. Ik zou sowieso al niet in een gebied gaan wandelen waar gejaagd wordt.Floortje schreef:Uiteraard! Een hond vermoorden is walgelijk en misdadig!
-
- Zeer actief
jij niet maar een hoop mensen wel, zeker als het prettig wandelen is,( en het gewoon openbaar groen is ) als je die groen kabouters met geweer wegdenkt........ ik zou me ook niet door dat soort terreur tegen laten houden hoor....... en ik houd Zuri aan de lange lijn, want die heeft oren voor de sier.... maar ik laat Gil overal loslopen want hij luistert zo ongeveer honderd procent, en de eerste de beste jager die hem dan moet hebben, mag van mij aan de hoogste wilg,
er bestaat nog zoiets als de conversatie aangaan, we leven niet in het wilde westen . gewoon dat neerschieten is niet normaal, gewoon niet

-
- Zeer actief
Precies, dat stelletje paardenplassers kan me wat.S@ndr@ schreef:jij niet maar een hoop mensen wel, zeker als het prettig wandelen is,( en het gewoon openbaar groen is ) als je die groen kabouters met geweer wegdenkt........ ik zou me ook niet door dat soort terreur tegen laten houden hoor....... en ik houd Zuri aan de lange lijn, want die heeft oren voor de sier.... maar ik laat Gil overal loslopen want hij luistert zo ongeveer honderd procent, en de eerste de beste jager die hem dan moet hebben, mag van mij aan de hoogste wilg,er bestaat nog zoiets als de conversatie aangaan, we leven niet in het wilde westen . gewoon dat neerschieten is niet normaal, gewoon niet
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Politie neemt doodgeschoten hond in beslag voor onderzoek. (met filmpjes politie en eigenaresse)
https://www.1limburg.nl/politie-neemt-d ... =section-1
https://www.1limburg.nl/politie-neemt-d ... =section-1
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Cairo_ schreef:Als het waar is zal zo'n chagrijnige jager zich kapot lachen dat iedereen denkt dat het een wazig verhaal is. En die jagers kunnen me een potje chagrijnig zijn.Floortje schreef:Je weet nooit 100% zeker of het veilig is natuurlijk. Maar deze mevrouw had daar al eerder ruzie met een jager gehad wegens het loslopen van de hond.
Als dit verhaal waar blijkt te zijn dan hoop ik dat de jager zwaar wordt bestraft, want een hond doodschieten als straf of uit frustratie is natuurlijk ronduit misdadig.
Op YouTube was er een filmpje dat een jager zelfs met zijn wapen dreigt en richt op een actievoerder.
Hier ook al een getuige van zulke chagrijnen;
ehh, afschot van zwanen is op vergunning en dat is nog een extra papierwinkel naast de jachtakte, de jagers bleken bij controle alle papierwerk op orde te hebben
daarnaast, op klaarlichte dag, ja de jacht is overdag, wat ze ook al aangeven, dat mag alleen op de dag
en snap echt wel dat de boeren hun land liever vrij houden van de zwanenstront, maar een vergunning om zwanen af te schieten wordt echt niet zomaar verleent daar is het een en ander aan vooraf gegaan
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
het kan 1 jager zijn, maar ook een groep jagers die daar gezamenlijk jagen, je weet dus niet of het om dezelfde jager gaat als waar ze een aanvaring mee gehad heeftFloortje schreef:Treurig en walgelijk.Yeufke schreef:Moos is gevonden.
Maar de dader kan makkelijk aangewezen worden toch? Dus aangifte doen en laten vervolgen. Desnoods ook nog een civiele rechtzaak en dan schadevergoeding eisen.
en idd, je kan wel gelijk hebben, maar daar komt je hond niet mee terug
verder denk ik niet dat de jager de hond meegenomen heeft, maar idd dat die weggekropen is, anders had je hem denk ik echt niet terug gevonden, helaas. fijn dat ze nu afscheid kan nemen in elkgeval
- kipo
- Zeer actief
Weet jij waar gejaagd wordt? Bovendien was dit in België en dat ligt toch weer anders. Om ons heen is álles jachtgebied. Letterlijk alles, behalve de bebouwing in ons dorp. Het kerkhof aan de rand van het dorp? Aangewezen jachtgebied. De weilanden waar de buurvrouw haar paarden heeft lopen? Aangewezen jachtgebied.Neeltje schreef:Dit dus. Ik zou sowieso al niet in een gebied gaan wandelen waar gejaagd wordt.Floortje schreef:Uiteraard! Een hond vermoorden is walgelijk en misdadig!
