Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Miniatuur Bull Terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Miniatuur Bull Terrier

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Waarom dan geen gewone? Want eerlijk is eerlijk...een back and tan bullterrier is werkelijk het summum van smalelijkheid :I:
:mrgreen: Waarom zou de kleine variant minder smakelijk zijn?

Puur om het gemak.
Ik vind de kleine zelfs leuker. Maar als ze ziekelijk zijn ging ik voor de grotere variant. Beter gezegd ik vind bullterriers misschien wel het smakelijkste ras dat er is :I: Klein en groot. Maar ik wil wel liefst een gezonde hond want het is lastig genieten van een zieke hond.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Een Black and tan hussel is al een kruising. De bull een ras. Dus een kruising tussen die twee is op beide types een outcross.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Als je terugleest dan zie je wat je uit het verband aan het trekken bent. Dit was namelijk de onderliggende reactie waarop men uitlegde dat inteelt x inteelt geen ongezonde dieren op hoeft te leveren.
Maeve schreef: Want die black & tan hussels zijn niet ingeteeld? :schrik:
En in de krakerswereld was het in ieder geval in Wageningen niet ongebruikelijk dat de SPA's bomvol inteelt zaten. Halfbroer x halfzus, opa x kleindochter, etc. En nee, ik zat zelf niet in die wereld, maar ben wel jarenlang bevriend geweest met iemand die daar leefde en ook zijn hond vandaan had (en daar ook precies de afstamming van wist. Inteelt x inteelt x inteelt).
Domor
Zeer actief

Het ras op zichzelf is niet inteelt, maar er zijn wel veel lijnen die ontzettend ingeteelt zijn. En daar is Wageningen niet bepaald uniek in. Juist in de groepen die dit soort kruisingen maken zie je vaak dat er binnen de buurt gebleven wordt, en dus veel inteelt zit.

Jij praat over kruisen van inteelt binnen een ras, terwijl de opmerking ging van kruisen tussen twee rassen. Het ging dus helemaal niet over de miniatuur Bull Terrier en dat ben je uit het verband aan het trekken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Ik vind de kleine zelfs leuker. Maar als ze ziekelijk zijn ging ik voor de grotere variant. Beter gezegd ik vind bullterriers misschien wel het smakelijkste ras dat er is :I: Klein en groot. Maar ik wil wel liefst een gezonde hond want het is lastig genieten van een zieke hond.
Voor zover ik weet maakt het geen verschil.
Met bullenbloed heb je sowieso geen garanties, maar als je op dat type valt lijkt het me een vrij veilige keuze.
Charlie (staff x bull terrier) was een grotere gok.
Destijds heb ik het vanwege alle problemen maar aan de kant geschoven. Valerie had toen een standaard bull terrier van een fokker die als zeer goed bekend stond en vanwege ernstige gedragsproblemen moest worden ingeslapen.
Ondertussen kom ik steeds meer hele fijne honden tegen. Dat klein uitgevallen standaards nu mini's mogen maken is ook al een vooruitgang.
Wil wel de tijd nemen om het uit te zoeken. Kreeg hier en via pb al wat goede opties.
:engel: Het karakter trekt me meer dan het uiterlijk moet ik bekennen. Al zijn die billen en het heerlijke velletje niet verkeerd, maar dat is bij een whippet niet anders.
Charlie was toen haar oren nog stonden net een bt uit de geschiedenisboekjes.

Afbeelding
Domor
Zeer actief

Het heeft wel al zin als je een stap terug doet, maar voor outcross-projecten, waarbij je zo veel mogelijk andere genen binnen wilt halen, is het verstandiger om van ver weg te komen. Dan hoef je zo min mogelijk individueën in een ras te brengen om toch een zo groot mogelijke genetische variatie toe te voegen.

