Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
Is hier toevallig iemand die met een Sony A7II, A7sII of A7rII werkt?
Of zou iemand kunnen helpen met mijn upgrade wens (vanaf Panasonic GH3)?
- betere/snellere autofocus
- beter omgaan met ruis
- mogelijkheid heel stil (geruisloos) te kunnen fotograferen
Of zou iemand kunnen helpen met mijn upgrade wens (vanaf Panasonic GH3)?
- betere/snellere autofocus
- beter omgaan met ruis
- mogelijkheid heel stil (geruisloos) te kunnen fotograferen
-
- Zeer actief
Nee helaas, ik heb net een panasonic aangeschaft, geen ervaring met somy, Twink wel volgens mij je zou haar kunnen vragen. ik ben voor de panasonic gegaan vanwege de Laica lens, die erop zit. de 30 maal zoom en de snelle frame rate
- Leonie.
- Zeer actief
Ik ben inmiddels een stukje verder in mijn onderzoek en deze camera's zouden top zijn voor mijn werk, maar niet zo voor de honden, vanwege de 'trage' autofocus. Ik kijk nu naar de Sony A6500 en wie weet kan ik dan over een jaar of twee upgraden naar een A9 of zoiets leuks.
Welke Panasonic heb je?
Welke Panasonic heb je?
-
- Zeer actief
De DC-TC90 en of het überhaupt geschikt is weet ik niet, ik ga hem gebruiken voor de situaties dat je geen zware Spiegelreflex mee wilt en dan is dit wel heel leuk...... grote zoom, kantelbaar scherm enz. en verder kijk ik wel de praktijk wijst het uit 

-
- Zeer actief
wat hulp van PS ( iets extremer dan anders met de kleuren )

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Dank je wel, het is bij lange na nog niet perfect of in die richting, maar ik moet ergens beginnen...... nu met lagen aan de gang en curven en kleurbalans enz,MHilariusFotografie is een leuke hollands tutorial site, stap voor stap uitleg 

-
- Zeer actief
Wat prachtig die kleuren bij haar ogen
Ik ben zondag op pad geweest met een geleende telelens, de Canon 55-200 f4-5.6. Wat een verbetering al! Dus ik ging zoeken of ik die nog nieuw kon kopen, nee dus. Tweedehands zijn ze maar 100 tot 150 euro
Dus nu ben ik aan het kiezen tussen de 70-200 f2.8 en de f4
Want ja als je gaat zoeken.... En ja hoor, kom ik langs een leuke, betaalbare 7D. Alleen, tegelijk gaat niet.
Mijn huidige telelens is een ramp, die kan de prullenbak in. Nou zit ik verdorie wéér met het dilemma: eerst body of eerst lens! Ik word gek van mezelf
Ik ga eerst voor de body denk ik.
Laatst een vriendin geholpen met haar camera en wauw wat zitten daar veel snufjes op
Mijne heeft slechts een paar functies. Hij is alleen wel echt traag, ik merk het vooral nu ik in RAW schiet. Kan ik weer lekker puzzelen en oefenen.

Ik ben zondag op pad geweest met een geleende telelens, de Canon 55-200 f4-5.6. Wat een verbetering al! Dus ik ging zoeken of ik die nog nieuw kon kopen, nee dus. Tweedehands zijn ze maar 100 tot 150 euro

Mijn huidige telelens is een ramp, die kan de prullenbak in. Nou zit ik verdorie wéér met het dilemma: eerst body of eerst lens! Ik word gek van mezelf

Ik ga eerst voor de body denk ik.
Laatst een vriendin geholpen met haar camera en wauw wat zitten daar veel snufjes op

-
- Zeer actief
70-200 mm F4 is betaalbaarder en eigenlijk nog scherper en de helft lichter in gewicht en op heel veel plaatsen 2 de hands te koop, en een geweldige lens, ik heb ze beiden, maar gebruik de f 4 nog regelmatig, vanwege het mindere gewicht... heel veel plezier met je 7 D body, is echt een beul van een camera en zal je zeker heel ver vooruit helpen 

-
- Zeer actief
Dankjewel! Ik heb net een afspraak gemaakt om de camera morgenavond op te gaan halen
Hmm, ik lees nu steeds meer positieve verhalen over de f4. Ik heb ooit de f2.8 vast mogen houden maar die is inderdaad wel heel erg zwaar. Dan moet je bijna wel IS hebben om een bewegend onderwerp te kunnen fotograferen vanuit je handen?

