Twee uur bedoel ik hahaKruimel53 schreef:Da's mooi op tijd!_Leonie schreef:Ben er strak om 1 uur
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik heb Dalí uitgelaten, paardrijbroek verwisseld voor een normale broek en ben nu snel brood en koffie naar binnen aan het werken en dan gaan Lucca en ik op pad!

-
- Zeer actief
Verkeerde afslag. Ik ben er 8 over 2 maar ik haal jullie wel in!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik dacht: we proberen het gewoon. En als het niet bevalt, ben ik zo weer thuis. Nou, dat was laatste was dus het gevalnatalie schreef:Oh help, ik twijfel enorm! Het lijkt mij erg leuk om een keer mee te gaan en ik zou op 11 of 18 februari kunnen, maar ik weet niet of een puberreu heel goed in de groep ligt. Zijn er honden die daar mogelijk moeite mee hebben?

Zodra ik een groep honden een heleboel herrie hoor maken, vind ik niet meer grappig. De groep was m.i. echt een beetje te groot om goed het overzicht te bewaren. Ik wil Jip wel bijsturen wanneer dat nodig is, maar ik wil er niet continu bovenop zitten. Dus we zijn achtergebleven op het speelveld, waar Jip zich heel leuk heeft vermaakt met een labrador die niet bij de groep hoorde

En toen zijn we weer naar huis gegaan.
Jip ligt heel hard te snurken nu, dus voor hem was het blijkbaar ook wel voldoende zo.

- Lothian
- Zeer actief
Voor Lucca was de hele grote groep ook wat heftig maar in het kleinere opgesplitste committée vond ze het wel sfeervol. Maar wel willen wel nog een keer in de herkansing met o.a. Mira hoor, wat gaat die schitterend snel
en Suze en Guus en de andere honden waar we nog niet echt mee gelopen hebben. Leken me allemaal heel erg leuke hondjes! Mijn volgende hond moet ook maar een kleintje worden 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier idem, al heeft Taartje denk ik niet gemerkt dat er sprake was van een opsplitsingLothian schreef:Voor Lucca was de hele grote groep ook wat heftig maar in het kleinere opgesplitste committée vond ze het wel sfeervol.

- DeDiana
- Zeer actief
Hoe is het met jou nu?ZivaNomi schreef:Jammer dat Jip niet heel tevreden was! Ik hoop dat de rest wel heeft kunnen genieten, zo te zien was Lucca wel heel tevreden
-
- Zeer actief
Oh Jip vond het allemaal niet zo erg hoor. Maar ik houd van overzicht, zodat ik in de gaten kan houden of hij zich gedraagt.ZivaNomi schreef:Jammer dat Jip niet heel tevreden was! Ik hoop dat de rest wel heeft kunnen genieten, zo te zien was Lucca wel heel tevreden
Dus dat is meer mijn gebrek

Sterkte met je herstel!
- Rebble
- Zeer actief
Charlie moest ook even wennen in die grote groep maar deed het eigenlijk al heel snel heel goed. Al denk ik ook dat het kleinere groepje wel prima voor haar was. Ze heeft zich nog even lekker uit kunnen leven op het losloopveld en ging zelfs geluid maken
die pointer(achtige) vond het wel leuk geloof ik dat wij het veld opkwamen.
Ik vond het leuk om al de honden eens in het echt te zien. De 1 wat kleiner dan verwacht (Droef, Manu en Izzy) en de ander wat groter (Logi en Brimi).

Ik vond het leuk om al de honden eens in het echt te zien. De 1 wat kleiner dan verwacht (Droef, Manu en Izzy) en de ander wat groter (Logi en Brimi).

