Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd

Ongelezen bericht door *Skye* »

Op 11 februari, om 14u De Park 1 Elst

Skye (Micha) met Nova
Diana met Taartje en evt. Amoz
WW (Dimphy) met Tommy
Rebble (Marianne) met Charlie
Zivanomi (Ajda) met Ziva, Nomi, Dora
Lothian met Lucca
Hakunamatata (Shiran) met Suze
Jules01 met Archie
Anneke met Izzie
Domor (Anneloes) met Noa en misschien Ninthe
Manuma met Manu en Uma
Kruimel met Logi en Brimi
Tamara met Lanai
Natalie met Jip
Desi&Bibi met Desi en Bibi
Laeken met Guus

Volgensmij is het lijstje zo compleet? Dat we weten op wie we moeten wachten. 22 of 23 honden zijn het dan :engel: Zouden we nu meer dan 3 honden tegelijk op de prikkerfoto krijgen :engel:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

natalie schreef:
Jip zou het lastig kunnen vinden. Maar laat je daar vooral niet door weerhouden. Er komen zoveel honden dat ik niet verwacht dat hij steeds bij dezelfde hond blijft hangen.
Zo'n grote groep is nieuw voor ons allebei, dus ik vind het moeilijk om zijn gedrag goed te voorspellen. Loopt het allemaal wat minder soepel dan ik verwacht dan stap ik gewoon weer in de auto. Geen probleem. Dan hebben we het geprobeerd en allebei weer wat geleerd ;)
Dat denk ik ook. Maar anders ga ik gewoon er weer vandoor hoor, jullie waren eerst.

Maar zelfs de vaak hitsige buurhond reageert tot nu toe lauwtjes dus zal wel goedkomen dan :)
_Leonie
Zeer actief

Skye (Micha) met Nova
WW (Dimphy) met Tommy
Lothian met Lucca
Jules01 met Archie
Anneke met Izzie
Manuma met Manu en Uma
Tamara met Lanai
Natalie met Jip
Laeken met Guus
Léonie met Ayleen
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik ben trouwens wel heel blij dat we pas om 14.00u gaan wandelen. Moet een paar weken achter elkaar op werkdagen al om 5.45u mijn bed uit en ik kan daar zo slecht tegen dus kan ik zondag gewoon eerst lekker uitslapen :engel:

Heb er zin in! 2x keer een stop bij het omheinde veld vind ik prima, als Charlie het nog trekt. Haar conditie is niet zo goed doordat ze weinig losloopt en aan de fiets kan ze prima maar alleen waar het rustig is, als ze dingen eng vindt gaat ze in de ankers, dus dat doen we wel maar eigenlijk te weinig naar mijn zin. Maar eigenlijk verwacht is dat ze het zo geweldig vindt dat ze lekker door gaat.
Beetje jammer dat ze regen opgeven na deze mooie dagen :hmmm:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Tamara81 schreef:Wat leuk dat we met zo een grote groep zijn!

Vergeet niet om jezelf en, als het nodig is, je hond warm aan te kleden. :) Vorige keer had ik het best koud... deze keer kom ik met meer lagen kleding iig:)

Ik ben van de week maar nieuwe zooltjes wezen halen voor mijn wandelschoenen. De originele zijn er al 2 jaar uit of zo, waren helemaal opgekruld, maar met de gedachte dat het zondag ook wel veel stilstaan zal zijn heb ik nu toch maar nieuwe gehaald :mann: En verder lekker veel laagjes aan :ok:
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom heeft geen problemen met net loops geweest zijnde dames, boeit hem weinig.

Leuk zo'n grote groep. Hopelijk zijn er wat honden die Tom uit zijn schulp kunnen trekken, die komt pas los als we weer terug zijn op de parkeerplaats...
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik denk dat Anthira en ik ook wel aansluiten zondag :cheer:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Weet iemand wat de weersvoorspelling voor zondag is?

De groep is wel erg groot voor Uma. Als het ook nog rotweer wordt ga ik toch afhaken of ik kom alleen met Manu.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Skye (Micha) met Nova
WW (Dimphy) met Tommy
Lothian met Lucca
Jules01 met Archie
Anneke met Izzie
Manuma met Manu en Uma
Tamara met Lanai
Natalie met Jip
Laeken met Guus
Léonie met Ayleen
Dees en Maylo(Desiree) met Droef en Izzy.

