Stang schreef:
Kaya moet dus afvallen..... niet omdat ze echt te dik is, maar voor haar gewrichten is het beter zo slank mogelijk te zijn.
Ze heeft schofthoogte 60 cm en weegt 39 kg (op zich een mooi gewicht).
Ik wil er dus ietsjes vanaf hebben, zo 2 á 3 kg. Kan ik dit bereiken met gewoon minder te voeren?
Ik gaf altijd:
- 100 gram FF 's ochtends (met een ieniemiene beetje blikvoer, Pal, erdoorheen voor de smaak)
- 250 gram FF 's avonds met 250 gram versvlees (AHV, pens of kippengehakt)
Tussendoortjes: botten en Frolicjes.
Nu wil ik van de avondmaaltijd 50 gram FF afhalen...... zet dit zoden aan de dijk???
Ik heb hier echt geen verstand van, zowel bij mensen als dieren niet, hoe ik ze af moet laten vallen

frolicjes weglaten als tussendoortje
en 's avonds zou ik 150 gram FF geven en wel nog steeds 250 gram vlees.
als tussendoortjes misschien fruit (komkommer, mandarijn, sinaasappel)
wat je eventueel kan doen:
- heb je ene verkooppunt van carnibest of bibi in de buurt zitten. zo ja, kruidenmix/ fytomix aanschaffen.
daar kunnen honden niet dik van worden en het is toch ene lekkere maagvuller
wordt dus ook vaak gebruikt om honden af te laten valklen, maar wel op ene gezonde manier.
als kaya bijv gaat schooien van 100 gram FF minder, kun je haar daarvoor in de plaats dus bijv fytomix of kruidenmix geven.
kan ene optie zijn.
verder, geen idee
tja, bewegen en nog eens bewegen, maar ze heeft last van haar poten, is dus ook geen optie.
is kaya erg gespierd, droog, of heeft ze wel wat vet.
qyan moest toen met zijn poten ook afvallen
er kon niets meer af, ik kon zijn ribben zien en had geen grammetje vet.
dus kijk ook ff naar der bouw of het uberhaupt wel verantwoord kan en of het uberhaupt wel mogelijk is.
afvallen is leuk, maar moet natuurlijk niet ten koste gaan van de bespiering.
succes in ieder geval