Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afvallen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Afvallen

Ongelezen bericht door Caro. »

:? Kaya moet dus afvallen..... niet omdat ze echt te dik is, maar voor haar gewrichten is het beter zo slank mogelijk te zijn.

Ze heeft schofthoogte 60 cm en weegt 39 kg (op zich een mooi gewicht).

Ik wil er dus ietsjes vanaf hebben, zo 2 á 3 kg. Kan ik dit bereiken met gewoon minder te voeren?

Ik gaf altijd:
- 100 gram FF 's ochtends (met een ieniemiene beetje blikvoer, Pal, erdoorheen voor de smaak)
- 250 gram FF 's avonds met 250 gram versvlees (AHV, pens of kippengehakt)

Tussendoortjes: botten en Frolicjes.

Nu wil ik van de avondmaaltijd 50 gram FF afhalen...... zet dit zoden aan de dijk??? :?

Ik heb hier echt geen verstand van, zowel bij mensen als dieren niet, hoe ik ze af moet laten vallen :roll: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Speedy007
geregistreerd lid

afvallen

Ongelezen bericht door Speedy007 »

Heel simel,paar dagen rijst ,kipfilet en spercibonen,succes :ok:
qyan

Re: Afvallen

Ongelezen bericht door qyan »

Stang schreef::? Kaya moet dus afvallen..... niet omdat ze echt te dik is, maar voor haar gewrichten is het beter zo slank mogelijk te zijn.

Ik wil er dus ietsjes vanaf hebben, zo 2 á 3 kg. Kan ik dit bereiken met gewoon minder te voeren?

Ik gaf altijd:
- 100 gram FF 's ochtends (met een ieniemiene beetje blikvoer, Pal, erdoorheen voor de smaak)

Tussendoortjes: botten en Frolicjes.

Nu wil ik van de avondmaaltijd 50 gram FF afhalen...... zet dit zoden aan de dijk??? :?

Ik heb hier echt geen verstand van, zowel bij mensen als dieren niet, hoe ik ze af moet laten vallen :roll: :mrgreen:
frolicjes weglaten als tussendoortje :mrgreen:
en 's avonds zou ik 150 gram FF geven en wel nog steeds 250 gram vlees.
als tussendoortjes misschien fruit (komkommer, mandarijn, sinaasappel)
wat je eventueel kan doen:
- heb je ene verkooppunt van carnibest of bibi in de buurt zitten. zo ja, kruidenmix/ fytomix aanschaffen.
daar kunnen honden niet dik van worden en het is toch ene lekkere maagvuller :ok:
wordt dus ook vaak gebruikt om honden af te laten valklen, maar wel op ene gezonde manier.
als kaya bijv gaat schooien van 100 gram FF minder, kun je haar daarvoor in de plaats dus bijv fytomix of kruidenmix geven.
kan ene optie zijn.

verder, geen idee :?
tja, bewegen en nog eens bewegen, maar ze heeft last van haar poten, is dus ook geen optie.

is kaya erg gespierd, droog, of heeft ze wel wat vet.
qyan moest toen met zijn poten ook afvallen :?
er kon niets meer af, ik kon zijn ribben zien en had geen grammetje vet.
dus kijk ook ff naar der bouw of het uberhaupt wel verantwoord kan en of het uberhaupt wel mogelijk is.
afvallen is leuk, maar moet natuurlijk niet ten koste gaan van de bespiering.

succes in ieder geval
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

wat voer vervangen door Fytomix (carnibest of Bibi). Kijk maar eens op Barfplaats.nl hier staat van een hond die hiermee afviel.

Elvira
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Elvira schreef:wat voer vervangen door Fytomix (carnibest of Bibi). Kijk maar eens op Barfplaats.nl hier staat van een hond die hiermee afviel.

Elvira
maar dat is wat ik probeer te zeggen: kan er wel wat af bij kaya???
qyan woog 38 kilo en moest voor zijn ellebogen ook wat schaler.
qyan had een enorme spierpartij toen en geen grammetje vet, je kon de ribben zien.
toch wilde de orthopeed dat hij afviel. :?
kan moelijk zijn spieren weg snijden :roll: .
qyan is dus niet afgevallen daardoor met kruidenmix.
en kreeg (38 kilo) maar 350 gram vlees.
dus er moet wel iets af kunnen bij de hond ;)

dus, heeft kaya nog wat vet, of is ze zo gespierd en droog dat je eigenlijk zoiets hebt van: wat moet er in godsnaam af :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Stang schreef::? Kaya moet dus afvallen..... niet omdat ze echt te dik is, maar voor haar gewrichten is het beter zo slank mogelijk te zijn.

