Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heftige reactie op doodrijden kat

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Stang schreef:
Martijn schreef:
britty schreef:
Martijn schreef: He ja...laten we heel nederland vol met drempels pleuren zodat de katten los kunnen lopen die toch al niet op de openbare weg horen.
Alsof een onverwachte verkeersdrempel trouwens niet gevaarlijk is.
die drempels zijn er dan niet speciaal voor de katten, maar voor alle mensen die gewoon te hard rijden in de bebouwde kom...Hardrijders kunnen ook een kind onder de wielen krijgen..
en er wordt m.i. al veelte veel te hard gereden..
Dat ben ik wel met je eens maar er zijn ook veel drempels die het gevaar daarbij alleen maar vergroten.
Zooooooooooooo (even helemaal off-topic): in Bleiswijk, een dorpje nabij Rotterdam waar ik ben opgegroeid, zijn ze dus echt getikt!
Halverwege een haarscherpe bocht een joekel van een drempel 8O zo'n "vierkante", hoog, halverwege de bocht, geen verlichting..... hier zou je je hartstikke dood op rijden als je het niet weet!
Hahaha..sorry, maar wil die gemeente zijn inwonertal proberen omlaag te krijgen ofzo??? Lijkt me persoonlijk toch logischer om de drempel voor zo'n bocht te plaatsen in plaats van ergens onzichtbaar in het midden van de bocht.

En weer even on topic....een kind hoort ook niet zonder toezicht op straat, die kun je ook prima in de tuin laten spelen! Dus als je je kind gewoon op straat laat spelen, dan moet je er dus ook maar rekening mee houden dat er iets kan gebeuren! En daarnaast kun je boetes geven voor katten die loslopen en misschien eens een vogeltje vangen...bij ons in de straat moet ik opletten op kleine kinderen die op hun fietsjes en skelters over de stoep crossen en wel eens tegen je auto botsen...Probeer daarna dan maar eens de schade te verhalen op de ouders. Ze zeggen allemaal dat hun kind het niet was.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

En weer even on topic....een kind hoort ook niet zonder toezicht op straat, die kun je ook prima in de tuin laten spelen! Dus als je je kind gewoon op straat laat spelen, dan moet je er dus ook maar rekening mee houden dat er iets kan gebeuren! En daarnaast kun je boetes geven voor katten die loslopen en misschien eens een vogeltje vangen...bij ons in de straat moet ik opletten op kleine kinderen die op hun fietsjes en skelters over de stoep crossen en wel eens tegen je auto botsen...Probeer daarna dan maar eens de schade te verhalen op de ouders. Ze zeggen allemaal dat hun kind het niet was.
Ben ik (een beetje) met je eens ......................... jaren terug ben ik "overhoop" gereden door een ukkie op een driewieler, ik heb daardoor mijn voet gebroken.
Nu heb ik zelf kinderen (pubers inmiddels) en ik ben zelf dagelijks bang dat mijn kinderen iets overkomt (of zelf een ongeluk veroorzaken).
Nog bijna dagelijks wijs ik ze op de gevaren op de weg. Komt denk ik ook omdat ik in het leerlingenvervoer zit en dagelijks meer dan 100 kilometer rij met een aantal kids aan boord. Wat je dan af en toe meemaakt!!!!!!! Moest laatst vol in de remmen omdat een kleuter van een jaar of 5 de weg ineens overstak (geen ouder in de buurt), gelukkig had ik net alle kinderen thuis afgezet ;) .

Maar ik zou nooooooit of te nimmer zo reageren als die vrouw mbt haar kat.
Zelfs al zou mijn kind een ongeluk krijgen, zou ik dat nog niet doen.

Ook zou ik nooooooit een of ander monumentachtig iets langs de kant van de weg zetten als een van mijn kinderen mocht verongelukken (God verhoede dat). Een ander zou er nog door afgeleidt worden en zelf verongelukken :cry: , buiten het feit dat al die mensen die hun geliefde, door een ongeluk verloren zijn, er elke keer weer aan herinnerd worden. Zou ik niet willen ......................
Als jij jouw kat, hond, kip, kind of wie dan ook loslaat in het verkeer is dat vooral jouw verantwoording. Want iedereen weet dat er te hard gereden wordt, zelfs door fietsers. Sterker nog zelfs joggers kunnen er wat van ..............................
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Liesbeth schreef:
Ben ik (een beetje) met je eens ......................... jaren terug ben ik "overhoop" gereden door een ukkie op een driewieler, ik heb daardoor mijn voet gebroken.
Nu heb ik zelf kinderen (pubers inmiddels) en ik ben zelf dagelijks bang dat mijn kinderen iets overkomt (of zelf een ongeluk veroorzaken).
Nog bijna dagelijks wijs ik ze op de gevaren op de weg. Komt denk ik ook omdat ik in het leerlingenvervoer zit en dagelijks meer dan 100 kilometer rij met een aantal kids aan boord. Wat je dan af en toe meemaakt!!!!!!! Moest laatst vol in de remmen omdat een kleuter van een jaar of 5 de weg ineens overstak (geen ouder in de buurt), gelukkig had ik net alle kinderen thuis afgezet ;) .

Maar ik zou nooooooit of te nimmer zo reageren als die vrouw mbt haar kat.
Zelfs al zou mijn kind een ongeluk krijgen, zou ik dat nog niet doen.

