Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kleedjes zijn ideaal voor de honden op de bank?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Welke kleedjes zijn ideaal voor de honden op de bank?

Ongelezen bericht door Suuz! »

Gekke vraag misschien, maar we hebben sinds kort een nieuwe bank en de honden mogen daar nog best op, maar ik heb het liefst wel een kleedje onder ze en wil ze ook leren op welke plekken ze wel en niet mogen springen (de plekken met kleedje dus wel).

Voorheen hadden we fleecekleedjes voor de honden op de bank maar die heb ik ooit weg gegooid vanwege het feit dat het zo veel haar aantrekt en zo statisch is. Ik hou er niet echt van. Maar goed, wat dan. We hebben nu een katoenen mexicaaans patroon kleedje van de xenos, die voldoet wel, maar is wat licht qua stof waardoor als ze een keer draaien het kleedje ook erg snel opkrult. Eigenlijk zoek ik dus zo'n kleedje denk ik maar wat zwaarder.

Maar ik ben wel benieuwd wat jullie gebruiken als je een kleedje voor de honden gebruikt op de bank. Welke zijn fijn en welke moet ik vermijden? :)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welke kleedjes zijn ideaal voor de honden op de bank?

Ongelezen bericht door sbientje »

ik doe meestal een oude hoes van een dekbed :D Is neit heel decoratief maar dat ben ik zelf ook niet dus ach
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb katoenen kleden bij action gekocht en die deels opgevouwen. Ik duw ze vast in de naad van de bank. Ze trekken nauwelijks haar aan, zijn makkelijk te wassen en ze kleuren leuk bij het kleed. Ziet er nog enigszins netjes uit ook.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nepbont, fleece en een soort geweven stof. Vind het allemaal prima en merk niks van het statische/haren aantrekken?
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Gebruik op een bank een hoeslaken en op de andere bank een badlaken.
Het hoeslaken zit om de kussens vast en verschuift vrijwel niet. Het badlaken zit onder de rugleuning gepropt en blijft ook goed liggen.
Groetjes, Terry
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik heb er altijd een gewoon vetbed op liggen. Bevalt me prima.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik heb een mooie woonplaid liggen om de bank te beschermen. Om de woonplaid mooi te houden heb ik daar een fleece kleed over liggen. Omdat dat fleece kleed elke dag vol haren zit heb ik daar weer nepbonten woonkleden op liggen :lol1:

Alles verschuift steeds, grote ergernis, maar ik kan even niets anders verzinnen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

*Wolf* schreef:Ik heb een mooie woonplaid liggen om de bank te beschermen. Om de woonplaid mooi te houden heb ik daar een fleece kleed over liggen. Omdat dat fleece kleed elke dag vol haren zit heb ik daar weer nepbonten woonkleden op liggen :lol1:

Alles verschuift steeds, grote ergernis, maar ik kan even niets anders verzinnen.
Dan kun je net zo goed die onderste woonplaid en die fleecedeken weghalen toch? :lol1:
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik gebruik een bedsprei ;) Ideaal, gaan geen haren inzitten makkelijk te wassen en drogen en blijft goed liggen . Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Sandra&co schreef:
*Wolf* schreef:Ik heb een mooie woonplaid liggen om de bank te beschermen. Om de woonplaid mooi te houden heb ik daar een fleece kleed over liggen. Omdat dat fleece kleed elke dag vol haren zit heb ik daar weer nepbonten woonkleden op liggen :lol1:

Dan kun je net zo goed die onderste woonplaid en die fleecedeken weghalen toch? :lol1:
Nou is denk ik toch niet helemaal hetzelfde. De woonkleden (derde laag dus) zijn te klein en dan is een deel onbedekt. Plus de honden graven en trekken aan de kleden en de bank is niet zo breed dus moet ook de rug bedekt anders krijg je daar vieze vlekken van de honden van.

Ik heb laatst van die rekbare hoezen besteld, leuk kleurtje, maar die pasten voor geen meter. Dat zou wel ideaal zijn, die verschuiven niet (op de plaatjes in elk geval).

Het blijft behelpen :vaag:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Gewoon dubbele vetbedden.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb extra stof gekocht van mijn voetenbank en daar een kleed van gemaakt voor op de bank en hoes voor de leuning
. Andere deel ligt een schapenvachtje
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Heb op de kringlkop een oude wollen 2 persoons deken gescoord, deze in 2 geknipt entussen de kussens gepropt.
Ok af en toe weer terug proppen maar ach, als dat alles is,
Afbeelding
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Cleva schreef:Gewoon even laten maken.
Een mooie nieuwe bank verdient een waardig hondenkleed.Voor honderdvijftig piek heb genoeg stof, een vochtbarriere en een uurtje stikwerk van De Turk.
Dan heb je een mooi dek dat aan al je voorwaarden voldoet.
Laat er echt even zo'n matrasbeschermer in naaien. Dan hoef je niet te janken als je je koffie uit je poten laat vallen.
Ja, zo deed ik het ook, met een molton matrasbeschermer van Prenatal, die kraakt niet :D Ik heb hem trouwens zelf gemaakt, als je goed kunt meten en netjes kunt naaien is dat niet moeilijk. Maar het laten doen bij een Turk (Ali de Naaier noemen wij hem hier :lol1: ) is niet eens zo duur. Echt doen hoor, je hebt er ontzettend veel plezier van na gedoe met schuivende kleedjes en vieze banken.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Hier liggen er fleecekleden op en als ze niet meer schoon worden met de stofzuiger gaan er nieuwe op.