Hmm, ik lees nu steeds meer positieve verhalen over de f4. Ik heb ooit de f2.8 vast mogen houden maar die is inderdaad wel heel erg zwaar. Dan moet je bijna wel IS hebben om een bewegend onderwerp te kunnen fotograferen vanuit je handen?
-
- Zeer actief
heel veel plezier met je camera, je zult er geen spijt van krijgen, daar durf ik wat om te verwedden........
.... en die f4 is zo vaak 2 de hands te koop, die kom je vast nog wel eens tegen voor een klein prijsje./// en gewoon brutaal zijn en bieden, soms heb je mazzel( als het zover is)

- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Ik heb de 2.8. Ja hij is zwaar, maar ik heb mn diafragma altijd wijd open (op 2.8 dus) en hij maakt echt prachtige foto'sManuma schreef:Dankjewel! Ik heb net een afspraak gemaakt om de camera morgenavond op te gaan halen![]()

IS (of in mijn geval VR) niet nodig. Sluitertijd is vaak sneller dan 1/200 waardoor je geen bewegingsonscherpte hebt. Ik heb daar iig nooit last van gehad.
Persoonlijk zal ik voor de 2.8 gaan. Is wat duurder maar dan heb je wel magie in handen

-
- Zeer actief
De Canon 2.8 zonder IS is echt een stuk minder scherp dan de F4. De F4 is een mooi lensje als je niet teveel geld eraan uit wil geven. Scherp, lichter in gewicht.
-
- Zeer actief
En heb je hem nu en en en en enManuma schreef:Dankjewel! Ik heb net een afspraak gemaakt om de camera morgenavond op te gaan halen![]()
Zuri vandaag, wat een dame

ik kom er nog even nietuit met fotosoep

-
- Zeer actief
Ik vind de kleuren prachtig!
Ik heb de camera!
Ik heb daarna griep gekregen en dus nog niks kunnen proberen
Hij is wel veeeel sneller dan mijn 400d, heel veel verschil!
Ik heb de camera vrij goedkoop over kunnen nemen, er zitten 80.000 clicks op. Weet iemand hier hoe lang je dan kngeveer nog door kunt?
Ik heb ook eens goed naar de lenzen gekeken. Is het voor de f4 70-200 ook fijn als je IS hebt? Het is altijd fijner lijkt me maar is het dat extra geld ook echt waard? Het scheelt nogal veel
Ik ben flink aan het sparen 
Ik heb de camera!

Ik heb de camera vrij goedkoop over kunnen nemen, er zitten 80.000 clicks op. Weet iemand hier hoe lang je dan kngeveer nog door kunt?
Ik heb ook eens goed naar de lenzen gekeken. Is het voor de f4 70-200 ook fijn als je IS hebt? Het is altijd fijner lijkt me maar is het dat extra geld ook echt waard? Het scheelt nogal veel

-
- Zeer actief
Bij die body is het gemiddelde 150.000 clicks.
Ik vond de F4 zonder IS goed genoeg.
Ik vond de F4 zonder IS goed genoeg.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nu ik Manuma lees denk ik ohhh wil ik ook.
Ik heb nog een Canon 1100D, inmiddels ook al weer bijna 6 jaar oud. En stiekem wil ik een nieuwe, maar ik heb geen idee wat. Het moet sowieso een Canon zijn, maar ja ik ben nog steeds niet iemand die super veel verstand heeft van de eigenschappen van een camera, dus niet al te ingewikkeld
Daarnaast heb ik 2 lenzen, een Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 en een Canon 70-200 f4.
Die laatste vind ik heerlijk om afstandsfoto's en bewegende foto's met te maken, zoals honden enz.
Maar eigenlijk zou ik een wat betere korte afstandslens willen, wat is dan handig.
Ik heb straks een kleine en ik verwacht dat ik daar toch wel wat leuke foto's van wil maken
, dan vind ik de Tamron niet echt toereikend genoeg..
Dus ja zelfde dilemma als Manuma, nieuwe lens, nieuwe body?
Adviezen?
Ik heb nog een Canon 1100D, inmiddels ook al weer bijna 6 jaar oud. En stiekem wil ik een nieuwe, maar ik heb geen idee wat. Het moet sowieso een Canon zijn, maar ja ik ben nog steeds niet iemand die super veel verstand heeft van de eigenschappen van een camera, dus niet al te ingewikkeld

Daarnaast heb ik 2 lenzen, een Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 en een Canon 70-200 f4.
Die laatste vind ik heerlijk om afstandsfoto's en bewegende foto's met te maken, zoals honden enz.
Maar eigenlijk zou ik een wat betere korte afstandslens willen, wat is dan handig.
Ik heb straks een kleine en ik verwacht dat ik daar toch wel wat leuke foto's van wil maken

Adviezen?

