Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na 1,5 uur wandelen toch in de tuin poepen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

miekmiek schreef:We zijn net verhuist en hebben nu ook eindelijk een tuin. Maar na altijd op een flat gewoond te hebben weet tommie het verschil niet tussen buiten om zijn ontlasting te doen en buiten in de tuin. Ik probeer het nu op te lossen door met hem te gaan lopen voordat hij in de tuin mag spelen. Als hij toch plast of poept negeer ik het gewoon. Ik kan moeilijk van hem verwachten dat hij meteen het verschil snapt.
Misschien is het een idee om de honden voorlopig even niet in de tuin te laten zodat ze hun behoeftes wel moeten doen tijdens de wandeling?
en dat is de enige optie.
de honden hebben het blijkbaar altijd in de tuin gedaan en deden buiten daarom niets.
een hond is een gewoonte dier ;)
ze weten dat plassen en poepen in de tuin gebeurt en verdr buiten wordt gewandeld.
dus houden ze het op tot in de tuin.
ik zou ook zeggen, niet meer in de tuin laten, heel veel gaan wandelen, en als er buiten iets gedaan wordt, gewoon belonen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
scooby doo schreef:ik vind het wel leuk dat rocco alleen zijn behoefte doed in de tuin

we hebben een plaatje afgemaakt met draad een grote kattenbak eigenlijk :mrgreen:

en het handigste is dat je op de hondenschool nooit poep hoeft te rapen :ok:
als je je hond goed uitlaat voor het trainen hoef je op de hondenschool ook geen poep te rapen :roll:
8O die van mij poept nooit op het veld hoor met trainen....
ook al heeft ie van te voren nog niet gepoept dan wacht hij tot het klaar is... ook als pup nog nooit gedaan...
Je laat je hond toch uit vantevoren...dan poept ie ook niet op het veld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Tja, het voor-zijn is beter: dus probeer te voorkomen dat je hond het doet. Je schrijft dat je hond op zijn gemakkie lekker gaat zitten poepen, nou maak daar meteen gebruik van.
Zo gauw als je ziet dat hij wil gaan poepen, zwaar bassend naar hem brommen, Foei!, of Nee!.....net wat je vaste commando is. En dan hup naar binnen doen (of als 'ie echt hoge nood heeft, naar een plek waar het wel mag, maar dan wel net zo lang totdat hij wat heeft gedaan).
Hij moet ook leren dat de wandeling is om te poepen....

Zo heb ik het Beau ook geleerd, en hij weet echt donders goed dat de tuin alleen voor nood is, bij ziekte oid...anders niet!
Peet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”