Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelroute inspiratie

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Wandelroute inspiratie

Ongelezen bericht door dre »

Wij gaan graag met de honden wandelen, lekker alles in de auto, stuk lopen en op de terugweg naar huis nog ergens een tentje in om te eten.

Maar goed, waar vind je nou nog leuke (rond)wandelroutes?
Ik heb wel een paar wandelgidsen en google nog wel eens wat bij natuurmonumenten of Staatsbosbeheer, maar dat is vaak toch wat routes aan elkaar plakken om nog wat km te maken.

Dus, kortom: kom maar op met die leuke/mooie wandelingen die de moeite waard zijn :ok:

De honden blijven aangelijnd, dus graag geen massale losloopgebieden oid :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Re: Wandelroute inspiratie

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind het Staelduinse bos in 's Gravenzande erg mooi om te wandelen. Het is een oud bos. Ik weet alleen niet of er daar een eettent in de buurt zit. Het is daar aanlijngebied.

En als je naar het strand gaat in Monster kun je bij de strandtent op poten nog wat eten en drinken. Die route kun je zo lang maken als je zelf wilt, alleen moet je vaak wel dezelfde weg terug. Omdat het licht en de waterstrand in een paar uur zo kan veranderen vind ik het vaak helemaal niet erg.

En ik heb erg van de Holterberg genoten eerder dit najaar :D (Sallandtse heuvelrug)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik weet niet of dit te ver is, maar hier staan mooie routes op.
http://wandelgidszuidlimburg.com
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Rond de hoeveel km zoek je?
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

dre schreef:Wij gaan graag met de honden wandelen, lekker alles in de auto, stuk lopen en op de terugweg naar huis nog ergens een tentje in om te eten.

Maar goed, waar vind je nou nog leuke (rond)wandelroutes?
Ik heb wel een paar wandelgidsen en google nog wel eens wat bij natuurmonumenten of Staatsbosbeheer, maar dat is vaak toch wat routes aan elkaar plakken om nog wat km te maken.

Dus, kortom: kom maar op met die leuke/mooie wandelingen die de moeite waard zijn :ok:

De honden blijven aangelijnd, dus graag geen massale losloopgebieden oid :wink:
http://www.wandelnet.nl
http://www.mooisteroutes.nl

Ik had zelf een abonnement op ontrack.nl maar dat bestaat helaas niet meer.
En de NS routes natuurlijk, die zijn altijd erg mooi. Vaak stukken van LAW's. Maar ook wel vaak lijnwandelingen, dus van station naar station.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Malpievenroute bij Valkenswaard is een kleine 10km en prachtig gebied.
Bij mij om de hoek in kempen-broek vindt je ook meerdere wandelingen van rondom de 10km.
De plateaux bij Bergeijk is een onwijs mooi gebied waar routes van 10-15km lopen. (en dan even snel de grens over naar Bels en daar tanken, scheelt je 20/25 cent de liter :mrgreen: )

Hoorde laatst over de Hoge Kempen net over de grens in België. Dat schijnt ook onwijs mooi en fijn wandelen te zijn.

Ik heb geen idee waar je woont, maar ik trek dus af en toe de Ardennen in om daar een paar uur te wandelen. Maargoed, vanaf Weert is dat prima te doen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... dijksvenen

Prachtig mooi gebied, aanlijnverplichting en wordt schijnbaar streng gehandhaafd.

(Behalve tijdens slagregens en zware storm als je helemaal alleen in je eentje loopt :schrik: )
Gr. Aniek

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Boswachterij Austerlitz http://www.hondenuitlaatbos.nl/provinci ... austerlitz. De foto's in de link doen geen recht aan het gebied. Maar dat geeft niet, het moet niet te druk worden.
Ik vind mezelf echt gezegend dat ik er middenin woon...
dre
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vind het Staelduinse bos in 's Gravenzande erg mooi om te wandelen. Het is een oud bos. Ik weet alleen niet of er daar een eettent in de buurt zit. Het is daar aanlijngebied.

En als je naar het strand gaat in Monster kun je bij de strandtent op poten nog wat eten en drinken. Die route kun je zo lang maken als je zelf wilt, alleen moet je vaak wel dezelfde weg terug. Omdat het licht en de waterstrand in een paar uur zo kan veranderen vind ik het vaak helemaal niet erg.