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Noa is compleet versleten maar heeft het wel erg lekker gehad, zelfs al heeft ze zich min of meer de hele weg laten horen. Hopelijk kom ik volgende week met beide dames.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb me prima geamuseerd en moest erg lachen om de honden. In de grote groep was het testosteron gehalte te hoog en daarom ontstonden er heel verstandig twee kleine groepjes. Werkte prima in het groepje waarin ik liep en inderdaad is zoveel honden een beetje veel. Het wordt dan chaotisch en bemoeizuchtige of drukke hondjes zoals Guus die daarbij enorm vocaal is raken dan soms betrokken bij zaken waar ze te klein voor zijn. Ik vond het dus ook lastig om in alle drukte een beetje op mijn onderdeur te passen maar ging allemaal helemaal prima.
Prachtige honden gezien. Mooi hondengedrag en leuk om een aantal honden eens echt te zien. Moest wel mijn voorzichtigheid een beetje laten gaan maar gelukkig is Guus een hondje dat zich prima staande kan houden in zo'n onoverzichtelijke groep honden en bemoeide hij zich niet met de grote mannenzaken. Slim ventje dus.
Wat me het meest bij gebleven is is dat hij Manu zo bijzonder vond.
Hij liep echt achter Manu aan die het allemaal wel best vond. Wat ga je doen grote man? Mag ik mee lopen en je een beetje nadoen? Hij leek Manu echt een beetje te bewonderen. Net als ik trouwens. Mijn husky-hebben-gevoel borrelt weer behoorlijk op na vandaag. Wat een oogsnoep is zo'n machtige oerhond zeg
Uma was precies als op de foto's
Al met al heel geslaagd en leuk om mensen eens in het echt te zien. Mira deed het ook super Martijn! Echt geen omkijken naar wat er ook om haar heen rent en loopt en springt. Gaaf!
Gelukkig had ik Bas thuis gelaten. Die was absoluut vertrapt. Zij gaat nl niet aan de kant en ik heb zelf op twee honden getrapt en om me heen gebeurde er ook hele bijzondere vertrappingen van kleine hondjes.
Op een bepaald moment knalde Mira tegen me op als een kanonskogel en helaas botsten lieve oude Taartje en ik ook nog eens heel hard. Nadat ik zelf op een lief klein Grieks hondje dat spontaan meeliep ben gaan staan. Heel lief klein zoet hondje Suze werd gelukkig door haar eigen baasje vertrapt en niet door mij

Prachtige honden gezien. Mooi hondengedrag en leuk om een aantal honden eens echt te zien. Moest wel mijn voorzichtigheid een beetje laten gaan maar gelukkig is Guus een hondje dat zich prima staande kan houden in zo'n onoverzichtelijke groep honden en bemoeide hij zich niet met de grote mannenzaken. Slim ventje dus.

Wat me het meest bij gebleven is is dat hij Manu zo bijzonder vond.

Uma was precies als op de foto's

Al met al heel geslaagd en leuk om mensen eens in het echt te zien. Mira deed het ook super Martijn! Echt geen omkijken naar wat er ook om haar heen rent en loopt en springt. Gaaf!
Gelukkig had ik Bas thuis gelaten. Die was absoluut vertrapt. Zij gaat nl niet aan de kant en ik heb zelf op twee honden getrapt en om me heen gebeurde er ook hele bijzondere vertrappingen van kleine hondjes.

Op een bepaald moment knalde Mira tegen me op als een kanonskogel en helaas botsten lieve oude Taartje en ik ook nog eens heel hard. Nadat ik zelf op een lief klein Grieks hondje dat spontaan meeliep ben gaan staan. Heel lief klein zoet hondje Suze werd gelukkig door haar eigen baasje vertrapt en niet door mij

-
- Zeer actief
Ging toch prima? Ik had na jouw verhalen veel minder van haar verwachtRebble schreef:Charlie moest ook even wennen in die grote groep maar deed het eigenlijk al heel snel heel goed. Al denk ik ook dat het kleinere groepje wel prima voor haar was. Ze heeft zich nog even lekker uit kunnen leven op het losloopveld en ging zelfs geluid makendie pointer(achtige) vond het wel leuk geloof ik dat wij het veld opkwamen.

En vond je Manu kleiner? Ik vond hem enorm. Bijna een malamute. Nu snap ik zijn DNA test ook pas. Wat een beer

-
- Zeer actief
Is het volgende week weer? Misschien kom ik ook wel weer. Guus vond het kostelijk en helaas is die dus nog helemaal niet moe. Die loopt al weer brommend door de tuin en de kamer 

-
- Zeer actief
Ik denk ook dat het daardoor kwam ja. En Jip heeft sowieso al een lastige leeftijd wat testosteron betreftlaeken schreef:In de grote groep was het testosterongehalte te hoog en daarom ontstonden er heel verstandig twee kleine groepjes. Werkte prima in het groepje waarin ik liep en inderdaad is zoveel honden een beetje veel. Het wordt dan chaotisch