Maar ik laat het hierbij rusten. Het ging namelijk over de miniBT en niet over een kruising tan JH x SPA en dus is dit hele verhaal sowieso niet aan de orde.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:
bouvierpoedel schreef:
Maeve schreef:
laeken schreef:Ik zou me wel effe in het medische aspect verdiepen. Vraag me af of ze oud worden en hoe ziek ze zijn? Als ze redelijk gezond zijn ok. Maar bij kommer en kwel kun je misschien beter voor een absurd staffmiksje gaan. Zitten enorm gave hondjes tussen. Black and tan hussel x staff bv. Heerlijk!
Want die black & tan hussels zijn niet ingeteeld? :schrik:

Ken geen adressen, maar ik vind het leuke honden! :ok: Jaren geleden liep er één op de ringtraining, een reu. Die was prima sociaal naar andere honden. Geen idee hoe dat los zou zijn hoor, maar op de training was het een vrolijkerd naar alles en iedereen.
2 ingeteelde honden die gezond zijn en uit verschillende stammen/rassen kun je gerust op elkaar zetten hoor , je stopt namelijk wat en gaat er niet mee verder.
Ja, dat snap ik. Maar de kruising hussel x Staff wordt ook best vaak gemaakt, al is het zonder dat ook maar iemand iets bijhoudt. Juist met dat soort kruisingen ga ik er niet vanuit dat het qua inteeltpercentage beter is, want hoe ver zouden ze nou rijden voor een reu? Dat wordt er een van de buren, die hem toevallig kocht bij dezelfde (brood)fokker die in de regio zit. Als je het hebt over een totaal onherleidbare kruising of van twee rassen die je niet vaak gemixed ziet zit er wat in, maar in dit geval geloof ik het niet zo..
Klopt maar had het even over bekende achtergrond .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Ik heb iemand op FB die ze heeft. Hij heet Ben Regeer. Misschien die eens vragen.
Insiders in een ras hebben altijd meer info dan wij minderwaardige HF’ ers.
:ok: Kijk, dat soort mensen zijn de moeite waard te volgen, dankjewel!

:LOL: Zie meteen al foto's van een bull op tafel.
Ja, die heeft al mijn lievelingsrassen :cool2:
Maar een enorm aardige vent.
Joh, zeker omdat hij nu geen AmStaffs meer fokt :mrgreen:

Er was hier heel lang geleden ook iemand die ze had op het forum, zij maakt nu weleens foto's met Ernst van Kynoweb op shows kan niet op haar naam komen :denken: maar die zei toen dat oogproblemen en blindheid heel erg veel problemen gaven en ze zei ook toen dat ze er zelf niet meer aan zou beginnen. Wij hebben er toen namelijk ook naar gekeken maar toen kwa even later Elektra op het pad en sja die was ook leuk :mrgreen:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik denk het niet, volgens mij wilde TS naar Portugal? Spanje? verhuizen en als je dan op doorreis moet via Frankrijk waar ze verboden zijn lijkt mij dat niet handig.
Dat is volgens mij ook de reden dat ze voor een stamboom Bull gaat
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef: Er was hier heel lang geleden ook iemand die ze had op het forum, zij maakt nu weleens foto's met Ernst van Kynoweb op shows kan niet op haar naam komen :denken: maar die zei toen dat oogproblemen en blindheid heel erg veel problemen gaven en ze zei ook toen dat ze er zelf niet meer aan zou beginnen. Wij hebben er toen namelijk ook naar gekeken maar toen kwa even later Elektra op het pad en sja die was ook leuk :mrgreen:

Toen was er nog geen dna-test denk ik?
PLL is helaas een terrier ding. Andere rassen die me trekken hebben dezelfde aanleg.
Combinaties vrij x vrij en drager x vrij mogen gemaakt worden.
Dragers hebben rond de 2% kans pl te ontwikkelen, en het is behandelbaar.
dagmar88
Zeer actief

Judith schreef:
Ik denk het niet, volgens mij wilde TS naar Portugal? Spanje? verhuizen en als je dan op doorreis moet via Frankrijk waar ze verboden zijn lijkt mij dat niet handig.