En ik heb erg van de Holterberg genoten eerder dit najaar :D (Sallandtse heuvelrug)
Strand is met Sjuun beetje tricky altijd :wink:
Dat Staelduinse bos klinkt wel leuk en ligt hier in de buurt, gaan we eens kijken (eten pikken meestal echt op de terugweg met de auto ergens op, hoeft niet aan de wandeling zelf te liggen)
Holterberg/Sallandtse Heuvelrug klinkt ook wel aantrekkelijk :ok:
kipo schreef:Ik weet niet of dit te ver is, maar hier staan mooie routes op.
Zuid Limburg is gelijk wel weer een heel eind vanaf Rotterdam, maar goed een overnachting erbij is ook altijd een optie :D

jome schreef:Rond de hoeveel km zoek je?
Meestal rond de 10-15 km, van veel langer heeft mijn vriend nog weken plezier *helaas*
Marion. schreef:http://www.wandelnet.nl
http://www.mooisteroutes.nl

Ik had zelf een abonnement op ontrack.nl maar dat bestaat helaas niet meer.
En de NS routes natuurlijk, die zijn altijd erg mooi. Vaak stukken van LAW's. Maar ook wel vaak lijnwandelingen, dus van station naar station.
Die mooiste routes ga ik nog eens mee stuntelen, wandelnet ben ik wel vaker op gekomen, maar ergens zijn die site en ik geen match :mrgreen:
NS-routes is inderdaad veel van station naar station en ik heb toch wel voorkeur voor rondwandelen :wink: maar goed, misschien loopt er nog een route terug :mrgreen:
Shibby schreef:Malpievenroute bij Valkenswaard is een kleine 10km en prachtig gebied.
Bij mij om de hoek in kempen-broek vindt je ook meerdere wandelingen van rondom de 10km.
De plateaux bij Bergeijk is een onwijs mooi gebied waar routes van 10-15km lopen. (en dan even snel de grens over naar Bels en daar tanken, scheelt je 20/25 cent de liter :mrgreen: )

Hoorde laatst over de Hoge Kempen net over de grens in België. Dat schijnt ook onwijs mooi en fijn wandelen te zijn.

Ik heb geen idee waar je woont, maar ik trek dus af en toe de Ardennen in om daar een paar uur te wandelen. Maargoed, vanaf Weert is dat prima te doen.
Haha wij rijden diesel dus dat tanken scheelt met buitenland niet zoveel :mrgreen:
Die andere ga ik eens opzoeken, jij hebt altijd van die leuke wandelingen :mrgreen:
Ardennen is vanaf Rotterdam net een tandje te ver voor 1 dagje, maar goed we kunnen altijd nog een overnachting erbij doen :ok:
Budkes schreef:https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... dijksvenen

Prachtig mooi gebied, aanlijnverplichting en wordt schijnbaar streng gehandhaafd.

(Behalve tijdens slagregens en zware storm als je helemaal alleen in je eentje loopt :schrik: )
Klinkt goed :ok:
En met zware storm en slagregen doe ik mijn honden geen plezier, dus dan kiezen we wel een betere dag :LOL:

Johnny Jones schreef:Boswachterij Austerlitz http://www.hondenuitlaatbos.nl/provinci ... austerlitz. De foto's in de link doen geen recht aan het gebied. Maar dat geeft niet, het moet niet te druk worden.
Ziet er leuk uit!
Is dat nog druk met loslopende honden?
Ivm jagen gaan ze in onbekendere gebieden niet los en ik wil niet teveel loslopers want ze zijn ook niet echt gesteld op vreemd bezoek als ze vast zitten :wink:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Vanaf Rdam ben je zo in Oostvoorne/ Rockanje. Zeer groot duingebied met verschillende langere wandelingen (via Natuurmonumenten en Zuid-Hollands Landschap). Vooral de wandeling om Breede Water is echt prachtig en ongeveer 7km en makkelijk uit te breiden naar 10-11km. Ik bootcampte altijd in het duingebied en dan maakte we meestal rondes van 10-12km (via tig verschillende routes). In het duingebied is er overal aanlijnplicht en weinig mensen die zich er niet aan houden. Als je een stuk strand meepakt bij Oostvoorne, daar komt doordeweeks helemaal niemand en in het weekend ook erg rustig.