Ook zou ik nooooooit een of ander monumentachtig iets langs de kant van de weg zetten als een van mijn kinderen mocht verongelukken (God verhoede dat). Een ander zou er nog door afgeleidt worden en zelf verongelukken :cry: , buiten het feit dat al die mensen die hun geliefde, door een ongeluk verloren zijn, er elke keer weer aan herinnerd worden. Zou ik niet willen ......................
Als jij jouw kat, hond, kip, kind of wie dan ook loslaat in het verkeer is dat vooral jouw verantwoording. Want iedereen weet dat er te hard gereden wordt, zelfs door fietsers. Sterker nog zelfs joggers kunnen er wat van ..............................
Ik zou ook geen monumenten bij de weg plaatsen hoor! En natuurlijk ben je zelf ook verantwoordelijk voor dingen die gebeuren als je besluit je kind, kat, hond of wat dan ook op straat laat lopen. Alleen blijf ik wel van mening dat als mensen zich eens met hun hoofd bij het autorijden zouden houden (ipv andere dingen te doen in de auto) en in woonwijken hard te rijden, dat er dan minder ongelukken zouden gebeuren.

Dus als er te hard gereden wordt vooral in een woonwijk, dan vind ik dat de bestuurder daar ook op aangekeken mag worden. Dat is misschien de enige manier waarop ze begrijpen dat het dus gevaarlijk is.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Diertje schreef:katten hoor je in je tuin te houden.. maar wel zielig voor het beessie :cry:
WAt is er nu zieliger voor een kat die de vrijheid heeft in zijn tuin, dan een hond die overal aangelijnd moet lopen zonder ergens lekker te kunnen rennen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Die monumenten langs de weg vind ik soms echt belagelijk. Hier in de buurt bij de jaguar garage lijkt het net of dat joch eronder begraven ligt :roll: Vind dat heel erg voor de man die hem aangereden heeft want die werkt daar bij een van die garages volgens mij (dacht ik).
Hij word iedere dag herinnerd aan dat ongeluk terwijl hij er niets aan kon doen :U
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

anubis schreef:Die monumenten langs de weg vind ik soms echt belagelijk. Hier in de buurt bij de jaguar garage lijkt het net of dat joch eronder begraven ligt :roll: Vind dat heel erg voor de man die hem aangereden heeft want die werkt daar bij een van die garages volgens mij (dacht ik).
Hij word iedere dag herinnerd aan dat ongeluk terwijl hij er niets aan kon doen :U
Ik vind dat inderdaad ook niet nodig, om de hele wereld te laten weten wat voor een drama zich daar voltrokken heeft.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Dingo schreef:
anubis schreef:Die monumenten langs de weg vind ik soms echt belagelijk. Hier in de buurt bij de jaguar garage lijkt het net of dat joch eronder begraven ligt :roll: Vind dat heel erg voor de man die hem aangereden heeft want die werkt daar bij een van die garages volgens mij (dacht ik).
Ik vind dat inderdaad ook niet nodig, om de hele wereld te laten weten wat voor een drama zich daar voltrokken heeft.
Aan de ene kant kan het op sommige punten wel goed zijn bv gevaarlijke punten waar eenzijdige ongelukken gebeuren als herinnering maar dan iets simpels dat niet afleid dus geen "graf" met hekje eromheen grind erin boompjes plantjes en kaarsje beestjes etc etc. Zeker als het een ongeluk was als deze (jonge met opgevoerde brommer rijd over de 70 aan de verkeerde kant van de weg en word aangereden door auto die uit het hek bij de garage komt, komt ongelukkig terecht en breekt zijn nek)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik weet dat je dat in Griekenland veel ziet: waar er ongelukken zijn gebeurd, staan kruizen en soms ook hele bloemenstallen.

Toen ik jaren geleden voor het eerst op Kreta kwam, werden we dus met de bus naar het appartement gebracht..... de bus reed vrij hard en het is natuurlijk bergachtig. Ondertussen zat de hostess vrolijk te vertellen wat al die kruizen langs de weg betekenden :? slik :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

anubis schreef:
Dingo schreef:
Aan de ene kant kan het op sommige punten wel goed zijn bv gevaarlijke punten waar eenzijdige ongelukken gebeuren als herinnering maar dan iets simpels dat niet afleid dus geen "graf" met hekje eromheen grind erin boompjes plantjes en kaarsje beestjes etc etc. Zeker als het een ongeluk was als deze (jonge met opgevoerde brommer rijd over de 70 aan de verkeerde kant van de weg en word aangereden door auto die uit het hek bij de garage komt, komt ongelukkig terecht en breekt zijn nek)
Inderdaad, vorig jaar is er bij ons een eenzijdig ongeluk gebeurd. Was trouwens in een flauwe overzichtelijke bocht. Er zaten twee mensen in van 18 en 19 jaar die waarschijnlijk veeeel te hard gereden hebben. Daarbij een stukje onervarenheid wat betreft autorijden en het was gebeurd. Er is een monumentje neergezet.
Maar vlakbij ons is er een gezin tegen een tankauto aangereden. De bestuurder had waarschijnlijk ook veel te hard gereden, kwam op de verkeerde weghelft en een tankauto is dan net een blok beton. Ook daar liggen allemaal bloemen en planten. Heel naar voor de bestuurder van de tankauto, die er echt helemaal niets aan kon doen.
AfbeeldingAfbeelding
Bruce

mijn poes van vroeger had ik er een

Ongelezen bericht door Bruce »

was overreden door een auto :jank:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als een kat wordt aangereden terwijl de bestuurder zich keurig aan de snelheid hield en alles; niets aan te doen.
Als een kat wordt aangereden terwijl de bestuurder (veel) te hard reed; verantwoordelijkheid van de bestuurder! Want in zekere zin heeft die familie wel gelijk; nu is het een kat, de volgende keer een kind.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”