Yndra schreef:Wat een creatieve oplossingen allemaal. Het grappige is dat je zo makkelijk met honden kunt samen leven, zonder allerlei regeltjes en correcties. Bouw eerst een band op met je hond op een leuke manier, wees consequent en heel duidelijk. Je kunt ook een correctie aanleren zoals het nee commando, is zo makkelijk en werpt echt vruchten af. honden kunnen elkaar onderling heel honds corrigeren, en ze begrijpen het ook. Maar als mens met zijn beperkingen zijn wij vaak veelste laat, waardoor de hond het verkeerd op pikt. Dobbermannen zijn iets nerveuze honden, dus heel geduldig zijn zonder, maar te plukken en schreeuwen naar de hond. Ga naar een goede hondenschool. En ik zelf ben geen voorstander met touwtrekken je hond alsmaar laten winnen. Hoe bedoel je ik kan hogerop komen.... Spelen heeft spelregels, dat betekent dat jij begint en eindigt het spel en bergt het speeltje op. Ik zou zeker niet teveel de oompetitie aangaan met je hond... Succes
deze dobermann van scooby gaat de africhting in!
dus de hond moet wel degelijk het trekspelletje winnen, buitdrift, etc, etc ;)de hond moet zich dus sterk gana voelen.
en dat is dus het moelijke verschil met huishonden en honden die de ipo in gaan.
ik vond die dingen ook moelijk, waardoor ik er ene zooitje van maakte.
want.........hij moest winnen, hij mocht niet afleren om te bijten en ga zo maar door!
maar eerst moet scooby de hond maar eens onder controle krijgen.
als de hond te sterk wordt eer die onder controle staat.
verder ben ik het niet met je eens dat ene dober ene nerveus dier is.
een dober is zo nerveus als je hem zelf maakt, te weinig geestelijke prikkeling, lichamelijke beweging, etc, etc.
qyan is totaal niet nerveus