Kennen jullie toevallig een fijne fokker? Ik houd uiteraard de nesten/aankondigingen via mbtvriendenkring en miniatuurbullterrierclub in de gaten.
Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Ik heb iemand op FB die ze heeft. Hij heet Ben Regeer. Misschien die eens vragen.
Insiders in een ras hebben altijd meer info dan wij minderwaardige HF’ ers.
Floortje schreef:Ik lees mee, vind ze geweldig!
Ik heb weleens gehoord dat ze wat pittiger zijn dan de standaard, maar ik weet niet of dat echt zo is.
En ze schijnen €2000,- te kosten, aardig bedragje.
bouvierpoedel schreef:Vriendin had er 1 van een jaar dacht ik die mijn bouvier pup sloopte en niet zo zuinig ook. Van haar snuit tot aan oog alles aan stukken en ook haar gebit. Maar hij sloopte ook haar teckels . Hoorde van haar dat ze behoorlijk pittig konden zijn , Goh eerlijk hahaha . Ze zijn ongezonder dan de grote begreep ik , misschien doordat er een hele kleine fokgroep is met inteelt waarschijnlijk.Begreep dat het schatje later op jonge leeftijd ingeslapen is.
sjm schreef:Leuk, succes met je zoektocht!
Mijn man dacht tot ik in zijn leven kwam dat het mininatuur was.Ik kan het woord nooit meer normaal zien.
Nee gebeurde bij haar . Had haar gewaarschuwd dat het wel eens fout kon gaan met haar eigen honden en kinderen en dat gebeurde een keer dat ze tussen een gevecht kwamen wat gelukkig goed bleek af te lopen maar dat de hond toen wel is afgemaakt.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Vriendin had er 1 van een jaar dacht ik die mijn bouvier pup sloopte en niet zo zuinig ook. Van haar snuit tot aan oog alles aan stukken en ook haar gebit. Maar hij sloopte ook haar teckels . Hoorde van haar dat ze behoorlijk pittig konden zijn , Goh eerlijk hahaha . Ze zijn ongezonder dan de grote begreep ik , misschien doordat er een hele kleine fokgroep is met inteelt waarschijnlijk.Begreep dat het schatje later op jonge leeftijd ingeslapen is.
Lekker bezoek!
15 jaar terug waren de standaard bullen ook niet misselijk. Kende er toen meerdere die honden doodbeten. Die "gezellige clowns" op het speelveld gooien, alle tekenen negeren en dan verbaasd staan wapperen als ze gaan vechten.
Mini's zie ik nooit, maar de standaard is er sinds die tijd wel op vooruit gegaan. Hier in de straat woont een theemuts die door de kinderen (6-8) uitgelaten wordt![]()
Je weet het nooit natuurlijk, maar als de ouders leuk zijn vind ik het wel prima. Mijn halfje was een terrorist, die 15 kilo moet te handelen zijn.
Voor mij is het een mooi alternatief voor de stafford, mag ze tenminste mee op reis. Vriendelijker naar andere honden is mooi meegenomen, maar meer ook niet.
Ik ook niet. Een stafford of pitbull x jack is ook echt waanzinnig en geweldig om te zien. Zeker in tanNanna schreef:Genetisch basisje van helemaal niks natuurlijk dus die gezondheid zou mij ook zorgen baren. Blindheid schijnt nogal voor te komen.laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!
En natuurlijk no fucking way in hell dat ik zoveel geld voor een hond betaal maar dat is ieder voor zich.
Want die black & tan hussels zijn niet ingeteeld?laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!
laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!
2 ingeteelde honden die gezond zijn en uit verschillende stammen/rassen kun je gerust op elkaar zetten hoor , je stopt namelijk wat en gaat er niet mee verder.Maeve schreef:Want die black & tan hussels zijn niet ingeteeld?laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!![]()
Ken geen adressen, maar ik vind het leuke honden!Jaren geleden liep er één op de ringtraining, een reu. Die was prima sociaal naar andere honden. Geen idee hoe dat los zou zijn hoor, maar op de training was het een vrolijkerd naar alles en iedereen.
Ja, dat snap ik. Maar de kruising hussel x Staff wordt ook best vaak gemaakt, al is het zonder dat ook maar iemand iets bijhoudt. Juist met dat soort kruisingen ga ik er niet vanuit dat het qua inteeltpercentage beter is, want hoe ver zouden ze nou rijden voor een reu? Dat wordt er een van de buren, die hem toevallig kocht bij dezelfde (brood)fokker die in de regio zit. Als je het hebt over een totaal onherleidbare kruising of van twee rassen die je niet vaak gemixed ziet zit er wat in, maar in dit geval geloof ik het niet zo..bouvierpoedel schreef:2 ingeteelde honden die gezond zijn en uit verschillende stammen/rassen kun je gerust op elkaar zetten hoor , je stopt namelijk wat en gaat er niet mee verder.Maeve schreef:Want die black & tan hussels zijn niet ingeteeld?laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!![]()
Ken geen adressen, maar ik vind het leuke honden!Jaren geleden liep er één op de ringtraining, een reu. Die was prima sociaal naar andere honden. Geen idee hoe dat los zou zijn hoor, maar op de training was het een vrolijkerd naar alles en iedereen.