Voor mij geld wel nog steeds mits het te doen is qua weer. Voor een wandeling met alleen maar regen ga ik geen 1,5 uur rijden. Ohh en Droef is ook zo'n vieze reu die van lekker ruikende teven houdt en zo nu en dan kan een castraad ook wel. Als een hond daar wat van zegt is het meestal wel klaar en anders gaat hij aangelijnd. Izzy loopt waarschijnlijk gewoon bij mij in de buurt, ondanks die grote bek vind ze grote groepen(vreemde) honden wel een beetje eng. Droef vind vooral beuk spelletjes leuk of samen iets vast houden met een andere hond(van tennisbal tot halve bomen, als je het maar samen kan verslepen)
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben benieuwd hoe die "chihuahua" van mij zo'n grote groep vindt. Normaal in het bos kan hij met elke hond alleen grote opdringerige honden snauwt hij wel eens weg.
Guus is piepklein voor het beeld. Maar wel vrolijk en sociaal dus ik ben ontzettend benieuwd hoe hij dit gaat aanpakken. We lopen niet vlak bij een drukke weg oid toch?
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Geen drukke wegen langs het veld :ok:

Je ziet ook bij honden groepjes ontstaan, ze hangen zelden met zijn 30-en tegelijk op 1 plek. Dit is ook voor Izzie een hele grote groep dus die zal zich af en toe best even afzonderen of in mijn knieholtes komen staan.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Met de weersverwachtingen in het vooruitzicht heb ik besloten niet nog een keer 3u te rijden om 2u te staan bevriezen :engel: Desi en Bibi zal ook niet meegaan.
Jullie veel plezier en ik kom zeker nog een keer jullie kant op.

WW (Dimphy) met Tommy
Lothian met Lucca
Jules01 met Archie
Anneke met Izzie
Manuma met Manu en Uma
Tamara met Lanai
Natalie met Jip
Laeken met Guus
Léonie met Ayleen
Dees en Maylo(Desiree) met Droef en Izzy.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

*Skye* schreef:Met de weersverwachtingen in het vooruitzicht heb ik besloten niet nog een keer 3u te rijden om 2u te staan bevriezen :engel: Desi en Bibi zal ook niet meegaan.
Jullie veel plezier en ik kom zeker nog een keer jullie kant op.

De 18e wordt het vast lekker warm en zonnig :lol1:

(nu nog hopen dat Tess niet echt van plan is loops te worden :oeps: )
Rebble
Zeer actief

Jammer Skye maar begrijpelijk :ok:

Ik kan definitief melden dat Charlie geen kleine hondjes eet :mrgreen: ze werd gisteravond belaagd door een kleine terrier kruising, die had een grote mond en wilde Charlie wel even de les lezen en hing in dr poten. Geen idee waarom, ze liep braaf naast me. Haar reactie was zo'n beetje 'Iiieeek, haal het weg, haal het weg, haal het weg' Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Waar verzamelen we precies?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Navigatie op De Park 1, Elst. Gewoon doorrijden tot je parkeerplaatsen tegenkomt en dan daar ergens parkeren. Is zo overzichtelijk dat je elkaar er echt niet zomaar misloopt. Wij zagen al heel snel een auto met bekend hondje en zijn daar naast gaan staan
laeken
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Navigatie op De Park 1, Elst. Gewoon doorrijden tot je parkeerplaatsen tegenkomt en dan daar ergens parkeren. Is zo overzichtelijk dat je elkaar er echt niet zomaar misloopt. Wij zagen al heel snel een auto met bekend hondje en zijn daar naast gaan staan
Dank je! Komt goed zo! :ok:
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Archie en ik zijn nog niet helemaal zeker. Hij heeft een wond die nog niet helemaal geheeld is (lang leve zijn dunne velletje)
Manuma
Zeer actief

Ach arme Archie!
Ik ben zo benieuwd naar hem!

Ik ben ook benieuwd of mijn honden gaan spelen met de kleintjes. Manu speelt zo lief met kleine honden.
Hij is trouwens behoorlijk vocaal :mrgreen: Meneer gromt nogal en bromt, niet schrikken, dat is gewoon zijn geluid. Honden snappen het meestal snel maar sommige baasjes vinden het wat spannend. Voor hij los gaat is het ook net of er een Harley Davidson start :lol1: Dat is enthousiasme. Echte grommen herken ik meteen dus geen zorgen!
Manuma
Zeer actief

Ach arme Archie!

Ik ben ook benieuwd of mijn honden gaan spelen met de kleintjes. Manu speelt zo lief met kleine honden.
Hij is trouwens behoorlijk vocaal :mrgreen: Meneer gromt nogal en bromt, niet schrikken, dat is gewoon zijn geluid. Honden snappen het meestal snel maar sommige baasjes vinden het wat spannend. Voor hij los gaat is het ook net of er een Harley Davidson start :lol1: Dat is enthousiasme. Echte grommen herken ik meteen dus geen zorgen!
laeken
Zeer actief

Manuma schreef:Ach arme Archie!

