Manuma schreef:Ik vind het Staelduinse bos in 's Gravenzande erg mooi om te wandelen. Het is een oud bos. Ik weet alleen niet of er daar een eettent in de buurt zit. Het is daar aanlijngebied.
En als je naar het strand gaat in Monster kun je bij de strandtent op poten nog wat eten en drinken. Die route kun je zo lang maken als je zelf wilt, alleen moet je vaak wel dezelfde weg terug. Omdat het licht en de waterstrand in een paar uur zo kan veranderen vind ik het vaak helemaal niet erg.
En ik heb erg van de Holterberg genoten eerder dit najaar

(Sallandtse heuvelrug)
Strand is met Sjuun beetje tricky altijd
Dat Staelduinse bos klinkt wel leuk en ligt hier in de buurt, gaan we eens kijken (eten pikken meestal echt op de terugweg met de auto ergens op, hoeft niet aan de wandeling zelf te liggen)
Holterberg/Sallandtse Heuvelrug klinkt ook wel aantrekkelijk
Zuid Limburg is gelijk wel weer een heel eind vanaf Rotterdam, maar goed een overnachting erbij is ook altijd een optie
jome schreef:Rond de hoeveel km zoek je?
Meestal rond de 10-15 km, van veel langer heeft mijn vriend nog weken plezier *helaas*
Marion. schreef:http://www.wandelnet.nl
http://www.mooisteroutes.nl
Ik had zelf een abonnement op ontrack.nl maar dat bestaat helaas niet meer.
En de NS routes natuurlijk, die zijn altijd erg mooi. Vaak stukken van LAW's. Maar ook wel vaak lijnwandelingen, dus van station naar station.
Die mooiste routes ga ik nog eens mee stuntelen, wandelnet ben ik wel vaker op gekomen, maar ergens zijn die site en ik geen match
NS-routes is inderdaad veel van station naar station en ik heb toch wel voorkeur voor rondwandelen

maar goed, misschien loopt er nog een route terug
Shibby schreef:Malpievenroute bij Valkenswaard is een kleine 10km en prachtig gebied.
Bij mij om de hoek in kempen-broek vindt je ook meerdere wandelingen van rondom de 10km.
De plateaux bij Bergeijk is een onwijs mooi gebied waar routes van 10-15km lopen. (en dan even snel de grens over naar Bels en daar tanken, scheelt je 20/25 cent de liter

)
Hoorde laatst over de Hoge Kempen net over de grens in België. Dat schijnt ook onwijs mooi en fijn wandelen te zijn.
Ik heb geen idee waar je woont, maar ik trek dus af en toe de Ardennen in om daar een paar uur te wandelen. Maargoed, vanaf Weert is dat prima te doen.
Haha wij rijden diesel dus dat tanken scheelt met buitenland niet zoveel
Die andere ga ik eens opzoeken, jij hebt altijd van die leuke wandelingen
Ardennen is vanaf Rotterdam net een tandje te ver voor 1 dagje, maar goed we kunnen altijd nog een overnachting erbij doen
Klinkt goed
En met zware storm en slagregen doe ik mijn honden geen plezier, dus dan kiezen we wel een betere dag
Ziet er leuk uit!
Is dat nog druk met loslopende honden?
Ivm jagen gaan ze in onbekendere gebieden niet los en ik wil niet teveel loslopers want ze zijn ook niet echt gesteld op vreemd bezoek als ze vast zitten