Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: onweerstaanbare beloning voor trainen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Gezocht: onweerstaanbare beloning voor trainen

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies krijgt kattenblikvoer bij het mantrailen :lol1: Ik koop zo'n kartonnen doos met zakjes bij de Lidl. Het is rotzooi neem ik aan maar voor het mantrailen heeft ze 1 superbeloning nodig als ze het slachtoffer heeft gevonden en dan is een bakje met smurrie toch wel favoriet :mann: Kuipjes sheba of iets dergelijks zou er vast ook wel ingaan :wink: Flora krijgt worst of kaas want die vindt het uitlikken van zo'n bakje te spannend omdat je er even mee bezig bent.

Verder zijn hoofdprijs beloningen hier kaas, (knak)worst, gedroogd runderhart/vis of van die tubes met paté (kan je goedkoop bij zooplus kopen)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Vindt ze het leuk als je met voertjes strooit? Leuker dan gewoon het voertje geven? Want dan zou je een lotusbal kunnen proberen. Daar kan je een voertje in doen, mee gooien en dan kan ze het er zelf uithalen. Finn vindt dat leuker dan gewoon een snoepje eten of een gewone bal.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik zou ook afwisseling proberen, gewoon steeds iets anders of meerdere verschillende dingen per training. Wat hier goed werkt zijn toch wel kaas en worst, maar ook frikandel, rookworst, knakworst... En tot slot de brokjes die eigenlijk voor mijn konijnen zijn. Geplet hooi, je verzint het niet. :piew: :mrgreen:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Miezemuis schreef:
Hippo schreef:
Miezemuis schreef:Frikandel en tubes stinkkaas. Van Danish chef . Ik ga over mijn nek van de geur ( volgens mij is het blauwschimmelsmeerkaas) maar mijn honden vinden het echt jammie
Ik heb beeld, jij die half staat te kokhalzen en je honden die aan uit die tube staan te vreten :LOL:
Yep, en laatst was hij lek gegaan in mijn jaszak. Oh de horror.... :cry:
O jakkie, ik lust helemaal geen kaas, ik vind het zo smerig dat ik vroeger bij mijn ouders thuis de kaas op tafel liet liggen als ik de tafel af moest ruimen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dit al geprobeerd? Dat was hier de heilige graal. Gewoon van de super.

Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Hier is slagroom echt gewoon overduidelijk favoriet, maar die wordt ook zelden gebruikt dus vandaar dat het ook een megabeloning blijft :wink:

Verder varieer ik met kaas, leverworst, prefab gehaktballetjes uit de supermarkt (gooit ook leuk weg :mrgreen: ), frikadel, knakworst, etc.
Laatste keer workshop had ik 's ochtends ineens niets in voorraad dus heb ik de rookworst maar in stukjes gesneden voor Juno :engel:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Dit spul maakt me een ware hondenlokker. Ben nog geen hond tegengekomen die hier niet mee te paaien was :) Afgelopen zomer gebruikte ik het als ruilmiddel zodat een Labradoodle pup van een maand of 6 onze bal los liet, maar die beet de tube dwars door midden :LOL: Dus daar wel mee uitkijken. Maar voor de rest vind ik het perfect. Kost ook geen drol, 1,04 bij de Appie.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Sandra&co schreef:Afbeelding

Dit spul maakt me een ware hondenlokker. Ben nog geen hond tegengekomen die hier niet mee te paaien was :) Afgelopen zomer gebruikte ik het als ruilmiddel zodat een Labradoodle pup van een maand of 6 onze bal los liet, maar die beet de tube dwars door midden :LOL: Dus daar wel mee uitkijken. Maar voor de rest vind ik het perfect. Kost ook geen drol, 1,04 bij de Appie.