Wat ik zelf altijd doe: gewoon naar een gebied rijden en dan op de bonnefooi lopen met een app als Endomundo aan. Dan maak je de mooiste wandelingen en kan je zelf de afstand redelijk bepalen. Wij doen dat al jaren en gaat altijd goed ;-)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oja Oostvoornse meer is ook leuk!
Rockanje staat ook nog op mijn lijstje.

Het strand bij Monster is trouwens de Zandmotor en niet te vergelijken met een 'normaal' strand, zie mijn fototopic :D
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Je kan ook eens kijken op Wanda wandelt, daar staan ook leuke route ‘s op.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
dre
Zeer actief

Hippo schreef:Vanaf Rdam ben je zo in Oostvoorne/ Rockanje. Zeer groot duingebied met verschillende langere wandelingen (via Natuurmonumenten en Zuid-Hollands Landschap). Vooral de wandeling om Breede Water is echt prachtig en ongeveer 7km en makkelijk uit te breiden naar 10-11km. Ik bootcampte altijd in het duingebied en dan maakte we meestal rondes van 10-12km (via tig verschillende routes). In het duingebied is er overal aanlijnplicht en weinig mensen die zich er niet aan houden. Als je een stuk strand meepakt bij Oostvoorne, daar komt doordeweeks helemaal niemand en in het weekend ook erg rustig.

Wat ik zelf altijd doe: gewoon naar een gebied rijden en dan op de bonnefooi lopen met een app als Endomundo aan. Dan maak je de mooiste wandelingen en kan je zelf de afstand redelijk bepalen. Wij doen dat al jaren en gaat altijd goed ;-)
Nou ja, dichtbij kijken is natuurlijk nog handiger :oohja:
Ik ga eens kijken naar Oostvoorne/Rockanje.

Zelf een route op de bonnefooi gaan lopen doen we maar niet, dan komen we nooit meer thuis :LOL:
Ik heb een vrij slecht richtingsgevoel en mijn vriend heeft gewoon helemaal geen richtingsgevoel.
Ooit 1x op de bonnefooi gaan lopen met mijn moeder, dat resulteerde in een hele lange wandeling waarbij we blij waren voor het donker weer bij de auto te zijn (oke, oke, dat was wel zonder mobiel met gps :mrgreen: )

Manuma schreef:Het strand bij Monster is trouwens de Zandmotor en niet te vergelijken met een 'normaal' strand, zie mijn fototopic :D
Die link had ik nog niet helemaal gelegd :schrik:
Maar goed, dan gaan we daar zeker eens kijken.
mim schreef:Je kan ook eens kijken op Wanda wandelt, daar staan ook leuke route ‘s op.
Ga ik ook eens kijken :ok:
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Op Facebook groep met de hond eropuit komen regelmatig mooie routes voorbij.

Vanuit Landal Miggelenberg Hoenderloo kun je een route van 10 km lopen. Kaartje met route even halen bij de receptie en je kan er meteen eten en drinken ook.
Vanuit Heideheuvel in Beekbergen, hetzelfde verhaal.

Of gewoon Park de Hoge Veluwe zelf.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Manuma schreef:Oja Oostvoornse meer is ook leuk!
Rockanje staat ook nog op mijn lijstje.

Het strand bij Monster is trouwens de Zandmotor en niet te vergelijken met een 'normaal' strand, zie mijn fototopic :D
Grappig, Charlie komt daar vandaan. Nou ja, vanuit haar opvanggezin dan.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

dre schreef:
Hippo schreef:Vanaf Rdam ben je zo in Oostvoorne/ Rockanje. Zeer groot duingebied met verschillende langere wandelingen (via Natuurmonumenten en Zuid-Hollands Landschap). Vooral de wandeling om Breede Water is echt prachtig en ongeveer 7km en makkelijk uit te breiden naar 10-11km. Ik bootcampte altijd in het duingebied en dan maakte we meestal rondes van 10-12km (via tig verschillende routes). In het duingebied is er overal aanlijnplicht en weinig mensen die zich er niet aan houden. Als je een stuk strand meepakt bij Oostvoorne, daar komt doordeweeks helemaal niemand en in het weekend ook erg rustig.

Nou ja, dichtbij kijken is natuurlijk nog handiger :oohja:
Ik ga eens kijken naar Oostvoorne/Rockanje.

