Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puberen word er gek van

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik heb vandaag nog de fokker gebeld en ik vertelde hem hoe rocco deed
dat hij om aandacht in mijn gezicht beet en begon te grommen als ik mn stem verhef

hij zij bijt hem in zijn nekvel ga op hem liggen tot hij rustig wordt

en het werkt :ok: wel een rare manier maar het werkt
ik heb hem bij opspringen genegeerd en het begint stilletjes aan zijn vruchten af te werpen als ik geen reactie geef op zijn verzoek om aandacht gaat hij gewoon met zijn kluif spelen :-D

maar nu is het volhouden en mn strenge kant laten zien dat hij weet dat hij niet met mij moet sollen :roll:
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Je bijt hem in zijn nekvel?
En wat nou als hij jou in je gezicht bijt want nu kom je wel erg dichtbij zijn bek met jou gezicht, terwijl hij dus hapt.
Het zal wel speels zijn maar dat kan verdomde pijn doen.

Op hem gaan liggen? Vandaag of morgen doe je hem pijn en dan pikt hij dat dus niet en dan hangt hij dus boos in je, logisch.

Ik vind het een rare manier hoor.

Je kan ook duidelijk "Nee" zeggen en hem negeren, desnoods loop je even de kamer uit.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:ik heb vandaag nog de fokker gebeld en ik vertelde hem hoe rocco deed
dat hij om aandacht in mijn gezicht beet en begon te grommen als ik mn stem verhef

ik heb hem bij opspringen genegeerd en het begint stilletjes aan zijn vruchten af te werpen als ik geen reactie geef op zijn verzoek om aandacht gaat hij gewoon met zijn kluif spelen :-D

maar nu is het volhouden en mn strenge kant laten zien dat hij weet dat hij niet met mij moet sollen :roll:
uh, ik straf qyan soms best op een harde manier, maar dit gaat me ook wat ver.
idd, bij het bijten in zijn nekvel kan hij jouw makkelijk grijpen.
als je in zijn neus zou bijten kan je zijn snuit nog beetpakken.
als rocco ouder wordt zal hij met deze methode ongetwijfeld het gevecht met je aangaan.
iets wat je ten alle tijden zult verliezen.

je opwerpen als roedelleider heeft alles met respect te maken en vertrouwen in elkaar.
als ene hond het idee hefet dat jij steekjes laat vallen gata hij niet met je sollen, dat zie je echt verkeerd.
indien ene hond het idee heeft dat jij niet genoeg in huis hebt, dan zal de hond proberen om het over te nemen en zal pogen zelf de roedel te gaan leiden.
dat heeft totaal niets met sollen te maken.
jij moet weten wat je aan rocco hebt, en rocco moet weten wat hij ana jouw heeft!
zolang jij niet de roedelleider bent, zal de methode van die fokker geen vruchten afwerpen.
s

Ongelezen bericht door s »

scooby doo schreef:ik heb vandaag nog de fokker gebeld en ik vertelde hem hoe rocco deed

wat een fokker is me da :roll:
je bent heel juist bezig met dat opspringen
GOED NEGEREN dat gaat lukken

dat ander gaat niet lukken, het is trouwens te riskant
geloof me, je hond gaat het niet blijven pikken en je gaat gebeten worden wie weet zelfs verminkt geraken
volgens mij is het beter daar heel hard auw te roepen en weg te gaan
negeren dus
zou dat toch eens doen hoor, want dat bijten in t nekvel ... :roll:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Daphne schreef:Je bijt hem in zijn nekvel?
En wat nou als hij jou in je gezicht bijt want nu kom je wel erg dichtbij zijn bek met jou gezicht, terwijl hij dus hapt.

Op hem gaan liggen? Vandaag of morgen doe je hem pijn en dan pikt hij dat dus niet en dan hangt hij dus boos in je, logisch.

Je kan ook duidelijk "Nee" zeggen en hem negeren, desnoods loop je even de kamer uit.
ja op hem gaan liggen is nu wel metaforisch bedoelt he ;)
zo van als hij ligt ga ik over hem 8O moeilijhk uit te leggen en in zijn nekvel dat is het enige dat echt werkt :-D maar nu heeft hij vndaag maar 1of 2keer opgesprongen dus al een hele verbetering en als ie ligt te spelen of rustig is beloon ik hem daarook dan voor zodat hij weet wat goed en slecht is

qyan ik zal eens een foto maken van het nekvel gebeuren want ik denk dat ik het verkeerd uitleg :mrgreen:
qyan

scooby doo schreef:
Daphne schreef:Je bijt hem in zijn nekvel?

ja op hem gaan liggen is nu wel metaforisch bedoelt he ;)
zo van als hij ligt ga ik over hem 8O moeilijhk uit te leggen en in zijn nekvel dat is het enige dat echt werkt :-D maar nu heeft hij vndaag maar 1of 2keer opgesprongen dus al een hele verbetering en als ie ligt te spelen of rustig is beloon ik hem daarook dan voor zodat hij weet wat goed en slecht is

qyan ik zal eens een foto maken van het nekvel gebeuren want ik denk dat ik het verkeerd uitleg :mrgreen:
is misschien ene goed idee, want volgens mij snappen we het allemaal niet :mrgreen:
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