Verblijven zal het worden, dus inderdaad regelmatig door frankrijk.
Maar beiden zijn ook echt niet mijn type :Q:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

dagmar88 schreef:
Judith schreef:

Verblijven zal het worden, dus inderdaad regelmatig door frankrijk.
Maar beiden zijn ook echt niet mijn type :Q:
Ah dan is het zeker niet aan te raden. Wij gaan nu voor het eerst weer naar Frankrijk op vakantie, dat kon eerder niet vanwege Hippo.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik weet helemaal niets van het ras.
Maar het is goed om je er zo in te verdiepen en wil je alvast veel plezier met je toekomstige hond wensen. Wat voor ras je kiest met wat voor rede is aan jou. Goed om met name medisch aspect te bekijken. Hoeveel iemand aan een hond uitgeeft gaat ook verder niemand wat aan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Hippo schreef: Ah dan is het zeker niet aan te raden. Wij gaan nu voor het eerst weer naar Frankrijk op vakantie, dat kon eerder niet vanwege Hippo.

Ja, dat was het enige nadeel van charlie en na 8+ jaar wel eens genoeg.
Kreeg laatst nog een mooie amstaff teef aangeboden. :tongue: Gelukkig ging het om andere redenen niet, anders had ik het toch weer gedaan.
Maar beter verstandig zijn. Zo'n hond is nu eenmaal beperkend.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Brigitte schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Ik heb iemand op FB die ze heeft. Hij heet Ben Regeer. Misschien die eens vragen.
Insiders in een ras hebben altijd meer info dan wij minderwaardige HF’ ers.
:ok: Kijk, dat soort mensen zijn de moeite waard te volgen, dankjewel!

:LOL: Zie meteen al foto's van een bull op tafel.
Ja, die heeft al mijn lievelingsrassen :cool2:
Maar een enorm aardige vent.
Joh, zeker omdat hij nu geen AmStaffs meer fokt :mrgreen:

Er was hier heel lang geleden ook iemand die ze had op het forum, zij maakt nu weleens foto's met Ernst van Kynoweb op shows kan niet op haar naam komen :denken: maar die zei toen dat oogproblemen en blindheid heel erg veel problemen gaven en ze zei ook toen dat ze er zelf niet meer aan zou beginnen. Wij hebben er toen namelijk ook naar gekeken maar toen kwa even later Elektra op het pad en sja die was ook leuk :mrgreen:
Lies denk ik?
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Nanna schreef:
sjm schreef: Lies denk ik?
Die heeft volgens mij de 'gewone' en niet de miniatuur.
Dat zou best kunnen. Maar dat is wel iemand die wel eens voor Kynoweb fotografeert en dol is op bullterriërs en whippets.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef:KLIK
Mooie teef!
Brigitte
Zeer actief

Nanna schreef:
sjm schreef: Lies denk ik?
Die heeft volgens mij de 'gewone' en niet de miniatuur.
Ja Lies idd en die had de Mini's, volgens mij heette er één Amy...
Brigitte
Zeer actief

dagmar88
Zeer actief

toots schreef:Ik weet helemaal niets van het ras.
Maar het is goed om je er zo in te verdiepen en wil je alvast veel plezier met je toekomstige hond wensen. Wat voor ras je kiest met wat voor rede is aan jou. Goed om met name medisch aspect te bekijken. Hoeveel iemand aan een hond uitgeeft gaat ook verder niemand wat aan.
:engel: Ach ja, een paar jaar terug had ik gezegd dat ik het er nooit aan uit zou geven.
Na 12 jaar herplaatsers vind ik het wel eens leuk voor de verandering. En ik verlang enorm naar weer zo'n zonnetje in huis.
dagmar88
Zeer actief

Floortje schreef:
Nanna schreef:KLIK
Mooie teef!
:I:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

@dagmar weet niet of het voor jou in de buurt is maar zondag is er in Spaarndam een bullterrier en coursing. Met standaard en mini bullen. er alvast even in te komen :)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Adjani & Tyson schreef:@dagmar weet niet of het voor jou in de buurt is maar zondag is er in Spaarndam een bullterrier en coursing. Met standaard en mini bullen. er alvast even in te komen :)

Maakt op zich niet uit, maar dat soort dingen zitten er pas weer in wanneer niko er niet meer is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”