Overal waar ik met mijn honden kán lopen. Idem dito.
-
- Zeer actief
afschot van zwanen is belachelijk,( vind ik ) zwanen zijn hun hele leven trouw aan hun partner,( je creëert dus een hoop leed met schieten) ze zijn territoriaal en ja in de winter zitten ze bij elkaar, maar je struikelt nog niet over de zwanen. over t algemeen zit er 1 echtpaar en met mazzel wat jongen in 1 omgeving. zeker in de zomer maanden zijn ze erg gesteld op geen indringers ( andere zwanen)
t zijn geen ganzen die in kuddes van veel te veel leven..
dus die paar keutels zomers daar grazen die grote grazers wel omheen. verder is t prijs schieten die beesten zijn absoluut veel te groot om te manoeuvreren of te ontsnappen en ik snap niet wat je er aan vind als je zichzelf respecterend mens. vergunning of niet...
dus die paar keutels zomers daar grazen die grote grazers wel omheen. verder is t prijs schieten die beesten zijn absoluut veel te groot om te manoeuvreren of te ontsnappen en ik snap niet wat je er aan vind als je zichzelf respecterend mens. vergunning of niet...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:afschot van zwanen is belachelijk,( vind ik ) zwanen zijn hun hele leven trouw aan hun partner,( je creëert dus een hoop leed met schieten) ze zijn territoriaal en ja in de winter zitten ze bij elkaar, maar je struikelt nog niet over de zwanen. over t algemeen zit er 1 echtpaar en met mazzel wat jongen in 1 omgeving. zeker in de zomer maanden zijn ze erg gesteld op geen indringers ( andere zwanen)
nou bij ons in de omgeving (van het nieuwe huis) zitten ze toch echt met flinke koppels (40-50 is geen uitzondering) in het land en zit er zomers op iedere 50 meter wel een koppel te broeden, dus ja snap de weerstand van de boeren daar in. Maar enkel weerstand van de boeren zegt ook nog niet genoeg, want de provincie geeft de vergunningen af en dan moet eerst aangetoond worden dat er ruim voldoende gedaan is om op andere wijzen van de zwanen (geëdit, stond eerst ganzen, bedoelde zwanen) af te komen.
Laatst gewijzigd door crutz op 15 jan 2018 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier jagen ze midden op t industrieterrein en ja ik loop daar ook net als veel werknemers van bedrijven. En ja ook diverse aanvaringen gehad wat een eikels...kipo schreef:Weet jij waar gejaagd wordt? Bovendien was dit in België en dat ligt toch weer anders. Om ons heen is álles jachtgebied. Letterlijk alles, behalve de bebouwing in ons dorp. Het kerkhof aan de rand van het dorp? Aangewezen jachtgebied. De weilanden waar de buurvrouw haar paarden heeft lopen? Aangewezen jachtgebied.Neeltje schreef:Dit dus. Ik zou sowieso al niet in een gebied gaan wandelen waar gejaagd wordt.Floortje schreef:Uiteraard! Een hond vermoorden is walgelijk en misdadig!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- kipo
- Zeer actief
Nou! Met 12 naast elkaar een akkertje uitkammen en dan met 12 op 1 konijn knallen.
Stoerrrrr.....
Stoerrrrr.....
- veertje
- Zeer actief
Laatst waren ze vlakbij Maastricht in een weiland aan het jagen. Lag direct langs een drukke weg en ik zag ze ook gewoon rustig richting weg richten. Dan loop je in het bos nog veiliger denk ik...malinois schreef:Hier jagen ze midden op t industrieterrein en ja ik loop daar ook net als veel werknemers van bedrijven. En ja ook diverse aanvaringen gehad wat een eikels...kipo schreef:Weet jij waar gejaagd wordt? Bovendien was dit in België en dat ligt toch weer anders. Om ons heen is álles jachtgebied. Letterlijk alles, behalve de bebouwing in ons dorp. Het kerkhof aan de rand van het dorp? Aangewezen jachtgebied. De weilanden waar de buurvrouw haar paarden heeft lopen? Aangewezen jachtgebied.Neeltje schreef:Dit dus. Ik zou sowieso al niet in een gebied gaan wandelen waar gejaagd wordt.Floortje schreef:Uiteraard! Een hond vermoorden is walgelijk en misdadig!