zo maak je van je hond een onzekere hond, verder werkt het wel :?
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Wat een creatieve oplossingen allemaal. Het grappige is dat je zo makkelijk met honden kunt samen leven, zonder allerlei regeltjes en correcties. Bouw eerst een band op met je hond op een leuke manier, wees consequent en heel duidelijk. Je kunt ook een correctie aanleren zoals het nee commando, is zo makkelijk en werpt echt vruchten af. honden kunnen elkaar onderling heel honds corrigeren, en ze begrijpen het ook. Maar als mens met zijn beperkingen zijn wij vaak veelste laat, waardoor de hond het verkeerd op pikt. Dobbermannen zijn iets nerveuze honden, dus heel geduldig zijn zonder, maar te plukken en schreeuwen naar de hond. Ga naar een goede hondenschool. En ik zelf ben geen voorstander met touwtrekken je hond alsmaar laten winnen. Hoe bedoel je ik kan hogerop komen.... Spelen heeft spelregels, dat betekent dat jij begint en eindigt het spel en bergt het speeltje op. Ik zou zeker niet teveel de oompetitie aangaan met je hond... Succes
AfbeeldingAfbeelding
qyan

Yndra schreef:Wat een creatieve oplossingen allemaal. Het grappige is dat je zo makkelijk met honden kunt samen leven, zonder allerlei regeltjes en correcties. Bouw eerst een band op met je hond op een leuke manier, wees consequent en heel duidelijk. Je kunt ook een correctie aanleren zoals het nee commando, is zo makkelijk en werpt echt vruchten af. honden kunnen elkaar onderling heel honds corrigeren, en ze begrijpen het ook. Maar als mens met zijn beperkingen zijn wij vaak veelste laat, waardoor de hond het verkeerd op pikt. Dobbermannen zijn iets nerveuze honden, dus heel geduldig zijn zonder, maar te plukken en schreeuwen naar de hond. Ga naar een goede hondenschool. En ik zelf ben geen voorstander met touwtrekken je hond alsmaar laten winnen. Hoe bedoel je ik kan hogerop komen.... Spelen heeft spelregels, dat betekent dat jij begint en eindigt het spel en bergt het speeltje op. Ik zou zeker niet teveel de oompetitie aangaan met je hond... Succes
deze dobermann van scooby gaat de africhting in!
dus de hond moet wel degelijk het trekspelletje winnen, buitdrift, etc, etc ;)de hond moet zich dus sterk gana voelen.
en dat is dus het moelijke verschil met huishonden en honden die de ipo in gaan.
ik vond die dingen ook moelijk, waardoor ik er ene zooitje van maakte.
want.........hij moest winnen, hij mocht niet afleren om te bijten en ga zo maar door!
maar eerst moet scooby de hond maar eens onder controle krijgen.
als de hond te sterk wordt eer die onder controle staat.

verder ben ik het niet met je eens dat ene dober ene nerveus dier is.
een dober is zo nerveus als je hem zelf maakt, te weinig geestelijke prikkeling, lichamelijke beweging, etc, etc.
qyan is totaal niet nerveus ;)
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Sorry als je je aangesproken voelt dat dobbermannen nerveus zijn. Ik zeg niet allemaal...., maar met te weinig stimulatie en prikkels etc etc, hebben ze de neiging net als meerdere rassen om nerveus over te komen. Ik wist niet dat hij de africhting in ging, dacht dat het om een huishond ging. Tsja dan moet de buitdrift inderdaad wat opgevoerd worden. Het blijft inderdaad een wat apartere manier van omgang als je met je hond de africhting in gaat. Succes en veel plezier met trainen in de toekomst.
AfbeeldingAfbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

dobermannen zijn helemaal niet nerveus, maar ze worden nerveus gemaakt. ze kunnen weinig druk aan, en ze worden verliezen nogal vlug hun zelfzekerheid, wanneer ze teveel gestraft en gecorrigeerd worden.
die idiote fokker van de dobermann waarover het gaat (ik herinner me het aankoopverhaal nog) kent niets van dobermannen, maar fokt toch :kotz: .
De man geeft volstrekt verkeerde opvoedadviezen, en verder fokt hij zomaar in het wilde weg.
qyan

Yndra schreef:Sorry als je je aangesproken voelt dat dobbermannen nerveus zijn. Ik zeg niet allemaal...., maar met te weinig stimulatie en prikkels etc etc, hebben ze de neiging net als meerdere rassen om nerveus over te komen. Ik wist niet dat hij de africhting in ging, dacht dat het om een huishond ging. Tsja dan moet de buitdrift inderdaad wat opgevoerd worden. Het blijft inderdaad een wat apartere manier van omgang als je met je hond de africhting in gaat. Succes en veel plezier met trainen in de toekomst.
:? aangesproken, nou nee :mrgreen:
meer uitleg dat ze niet nerveus hoeven te zijn, maar dat het kan met zoals je zelf ook schrijft, te weinig prikkels :mrgreen:
qyan

mechelaar_fan schreef:dobermannen zijn helemaal niet nerveus, maar ze worden nerveus gemaakt. ze kunnen weinig druk aan, en ze worden verliezen nogal vlug hun zelfzekerheid, wanneer ze teveel gestraft en gecorrigeerd worden.
die idiote fokker van de dobermann waarover het gaat (ik herinner me het aankoopverhaal nog) kent niets van dobermannen, maar fokt toch :kotz: .
De man geeft volstrekt verkeerde opvoedadviezen, en verder fokt hij zomaar in het wilde weg.
de pup van scooby kwam toch bij ene rescue organisatie vandaan (dobermann passion belgie) :?
mechelaar_fan
Zeer actief

de vader van de pup kwam van dobermann rescue, en de pup heeft geen stamboom, hij kan dus geen IPO doen. het kan best een goede hond zijn, maar er is teveel aan het toeval overgelaten en op goed geluk gefokt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”