Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench of mand ?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: bench of mand ?

Ongelezen bericht door blondie »

Grote houten mand staat er met dekens en kussens erin, achter een stoel tussen de bench en de stoel ligt een kussen, een bench staat er dus én een kleedje op de bank :mrgreen:.
Bench hadden we staan toen onze herder nog pup was en het wel makkelijk was hem daar soms tijdelijk in te plaatsen. De andere hond ligt er inmiddels ook graag in, en ik vind het nog steeds makkelijk als er eens visite komt die bang is of als de hond te druk is met veel visite, om hem daar tijdelijk even in te "parkeren" :mrgreen: .
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

mosquito1980 schreef:Verwende honden hier op HF... :I:
Ik heb net even geteld, van de 17 berichten (van Mirthevaes niet meegeteld) zijn er 11 die vertellen dat hun hond(en) op de bank/bed liggen :engel:
Die van mij slapen ook in bed. Ruim 4 jaar geleden was de bank alleen op uitnodiging en alleen op de slaapzak. Hond in de slaapkamer was ondenkbaar, laat staan IN bed ;)
Tip: neem geen kleine hond. Voor je het weet mogen ze (bijna) alles van je :mrgreen:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Hier mogen ze echt niet op bed slapen als ik er ook in lig. De ene ligt te snauwen bij mijn oor, en de ander legt me zo vast dat ik verkrampt wakker word. Daar was ik razendsnel van genezen (hoewel 's ochtends nog even erbij laten wel heerlijk is. Dan kan ik ook rustig nog een uurtje in slaap vallen).
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wij hebben op de begane grond in iedere leefruimte een hondenkussen liggen, overigens een uitdaging om voor het formaat hond wat we hebben een kleedje te vinden maar ja, daarnaast ligt ie ook graag op de bank en vinden wij het jammer dat hij niet naar boven kan want wie wil er nu geen 70+ kilo lobbes in bed :mrgreen:

Ow en in de auto heb ik de achterbank eruit gehaald zodat meneer daar comfortabel kan liggen, nu nog met zo'n netje gespannen zodat hij niet besluit een poging te wagen naar voren te kruipen.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik heb net even geteld, van de 17 berichten (van Mirthevaes niet meegeteld) zijn er 11 die vertellen dat hun hond(en) op de bank/bed liggen :engel:
Mijn drietal mag bij hun baasje ook op de bank, maar niet bij mij! :neenee:
Ik loop dus heel rustig de trap af 's morgens zodat de shelties braaf 4 pootjes op de grond hebben als ik de deur naar de woonkamer open doe :engel:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Maddie is dol op benches, zolang het deurtje open is. Maar ik vind een bench in huis zo lelijk. Dus de bedstee leeggeruimd, matras en deken erin gepropt en deurtje op een kier en dat is nu haar favoriete plek. Ze verzameld er botjes en poezenspeeltjes en niemand mag er in kijken :I:
Als de zon op de eettafel staat ligt ze daar ook graag op, fijn loeren en zonnebaden. ‘s Avonds ligt ze nog wel wens in een stoel of op de bank, maar meestal in de kast.

Fitz ligt altijd in een straal van anderhalve meter om me heen. Op de grond, op een stoel of op de bank. Maar het liefst op schoot.
Geen manden, als we er niet zijn ligt Fitz op de bank. Of in de vensterbank.

In de auto zitten ze achter een hek in de achterbak.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oor heeft een bench en een kussen, maar in de praktijk ligt ze het vaakst op de bank. De bench vind ik handig zodat ik haar weg kan sluiten in het geval van angstig bezoek, drukke kinderen, stofzuigen en tijdens het eten etc. Soms kruipt ze er bij drukte zelf ook in omdat het een veilig, rustig plekje is. Maar alleen een bench zou ik met Oor niet doen, de hond is dan toch wat afgezonderd en doorgaans vind ze het fijner om er bij te zijn. Dus als ze niet op de bank mag of past, dan ligt ze bij ons op een kussen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari heeft een groot kussen en in de slaapkamer ligt er nog een, maar meneer ligt toch wel erg graag op de bank(en) of op het waterbed.
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Uhm, hier is de bank favoriet :lol1: Heel soms ligt hij in zijn mand.
In de auto zit hij op de achterbank in een hondengordel.
Een bench gebruik ik alleen op wedstrijden ed.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Beiden, maar ze hebben verschillende functies.