Zelf een route op de bonnefooi gaan lopen doen we maar niet, dan komen we nooit meer thuis :LOL:
Ik heb een vrij slecht richtingsgevoel en mijn vriend heeft gewoon helemaal geen richtingsgevoel.
Ooit 1x op de bonnefooi gaan lopen met mijn moeder, dat resulteerde in een hele lange wandeling waarbij we blij waren voor het donker weer bij de auto te zijn (oke, oke, dat was wel zonder mobiel met gps :mrgreen: )
Met Endomundo heb je Google Maps waarop in realtime zichtbaar is waar je loopt, waar je bent gestart en de route die je hebt afgelegd ;-) . Dus als je dan op een kruispunt kijkt welke richting, kan er niks verkeerd gaan. De meeste paden in Rockanje en Oostvoorne staan aangegeven dus het is niet dat je 'ergens in het groen' loopt. Tevens stikt het hier van de gezellige en betaalbare eet & drinktentjes.

Als je het niet erg vind om ook stukjes fietspad te lopen (met brede berm en het is gedoogd) dan is de route om het Oostvoornse meer ook erg leuk (ongeveer 12-13km).
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

dre schreef:
Johnny Jones schreef:Boswachterij Austerlitz http://www.hondenuitlaatbos.nl/provinci ... austerlitz. De foto's in de link doen geen recht aan het gebied. Maar dat geeft niet, het moet niet te druk worden.
Ziet er leuk uit!
Ivm jagen gaan ze in onbekendere gebieden niet los en ik wil niet teveel loslopers want ze zijn ook niet echt gesteld op vreemd bezoek als ze vast zitten :wink:
Op een mooie zondag kom je regelmatig andere honden tegen, vooral aan de randen van het bos. Op andere dagen, vooral met minder gezellig weer, is het heerlijk rustig.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

deze vonden wij heel leuk, geen kip tegengekomen destijds. Begin en eind bij een horecalocatie
https://www.wandelzoekpagina.nl/wandeli ... rde/14891/
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

kipo schreef:Ik weet niet of dit te ver is, maar hier staan mooie routes op.
Zuid Limburg is geweldig mooi om te wandelen, omgeving Vijlen is een echte aanrader.
dre
Zeer actief

#linda# schreef:Op Facebook groep met de hond eropuit komen regelmatig mooie routes voorbij.

Vanuit Landal Miggelenberg Hoenderloo kun je een route van 10 km lopen. Kaartje met route even halen bij de receptie en je kan er meteen eten en drinken ook.
Vanuit Heideheuvel in Beekbergen, hetzelfde verhaal.

Of gewoon Park de Hoge Veluwe zelf.
Ik heb meerdere routekaarten/-boeken van de Veluwe, heerlijk wandelen daar ja :I:
Fb zal ik eens kijken, ik ben wel eens lid geweest van zo'n groep, maar werd echt gek van de onzin die ertussen stond :schrik:
Hippo schreef:Met Endomundo heb je Google Maps waarop in realtime zichtbaar is waar je loopt, waar je bent gestart en de route die je hebt afgelegd ;-) . Dus als je dan op een kruispunt kijkt welke richting, kan er niks verkeerd gaan. De meeste paden in Rockanje en Oostvoorne staan aangegeven dus het is niet dat je 'ergens in het groen' loopt. Tevens stikt het hier van de gezellige en betaalbare eet & drinktentjes.

Als je het niet erg vind om ook stukjes fietspad te lopen (met brede berm en het is gedoogd) dan is de route om het Oostvoornse meer ook erg leuk (ongeveer 12-13km).
Hmmmm oke dat is het proberen nog wel waard ja :D
Route om Oostvoorne ga ik eens opzoeken, klinkt goed.
Johnny Jones schreef:
dre schreef:
Ziet er leuk uit!
Op een mooie zondag kom je regelmatig andere honden tegen, vooral aan de randen van het bos. Op andere dagen, vooral met minder gezellig weer, is het heerlijk rustig.
Ah dat is fijn, meestal lopen we op vrijdag of zaterdag.
Laatste keer dat ik op zondag besloot te gaan wandelen konden we de auto al zowat niet kwijt :schrik:
sbientje schreef:deze vonden wij heel leuk, geen kip tegengekomen destijds. Begin en eind bij een horecalocatie
https://www.wandelzoekpagina.nl/wandeli ... rde/14891/
Klinkt goed!
Alleen ben ik bang dat ik dan op de terugweg langs de schoonfamilie moet (die woont in het dorp ernaast :LOL: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”