Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets niet lekker vinden, en het toch heel graag bewaren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Iets niet lekker vinden, en het toch heel graag bewaren

Ongelezen bericht door Paisley »

Herkennen jullie zoiets?
Ik heb de honden vanmiddag een rauw hart gegeven (had ik over van een ontledingspracticum)
Kiwi sommeert me direct dat er deugdelijke brokken op tafel moeten komen. Mayke heeft na heel veel likken een half hart opgegeten (het was niet groot) en sjouwt met de andere helft de hele avond rond.

Ze heeft vandaag nauwelijks gegeten dus vol zit ze niet. Blijkbaar beviel het hart haar niet echt want ze heeft hem niet opgeten. Maar ze bewaakt dat halfje met zorg :LOL: Ze is normaal totaal niet bezitterig. Kiwi kan zo een botje uit haar bek vissen, kan dr kop samen in een bak voer plantten zonder gedoe.
Maar oweeee als ze ook maar naar dat verlepte halve hart kíjkt :LOL:
Het is wel grappig want Mayke heeft eindelijk een missie in het leven. Haar hart in de gaten houden.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Re: Iets niet lekker vinden, en het toch heel graag bewaren

Ongelezen bericht door sjm »

Jep, dit doen Zahra en Sammy ook. Isa niet, die slikt alles in 1x door en heeft totaal niet door wat ze gehad heeft óf dat het veel te groot was.
Paisley
Zeer actief

Maar ik snap het niet. Als ze hem zo lekker vindt, waarom vreet ze hem niet op. En als ie niet te vreten is, waarom is hij dan zo belangrijk? :denken:
Nouja wel schattig om te zien. En ik heb dr geen kind aan vanavond.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ja herkenbaar. Lekker betekent gelijk opeten, niet zo lekker betekent bewaken/verstoppen (voor een regenachtige dag) want echt niet dat die ander het mag hebben :pffff: .

Wat ik dan weer niet herken is dat het voor andere botjes niet geldt. Samen gestrooide brokjes eten is prima, maar een botje uit de bek laten vissen? Echt niet! Mayke vindt het niet lekker genoeg om verder te eten (nu), maar wel bijzonder genoeg blijkbaar.
Paisley
Zeer actief

Ik moet zeggen dat het wel weer een dikke deceptie vindt. Ik heb met mijn grote bek op school lopen roepen dat mijn honden zorgen voor de afvalverwerking. Dit practicum draaien we de hele week. Aan het einde van de week liggen 50 harten in mijn vriezer :LOL: Iemand geïnteresseerd?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:Ik moet zeggen dat het wel weer een dikke deceptie vindt. Ik heb met mijn grote bek op school lopen roepen dat mijn honden zorgen voor de afvalverwerking. Dit practicum draaien we de hele week. Aan het einde van de week liggen 50 harten in mijn vriezer :LOL: Iemand geïnteresseerd?
:LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mijn honden vinden nooit iets niet lekker :F: Nou ja, dat klopt ook niet helemaal, het meeste fruit lusten ze niet, maar dat lusten ze allemaal niet en dan kijken ze er ook echt niet naar om. Als er één iets wel lust, denkt de rest automatisch ook dat ze het wel lusten en wordt het dus zo snel mogelijk opgepeuzeld. Iets verstoppen of bewaren doen ze hier ook nooit. Ik denk dat ze wel snappen dat ze het dan kwijt zijn aan een andere veelvraat.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Paisley schreef:Ik moet zeggen dat het wel weer een dikke deceptie vindt. Ik heb met mijn grote bek op school lopen roepen dat mijn honden zorgen voor de afvalverwerking. Dit practicum draaien we de hele week. Aan het einde van de week liggen 50 harten in mijn vriezer :LOL: Iemand geïnteresseerd?
Ja hoor :mrgreen: :lol1:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ja, lily doet het met rauwe kippenek of karkas. Volgens mij vindt ze het niet lekker, maar het is toch te interessant om gewoon te laten liggen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Misschien ten overvloede, maar zijn de dieren ingeslapen of zijn de dieren geslacht? Want ingeslapen dieren mogen niet vervoederd worden vanwege de middelen die ze daarvoor gebruiken.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy ook. Als ze ergens geen trek meer heeft (zeker flinke botten) dan moeten die begraven worden, liefst onder een kleedje, dan schuift ze er net zolang met d'r kop overheen tot het verborgen is - en dan moet niemand er een blik op wérpen. Terwijl ze normaal totaal geen voernijd heeft. Sofi doet het niet. Die stiefelt het gewoon in d'r bek en dan is het ook weg.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Niet herkenbaar. Alles wat hij niet meer wil, krijg ik. Vorige week nog een lap lamspens.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Domor schreef:Misschien ten overvloede, maar zijn de dieren ingeslapen of zijn de dieren geslacht? Want ingeslapen dieren mogen niet vervoederd worden vanwege de middelen die ze daarvoor gebruiken.
Eigenaardige plek dan, waar je 50 harten kunt halen van ingeslapen vee :engel:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Resten van andere dierproeven. Wij moesten vleeskuikens ontleden voor een voedingspracticum en die waren ingeslapen, de harten zijn niet gebruikt.

Ook bij gewone proeven kunnen de harten overblijven.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oh, zeker herken ik dit :P Ik had een keer van een feestje een schaal uitgedroogde plakjes stokbrood. In de keuken gaf ik Oor een plakje die er mee naar de woonkamer rende alsof het een mals stuk vlees was. Drie seconden kwam ze terug voor nog een plakje, en nog een, en nog een. Half die schaal aan haar opgevoerd... dacht ik, want toen ik vervolgens in de woonkamer kwam had ze alle plakjes netjes op een hoop gegooid en lag ze er bij te waken :LOL: Ik heb het nog laten liggen omdat ik dacht dat ze het nog wel zou gaan opeten, maar nee. Ze keek zeer beteuterd toen ik het weggooide, arm kind :P
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja hoor, Manu maakt hier een dagtaak van. Hij gaat ernaast liggen, sleept het mee, verstopt het in 'zijn' struik in de tuin en owee als er toch iemand in de buurt komt. Laatst zat hij zelfs verveeld aan een doodsimpel bot te kluiven, puur omdat Uma anders wel interesse heeft.
En als iemand van ons dan in de buurt komt pakt hij het op en is hij er ineens heel druk mee. Niet eten maar inderdaad een beetje likken of er met een poot tegenaan meppen. Kneus :lol1:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Een oninteressante stok of een oud kapje brood wordt hier goud waard als er concurrentie is.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”