In de auto liggen oude dekbedhoezen voor als we ergens met de honden gaan overnachten, dan slinger ik die over de banken.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gezien dat een hondenkleed leuk staat op een bank. Sterker, ik vind het meestal foeilelijk..

Zelf los ik het op door geen kleedjes te gebruiken maar mijn bank ongeveer iedere twee jaar te vervangen. Ik heb altijd leer, dat is makkelijk schoon te houden. Op marktplaats kun je voor weinig prachtige leren banken vinden. Voor een paar honderd euro zit ik er dan weer een poosje netjes bij. Het zijn vooral de nagels van Noa waardoor de bank dan weer slijt.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Voor de proppers hier. :engel:

Het is handig om zo'n plastic buis -- van de elektrische draden -- mee te proppen :mrgreen:
Dan blijft het nog beter zitten
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Ik maak de hoezen zelf op maat. Meestal van een dikke beetje vuilafstotende stof. Bij een stoffenwinkel heb je heel veel keus.
Mooie dikke fleece vind ik het fijnst.
De hoes maak ik in 3 delen (rugleuning, zitgedeelte en armleuning)
Als de stof erg lijkt op de stof van de bank zie je bijna niet dat er een hoes over zit alleen heb je wel het voordeel dat je de hoes kunt wassen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Bij ons ligt er een (lelijke) deken over de bank :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Een wollen schapenvachtje misschien? Oké krult ook op enzo, maar ik vind het wel leuk staan.
Die van de sprei vind ik overigens ook een goed idee :ok:

Op het moment heb ik trouwens een fleeceplaid op de plek waar Puchu altijd ligt, want hij vindt de leren bank te koud en wil er
niet met zijn rug tegenaan liggen :80: haha, het verwende nest. Dus nu: fleeceplaid (ook over het rug kussen) en daar bovenop schapenvacht.
Dat bevalt meneer prima :mrgreen:
Ik heb dus maar één deel/kussen voor de hond, de rest van de bank is zonder plaids.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Een goedkope beddensprei van de Xenos / Lidl / Action bevalt hier het beste.
Een klein kleedje werkt hier niet zo. Ze zijn vaak aan het spelen op de bank en dan ligt zo'n klein kleedje er zo af. Maar met een grote sprei en deze dan in de naden proppen :mrgreen: gaat het prima. Als ik net een nieuwe hond heb, dan bedek ik de bank onder de plaid met plastic (voor het geval van een plas ongelukje). Op die manier gaat mijn bank nu al 16 jaar mee :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zo heb ik het nu, dus kleedjes bij Action gekocht en die op het gedeelte neergelegd waar ze wel op mogen (en in de banknaad vast geduwd), was ook vrij snel duidelijk dat daar de dieren mochten gaan liggen. Het is katoen dus trekt vrij weinig haar aan, althans het is niet zo zichtbaar als op een wollen deken of zo'n vetdeken van b.v. Action vandaan. Als we visite krijgen haal ik het kleed weg. En ik stop het regelmatig in de wasmachine.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gezien dat een hondenkleed leuk staat op een bank. Sterker, ik vind het meestal foeilelijk..

Zelf los ik het op door geen kleedjes te gebruiken maar mijn bank ongeveer iedere twee jaar te vervangen. Ik heb altijd leer, dat is makkelijk schoon te houden. Op marktplaats kun je voor weinig prachtige leren banken vinden. Voor een paar honderd euro zit ik er dan weer een poosje netjes bij. Het zijn vooral de nagels van Noa waardoor de bank dan weer slijt.
Haha ja...leuk maar niet haalbaar aangezien ik geen bank voor een paar honderd euro heb gekocht ;)

Ik vind kleedjes ook niet de mooiste oplossing maar om de plek waar ze mogen liggen te beschermen wel fijn.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Cleva schreef:Gewoon even laten maken.
Een mooie nieuwe bank verdient een waardig hondenkleed.Voor honderdvijftig piek heb genoeg stof, een vochtbarriere en een uurtje stikwerk van De Turk.
Dan heb je een mooi dek dat aan al je voorwaarden voldoet.
Laat er echt even zo'n matrasbeschermer in naaien. Dan hoef je niet te janken als je je koffie uit je poten laat vallen.
Ik denk dat dit het inderdaad word. Alleen janken om een kop koffie doen we sowieso niet :mrgreen: ik drink geen koffie. :LOL:

De bank is overigens ingespoten met een of ander spul waardoor vocht er makkelijk afloopt /schoon gemaakt kan worden ondanks dat het geen leder is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ouderwetse dralon dekens. Kunnen bijna oneindig in de kookwas en zijn vlug droog.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”