De mand (en bank en stoel en bed) is gewoon om lekker op te liggen de hele dag. De bench is voor als een hond even tot rust moet komen of voor als Lou even privé tijd nodig heeft, haha.
mirthevaes
Actief
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door mirthevaes »

laeken schreef:Mijn honden zitten altijd los in huis en los in de auto. Ik heb wel een bench staan maar die was voor Tom en bezoek wat niet altijd klikte. Ik heb Guus er twee weken in de nacht in gedaan maar dat vond hij niks. Blaffen en doen en smorgens lag zijn mand op de kop en de kussens ergens achterin gepropt. Werkte niet. De honden doen in huis niks verkeerd en dus geen benches. In de auto mogen ze zijn waar ze willen. Bas ligt vaak op de hoedenplank en Guus staat eigenwijs mee te kijken door de vooruit op zijn achterpootjes leunend op de stoel voor hem. Erg leuk!

Gaat dan om ritjes naar polder en bos van 2 minuten. Lange ritten mag Bas niet op de hoedenplank en moet Guus op de achterbank blijven. Of tussen de benen van de bijrijder Bas. Die is kalm en luistert super super goed. Doet alles wat moet. Guus is dwars en heeft graag het laatste woord. Als we dus een lange rit maken kan er een bench komen als hij zich niet weet te gedragen en gaat blaffen of naar voren wil kruipen tijdens het rijden.
dankje voor je reactie :wink: !
haha ja dat is volgens mij echt super grappig ! :D
wat een top hondjes zeg hihi :D
groetjes mirthe
When i needed a hand , i found your paw <3
mirthevaes
Actief

Rebble schreef:Een vijver :engel:
hahaha :lol1:
mirthevaes
Actief

Lanavandevledders schreef:hier staat een bench, een hele grote, met het deurtje dag en nacht open,
Lana ligt er graag in, tis haar eigen veilige plek, niemand mag haar daar storen.
in huis mag ze verder overal liggen, behalve op de bank.

vindt een benchs gewoon handig vooral als de kleinkinderen komen, of om Lana even op te laten drogen, vooral met dit weer.
dankje voor je reactie :wink:
ah ja dat is idd heel gemakkelijk !
ja het is echt geen leuk weer :cry:
groetjes mirthe
mirthevaes
Actief

Tenmashi schreef:Geen van beiden, heb wel een bench maar deze is opgeborgen. Ze gebruikt ze allebei niet, ze slaapt lekker op de bank. :P
haha dat zal ze wel leuk vinden hihi :lol1:
groetjes mirthe
mirthevaes
Actief

hahaha ja dat is waar :lol1:
mirthevaes
Actief

blondie schreef:Grote houten mand staat er met dekens en kussens erin, achter een stoel tussen de bench en de stoel ligt een kussen, een bench staat er dus én een kleedje op de bank :mrgreen:.
Bench hadden we staan toen onze herder nog pup was en het wel makkelijk was hem daar soms tijdelijk in te plaatsen. De andere hond ligt er inmiddels ook graag in, en ik vind het nog steeds makkelijk als er eens visite komt die bang is of als de hond te druk is met veel visite, om hem daar tijdelijk even in te "parkeren" :mrgreen: .
dat zullen je hondjes wel leuk vinden !! :D
haha ja dat snap ik , een bench is altijd wel gemakkelijk :wink:
groetjes mirthe
mirthevaes
Actief

Fotogravinnetje schreef:
Die van mij slapen ook in bed. Ruim 4 jaar geleden was de bank alleen op uitnodiging en alleen op de slaapzak. Hond in de slaapkamer was ondenkbaar, laat staan IN bed ;)
Tip: neem geen kleine hond. Voor je het weet mogen ze (bijna) alles van je :mrgreen:

haha maar dat lukt me ook niet met een grote hond ben meteen verliefd :LOL:
groetjes mirthe :wink:
mirthevaes
Actief

Kayltje schreef:Maddie is dol op benches, zolang het deurtje open is. Maar ik vind een bench in huis zo lelijk. Dus de bedstee leeggeruimd, matras en deken erin gepropt en deurtje op een kier en dat is nu haar favoriete plek. Ze verzameld er botjes en poezenspeeltjes en niemand mag er in kijken :I:
Als de zon op de eettafel staat ligt ze daar ook graag op, fijn loeren en zonnebaden. ‘s Avonds ligt ze nog wel wens in een stoel of op de bank, maar meestal in de kast.

