Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doodgeschoten tijdens wandeling in bos.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Hond doodgeschoten tijdens wandeling in bos.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan is het makkelijk toch , gewoon schudden die eieren, boeren weten dat best goed te doen hoor, :wink: dan worden het er vanzelf minder zonder dat er kogels in het rond vliegen
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

S@ndr@ schreef:dan is het makkelijk toch , gewoon schudden die eieren, boeren weten dat best goed te doen hoor, :wink: dan worden het er vanzelf minder zonder dat er kogels in het rond vliegen
Die zwanen zijn zo defensief, ik zou daar echt niet bij in de buurt durven komen :F:
Ik vind ze prachtig om te zien maar ik heb weleens een paar weken ons vaste pad ontweken omdat er een nest zwanen zat en echt niemand langs lieten :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Célie schreef:
Manuma schreef:
S@ndr@ schreef:dan is het makkelijk toch , gewoon schudden die eieren, boeren weten dat best goed te doen hoor, :wink: dan worden het er vanzelf minder zonder dat er kogels in het rond vliegen
Die zwanen zijn zo defensief, ik zou daar echt niet bij in de buurt durven komen :F:
Ik vind ze prachtig om te zien maar ik heb weleens een paar weken ons vaste pad ontweken omdat er een nest zwanen zat en echt niemand langs lieten :LOL:
Als je het goed doet kun je ze zo oppakken hoor, ik ging vroeger altijd met boer van de stal waar ik paard verzorgde mee om eieren te schudden, Ome toon pakte dan in 1x de zwaan beet en dan moest ik 2/3 van de eieren schudden.
:wink:
ja precies, zo ging dat hier ook zo`n beetje en t valt eigenlijk alles mee, . maar t is fijn met die reputatie en wilde verhalen dat mensen ze een beetje met rust laten.....
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben geen sukkel met grote vogels ;) maar ik ontwijk ze. Net als ganzen. Die reputatie hebben ze ook niet zomaar gekregen. Ik heb er eens eentje moeten vasthouden en die was heel zwaar. En dan nog die kronkelnek en dat boze geblaas en geduw. Deze was nog jong ook.
Als ze met zijn zessen op het smalle voetpad zitten loop ik mooi weer terug.
S@ndr@
Zeer actief

Manuma schreef:Ik ben geen sukkel met grote vogels ;) maar ik ontwijk ze. Net als ganzen. Die reputatie hebben ze ook niet zomaar gekregen. Ik heb er eens eentje moeten vasthouden en die was heel zwaar. En dan nog die kronkelnek en dat boze geblaas en geduw. Deze was nog jong ook.
Als ze met zijn zessen op het smalle voetpad zitten loop ik mooi weer terug.
Nou prima toch.... ik mag leiden dat iedereen dat doet.... lekker met rust laten, dan laten ze jou ook met rust zeiden ze vroegah
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:Het gebied waar ik wandel wordt ook gejaagd :ugh: ik zou graag een bordje met waarschuwing willen zien maarja dat doen ze niet . 1 keer heel erg geschrokken en Jip meteen aangelijnd toen ik een schot hoorde . Ganzen worden tegenwoordig weggejaagd door nep vossen las ik
wat ik ervan gezien/ gehoord heb worden er ook een hoop vergast als ze in de rui zijn dan schijnen ze minder of niet te kunnen vliegen en dan zijn ze de sjaak zeg maar...... waren er ook wel heel veel, maar ons land is dan ook wel heel aantrekkelijk voor ganzen :wink:
moet zeggen dat er hier nu ook echt heel veel minder zijn dan 3 jaar terug
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

veertje schreef: Afbeelding

Of het kwade wil was of een ongeluk (hond aangezien voor zwijn/ree??) heb ik geen idee van, maar ik denk niet dat die vrouw iets te verwijten valt door haar hond daar (los) uit te laten.

Dan moet je ze echt in zicht kunnen houden. Heb net over de grens gewoond, in klein ternaaien. Voelde me in de schemering gewoon onveilig op de fiets naast het bos, laat staan op die paadjes :schrik:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:Het gebied waar ik wandel wordt ook gejaagd :ugh: ik zou graag een bordje met waarschuwing willen zien maarja dat doen ze niet . 1 keer heel erg geschrokken en Jip meteen aangelijnd toen ik een schot hoorde . Ganzen worden tegenwoordig weggejaagd door nep vossen las ik
wat ik ervan gezien/ gehoord heb worden er ook een hoop vergast als ze in de rui zijn dan schijnen ze minder of niet te kunnen vliegen en dan zijn ze de sjaak zeg maar...... waren er ook wel heel veel, maar ons land is dan ook wel heel aantrekkelijk voor ganzen :wink:
moet zeggen dat er hier nu ook echt heel veel minder zijn dan 3 jaar terug
De boeren hebben er een heel ander idee over: http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij ... nzenbeleid
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Domor schreef: De boeren hebben er een heel ander idee over: http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij ... nzenbeleid