Inderdaad die bedoelde ik.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu houdt ook niet zo van snoepen. Het enige wat hij echt heel graag lust is die Rodi kip & kaas worst, maar die kon ik niet overal kopen. En dat snijden en zo'n plakkerig zakje, ik vind het niet ideaal.
Nu was ik laatst in een dierenwinkel waar ze van die wat aparte dingen verkopen en er stond een proefverpakking soft brokken. Ik heb die meegenomen en ik voer die brokjes onderweg als snoep aan de honden. Manu is er héél erg dol op. Het is gewoon een saai brokje, iets natter en zachter, met eend, maar het is een groot succes hier. Ik neem hele handen mee en het is nog voordeliger dan elke wandeling een worst wegvoeren.
https://www.petspremium.de/hundefutter/ ... nfrei.html
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik ga na een tijdje van blessures binnenkort weer trainen met Yara. Voor haar ga ik ook zo'n tube die Sandra liet zien kopen voor de eerste trainingen. Daarna moet ze 't weer doen met stukjes gedroogde kipfilet, maar de eerste motivatie gaan we met de tube kaas doen :mrgreen:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Sandra&co schreef: Dit spul maakt me een ware hondenlokker. Ben nog geen hond tegengekomen die hier niet mee te paaien was :) Afgelopen zomer gebruikte ik het als ruilmiddel zodat een Labradoodle pup van een maand of 6 onze bal los liet, maar die beet de tube dwars door midden :LOL: Dus daar wel mee uitkijken. Maar voor de rest vind ik het perfect. Kost ook geen drol, 1,04 bij de Appie.

Finn vindt het ook lekker, althans dat dacht ik.... Thuis was het een succes, dus ik dacht "dat is handig voor het mantrailen!". Sporenloper een tube meegegeven en het was wederom een succes :cheer: Voor een andere les dus weer een tube gehaald. Finn vindt zijn slachtoffer, krijgt de tube voor z'n neus en moest er vervolgens niks van weten :S: Gelukkig had ze nog gedroogd vlees, dat beviel hem beter :hmmm:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Slagroom was hier uiteindelijk de truc.
En kippennekken.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Sandra&co schreef:Afbeelding

Ik kan je nu al vertellen dat Xavi er buiten niet eens aan zou ruiken. Donder op met je zooi, ik mot niks van je. :devil: :mrgreen:

Net als in de dierenwinkels.. staan er bakken met brokken. Hij ruikt er niet eens aan. Vooral die geperste niet, geloof dat hij het niet ziet als iets wat je uberhaupt kunt eten. :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Kruimel53 schreef:Ik speel verloren persoon bij het mantrailen en laatst kwam er iemand met uit Duitsland meegebrachte knakworst voor honden aandragen. Dát ging er wel in!
Euh, volgens mij is het niet de bedoeling dat jij het allemaal op gaat zitten eten :hmmm: .

Ik ga trouwens mee met de mensen die zeggen dat je het meer moet zoeken in het minder spannend maken (misschien meer tussenstappen maken).
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Damy is idolaat van friet en gekookte pasta (zonder saus). Een zak friet is misschien niet handig, maar wat pasta is nog wel te doen, denk ik?
Slagroom werkt hier vooral goed op de katten :mann:
veertje
Zeer actief

Ik heb iets nieuws ontdekt wat ze ook erg lekker vinden: kipfilet uit blik :tongue:
Afbeelding

Zag het staan toen ik een blikje leverworst moest hebben. Heb het eens meegenomen en ze vinden het allebei heel lekker! Het is ideaal om in een klein bakje aan een sporenloper mee te geven, je trekt het zo met je vingers uit elkaar. Daardoor iets minder geschikt voor trainingen waar je af en toe een koekje geeft, want bij het pakken strooi je snel restjes in het rond.
Heb het ook even geproeft en het is niet zout.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

van Amiguitos heb je een beetje rare snacks in een plastic verpakking. Half gedroogd. Vooral de varken vind Fred erg lekker.
ik vind het wel een beetje viezig maar gelukkig heb ik een wasbare jaszak en is de binnenkant van mijn beloningstasje wasbaar en verwisselbaar.
De voorpret begint al als ik zo'n pakje opentrek en in de keuken in stukjes knip. Normaliter slaapt Fred dan gewoon maar hiervoor staat hij te trappelen in de opening van de keuken en vormen er lange kwijldraden :schrik:

https://www.medpets.nl/amiguitos-dog-wi ... 8-461-1011
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Bedankt voor alle reacties en tips, grappig dat het zo totaal verschillend is per hond wat de ultieme beloning is.

Ik ben ondertussen helemaal gestopt met koekjes (heb nog wel altijd wat op zak), zowel met reddingswerk als met GG.
Stom toevallig heb ik een gratis balletje bij een bestelling gekregen waar ze helemaal gek van is en die gebruik ik nu als beloning. Nu maar hopen dat dit leuk blijft.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”