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik vond het ook erg leuk. Ergens jammer dat de groep in tweeën is gesplitst, maar ik zelf vond het niet verantwoord om Droef bij Manu in de buurt te houden na 2 keer een akkefietje en vervolgens nog wat spanningen, daarom heb ik mezelf op een gegeven moment maar een beetje afgezonderd. Meestal is Droef daar in best te sturen maar het was nu te chaotisch denk ik.
Izzy heeft het voorbeeldig gedaan, en ze deed gewoon haar ding. Zoals Lucca uitschelden (en die vreemde meneer met pointer achtige kruising). Ze vond het ook wel prima volgens mij.
Brimi en Droef vonden het uiteindelijk wel geslaagd om Lucca te belagen met z'n tweetjes, vervolgens allebei maar aangelijnd toen hadden ze bedacht dat ze het ook wel bij elkaar konden doen.
Stel rare mannen.
Izzy heeft het voorbeeldig gedaan, en ze deed gewoon haar ding. Zoals Lucca uitschelden (en die vreemde meneer met pointer achtige kruising). Ze vond het ook wel prima volgens mij.
Brimi en Droef vonden het uiteindelijk wel geslaagd om Lucca te belagen met z'n tweetjes, vervolgens allebei maar aangelijnd toen hadden ze bedacht dat ze het ook wel bij elkaar konden doen.

- Rebble
- Zeer actief
Ja ze deed het echt heel goed. Ze loopt natuurlijk nooit los en de honden die ik tegenkom passeer je eigenlijk alleen. Ik had wel verwacht dat het zo zou gaan maar ze had ook helemaal onder de indruk kunnen zijn.laeken schreef:Ging toch prima? Ik had na jouw verhalen veel minder van haar verwachtRebble schreef:Charlie moest ook even wennen in die grote groep maar deed het eigenlijk al heel snel heel goed. Al denk ik ook dat het kleinere groepje wel prima voor haar was. Ze heeft zich nog even lekker uit kunnen leven op het losloopveld en ging zelfs geluid makendie pointer(achtige) vond het wel leuk geloof ik dat wij het veld opkwamen.
Ik vond het leuk om al de honden eens in het echt te zien. De 1 wat kleiner dan verwacht (Droef, Manu en Izzy) en de ander wat groter (Logi en Brimi).![]()
En vond je Manu kleiner? Ik vond hem enorm. Bijna een malamute. Nu snap ik zijn DNA test ook pas. Wat een beer
Ik vond Guus echt heel leuk, wat ik van hem gezien heb dan. Ik hou wel van kleine hondjes die stoer maar slim zijn.
Tommy vond ik ook erg leuk.

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Wij zijn alweer even thuis na Shiran en Suze veilig bij de trein te hebben afgeleverd. Tom ligt lekker te chillen naast mij op de bank.
Die is gewoon zichzelf, maakt niet uit hoe groot de groep is.
Leuk de bekenden weer even te zien en ook de nieuwe gezichten en honden.
Guus deed het echt super hoor Laeken, niet teveel zorgen over maken. En Mira is ook een leuke, vrolijke stuiterbal.
Volgende week zou ik best weer mee willen, maar laat dat even afhangen van hoe we de zaterdag doorkomen. Ik heb met Tom een wedstrijd in Hoogerheide (dik 2 uur enkele reis) en dat wordt een lange dag.
Die is gewoon zichzelf, maakt niet uit hoe groot de groep is.
Leuk de bekenden weer even te zien en ook de nieuwe gezichten en honden.
Guus deed het echt super hoor Laeken, niet teveel zorgen over maken. En Mira is ook een leuke, vrolijke stuiterbal.
Volgende week zou ik best weer mee willen, maar laat dat even afhangen van hoe we de zaterdag doorkomen. Ik heb met Tom een wedstrijd in Hoogerheide (dik 2 uur enkele reis) en dat wordt een lange dag.

- Lothian
- Zeer actief
Lucca vond Brimi maar al te interessantKruimel53 schreef:Lucca werd belaagd door Brimi en Droef maar weerde zich kranig. Uiteindelijk hebben we de heren maar even aangelijnd zodat ze nog heel leuk kon spelen met een andere hond op het speelveld.ZivaNomi schreef:Jammer dat Jip niet heel tevreden was! Ik hoop dat de rest wel heeft kunnen genieten, zo te zien was Lucca wel heel tevreden