Tja, boeren en boos zijn :mrgreen:
Dan koop je een agrilaser, of een cattle dog.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Yeufke schreef:Politie neemt doodgeschoten hond in beslag voor onderzoek.
Mooi, dan moet het toch niet meer moeilijk zijn om achter te komen wie de dader is. Kogel uitpeuteren, wie heeft in de buurt jachtvergunning of vuur/jachtwapen, welk wapen komt overeen met de kogel (sporen) cq caliber etc.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Floortje schreef:
Maar goed, spelende vrouw wat heeft u nou geleerd? Niet je hond ver uit zicht laten gaan in een gebied waar gejaagd wordt. ook al krijg je gelijk van iedereen op social media, de hond komt er niet mee terug.
Beetje zelfde categorie als op de fiets een vrachtwagen rechts inhalen. Dan kan er op je grafsteen "Maar ik had voorrang".
Wat een kul. Alsof een overtreding afgestraft moet worden met een dode hond. Die vrouw hoeft helemaal niets te leren van haar afgeschoten hond. Die idioot van een jager moet wat leren (mits bewezen natuurlijk).
En die vergelijking met dat rechts inhalen slaat kant noch wal. Die jager heeft die hond met opzet afgeschoten. De vrachtwagenschauffeur rijdt je niet expres dood.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Cairo_ schreef:
Mooi, dan moet het toch niet meer moeilijk zijn om achter te komen wie de dader is. Kogel uitpeuteren, wie heeft in de buurt jachtvergunning of vuur/jachtwapen, welk wapen komt overeen met de kogel (sporen) cq caliber etc.
Er valt niks te peuteren. Je onderschat de kracht van het projectiel. Een kogel gaat dwars door een varken. Mocht de kogel gevonden hebben, dan is er een heel kleine kans dat het wapen en de schutter gevonden kan worden.Maar dan wel een heel kleine kans.

Is er met hagel geschoten dan vindt je enkel hagel
Laatst gewijzigd door nyckle op 15 jan 2018 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Cairo_
Zeer actief

Bonnie F schreef: Die jager heeft die hond met opzet afgeschoten.
dat weet ik wel bijna zeker..maar als hij gepakt wordt zal hij ter verdediging roepen dat hij de hond voor een hert aanzag, erg geschrokken is, in paniek de hond tussen de struiken heeft neergelegd, emotioneel over zijn toeren was en erg veel spijt van heeft. De rechter vind dat aannemelijk en hij krijgt een boete van 15 euro.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
crutz schreef:
Floortje schreef: Maar de dader kan makkelijk aangewezen worden toch?
het kan 1 jager zijn, maar ook een groep jagers die daar gezamenlijk jagen, je weet dus niet of het om dezelfde jager gaat als waar ze een aanvaring mee gehad heeft
Het is sowieso helemaal nergens gezegd dat het een jager was. Allemaal aannames die onderhand ontzettend vervelend beginnen te worden. Als je niet hebt gezien dat de aktehouder die daar de jacht heeft de hond heeft doodgeschoten dan kun je dus niet zomaar zeggen dat het een/de jager was. En in dat geval mag iedereen zijn beschuldigingen gewoon lekker voor je houden. Dat is net zo ongepast als zeggen dat ik de juwelier beroofd heb omdat ik er eerder wel eens een meningsverschil met iemand heb gehad. Schei toch uit zeg.
Het kan een jager geweest zijn, het kan een stroper geweest zijn, het kan een debiel met een illegaal wapen geweest zijn, het kan de politie geweest zijn, het kan iedereen wel geweest zijn.
Ik vind het echt om te kotsen hoe snel er elke keer weer gewezen wordt naar jagers, enkel en alleen omdat zij een jachtakte + wapenvergunning hebben.
Helemaal mee eens ja
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cairo_ schreef:
dat weet ik wel bijna zeker..maar als hij gepakt wordt zal hij ter verdediging roepen dat hij de hond voor een hert aanzag
Eigenlijk zouden ze eerst een foto moeten maken en opsturen naar een vereniging van natuurliefhebbers om te vragen wat het is.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Cairo_ schreef:
dat weet ik wel bijna zeker..maar als hij gepakt wordt zal hij ter verdediging roepen dat hij de hond voor een hert aanzag, erg geschrokken is, in paniek de hond tussen de struiken heeft neergelegd, emotioneel over zijn toeren was en erg veel spijt van heeft. De rechter vind dat aannemelijk en hij krijgt een boete van 15 euro.
Vind dat een bijzondere verdediging, als je niet fatsoenlijk kunt identificeren wat je afschiet moet je wellicht niet met een wapen rondlopen.