-
- Zeer actief
Ja dat is heel lastig Judith. Ik had het zelf ook, beide voldeed niet meer maar wat doe je eerst.
In principe is goed glaswerk het belangrijkst. Een 1100D is ook een goede body. Maar wil je echt meer vragen van je camera dan is een betere body ook weer belangrijk. Het is een wisselwerking
Ik heb uiteindelijk echt een idiote investering gedaan en alles in 1x gedaan, maar ik moest ook wel voor allerlei komende opdrachten, aanvragen en plannen.
In principe is goed glaswerk het belangrijkst. Een 1100D is ook een goede body. Maar wil je echt meer vragen van je camera dan is een betere body ook weer belangrijk. Het is een wisselwerking

Ik heb uiteindelijk echt een idiote investering gedaan en alles in 1x gedaan, maar ik moest ook wel voor allerlei komende opdrachten, aanvragen en plannen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Mijn body heeft intussen al heel veel clicks, dus ik zit langzamerhand ook te kijken naar wat voor opvolger ik voor m'n Nikon 1 S2 wil. Heel eerlijk: ik ben verslaafd aan de enorme crop factor van mijn camera. Dus waarschijnlijk wordt het de Nikon 1 J5. Maar ik zit ook te koekeloeren naar de Olympus OM-D-serie. Mijn eerste spiegelreflex was een OM-1. Nadeel: ik heb daar geen lenzen meer voor, dus zal dan moeten rekenen op extra veel geld om een leuke set bij elkaar te krijgen.
Ik denk dat ik toch wel bij de systeemcamera's ga blijven. Het compacte en lichte ontwerp speelt mij erg aan en de spiegelreflex bleef een kleine 10 jaar geleden liggen vanwege formaat en gewicht. Dat wil ik niet weer krijgen.
Ik ben er wel achter dat voor mij autofocus niet zo heel interessant is. Met m'n huidige body maak ik scherpere actiefoto's met manuele focus dan met autofocus. Ik vind het dus wel belangrijk dat die manuele focus soepel en makkelijk gaat.
Kortom, ik weet het ook nog niet...
Ik denk dat ik toch wel bij de systeemcamera's ga blijven. Het compacte en lichte ontwerp speelt mij erg aan en de spiegelreflex bleef een kleine 10 jaar geleden liggen vanwege formaat en gewicht. Dat wil ik niet weer krijgen.
Ik ben er wel achter dat voor mij autofocus niet zo heel interessant is. Met m'n huidige body maak ik scherpere actiefoto's met manuele focus dan met autofocus. Ik vind het dus wel belangrijk dat die manuele focus soepel en makkelijk gaat.
Kortom, ik weet het ook nog niet...
- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
De foto’s van onze kleinzoon maak ik met de 24-105 of met de 50mm lens van Canon.Judith schreef:Nu ik Manuma lees denk ik ohhh wil ik ook.
Ik heb nog een Canon 1100D, inmiddels ook al weer bijna 6 jaar oud. En stiekem wil ik een nieuwe, maar ik heb geen idee wat. Het moet sowieso een Canon zijn, maar ja ik ben nog steeds niet iemand die super veel verstand heeft van de eigenschappen van een camera, dus niet al te ingewikkeld![]()
Ik heb straks een kleine en ik verwacht dat ik daar toch wel wat leuke foto's van wil maken, dan vind ik de Tamron niet echt toereikend genoeg..
Adviezen?
-
- Zeer actief
Ik heb de 24-70 F2.8 voor dat soort dingen, ideale lens! De 50mm is een stukje betaalbaarder en ook een leuk lensje!
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Tunx voor de adviezen!
Qua body, er zijn er zoveel verschillende body's waar moet ik op letten?
Ik heb best wel wat geleerd van mijn 1100D, maar ik gebruik ook nog wel regelmatig de sportfunctie.
Voor de lenzen ga ik nog even nadenken.
Ik heb best wel wat geleerd van mijn 1100D, maar ik gebruik ook nog wel regelmatig de sportfunctie.

- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat de body goed met ruis om kan gaan, je hoeft dan niet te flitsen om toch mooie foto’s te krijgen. Mijn body’s zijn uit 2009/2010 en ik weet niet hoe de huidige body’s op dit vlak presteren maar dat is iets waar ik op zou letten.Judith schreef:Tunx voor de adviezen!
-
- Zeer actief
Overweeg even wat je wilt, kantelbaar scherm- zijn modellen die dat hebben, een scherm wat reageert op aanraking.. zijn ook modellen die dat hebben, ISO prestaties is ook inderdaad belangrijk.. hoeveel en vaak wil je hem gebruiken, bij foto`s van mensen is de 50 mm inderdaad best een fijne lens voor een klein prijsje, en lichtgevoelig, voor honden vind ik hem te traag.Judith schreef:Tunx voor de adviezen!
-
- Zeer actief
Dat is wennen zeg, die camera! Ik had geen idee dat er zo'n verschil in zat. Deze camera is zo retesnel dat ik het zelf niet bij kan houden
Had ik bij de vorige een sluitertijd van 1/80 kon ik echt geen actiefoto's schieten en met deze kan ik met diezelfde sluitertijd wel 5 foto's schieten van één moment, nog scherp ook. Mijn 400D kon RAW gewoon niet zo best aan bij minder licht.
Ik kan er niks meer van, haha! Ik moet het echt weer leren! De scherpte is wel een stuk beter! Ik ben er heel blij mee! Nu nog die nieuwe lens en dan heb ik voorlopig wel een mooi pakket!
Met lightroom en photoshop bewerkt hoor, maar qua scherpte erg tevreden. Ik vond het wel een leuk sfeertje zo.

Ik kan er niks meer van, haha! Ik moet het echt weer leren! De scherpte is wel een stuk beter! Ik ben er heel blij mee! Nu nog die nieuwe lens en dan heb ik voorlopig wel een mooi pakket!
Met lightroom en photoshop bewerkt hoor, maar qua scherpte erg tevreden. Ik vond het wel een leuk sfeertje zo.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Mooi Manuma! Goed scherp op het hoofd. Ik ben zo jaloers met mijn oude 400Dtje! Precies waar ik ook tegenaan loop altijd. Ik ben ooit eens heel lomp uitgelachen door een medefotograaf omdat ik zei dat mijn camera er te traag voor was. Toen ben ik heel erg gaan twijfelen aan mezelf. Maar het is dus gewoon waar.
-
- Zeer actief
Het ligt ook wel aan de lens wat je ermee kunt hoor, ik heb met die 50 mm f1.8 best leuk kunnen oefenen. Maar nu ik deze camera (hij is groooot!) in handen heb merk ik dat ik met die 400D wel echt geluk had met scherpe actiefoto's. Als ik met deze camera schiet heb ik zelfs de druppels en zandkorrels in hun vacht scherp, dat was met de 400D echt niet voor elkaar te krijgen. En ik heb geoefend en geoefend en geoefend. Ik kon op het strand goede foto's met die camera maken, daar heb je fijn licht natuurlijk. Maar in het bos was een ramp!mijke schreef:Mooi Manuma! Goed scherp op het hoofd. Ik ben zo jaloers met mijn oude 400Dtje! Precies waar ik ook tegenaan loop altijd. Ik ben ooit eens heel lomp uitgelachen door een medefotograaf omdat ik zei dat mijn camera er te traag voor was. Toen ben ik heel erg gaan twijfelen aan mezelf. Maar het is dus gewoon waar.
Bij de 7D kan ik de ISO tot 1600 draaien zonder ruis, die 400D kan max 400.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Tot 1600
Woahhhhhhh.....

-
- Zeer actief
bere goede camera kun je weer echt een heule tijd vooruit......... wat een dramatisch verschil is dat ee
en ze zijn nu zeker 2 de hands echt goed te betalen en iedere cent waard.... of je ruis krijgt is trouwens van meer afhanelijk dan alleen je ISO maar dat is iets ingewikkelder
ik zelf blijf kloten met PS en ben gewoon nog steeds niet tevreden
Gillebil te sober, te donker te plat

ik zelf blijf kloten met PS en ben gewoon nog steeds niet tevreden
Gillebil te sober, te donker te plat

- Leonie.
- Zeer actief
Wat mooi!Manuma schreef:Dat is wennen zeg, die camera! Ik had geen idee dat er zo'n verschil in zat. Deze camera is zo retesnel dat ik het zelf niet bij kan houdenHad ik bij de vorige een sluitertijd van 1/80 kon ik echt geen actiefoto's schieten en met deze kan ik met diezelfde sluitertijd wel 5 foto's schieten van één moment, nog scherp ook. Mijn 400D kon RAW gewoon niet zo best aan bij minder licht.
Ik wil zo ontzettend graag een nieuwe camera, maar moet echt nog een tijd sparen helaas.