Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Licht ontbijt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Licht ontbijt

Ongelezen bericht door runninggirl »

Misschien zelf iets bereiden? Ik maak altijd een voorraad 'groentemix' voor een paar weken en vries er porties van in. Maar behalve groente gaat er een groot deel ook andere voeding in zoals zoete aardappel, kikkererwten (beide voorgekookt en gepureerd) en ook bijvoorbeeld banaan en een flinke schep zoutloze pindakaas. Ze zijn er hier dol op, krijgen er een 'gevuld hoefje' van elke dag als tussendoortje.
Maar misschien kan je dus zelf zoiets samenstellen wat hij lust en wat hij ook goed verdraagt?
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:
runninggirl schreef:Misschien zelf iets bereiden? Ik maak altijd een voorraad 'groentemix' voor een paar weken en vries er porties van in. Maar behalve groente gaat er een groot deel ook andere voeding in zoals zoete aardappel, kikkererwten (beide voorgekookt en gepureerd) en ook bijvoorbeeld banaan en een flinke schep zoutloze pindakaas. Ze zijn er hier dol op, krijgen er een 'gevuld hoefje' van elke dag als tussendoortje.
Maar misschien kan je dus zelf zoiets samenstellen wat hij lust en wat hij ook goed verdraagt?
Ik kook nu kip en rijst en worteltjes en erwtjes enz . Maar vind het ook wel handig om iets kant en klaar te hebben liggen. Is gestoomd vlees beter te verdragen dan gekookt? Wat voor vis zou kunnen , witte koolvis?
Misschien van die Renske stoommaaltijden? Die worden hier heel goed verdragen, en kan je klaar hebben liggen en ook wel een paar dagen in de koelkast bewaren als het niet meteen op gaat. Bij de AH hebben ze nu ook een merk gestoomde kuipjes, Naturo geloof ik? En er zijn ook heus wel kwalitatief best goede blikvoer (kijk eens bij Zooplus) is toch denk ik makkelijker te verdragen dan rauw of zelf koken dus in jouw geval.
Dan heb je het kant en klaar. Die van mij lusten niet zo graag vis dus dat weet ik niet...
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

En hoogwaardig blikvoer? Ik geef mijn honden regelmatig Rocco en dat vliegt erin. Ook bij nieuwe honden of logeetjes gaat het erin als zoete koek en nooit problemen met de vertering ervan.
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:
Hippo schreef:En hoogwaardig blikvoer? Ik geef mijn honden regelmatig Rocco en dat vliegt erin. Ook bij nieuwe honden of logeetjes gaat het erin als zoete koek en nooit problemen met de vertering ervan.
Die is er ook in kip en kip met aardappel zie ik :ok: kost ook niks . Ik ga die volgende keer zeker meebestellen . Had geen idee wat hoogwaardig blikvoer was :wink:
We hebben hier ook blikvoer voor af en toe, Wolf of Wilderness geloof ik en ook Rocco. Beide tevreden over. De honden vinden het heeeerlijk haha.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Juno wilde ook niet eten in de ochtend en gaat spugen op een lege maag.
Hier krijgen ze sinds paar jaar een beschuitje als ontbijt (of een oude boterham of afbakbroodjes oid die we over hadden). 2 blije honden want lekker eten en geen spugende hond meer.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

En gewoon een handje brokken strooien?
Afbeelding
Judith
Zeer actief

En gewoon een handje brokken strooien?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Heavy schreef:
runninggirl schreef:
Heavy schreef:
Hippo schreef:En hoogwaardig blikvoer? Ik geef mijn honden regelmatig Rocco en dat vliegt erin. Ook bij nieuwe honden of logeetjes gaat het erin als zoete koek en nooit problemen met de vertering ervan.
Die is er ook in kip en kip met aardappel zie ik :ok: kost ook niks . Ik ga die volgende keer zeker meebestellen . Had geen idee wat hoogwaardig blikvoer was :wink:
We hebben hier ook blikvoer voor af en toe, Wolf of Wilderness geloof ik en ook Rocco. Beide tevreden over. De honden vinden het heeeerlijk haha.
Misschien eet hij zijn brokken wel gewoon op als ik er een lepel van dat vlees doorheen doe :wink:
Tot we Royal Canin zijn gaan geven, wat dat de enige manier om Dico enigszins zijn brokken op te laten eten in tegenstelling tot slagroom/kattenvoer/jus etc. Rocco is echt favoriet.

