Moderator: moderatorteam
Heerlijk he! Ik zal maar niet zeggen wat mijne kan.Manuma schreef:Het ligt ook wel aan de lens wat je ermee kunt hoor, ik heb met die 50 mm f1.8 best leuk kunnen oefenen. Maar nu ik deze camera (hij is groooot!) in handen heb merk ik dat ik met die 400D wel echt geluk had met scherpe actiefoto's. Als ik met deze camera schiet heb ik zelfs de druppels en zandkorrels in hun vacht scherp, dat was met de 400D echt niet voor elkaar te krijgen. En ik heb geoefend en geoefend en geoefend. Ik kon op het strand goede foto's met die camera maken, daar heb je fijn licht natuurlijk. Maar in het bos was een ramp!mijke schreef:Mooi Manuma! Goed scherp op het hoofd. Ik ben zo jaloers met mijn oude 400Dtje! Precies waar ik ook tegenaan loop altijd. Ik ben ooit eens heel lomp uitgelachen door een medefotograaf omdat ik zei dat mijn camera er te traag voor was. Toen ben ik heel erg gaan twijfelen aan mezelf. Maar het is dus gewoon waar.
Bij de 7D kan ik de ISO tot 1600 draaien zonder ruis, die 400D kan max 400.
sjm schreef:Heerlijk he! Ik zal maar niet zeggen wat mijne kan.Manuma schreef:Bij de 7D kan ik de ISO tot 1600 draaien zonder ruis, die 400D kan max 400.
Er staan inderdaad behoorlijk wat body's op mp.Manuma schreef:Ik heb ook de 50 mm en ik mis de zoomfunctie helemaal niet. Het is echt een heel fijn lensje, helemaal voor dat geld.
De 7D heb ik op marktplaats gevonden. Ik kon hem vlakbij huis ophalen en we hebben gezellig wat koffie gedronken en zijn prachtige ijsvogelfoto's bekeken. Hij heeft me nog wat dingen geleerd. De vorige keer dat ik op marktplaats een lens kocht kreeg ik ook al zo'n leuk gesprek met uitleg
Ik mis het soms wel, omdat Oor bijvoorbeeld soms best ver weg loopt en dan kan ik niet snel genoeg dichterbij komen als ze toevallig mooi licht vangt oid. Dat vind ik soms wel jammer. Ook bij honden die veel rennen en spelen mis ik om die reden de zoom. Maar voor portrertjes mis ik het helemaal niet. De 50mm is zó goedkoop (mijne geloof ik 75 euro via bol.com) dat het bijna de moeite niet is om hem niet te kopen. Hij geeft prachtige foto's iig, ik vind het heerlijk fotograferen.Judith schreef:ik twijfel heel erg of ik de 50mm moet nemen, ik ben ontzettend gewend om te kunnen inzoomen en dat kan natuurlijk niet. Mis je dat bij de 50mm
Hij heeft natuurlijk een super schappelijke prijs en de reviews zijn ook lovend
Ik heb voor de snelle actie de 70-200 f4 waar ik momenteel heel blij mee ben.mijke schreef:Ik mis het soms wel, omdat Oor bijvoorbeeld soms best ver weg loopt en dan kan ik niet snel genoeg dichterbij komen als ze toevallig mooi licht vangt oid. Dat vind ik soms wel jammer. Ook bij honden die veel rennen en spelen mis ik om die reden de zoom. Maar voor portrertjes mis ik het helemaal niet. De 50mm is zó goedkoop (mijne geloof ik 75 euro via bol.com) dat het bijna de moeite niet is om hem niet te kopen. Hij geeft prachtige foto's iig, ik vind het heerlijk fotograferen.Judith schreef:ik twijfel heel erg of ik de 50mm moet nemen, ik ben ontzettend gewend om te kunnen inzoomen en dat kan natuurlijk niet. Mis je dat bij de 50mm
Hij heeft natuurlijk een super schappelijke prijs en de reviews zijn ook lovend
En ineens staat er een meneer van de PostNl voor de deur met een pakketje van CoolBlue...Judith schreef:Ik heb voor de snelle actie de 70-200 f4 waar ik momenteel heel blij mee ben.
