Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een 'heavy duty'-halsband plus riem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Op zoek naar een 'heavy duty'-halsband plus riem

Ongelezen bericht door *Wolf* »

M'n reu heeft in 2,5 jaar twee stevige halsbanden en één riem versleten. Nu zoek ik een echt duurzame allround-halsband plus riem want het hangt hier vol met halsbanden en riemen voor specifieke doeleinden. Ik heb al heel veel bekeken en vond een leuke en stevige halsband maar die kon weer minder goed tegen zwemmen.

Daarom, om wat inspiratie op te doen, wat heeft het HF-gedeelte met de sportievere hond zoal aan halsband plus riem?

Mijn eisen
- halsband moet bestand zijn tegen zwemmen in zoet en zout water. Breed (ca 3 cm) en sterk. Moet snel drogen of waterafstotend zijn
- riem moet verstelbaar zijn (politielijn), niet te nat worden en prettig in de hand liggen ivm trekken met x paardenkracht.
- geen leer

Ik zag een politielijn van biothane, maar twijfel omdat ie me niet zo flexibel lijkt. Idem voor halsband.

biothane http://www.biothaan.nl/voor-de-hond/loo ... meter.html

Deze lijkt me wel wat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... lonn/19813
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Op zoek naar een 'heavy duty'-halsband plus riem

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb een Rogz for Dogs, nylon ... Vusi heeft 'm van Lady geërfd, inmiddels moet die toch minstens 10 jaar oud zijn :ok:
Ik heb in November een nieuwe voor Vusi gekocht omdat de 10 jaar oude niet meer zo mooi was :engel:

De riemen die ik gebruik zijn nog van Z. Afrika, gewone dikke "katoenen" van de super markt.
Ik had er eentje 14 jaar, de musketon was versleten daar waar de draait, 2 weken geleden scheidde de musketon van de riem :tongue:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Biothane is echt kut , als die lijn nat is word hij mega glad
En dat kan ik echt niet gebruiken met dat tuig hier
Ik heb de mijne gelijk weg gedaan , Nja ze liggen ergens in de kast

Het beste bevallen de antislip lijnen van Julius K9 en die van Rogz 4 dogz

Mijn honden hebben van Rogz de halfchecks en van Julius K9 de halsbanden met handvat
Die worden ook voor de werkhonden ( politie , zoekhonden enz ) gebruikt en zijn echt hufter proof

Zo hebben Kyto en Kenji eens gevochten waarbij Kenji hem precies op die halsband vast had
Geen krasje aan te zien
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
*Wolf*
Zeer actief

** Angela ** schreef: Mijn honden hebben van Rogz de halfchecks en van Julius K9 de halsbanden met handvat
Die worden ook voor de werkhonden ( politie , zoekhonden enz ) gebruikt en zijn echt hufter proof
Zwemmen jouw honden er ook (veel) mee? Ze zien eruit of ze daar niet mooier van worden (door de velcro)? Zien er verder wel goed uit, maar door dat labelgedeelte lijkt mij dat ze minder zwembestendig zijn.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Mijn hond zwemt wel veel met zijn Julius K9 tuig (wel geen halsband, maar zelfde spul en zelfde label) en ook veel in zee, dat heeft geen zichtbare invloed op het tuig. Ofja, dat wil zeggen, op modder en zand na. :wink:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik bestel mijn banden bij een vrouw in Engeland (via Facebook). Die maakt ze met de hand en bestel er dan messing sluiting en D-ring bij. Te bestellen van 2-8cm breed in talloze kleuren. Alles is van stevig nylon. Hier wordt er fervent mee gezwommen in de zee en het recreatiemeer voor de deur. Ik hang ze dan ook niet te drogen, maar ze blijven niet heel lang nat.
Worden op maat gemaakt en de gaatjes van de gesp worden met een soldeerbout erin gesmolten dus geen roestende ringetjes. Mijn honden schuren er ook lekker mee over de tegels en hangen er goed in met aanplagen. En ja na bijna 2 jaar zijn ze iets doffer, maar zien er nog steeds prima uit.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind deze riemen heel prettig. De Rogz rope. De mijne is al 2 jaar oud en ik sleur het mee over het strand, door de blubber, slepend over de grond aan de heupgordel en Manu is 34 kg en kan behoorlijk trekken als hij mag :mrgreen: Ik heb overigens wel de niet verstelbare. Het materiaal is in het begin stug maar wordt al snel heel fijn vast te houden.
Afbeelding

Qua halsbanden houd ik vooral van de halfchecks, die van Zero DC vind ik de allerfijnste. Het is van heel licht materiaal, droogt supersnel, is mooi soepel, vrij breed waardoor het de vacht niet beschadigt (Manu heeft een enorme kraag) en het is makkelijk aan en uit doen.
Afbeelding

Maar ook die van Dog Copenhagen is superstevig en alsnog heel comfortabel, ook voor Uma.
Afbeelding[/url]
*Wolf*
Zeer actief

Even een baalmomentje. De Dog Copenhagen was de eerste die ik was tegengekomen, want Actievehonden leek me de aangewezen site voor wat ik zocht. Maar omdat die halsband gevoerd was, dacht ik dat ie niet geschikt was voor zwemmen, dat ie zich vol zou zuigen met water.

Nu heb ik net de EzyDog Neo Wide Halsband besteld. Daar staat expliciet bij dat ermee gezwommen kan worden, maar ik vind de Dog Copenhagen veel mooier eerlijk gezegd.

Nou ja, het is gratis retourneren, dus dikke kans dat ie retour gaat :ugh:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

*Wolf* schreef:
** Angela ** schreef: Mijn honden hebben van Rogz de halfchecks en van Julius K9 de halsbanden met handvat
Zwemmen jouw honden er ook (veel) mee? Ze zien eruit of ze daar niet mooier van worden (door de velcro)? Zien er verder wel goed uit, maar door dat labelgedeelte lijkt mij dat ze minder zwembestendig zijn.

Nee , zwemmen gebeurd zonder iets rond de nek
Maar ze crossen er wel mee door de sloot en modderplassen

Nergens problemen mee
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik krijg die nylon alu klik halsband van Hunter maar niet kapot. Hun Biothane daarentegen barstte al na een zomer zonder te zwemmen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind dat simpele nylon ook verreweg het fijnste. Al die gevoerde dikke halsbanden zijn net een ring - zo stug en star. Dat zou ik als hond ook niet om mn nek willen hebben. Het blijft ook lang nat.
En een hond die potentieel een goede kliksluiting kapot trekt, daarmee wil ik sowieso al niet over straat. Die kliksluitingen zijn echt sterk, die trek je zelf ook niet zomaar open.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Als je voor echt stevig materiaal wil gaan zou ik eens kijken bij Extreme Dog Gear, Powerdog Supplies of BamBam Dog Toys. Bij de laatste heb ik 2 super stevige anti-slip lijnen gekocht die ook vuil- en waterafstotend zijn, een politielijn en een 15 meterlijn beiden met bullsnap sluiting ipv musketon. Als je hond erg sterk is zou ik ook niet voor een musketonsluiting gaan maar voor een bullsnap of karabijnhaak. Het soort halsba den die in het "powerdog" wereldje worden gebruikt zijn erg fijn vind ik zelf, lekker dik en breed en ook zachter voor de hond, en gaan vaak ontzettend lang mee.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”