Maar goed, inderdaad aannames. Was het wel een jager, is ie uberhaupt neergeschoten, etc etc.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Was het wel een jager want ze hebben die hele man en zijn auto niet gezien.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Was het wel een jager want ze hebben die hele man en zijn auto niet gezien.
Misschien was het wel een vrouw. Wat een aanname weer om er van uit te gaan dat het een man was.
:lol1:
Je kunt er een soap van maken..... :ok:
Het was haar ex die zich ging wreken ...... :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:
mosquito1980 schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Was het wel een jager want ze hebben die hele man en zijn auto niet gezien.
Misschien was het wel een vrouw. Wat een aanname weer om er van uit te gaan dat het een man was.
Je kunt er een soap van maken..... :ok:
Het was haar ex die zich ging wreken ...... :wink:
Of gewoon haar man :lol1: Die die kutjoekel mijlenver de keel uitkwam en dit leek hem een afdoende oplossing.
Misschien moeten we een nieuw topic openen: Maak het verhaaltje af en keur de plaatjes :engel:
korthaar
Zeer actief

We zullen i.e.g. vaker in de natuur moeten lopen.
Zonder toezicht zijn die gasten niet bekwaam.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Jij slaat er ook een paar over :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

Célie schreef:
Cairo_ schreef:
Moet eerst maar zien of hij echt doodgeschoten is, misschien is beest geschrokken van een rotje en daarna ervandoor gesjeesd en toen aangereden.
Effe de CSI van TV bellen.
Cairo_
Zeer actief

Célie schreef:
Cairo_ schreef:
Moet eerst maar zien of hij echt doodgeschoten is, misschien is beest geschrokken van een rotje en daarna ervandoor gesjeesd en toen aangereden.
Zou zo maar eens kunnen. Misschien gooide inderdaad iemand een rotje, is weggerend, kwam een crimineel tegen die meteen op hem schoot maar mistte, kwam een randdebiel met illegale vuurwapen tegen die zich ook rotschrok en ook schoot en ook mistte, een stroper die dacht ja hondevel kan ik ook verkopen maar ook mistte de politie die dacht het met een hondsdolle hond te maken had en ook schoot en ook mistte en uiteindelijk aangereden is door een boer met tractor die toevallig een vrouw zocht.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Cairo_ schreef:
Célie schreef:
Cairo_ schreef:
Zou zo maar eens kunnen. Misschien gooide inderdaad iemand een rotje, is weggerend, kwam een crimineel tegen die meteen op hem schoot maar mistte, kwam een randdebiel met illegale vuurwapen tegen die zich ook rotschrok en ook schoot en ook mistte, een stroper die dacht ja hondevel kan ik ook verkopen maar ook mistte de politie die dacht het met een hondsdolle hond te maken had en ook schoot en ook mistte en uiteindelijk aangereden is door een boer met tractor die toevallig een vrouw zocht.
:goeie:

De eigenares hoorde een jachtgeweer afgaan toch, en daarna een gil van de hond? Hoe moeilijk is het dan om één en één bij elkaar op te tellen :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Cairo_ schreef:
Célie schreef:
Cairo_ schreef:
:LOL: :LOL:
korthaar
Zeer actief

*Wolf* schreef:De eigenares hoorde een jachtgeweer afgaan toch, en daarna een gil van de hond? Hoe moeilijk is het dan om één en één bij elkaar op te tellen :19:
De mensen die dan verder nog naar het bos zouden rijden om een herdershond overhoop te schieten, liggen nou ook niet bepaald voor het oprapen.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Cairo_ schreef:
Célie schreef:
Cairo_ schreef:
En die boer? Die baalt nu want die had die hond ook in zijn schuur kunnen stoppen, samen met de rest van zijn hondjes :engel:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tsja, Wallonië. Een beetje eigenaardig volk die Wallonen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

korthaar schreef:
*Wolf* schreef:De eigenares hoorde een jachtgeweer afgaan toch, en daarna een gil van de hond? Hoe moeilijk is het dan om één en één bij elkaar op te tellen :19:
De mensen die dan verder nog naar het bos zouden rijden om een herdershond overhoop te schieten, liggen nou ook niet bepaald voor het oprapen.
dat is waar de meeste van ons lopen niet rond met een geweer, dus dat filtert al heel wat uit
korthaar
Zeer actief

Célie schreef:
*Wolf* schreef:
De eigenares hoorde een jachtgeweer afgaan toch, en daarna een gil van de hond? Hoe moeilijk is het dan om één en één bij elkaar op te tellen :19:
Meeste mensen weten niet eens hoe een geweer, revolver of pistool klinkt joh.
Deze mevrouw loopt zo te lezen wel vaker in jachtgebied.
Jij weet ook wel, dat je dan het geluid van een jachtgeweer wel herkent.
Evenals het geluid van zo'n zielig alarmpistooltje, als men bezig is met een jachthondentraining.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”