Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

royal canin lab

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

royal canin lab

Ongelezen bericht door sonja »

heeft iemand enig idee of het voer van royal canin labrador retriever echt zoveel beter is voor labradors?
bij de dierenwinkel kreeg ik een heel verhaal dat het beter was voor de botten en het tegen gaan van overgewicht.
verkooppraatje of zit er iets van waarheid in???
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Hahaha....sorry hoor.....Ik geloof er echt helemaal niets van!
Wel goeie marketing!

Ik kan me voorstellen dat kleine hondjes die weinig beweging krijgen een andere energie behoefte hebben dan bijv. mechelaars die veel manwerk doen, of speurhonden. Maar voor ieder ras een eigen merk?
Alleen goed voor de portemonnaie van de fabrikant!

(En de meeste dierenspeciaal-zaken weten bar weinig van voeding hoor.....ze weten meestal beter welke fabrikant de interessantste kortingen geeft...)

:zwaai:
Peet
Afbeelding
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sonja »

heb zelf die zak voer uitvoerig bekeken maar kan nou niet echt iets super speciaals ondekken.
maar wat is nou wel een goed merk voor een lab die ong. 1 á 2 uur per dag los rent en over actief is :p:
want op het voer wat hij nu krijgt( prins) wordt hij ondanks de beweging toch echt te dik.
als ik hem minder geef merk ik duidelijk dat hij honger heeft.
tussendoor krijgt hij bijna niets aan snoep ofzo, als beloning zijn eigen brokjes, en een bot op zijn tijd maar daar wordt hij toch niet dik van.
wordt een beetje een massief blokje zo :cry:
iemand een tip??
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Soms worden honden van een geperste brok (Prins, Farmfood) idd wat dikker. Je zou een geexpandeerde brok kunnen geven (Canidae, Nutro), of nog beter (en lekkerder): 2x per week een goeie lap pens!

Daar kunnen ze heerlijk op knagen, het is goed voor hun tanden en werkt zuiverend op de darmen. Daarbij gaan ze daarna heerlijk uitbuiken.

Afhankelijk van de leeftijd van je hond (als hij dus volgroeid is), en als hij het verder goed doet op je huidige brok, kan je ook wat minder brokjes geven maar wel wat sperciebonen erbij (uit blik). Dit vult behoorlijk maar er zit verder geen calorie in.
:zwaai:
Peet
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

sonja schreef:heb zelf die zak voer uitvoerig bekeken maar kan nou niet echt iets super speciaals ondekken.
maar wat is nou wel een goed merk voor een lab die ong. 1 á 2 uur per dag los rent en over actief is :p:
want op het voer wat hij nu krijgt( prins) wordt hij ondanks de beweging toch echt te dik.
als ik hem minder geef merk ik duidelijk dat hij honger heeft.
tussendoor krijgt hij bijna niets aan snoep ofzo, als beloning zijn eigen brokjes, en een bot op zijn tijd maar daar wordt hij toch niet dik van.
wordt een beetje een massief blokje zo :cry:
iemand een tip??
Een lab heeft toch altijd honger?! :mrgreen:
Ikzelf geef Yari (ook een lab) versvlees van Bibi (500 gr per dag) en elke dag iets van fruit en een groenteprutje. Van versvlees mag je meer geven naar verhouding dan van brokken dus misschien is dat een idee. Verder zou ik anders toch echt minder gaan geven van de brokken en gewoon wat sperziebonen erbij voor de maagvulling, maar zoals ik al zei: een lab heeft altijd honger. Kun je echt niet aan gaan toegeven ;) .

Verder is dat zogenaamde labradorvoer natuurlijk een en al commercie. Trap er a.u.b. niet in!!
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Ik heb een paar weken geleden een presentatie gehad van RC over hun producten (club-sponsor, dus dan krijg je dat ;) ).

Wat ik ervan heb onthouden (excuse, echt interessant vond ik het niet) wat met name de Lab-brok doet afwijken van de andere brokken is dat er meer gelet is op de algemene verschijnselen die bij een lab voorkomen: zoals meer glucosamine voor de gewrichten, ik meen minder eiwitten ter voorkoming van overgewicht (maar wel zeer hoogwaardige eiwitten) en, de brok zelf is groter en anders gevormd en ook wat harder gemaakt, aangezien RC de ervaring heeft dat veel labjes schrokken. Met deze speciaal gevormde brok is het schrokken duidelijk minder. (Dit schrokken hebben wij uiteraard direct zelf getest op een paar aanwezige schrokhonden en idd, ze schrokten minder).

Dus enkel marketing....nee, ze hebben er weldegelijk goed over nagedacht en onderzoek naar gedaan.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

retrievers zijn gemaakt om te zwemmen, zij zijn geselecteerd op een licht bottenstelsel, waardoor ze beter drijven. Hun botten zijn misschien wel dik, maar hebben dus een relatief laag mineraalgehalte, vandaar de gevoeligheid voor nogal wat orthopedische gebreken.
In die zien kan een aangepast voer aangewezen zijn. Nochtans ben ik de mening toegedaan dat het een doorgedreven marketingpolitiek is van de 'size nutrition', een truukje van de nieuwe aandeelhouder Master Foods. Ik denk niet meer aan een zak verdienen, het voer is niet beduidend duurder, wel zijn ze uit op een groter marktaandeel.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”