Met dat 'hoogwaardig' doelde ik op dat veel vlees/vis in zit en nauwelijks vocht. Pedigree Pal is iets van 10% 'dierlijke bijproduct' en 5% groente en 85% vocht. Rocco is echt het soort dier wat erop staat met voor blikvoer weinig vocht.
Hippo was allergisch voor gevogelte. Als er al gevogeltevet(dus geen eiwitten) door een brok zat, kreeg hij uitslag. Bij Rocco heb ik diverse versies gegeven, m.u.v. waar gevogelte in zit, en geen reactie erop.
Judith
Zeer actief

Heavy schreef:
Judith schreef:En gewoon een handje brokken strooien?
Ipv in de bak bedoel je ? Geen idee kan het proberen :wink:
Ja, dan maak je het interessant, hoef niet een hele bak te zijn. Maar heeft hij in ieder geval wat op gegeten
Afbeelding
dre
Zeer actief

Heavy schreef:
dre schreef:Juno wilde ook niet eten in de ochtend en gaat spugen op een lege maag.
Hier krijgen ze sinds paar jaar een beschuitje als ontbijt (of een oude boterham of afbakbroodjes oid die we over hadden). 2 blije honden want lekker eten en geen spugende hond meer.
Beschuit zou ik nog kunnen proberen . Maar van brood krijgt hij jeuk :wink:
Wasa crackers oid zou je ook kunnen proberen, of jeukt dat ook?
Hier heb ik namelijk ook nog die hele goedkope crackers van de lidl gebruikt als ontbijt, maar beschuit komt nu beter uit met de boodschappen :wink:
Afbeelding
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Ik heb onlangs icepaw eens besteld. https://rundog.nl/185-vis-voeding
En dit in combinatie met gepofte rijst/ groentjes.
Een test voor op vakantie (camper).
Het bevalt goed. Beetje warm water erover en zelfs Ira eet het graag ;-)
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miezemuis »

En in een snuffelmat? Lizzie eet echt nooit brokken behalve als ik een handje in de snuffelmat gooi.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een bakje gestoomd kippenvlees van Best gekocht bij de Jumbo . Daar doe ik nu elke keer een lepel van door zijn brokken en hij vind het heerlijk :wink: hij verdraagt het ook goed . Hij krijgt ook maar 3 lepels per dag natuurlijk .

Ook hadden ze een worst lam/ rijst en daar krijgt hij een stukje van voor het slapen gaan . Ik denk dat die worst en dat bakje van 400 gram wel op gaan in een week . Hopelijk gaat hij wat aankomen in gewicht . Maar Heavy eet ook mee van de worst :wink:

Ik zou zo'n bakje nooit langer dan drie dagen (gekoeld) bewaren. Misschien gewoon een derde als ontbijt geven?
Ah heeft van het merk naturo ook 150 grams bakjes.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Vast niet het meest verantwoorde maar klein beetje griekse yoghurt wil hier nog wel eens helpen om de eetlust wat aan te wakkeren in de ochtend.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ohja klinkt herkenbaar wat je zegt!

Geef 's avonds ook 2 handjes brokjes omdat hij 's ochtends anders gal spuugt of gewoon niet wil eten. Nu gaat dat 's ochtends al een stuk beter.
Heb ook een tijdje Iberogast gegeven, dat leek wel te helpen toen!

Een maisbroodje wil hier ook weleens helpen om even de eetlust op te wekken. Het voegt zelf natuurlijk niet veel toe.
dre
Zeer actief

Als hij wat last heeft van zijn slokdarm/keel misschien een idee om wat honing te geven?
Mijn oudje had op laatst regelmatig last van overgeven, dierenarts gaf als tip om paar keer per dag lepel honing tte geven. De honden vonden het in elk geval erg lekker dus hier was het meer een "baat het niet vonden ze het in elk geval lekker" theorie :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”