Ik gaf altijd:
:
durf jij de maaltijden niet in 1x te geven??
zo krijgt ze wat grotere porties en is een betere maagvulling waardoor honden minder snel honger krijgen!
en je rustig een keer een maaltijd kan overslaan.
Ik weet niet of Marion met saar dit nu al eens gedaan heeft,maar ik vind dit een methode die beter aansluit hoe een hondenmaag werkt.
Teveel kleine porties maakt hongerig..
Mogens heeft hier een goede theorie over!

als je de brokken en versvlees niet samen wilt geven kan je beter een brokkendag en een versvleesdag in voeren.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
Elvira schreef:wat voer vervangen door Fytomix (carnibest of Bibi). Kijk maar eens op Barfplaats.nl hier staat van een hond die hiermee afviel.

Elvira
maar dat is wat ik probeer te zeggen: kan er wel wat af bij kaya???
qyan woog 38 kilo en moest voor zijn ellebogen ook wat schaler.
qyan had een enorme spierpartij toen en geen grammetje vet, je kon de ribben zien.
toch wilde de orthopeed dat hij afviel. :?
kan moelijk zijn spieren weg snijden :roll: .
qyan is dus niet afgevallen daardoor met kruidenmix.
en kreeg (38 kilo) maar 350 gram vlees.
dus er moet wel iets af kunnen bij de hond ;)

dus, heeft kaya nog wat vet, of is ze zo gespierd en droog dat je eigenlijk zoiets hebt van: wat moet er in godsnaam af :mrgreen:
Kaya is niet "droog". Je kan haar ribben goed voelen, maar ze vinden dat het beter kan. Er kan ook best iets vanaf, zonder dat ze nu echt mager wordt.

Normaal gesproken heeft ze best een goed gewicht, maar het is gewoon beter voor haar gewrichten en er kan zonder problemen zo'n 2 á 3 kg af.

Bewegen doet ze nog steeds genoeg, alleen niet meer als een gek achter stokken (of ballen) aanrennen. Dus gewoon rustige wandelingen en dan wandelt ze zo'n 2 á 2,5 uur per dag.
Laatst gewijzigd door Caro. op 08 mar 2004 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:

Ik gaf altijd:
:
durf jij de maaltijden niet in 1x te geven??
zo krijgt ze wat grotere porties en is een betere maagvulling waardoor honden minder snel honger krijgen!
en je rustig een keer een maaltijd kan overslaan.
Ik weet niet of Marion met saar dit nu al eens gedaan heeft,maar ik vind dit een methode die beter aansluit hoe een hondenmaag werkt.
Teveel kleine porties maakt hongerig..
Mogens heeft hier een goede theorie over!

als je de brokken en versvlees niet samen wilt geven kan je beter een brokkendag en een versvleesdag in voeren.
Ik vind het altijd eng om zoveel in één keer te geven :? , daarom verdeel ik het.
Daarbij heeft Kaya snel last van gal spugen, dus een echt lege maag werkt bij haar niet.

Bij de brokken, Farmfood, kan zonder probleem versvlees gegeven worden; dat heb ik destijds nagevraagd bij FF.

Maar denk jij dat het beter is om te scheiden? zou ze daarvan afvallen dan?
Afbeelding
A good dog never dies...

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb er bij Jack al anderhalve kilo af gekregen door gewoon 's avonds ietsjes minder eten te geven, een beetje op te letten met tussendoortjes (geen kaas meer, geen leverworst of pindakaas in de Kong :? ), en hem af en toe een beetje te 'neppen' door hem 's avonds heel veel groente en maar een handje brokken of wat kleine stukjes vlees te geven. Verder krijgt hij ook 's ochtends brokken, en de godganse dag 1/4 frolicjes voor elke keer dat hij een brave lieve hond is die goed luistert, plus elke avond een Denta Stick als toetje, en bijna elke dag een kauwbotje, en ongeveer 1 x per week een Kong vol brokjes en frolicjes en stukjes brood om de boel te plakken. En dagelijks alle kattenbrokjes die de poezen naast de bakjes morsen. En tussen de middag de laatste hap boterham van dochterlief.

