Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plasband
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Plasband
Omdat al het wassen en soppen bijna niet meer te doen is heb ik voor Tomas een plasband besteld. Bovendien zit er het bloed regelmatig tegen muren en meubels als hij zich schudt.Mijn vraag is eigenlijk wat ik er dan het beste in kan leggen. De tumor plakt snel ergens aan vast en bloedt dan nog harder.Heeft iemand ervaring met zo'n band, en knelt hij niet? Het is natuurlijk anders dan bij gewone incontinentie, ik wil natuurlijk geen infectie veroorzaken.
- Marie-Josée
- Erelid
Re: Plasband
De tumor lijkt gevoelloos ( vanmorgen is hij er nog mee in braamstruiken blijven hangen omdat hij zonodig een holletje moest inspecteren) dus dat lukt wel met die vaseline
En ik heb vast nog ergens maandverband liggen uit mijn vruchtbare periode

En ik heb vast nog ergens maandverband liggen uit mijn vruchtbare periode

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Als de kinderen wat hadden dan smeerde ik de pleister/verbandje ook in met vaseline. Dat scheelt een hoop!
En ik zou misschien tussen zijn buik en de tumor ook even wat doen, misschien een gaasje of inlegkruisje o.i.d. Dan gaat het daar niet zo broeien en plakken
En ik zou misschien tussen zijn buik en de tumor ook even wat doen, misschien een gaasje of inlegkruisje o.i.d. Dan gaat het daar niet zo broeien en plakken

Groetjes,
Wendy
Wendy
- Marie-Josée
- Erelid
- kipo
- Zeer actief
Ik gebruik bijna overal honingzalf voor ipv vaseline, zelfde anti- plak effect maar het is ook nog verzorgend.
- Marie-Josée
- Erelid
Honingzalf. Staat op het lijstje.
Vanwege die braamstruiken ligt hij nu op de bank met een handdoek om zijn middel geknoopt, hij vindt het nog best ook
Vanwege die braamstruiken ligt hij nu op de bank met een handdoek om zijn middel geknoopt, hij vindt het nog best ook

- Marie-Josée
- Erelid
Nou de band is sinds gisteren in huis en al volop in gebruik. Helaas zitten er maar drie inlegdoekjes bij ( er was geen voorraad meer volgens de dierenzaak) en die zijn verbazend snel vuil. De band zelf stinkt ook al een uur in de wind.Ik had er dus twee moeten hebben om die te kunnen wassen.
Vanwege de vreselijk lucht die er nu af komt twijfel ik of dit wel de oplossing is. Misschien dat luiers beter adsorberen dus daar ga ik dan nu maar op uit.
Vanwege de vreselijk lucht die er nu af komt twijfel ik of dit wel de oplossing is. Misschien dat luiers beter adsorberen dus daar ga ik dan nu maar op uit.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon van dat dikke nachtmaandverband. En een afgeknipte sjaal met een luierveiligheidsspeld werkt prima. Heb het hier gebruikt met 3 reuen uit Peru die geen huis gewend waren.