Fitz ligt altijd in een straal van anderhalve meter om me heen. Op de grond, op een stoel of op de bank. Maar het liefst op schoot.
Geen manden, als we er niet zijn ligt Fitz op de bank. Of in de vensterbank.

In de auto zitten ze achter een hek in de achterbak.

dankje voor je reactie :D
haha hoe schattig :wink:
ohhh das super lief dat die altijd bij je is !
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wij hebben nooit een bench gehad maar hebben wel zo'n konijnenren die we bijvoorbeeld voor de ingang van de woonkamer zetten als we dat nodig vinden. Best grappig dat een hond van inmiddels dik 70 kilo daar superbeteuterd achter blijft zitten :mrgreen:
mirthevaes
Actief

mijke schreef:Oor heeft een bench en een kussen, maar in de praktijk ligt ze het vaakst op de bank. De bench vind ik handig zodat ik haar weg kan sluiten in het geval van angstig bezoek, drukke kinderen, stofzuigen en tijdens het eten etc. Soms kruipt ze er bij drukte zelf ook in omdat het een veilig, rustig plekje is. Maar alleen een bench zou ik met Oor niet doen, de hond is dan toch wat afgezonderd en doorgaans vind ze het fijner om er bij te zijn. Dus als ze niet op de bank mag of past, dan ligt ze bij ons op een kussen.
dankje voor je reactie ! :D
ja snap ik dat je dat makkelijk vind :wink:
de hond mag op de zetel maar als hij dat liever niet doet zijn er nog veel oplossingen hihi :D zoals een kussen of de mat voor de zetel :wink:
groetjes mirthe
mirthevaes
Actief

thom schreef:Ari heeft een groot kussen en in de slaapkamer ligt er nog een, maar meneer ligt toch wel erg graag op de bank(en) of op het waterbed.
haha wat een verwend beesje :lol1:
mirthevaes
Actief

MirjamV schreef:Uhm, hier is de bank favoriet :lol1: Heel soms ligt hij in zijn mand.
In de auto zit hij op de achterbank in een hondengordel.
Een bench gebruik ik alleen op wedstrijden ed.
haha :lol1:
ah ja das gemakkelijk :wink:
groetjes mirthe
mirthevaes
Actief

Leonie. schreef:Beiden, maar ze hebben verschillende functies.

De mand (en bank en stoel en bed) is gewoon om lekker op te liggen de hele dag. De bench is voor als een hond even tot rust moet komen of voor als Lou even privé tijd nodig heeft, haha.
haha , das wel hamdig dat het verschillende functies heeft :wink:
groetjes mirthe :D
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Spike was 3 toen hij bij ons kwam en was duidelijk geen hond die op de bank gewend was te liggen. Dat hebben we mooi zo gelaten. Hij ligt dus altijd in zijn mand of languit in de kamer. Maar 's avonds gaat hij altijd zelf naar zijn mand.
Voor in onze bestelbus hebben we de grootste kunststof benche die er is. Een enorm ding dus. Als we op vakantie gaan, gaan we met de bus en dan is de vloer al voor 75% bezet met zijn bench..
In onze andere auto, bestelauto met achterbank. HIj zit achter de achterbank. Er hangt een net tussen en hij gaat altijd braaf liggen.
In huis geen bench, is ook niet nodig. Hij sloopt niets en zal zelfs de hapjes niet van tafel halen als hij de kans zou krijgen..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Hier staat een Bench voor Lou, want die gaat op strooptocht als ik niet thuis ben :mrgreen:
Ze ligt er sowieso graag in als ze echt moe is, want dat is haar veilige plek heeft ze besloten. Verder staat er nog een mand in de woonkamer en een mini vloerkleed. Beiden ligt ze ook regelmatig op, net als op de bank. In de slaapkamer ook nog een mand, maar daar ligt ze eigenlijk altijd op bed.
Verwende prinses :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom ligt naast mij op de bank in zijn cozy cave of op de andere bank op zijn kleed.
In de slaapkamer heeft hij een houten mand met een dik dekbed waar hij lekker tussen kan liggen.
Vaak wil hij 's morgens wel bij ons in bed en gaat dan tussen ons liggen, het liefste met zij kop op een kussen.

In de auto zit hij in een stoffen bench op de achterbank (zit klem tussen de voorstoelen en de rugleuning van de bank).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”