Haha, als je dat zo leest lijkt het alsof hij zich de hele dag klem loopt te vreten, maar dit is dus Jacks 'dieet'. :p:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hahahaha, Hanneke: wat schrijf je het weer prachtig op :mrgreen:

De frolicjes doe ik nu ook door de midden: dus een halve ipv een hele voor beloning. De boterham met smeerleverworst is totaal afgevallen.
Tja en verder dacht ik dus gewoon 50 gram minder FF te geven :?

Ze heeft alleen wel erg veel honger steeds :? :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Stang schreef:Hahahaha, Hanneke: wat schrijf je het weer prachtig op :mrgreen:

De frolicjes doe ik nu ook door de midden: dus een halve ipv een hele voor beloning. De boterham met smeerleverworst is totaal afgevallen.
Tja en verder dacht ik dus gewoon 50 gram minder FF te geven :?

Ze heeft alleen wel erg veel honger steeds :? :roll:
Tsja, Jack heeft altijd honger. Nou ja, trek. :roll: Maar dat is in mijn ogen ook wel 'des honds'. En ik vind dat ook wel z'n voordelen hebben, omdat eten dan altijd een hele interessante beloning blijft. Ik heb liever een hond die meteen aan komt sjezen voor een stukje frolic dan eentje die al genoeg heeft gegeten en liever toch nog maar even iets anders gaat doen. :-D

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

frolic kan ook in vieren. ;)
Ik voer ook op het oog.
Te dik is een hand minder voer.
Te dun is ietsje meer voer.
Diesel was een tijd nogal hongerig door die hand minder.
Dus toen deed ik sperciebonen door zijn eten.
Uit de diepvries of verse.
Flink laten doorkoken.
(lekker zacht)
Uit blik of pot schijnt ook te kunnen, maar daar zit weer zout bij.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Toen Huts moest afvallen kreeg ze alleen versvlees, omdat ze dan iets meer mocht hebben. Ze kreeg nog iets van 350 gram per dag totaal. De beloning bestond uit FFbrokjes, geen koekjes, of froicjes oid. De brokjes gaan in de rechterzak (zak van Huts, en de koekjes gaan in de linkerzak (zak van Pien en Ouwe Deur :mrgreen: ). Zij heeft wel altijd honger, maar dat is nu eenmaal zo. Ze eet heel graag en gretig.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik geef gewoon minder, ze krijgen hier over het algemeen toch al versvlees dus ik minder dan gewoon met een plak, geen tussendoortjes of kijken of je die tussendoortjes kan wegen en als "maaltijd" kan rekenen, als ze hier een vers bot krijgen is het ook een maaltijd.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb er bij Inky 8O 15 kilo afgekregen, gewoon iets minder brokjes geven dan normaal. En geen tussendoortjes meer, alleen af en toe wat fruit. Ze was in het begin erg hongerig :twisted: , maar nu weet ze niet beter :-D
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik heb het bij Phila gedaan door minder versvoer te geven en er Fytomix/kruidenmix aan toe te voegen, ging perfect, had haar zo op gewicht en ze is tot nu toe niet meer aangekomen. :ok:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Toen wij Loeky uit het asiel haalden woog ze ongeveer 35 kg 8O . Dat was dus veel te veel. Ik heb haar met sperciebonen dieet af laten vallen tot 28 à 29 kg (schommelde nogal).
Een week lang alleen maar sperciebonen uit blik (ik wist helemaal niet dat daar zoveel zout in zat :? ). Ze mocht zoveel bonen eten als ze wilde. Het leuke was dat ze de eerste twee dagen als een bezetene op haar bak aanviel: mmm lekker iets nieuws. Na twee dagen kwam er altijd een ik-bid-niet-voor-bonen-dag en liet ze de bonen dus na twee of drie happen links liggen. Op dag vier besloot ze dan toch maar eieren voor haar geld te kiezen omdat ze toch wel honger kreeg ;) .
Na een week kreeg ze weer gewoon brok (toen voerde ik nog geen vers vlees). Als er nog niet genoeg afwas ging ze daarna weer een week op de bonen, net zo lang tot ze op het gewenste gewicht zat. Dit werkte perfect. In no-time was ze op haar ideae gewicht en werd ze ook veel fitter.

Ik moet wel zeggen dat Loeky vrijwel tot het einde toe een schommelaar is geweest. Ik hield haar gewicht ook altijd heel goed in de gaten. Ze werd ongeveer eens in de twee weken gewogen.

Tara was een poosje geleden ook wat te mollig. Bij haar ben ik gewoon iets minder gaan voeren. Dat heeft ook goed geholpen want ik vind haar nu zelfs aan de schrale kant ;) .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”