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Samen zullen ze alles delen.Lothian schreef:Lucca vond Brimi maar al te interessantKruimel53 schreef:Lucca werd belaagd door Brimi en Droef maar weerde zich kranig. Uiteindelijk hebben we de heren maar even aangelijnd zodat ze nog heel leuk kon spelen met een andere hond op het speelveld.ZivaNomi schreef:Jammer dat Jip niet heel tevreden was! Ik hoop dat de rest wel heeft kunnen genieten, zo te zien was Lucca wel heel tevredenmaar twee reuen was wat veel van het goede. De heren waren wel heel galant, ze gunden elkaar elk een helft van Lucca

- Lothian
- Zeer actief
En Guus is echt een leuk hondje, stoer ventje tussen die groterds. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het fijner vond om in een kleinere, overzichtelijkere groep te lopen Laeken. Dat vond ik ook al fijner en ik had nog wel een van de grootste honden mee. Maar Guus vindt zelf dat hij zich wel redt geloof ik, haha!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Leuke wandeling gehad, Jinthe ligt voor mampus in haar mand.
Aan de ene kant jammer dat de groep gesplitst werd maar voor beide groepen apart gaf het wel meer rust volgens mij.
Heel leuk om een aantal honden in het echt te hebben gezien en weer wat meer gezichten achter de honden te kennen nu.
Ik had wel mijn fototoestel meegenomen maar amper gefotografeerd, dus hoop dat anderen nog met wat foto's komen. Ik ga zelf even kijken of ik een leuke compilatie van de gopro-opnames kan maken.
Aan de ene kant jammer dat de groep gesplitst werd maar voor beide groepen apart gaf het wel meer rust volgens mij.
Heel leuk om een aantal honden in het echt te hebben gezien en weer wat meer gezichten achter de honden te kennen nu.
Ik had wel mijn fototoestel meegenomen maar amper gefotografeerd, dus hoop dat anderen nog met wat foto's komen. Ik ga zelf even kijken of ik een leuke compilatie van de gopro-opnames kan maken.

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgende keer wil ik wel graag met Mira en Guus lopen. Kan Izzy mooi dr pootjes slijten met achter Mira aan rennen. En Droef en Guus vonden elkaar ook wel leuk geloof ik.
- Lothian
- Zeer actief
Jinthe had ik ook graag nog wat langer meegemaakt, wat een leuke uitstraling heeft ze!

-
- Zeer actief
Inderdaad! Guus vind Droef enig en andersom ook. Hij was super voorzichtig maar toch lekker speels tegen Guus.Dees en Maylo schreef:Volgende keer wil ik wel graag met Mira en Guus lopen. Kan Izzy mooi dr pootjes slijten met achter Mira aan rennen. En Droef en Guus vonden elkaar ook wel leuk geloof ik.

- DeDiana
- Zeer actief
Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen, Taartje sneed je zo de pas af. Je was niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die in een botsing met Taartje belandtlaeken schreef:Op een bepaald moment knalde Mira tegen me op als een kanonskogel en helaas botsten lieve oude Taartje en ik ook nog eens heel hard.

Dat ik mijn benen nog niet heb gebroken over die hond is bijna een godswonder.
-
- Zeer actief
Die gopro heeft bijzondere beelden denk ik.....Caat* schreef:Leuke wandeling gehad, Jinthe ligt voor mampus in haar mand.

-
- Zeer actief
Ze kijkt nietDeDiana schreef:Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen, Taartje sneed je zo de pas af. Je was niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die in een botsing met Taartje belandtlaeken schreef:Op een bepaald moment knalde Mira tegen me op als een kanonskogel en helaas botsten lieve oude Taartje en ik ook nog eens heel hard.![]()
Dat ik mijn benen nog niet heb gebroken over die hond is bijna een godswonder.

- Rebble
- Zeer actief
Misschien dat ik volgende week ook weer meeloop. En misschien dat mijn man dan ook meegaat al keek hij heel bedenkelijk toen ik zei hoe vroeg we dan weg zouden moeten. Maar dat laat ik eind van de week nog definitief weten.

-
- Zeer actief
Hier wordt ze volwassen van. Tot volgende week dusCleva schreef:Mira zat op de terugweg op schoot en viel half in slaap. Ze is echt uitgevloerd maar het was erg leuk en goed voor haar om een keer zonder Hein echt op stap te gaan.
Op de heenweg moesten we nog wachten bij een carnavalsoptocht met vuurwerk en herrie dus ze heeft een hoop meegemaakt vandaag.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik wil ook graag weer een keer, maar ik hik aan tegen m'n reiskosten en hoe moe ik de dagen erna ben...