-
- Zeer actief
Ganzen is wel een probleem, er zijn er veel te veel,... zwanen zijn er veel minder en die planten zich ook niet zo hard voor, verder als je als boer de eieren schud kun je de afschot pittig voorkomen zonder leed, de boer hier doet het al jaren, laar er 1 of 2 zonder schudden de rest komt niet uit.. De provincie, heeft wat de betreft ook niet de wijsheid in pacht hoor, ..... t zijn over het algemeen best slimme mensen maar je kunt nu eenmaal niet overal expert in zijn en alles weten en overal rekening mee houden..... ik blijf er dus bij dat ik afschot wreed vind .. en dat t niet nodig zou moeten zijn... als de boeren meewerken... met een beetje beleidcrutz schreef:S@ndr@ schreef:afschot van zwanen is belachelijk,( vind ik ) zwanen zijn hun hele leven trouw aan hun partner,( je creëert dus een hoop leed met schieten) ze zijn territoriaal en ja in de winter zitten ze bij elkaar, maar je struikelt nog niet over de zwanen. over t algemeen zit er 1 echtpaar en met mazzel wat jongen in 1 omgeving. zeker in de zomer maanden zijn ze erg gesteld op geen indringers ( andere zwanen)
nou bij ons in de omgeving (van het nieuwe huis) zitten ze toch echt met flinke koppels (40-50 is geen uitzondering) in het land en zit er zomers op iedere 50 meter wel een koppel te broeden, dus ja snap de weerstand van de boeren daar in. Maar enkel weerstand van de boeren zegt ook nog niet genoeg, want de provincie geeft de vergunningen af en dan moet eerst aangetoond worden dat er ruim voldoende gedaan is om op andere wijzen van de ganzen af te komen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
bedoelde overigens zwanen in mijn eerste stuk, zal het nog aanpassenS@ndr@ schreef:Ganzen is wel een probleem, er zijn er veel te veel,... zwanen zijn er veel minder en die planten zich ook niet zo hard voor, verder als je als boer de eieren schud kun je de afschot pittig voorkomen zonder leed, de boer hier doet het al jaren, laar er 1 of 2 zonder schudden de rest komt niet uit.. De provincie, heeft wat de betreft ook niet de wijsheid in pacht hoor, ..... t zijn over het algemeen best slimme mensen maar je kunt nu eenmaal niet overal expert in zijn en alles weten en overal rekening mee houden..... ik blijf er dus bij dat ik afschot wreed vind .. en dat t niet nodig zou moeten zijn... als de boeren meewerken... met een beetje beleidcrutz schreef:S@ndr@ schreef:afschot van zwanen is belachelijk,( vind ik ) zwanen zijn hun hele leven trouw aan hun partner,( je creëert dus een hoop leed met schieten) ze zijn territoriaal en ja in de winter zitten ze bij elkaar, maar je struikelt nog niet over de zwanen. over t algemeen zit er 1 echtpaar en met mazzel wat jongen in 1 omgeving. zeker in de zomer maanden zijn ze erg gesteld op geen indringers ( andere zwanen)
nou bij ons in de omgeving (van het nieuwe huis) zitten ze toch echt met flinke koppels (40-50 is geen uitzondering) in het land en zit er zomers op iedere 50 meter wel een koppel te broeden, dus ja snap de weerstand van de boeren daar in. Maar enkel weerstand van de boeren zegt ook nog niet genoeg, want de provincie geeft de vergunningen af en dan moet eerst aangetoond worden dat er ruim voldoende gedaan is om op andere wijzen van de ganzen af te komen.
-
- Zeer actief
Bij ons zitten in de weilanden ook zoveel zwanen dat je meer wit dan groen ziet.
-
- Zeer actief
volgens mij is dat alleen in de winter, maar goed, hier zie je er niet zoveel, we hebben wel geteld denk ik 3 stellen in de omgeving en ik vind het geweldig om ze te zien ook als ze jongen hebben, durf alleen niet goed foto`s te plaatsen dan, omdat er altijd weer mensen zijn die er wat mee moeten dan...
worden in de zomer regelmatig dode zwanen en hun jongen gevonden in de omgeving van Hoorn, 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:volgens mij is dat alleen in de winter, maar goed, hier zie je er niet zoveel, we hebben wel geteld denk ik 3 stellen in de omgeving en ik vind het geweldig om ze te zien ook als ze jongen hebben, durf alleen niet goed foto`s te plaatsen dan, omdat er altijd weer mensen zijn die er wat mee moeten dan...worden in de zomer regelmatig dode zwanen en hun jongen gevonden in de omgeving van Hoorn,
bij ons in de omgeving zitten ze wel het jaar rond en wat ik zeg, iedere 50 meter zit wel een nest op het stuk vanaf de stad naar huis als ik dat rij.