Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van hypoallergene brok naar kvv
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Van hypoallergene brok naar kvv
Ik heb Tay gewoon in 1 keer over gezet, maar zijn klachten waren echt jeuk en slappe ontlasting. Niet misselijk, geen rommelende darmen enzovoorts. Ik denk dat ik wat gekookt water erover zou doen in jouw geval. Dat een paar dagen en dan steeds minder tot hij het gewoon normaal kan eten.
-
- Zeer actief
Ik heb afgelopen half jaar meerdere malen geprobeerd om de overstap te maken naar KVV. Ik heb diverse merken geprobeerd, met maar één eiwitbron zodat ik zeker wist dat het niet aan het diersoort zou liggen als Jip er slecht op reageerde. De eerste paar keer heb ik de kvv in een kom gedaan, een volle waterkoker met gekookt water daarbij geschonken en het vervolgens in een vergiet gedaan. De keren erna deed ik het vlees direct in de vergiet en schonk daar het gekookte water bij. Iedere dag een beetje minder water en dat leek heel goed te gaan. Maar… helaas reageerde mijn Jip er na een paar dagen toch weer slecht op. Dus toen heb ik bedacht: hij krijgt één kilo kvv (waar hij twee dagen mee doet) en dan weer twee dagen brok.
Mijn hoop was dat zijn darmen er baat bij zouden hebben als ik volledig zou overstappen op kvv, maar vooralsnog is dat niet gelukt. Geef ik meerdere dagen achteraan vers vlees aan Jip, dan raken zijn darmen weer van slag en krijgt hij zurige ontlasting. Wanneer ik kvv en brok afwissel, gaat het wel goed.
Het enige wat Jip direct rauw kreeg, was lamspens. Daar reageert hij prima op. Dus dat krijgt hij nu één dag in de week. Voorlopig probeer ik niet meer om hem volledig op kvv te krijgen. Hij lijkt er niet tegen te kunnen, dus dan maar niet. Ik heb er ook over gesproken met de persoon waar ik het kvv koop. Zij heeft meerdere honden en één hond krijgt om dezelfde reden als mijn Jip niet iedere dag kvv. Nou ja, dan blijf ik het maar gewoon afwisselen met brok.
Ik hoop dat de overstap bij jou soepeler gaat, maar er zijn dus honden bij wie het niet (direct) een succes is.
Mijn hoop was dat zijn darmen er baat bij zouden hebben als ik volledig zou overstappen op kvv, maar vooralsnog is dat niet gelukt. Geef ik meerdere dagen achteraan vers vlees aan Jip, dan raken zijn darmen weer van slag en krijgt hij zurige ontlasting. Wanneer ik kvv en brok afwissel, gaat het wel goed.
Het enige wat Jip direct rauw kreeg, was lamspens. Daar reageert hij prima op. Dus dat krijgt hij nu één dag in de week. Voorlopig probeer ik niet meer om hem volledig op kvv te krijgen. Hij lijkt er niet tegen te kunnen, dus dan maar niet. Ik heb er ook over gesproken met de persoon waar ik het kvv koop. Zij heeft meerdere honden en één hond krijgt om dezelfde reden als mijn Jip niet iedere dag kvv. Nou ja, dan blijf ik het maar gewoon afwisselen met brok.
Ik hoop dat de overstap bij jou soepeler gaat, maar er zijn dus honden bij wie het niet (direct) een succes is.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Waarom denk je dat kvv beter is voor hem?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
KVV is niet heilig, dus als hij het daar niet goed op lijkt te doen, waarom overstappen? Ik heb ook ooit eens een poging gedaan Finn op smuldier te zetten. Nou dat was geen succes...
Hier was trouwens de oplossing voor rommelde buiken, misselijkheid en gal spugen zorgen dat er regelmatig gegeten werd. Maakte niet uit wat, als er maar wat in ging (voornamelijk in de ochtend). Dat werd dus een handje beloningsbrok, eigen brok met goedkope paté als smaakmaker, een boterham met leverworst etc. En dat ging niet van de ene op andere dag, maar gaande weg ging het kotsen over. Dat je zo'n moment hebt dat je beseft "hé, het is alweer een hele tijd geleden dat hij kotste"
En nu kan hij ook weer vlees verdragen. Smuldier heb ik nog niet meer in huis gehaald, maar zou me niet verbazen als dat nu ook gewoon goed gaat.
Hier was trouwens de oplossing voor rommelde buiken, misselijkheid en gal spugen zorgen dat er regelmatig gegeten werd. Maakte niet uit wat, als er maar wat in ging (voornamelijk in de ochtend). Dat werd dus een handje beloningsbrok, eigen brok met goedkope paté als smaakmaker, een boterham met leverworst etc. En dat ging niet van de ene op andere dag, maar gaande weg ging het kotsen over. Dat je zo'n moment hebt dat je beseft "hé, het is alweer een hele tijd geleden dat hij kotste"

En nu kan hij ook weer vlees verdragen. Smuldier heb ik nog niet meer in huis gehaald, maar zou me niet verbazen als dat nu ook gewoon goed gaat.
- dagmar88
- Zeer actief
Smuldier werkt hier niet ideaal bij de maagdarmhuidklantjes. Ze doen het sowieso beter op een combi van vlees en brok.
Aangezien je voor de ander op zoek was naar een goede graanvrij brok kun je hier misschien bestellen.
Iets beters heb ik nog niet kunnen vinden.
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=573
Ik voer normaal de enkelvoudige kip als basis (2-3 dagen x per week, met wat barfhapjes er bij), 1 x pens/boekmaag (vooral die laatste is erg goed voor de darmflora), 1 x vis, 1 x schapenkop en nog wat enkelvoudige mixen.
Aangezien je voor de ander op zoek was naar een goede graanvrij brok kun je hier misschien bestellen.
Iets beters heb ik nog niet kunnen vinden.
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=573
Ik voer normaal de enkelvoudige kip als basis (2-3 dagen x per week, met wat barfhapjes er bij), 1 x pens/boekmaag (vooral die laatste is erg goed voor de darmflora), 1 x vis, 1 x schapenkop en nog wat enkelvoudige mixen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Smuldier is hier ook niet de oplossing, maar andere kvv's dan weer wel.