Hier idem. Guus gromt als een dolle diesel maar dat is nooit kwaad bedoeld maar puur spelen. :engel: :schrik:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
laeken schreef:
Manuma schreef:Ach arme Archie!

Hier idem. Guus gromt als een dolle diesel maar dat is nooit kwaad bedoeld maar puur spelen. :engel: :schrik:
Haha, de IJzen kennen het inmiddels, de kletskousende Malamutes. Er lopen er hier een paar, waaronder een hele oude die ellenlange verhalen loopt te houden. Daar moesten ze eerst wel even aan wennen maar inmiddels weten ze het. Ze hebben trouwens groot ontzag voor hem.
Guus kan zelfs in huis overal grommen. Dan doet hij ook nog zijn mond open en dicht waardoor hij echt brabbelt. Dan loopt hij rond en grommelt en doet. WRRRRWAAAWRRRGRRRRWAWOE....

Toen ik hem net had lag hij op de bank, keek me strak aan en begon flink te brommen en te doen. Ik schrok er van. Dacht ships....mijn nieuwe hondje gromt naar me :engel: Daarna naar Bas.....ook dat bleek niks voor te stellen. :piew:

Nu zijn we gewend dat hij gewoon een enorme brommende knorpot is die overal en altijd loopt te brommen en te borrelen om niks.

Elke avond ligt hij bij ons op de bank. Zo om de 5 minuten begint hij te rommelen en te brommen. Onder een deken en echt om niks.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Jules01 schreef:Archie en ik zijn nog niet helemaal zeker. Hij heeft een wond die nog niet helemaal geheeld is (lang leve zijn dunne velletje)

Ah dat zou toch echt jammer zijn! Wat heeft-ie gedaan?
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Rebble schreef:
Jules01 schreef:Archie en ik zijn nog niet helemaal zeker. Hij heeft een wond die nog niet helemaal geheeld is (lang leve zijn dunne velletje)

Joia en hij hebben een spelletje. Archie beukt tegen haar aan, zij doet een minipoging om hem achterna te racen, hij beukt weer tegen haar aan en ze waarschuwt. En dit herhaalt zich, tot ze het echt zat is en dan snauwt ze. Maar dat snauwen en een racende Archie is geen goeie combi, zijn vel scheurt direct.
_Leonie
Zeer actief

Heb er zin in, hopelijk beetje mooi weer.

Vind het altijd interessant om te zien welke honden naar elkaar toe trekken. De mijne is vaak een einzelganger, maar als ik moet gokken denk ik dat ze voor Manu gaat vallen (en je zult zien dat ik het mis heb). :tongue:
laeken
Zeer actief

_Leonie schreef:Heb er zin in, hopelijk beetje mooi weer.

Vind het altijd interessant om te zien welke honden naar elkaar toe trekken. De mijne is vaak een einzelganger, maar als ik moet gokken denk ik dat ze voor Manu gaat vallen (en je zult zien dat ik het mis heb). :tongue:
Voor Guus komt Lanai en dat is als ze met z'n tweetjes zijn dolle pret. Guus zal de grote reuen wel vermijden denk ik. Die gijzelen hem en dan wil hij maar al te graag luisteren als ik hem roep :engel:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Jules01 schreef:
Rebble schreef:

Joia en hij hebben een spelletje. Archie beukt tegen haar aan, zij doet een minipoging om hem achterna te racen, hij beukt weer tegen haar aan en ze waarschuwt. En dit herhaalt zich, tot ze het echt zat is en dan snauwt ze. Maar dat snauwen en een racende Archie is geen goeie combi, zijn vel scheurt direct.
Hmm, niet handig met een dun velletje..

Ik heb er ook zin in. Hopelijk is het droog. Ik denk dat Charlie vooral naar de middenmaatjes trekt.

Ik heb er van de week over gedroomd haha. We liepen door heuvels naar het losloopveld maar daar lieten we alleen de honden in. Het was een soort dierentuinverblijf waar wij dan van bovenaf in keken. En ik was Charlie steeds kwijt en elke keer als ik dacht dat ik haar zag dan bleken het Engelse setters te zijn als ik beter keek. Raaar Afbeelding
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

ZivaNomi schreef:Ik kom morgen niet. Waarschijnlijk blinde darm ontsteking. Ga nu naar ziekenhuis.
Ahnee :ugh: Heel veel sterkte!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

ZivaNomi schreef:Ik kom morgen niet. Waarschijnlijk blinde darm ontsteking. Ga nu naar ziekenhuis.
Ach jee! :-( Heel veel beterschap!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Beterschap!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”