Denk toch voor dat prijsje dat ik het ga doen, alleen zei mijn man net dat ik maar even moest wachten want ja ik ben ik mei ook jarig enzo.... (mmm zou hij er wat mee bedoelen?)
Nou ja zeg. De brutaliteit.Judith schreef:(iemand hier van het forum ) de juiste lens besteld.
Als je het vuil door de zoeker ziet zit het op de spiegel, zie je het op je foto (bij f8 of hoger) zit het op je sensor. Rofa repair in Den Haag reinigt je sensor netjes en gaat sneller dan opsturen naar Canon.Manuma schreef:Wauw wat een mooie foto en wat ontzettend lief van je man
Ik vind de 50 mm echt heel fijn! Daar ga je veel plezier van hebben!
Ik ben met mijn camera nog flink aan het klooien. Hij is echt heel snel, ik moet er zo aan wennen. Nu zag ik ook, nadeel van tweedehands kopen, dat er wat vuil op de sensor (dat is dat spiegeltje in je camera toch?) zit. Ik moest al zo'n schoonmaaksetje kopen dus dat ga ik maar even bestellen. Het scherpstellen gaat bij deze camera ook heel anders. Bij mijn andere camera had ik maar een paar punten waarop ik scherp kon stellen, nu heb ik er een stuk of 30. En ik moet een aparte knop indrukken dan mijn grote klikknop (snap je het nog?). Dus het is maar goed dat dat ding zo groot is, want ik zit nog heel erg te prutsen met heel veel vingers op dat ding
Dan is het toch de spiegel! Dankjewel! Ik had geen idee of ik nu een miskoop had gedaanRamiek schreef:Als je het vuil door de zoeker ziet zit het op de spiegel, zie je het op je foto (bij f8 of hoger) zit het op je sensor. Rofa repair in Den Haag reinigt je sensor netjes en gaat sneller dan opsturen naar Canon.Manuma schreef:Wauw wat een mooie foto en wat ontzettend lief van je man
Ik vind de 50 mm echt heel fijn! Daar ga je veel plezier van hebben!
Ik ben met mijn camera nog flink aan het klooien. Hij is echt heel snel, ik moet er zo aan wennen. Nu zag ik ook, nadeel van tweedehands kopen, dat er wat vuil op de sensor (dat is dat spiegeltje in je camera toch?) zit. Ik moest al zo'n schoonmaaksetje kopen dus dat ga ik maar even bestellen. Het scherpstellen gaat bij deze camera ook heel anders. Bij mijn andere camera had ik maar een paar punten waarop ik scherp kon stellen, nu heb ik er een stuk of 30. En ik moet een aparte knop indrukken dan mijn grote klikknop (snap je het nog?). Dus het is maar goed dat dat ding zo groot is, want ik zit nog heel erg te prutsen met heel veel vingers op dat ding
Aha!S@ndr@ schreef:Nee, het spiegeltje is het spiegeltje, ,dat is niet je sensor, die zit erachter, en eerlijk, ik zou op professioneel je camera laten reinigen, is niet zo heel duur ( volgens mij- soms zijn er ook acties) of er af blijven als je het niet ziet op foto`s, ....
Em volgens mij staat je camera ingesteld op back button focus, ik vind dat heel prettig , mijn camera`s stel ik ook op die manier in, feitelijk al zodra ik ze heb..... maar mocht je het niets vinden kun je het vrij makkelijk terug draait, is een seconde werk, en o ja je kunt zo een Nederlandse gebruiksaanwijzing downloaden van het internet he..... mocht je wat meer willen weten
Ja, sorry hoor...bram en thijs schreef:Nou ja zeg. De brutaliteit.Judith schreef:(iemand hier van het forum ) de juiste lens besteld.