Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voerautomaat

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Voerautomaat

Ongelezen bericht door dre »

Wij hebben er toevallig net 1 besteld (maar dan voor de kat), zou morgen binnen moeten komen.

Wij zijn uitgekomen op de Cat Mate C3000 omdat deze over 24 uur een vooraf bepaalde hoeveelheid voer kan uitspugen en omdat er bovenin een silo zit dat ze ook als we een weekend weg zijn gewoon eten heeft. Er zijn ook automaten die een bepaald aantal compartimenten hebben waar je vooraf voer in kan doen en waarvan dan het compartiment open gaat als het tijd is.

Wij gaan er vooral aan omdat de kat alles altijd in 1x opvreet en de rest van de tijd loopt te gillen dat ze honger heeft :roll: dus we hopen door meerdere keren over de dag te voorkomen dat ze de rest van de dag honger heeft :wink:
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

:LOL:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

dre schreef:Wij hebben er toevallig net 1 besteld (maar dan voor de kat).

Wij zijn uitgekomen op de Cat Mate C3000 omdat deze over 24 uur een vooraf bepaalde hoeveelheid voer kan uitspugen en omdat er bovenin een silo zit dat ze ook als we een weekend weg zijn gewoon eten heeft. Er zijn ook automaten die een bepaald aantal compartimenten hebben waar je vooraf voer in kan doen en waarvan dan het compartiment open gaat als het tijd is.
Wij hebben ook twee Cat Mates voor onze katten, maar dan die met compartimenten. Ik moest daar ook direct aan denken toen ik dit topic las. Wij gebruiken 'm tijdens korte vakanties, zodat de oppas voor de katten niet per se iedere dag hoeft te komen. Ze gaan allebei al zes jaar mee, maar ik vermoed dat het voor een hond wel gemakkelijk te openen is.

Is het een idee om het voer te verspreiden in verschillende voerballen of andere spelletjes? Onze Jip heeft niet iedere ochtend zin in zijn brokken. Ik laat dan een gevuld speeltje achter waar hij zelf een keer wat uit kan halen. Wat 'koopzieke hondenbazen' betreft ;-) : ik heb inmiddels veel verschillende voerballen verzameld om te kunnen afwisselen en het leuk te houden.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb deze voor Diem gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/petsafe-2-meal ... _role%3Din

Voldeed prima. Makkelijk in te stellen en het openklappen van de bakjes maakt wat geluid. Diem maakte er echter niet altijd gebruik van (diep in de nacht opstaan voor wat eten was hem de moeite niet denk ik) en hij werd dan alsnog ziek omdat ik dacht uit te kunnen slapen en hem dus echt te laat ging voeren. Uiteindelijk ben ik toch maar weer de wekker gaan zetten voor de vroege ochtend.

Inmiddels is het niet meer nodig, hij doet het super op z'n tabletjes cimetidine en 3 keer per dag eten. Ik hoop dat je (snel) een oplossing vindt die duurzaam Jip verlichting geeft van z'n klachten. Dit continue zoeken naar, en afwisselen van, routines en voer/medicijnen zal ook niet helpen voor jullie beiden om rust te krijgen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”