Twee verschillende rassen gaat ook gewoon goed. Als de ouders ook kruisingen zijn, wordt het inderdaad een ander verhaalMaeve schreef:Ja, dat snap ik. Maar de kruising hussel x Staff wordt ook best vaak gemaakt, al is het zonder dat ook maar iemand iets bijhoudt. Juist met dat soort kruisingen ga ik er niet vanuit dat het qua inteeltpercentage beter is, want hoe ver zouden ze nou rijden voor een reu? Dat wordt er een van de buren, die hem toevallig kocht bij dezelfde (brood)fokker die in de regio zit. Als je het hebt over een totaal onherleidbare kruising of van twee rassen die je niet vaak gemixed ziet zit er wat in, maar in dit geval geloof ik het niet zo..bouvierpoedel schreef:2 ingeteelde honden die gezond zijn en uit verschillende stammen/rassen kun je gerust op elkaar zetten hoor , je stopt namelijk wat en gaat er niet mee verder.Maeve schreef:Want die black & tan hussels zijn niet ingeteeld?laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!![]()
Nanna schreef: En natuurlijk no fucking way in hell dat ik zoveel geld voor een hond betaal maar dat is ieder voor zich.
Waarom dan geen gewone? Want eerlijk is eerlijk...een back and tan bullterrier is werkelijk het summum van smalelijkheiddagmar88 schreef:Nanna schreef: En natuurlijk no fucking way in hell dat ik zoveel geld voor een hond betaal maar dat is ieder voor zich.
Tja. Krijg een mooie oprotpremie voor 8 jaar in dit schijthol wonen. De afgelopen 6 honden hebben me bij elkaar 550 euro in aanschaf gekost.
Een "echte" bull terrier staat al sinds puppy charlie op de verlanglijst, zelfs de naam was er al die tijd al![]()
Dus vooruit, waarom niet
laeken schreef: Waarom dan geen gewone? Want eerlijk is eerlijk...een back and tan bullterrier is werkelijk het summum van smalelijkheid
Hippo schreef:Mijn kapster heeft een mini (met stamboom) en dat is echt een onwijs leuk beest. Wel enorme plaat voor haar kop, andere honden en mensen zijn zó leuk dat ze niet los kan lopen. Zij heeft een geheel bruine(rood?) met witte aftekeningen. Jill heet ze
Dit is haar 4e bull terrier. 2 normale maat en dit is de 2e mini, maar zo erg als deze heeft ze nog niet meegemaakt. Totaal onbereikbaar. En ze is best wat gewend qua africhting na 3 andere Bullterriërs en tig KNPV honden.dagmar88 schreef:Hippo schreef:Mijn kapster heeft een mini (met stamboom) en dat is echt een onwijs leuk beest. Wel enorme plaat voor haar kop, andere honden en mensen zijn zó leuk dat ze niet los kan lopen. Zij heeft een geheel bruine(rood?) met witte aftekeningen. Jill heet ze
Welke bull niet haha
Nee, kloppend. Het ging namelijk over de kruising tan jack russell x stafford. Dan kunnen zowel de JR als de SPA gigantisch ingeteelt zijn, de twee rassen zijn niet recent verwant en dus krijg je dan een keurig niet ingeteelde hond die best kans heeft om behoorlijk gezond te zijn.Cleva schreef:Ik zou er zelf niet aan beginnen.
Ik vind ze enig om te zien en dat is dan ook meteen het enige leuke aspect. Ze zijn verder niet slim, makkelijk of gezond.
Maar goed, niemand neemt een hond omdat het zo praktisch is om er een te hebben. Als een ras je fancy ticklet werkt het weer anders.
Volslagen kul.Fotogravinnetje schreef:Inteelt is niet erfelijk, hè. Dus ingeteeld x ingeteeld terwijl de dieren onderling niet verwant zijn, levert niet-ingeteelde dieren op. Zolang ze niet dezelfde aandoeningen in hun genetische pakketje hebben, komt daar best iets behoorlijk gezonds uit
Het gaat niet om inteelt maar gebrek aan genetische diversiteit. Of de ouders zogenaamd onverwant zijn (wat bij honden van hetzelfde ras zo goed als nooit het geval is) maar wel allebei een armetierige genetische achtergrond hebben dan ontspringen daar niet ineens pups met een fantastische aanleg uit.
Je moet niet denken vanuit drager/lijder. Het ideaal is niet dat een hond ergens "vrij" op test. Het ideaal is een hond die niet getest hoeft te worden omdat er domweg geen reden is om aan te nemen dat hij allerlei genetische deuken en builen heeft.
Dat is erg moeilijk te verenigen met raszuiverheid maar het bestaat wel. Er zijn genoeg rassen met een dusdanig lage gemiddelde COI dat je gewoon mag verwachten dat je hond gezond oud wordt. De miniature bull terrier is niet een van die rassen.
Alles wat bull heet is sowieso wachten op kanker. Het hele bullebijtergeslacht is wat dat betreft vervloekt.
Daarnaast gewrichtsproblemen aan de achterhand met name heuiper en knieën. Met een kleine gespierde hond is dat minder erg dan met een grote slanke dus in dit geval kun je er nog iets mee.
Verder de allergieën en de aanleg tot afwijkend en onwenselijk gedrag.
Veel plezier.