Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:
DeDiana schreef:
laeken schreef:Op een bepaald moment knalde Mira tegen me op als een kanonskogel en helaas botsten lieve oude Taartje en ik ook nog eens heel hard.
Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen, Taartje sneed je zo de pas af. Je was niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die in een botsing met Taartje belandt :engel:
Dat ik mijn benen nog niet heb gebroken over die hond is bijna een godswonder.
Ze kijkt niet :schrik: :engel: Wat is ze lief zeg :I:
Nee, die kijkt nergens naar, iedereen moet maar gewoon om haar heen lopen vindt ze :lol1: Ja, ze is ontzettend lief, mijn lieve omaatje :I:
Heel leuk om Guus en jou ook eens te zien, heerlijk hoe Guus overal blij tussendoor rende en helemaal niet onder de indruk was van het grotere geweld :D
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vond het ook gezellig, leuke mensen en leuke honden.
Ayleen vond de IJslander heren interessant, ging 'hard tot get' spelen.

Aankomende zondag kan ik waarschijnlijk niet mee (was 's ochtends toch?).
Laat het nog weten. Ben ook wel benieuwd naar de andere honden namelijk
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Noa is succesvol KO:
https://pbs.twimg.com/media/DVxcMPVX0AA52Xx.jpg
Dekbedhoes kreeg ik bij het (ook al gekregen) dekbed. Ze ligt op de bank.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

DeDiana schreef:
laeken schreef:
DeDiana schreef:
laeken schreef:Op een bepaald moment knalde Mira tegen me op als een kanonskogel en helaas botsten lieve oude Taartje en ik ook nog eens heel hard.
Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen, Taartje sneed je zo de pas af. Je was niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die in een botsing met Taartje belandt :engel:
Dat ik mijn benen nog niet heb gebroken over die hond is bijna een godswonder.
Nee, die kijkt nergens naar, iedereen moet maar gewoon om haar heen lopen vindt ze :lol1: Ja, ze is ontzettend lief, mijn lieve omaatje :I:
Heel leuk om Guus en jou ook eens te zien, heerlijk hoe Guus overal blij tussendoor rende en helemaal niet onder de indruk was van het grotere geweld :D
Guus is echt heel erg leuk en makkelijk inderdaad. Zit geen kwaad in maar hij is ook niet naïef of dom. Heerlijk hondje dat mij dan ook leert om los te laten en op hem te vertrouwen.
Als je je oma ooit kwijt wil.... :I: Ik ben gek op oude lieve honden. Ik had een hele grote vrouw verwacht bij jou omdat je 4 grote honden hebt. Leuk die Amos Manu klik trouwens. :ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:
DeDiana schreef:
laeken schreef:
Guus is echt heel erg leuk en makkelijk inderdaad. Zit geen kwaad in maar hij is ook niet naïef of dom. Heerlijk hondje dat mij dan ook leert om los te laten en op hem te vertrouwen.
Als je je oma ooit kwijt wil.... :I: Ik ben gek op oude lieve honden. Ik had een hele grote vrouw verwacht bij jou omdat je 4 grote honden hebt. Leuk die Amos Manu klik trouwens. :ok:
Haha, nee, van mijn postuur moet ik het niet hebben om mijn vier honden in bedwang te houden, als ze zouden willen zouden ze me makkelijk overal naartoe kunnen slepen. Gelukkig weten ze dat zelf niet :mrgreen:
Mijn omaatje wil ik natuurlijk nooit meer kwijt, dat snap je wel.

Amoz en Manu kunnen elkaar heel goed afmatten inderdaad. Altijd als ze samen zijn gaat het vanaf de eerste seconde zo :mann:

Guus is inderdaad een hondje waar je je geen zorgen om hoeft te maken, die redt zichzelf prima in zo'n groep! :ok:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie ligt ondersteboven in haar stoel en ik verwacht geen enkele beweging meer vandaag. Het druifje heeft heerlijk kunnen rennen dus die is blij.
laeken
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Izzie ligt ondersteboven in haar stoel en ik verwacht geen enkele beweging meer vandaag. Het druifje heeft heerlijk kunnen rennen dus die is blij.
Wat een lieve mooie hond is Izzie. Moest me af en toe bij haar excuseren als ik Guus moest roepen of effe achter hem aan moest. Dan vond ze mijn GUUS! Eikel! een beetje spannend. Maar gelukkig accepteerde ze mijn excuses en begreep ze dat het toch niet tegen haar was :D
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Haha, Izzie luistert ook gewoon naar iedereen. Als iemand zijn of haar hond roept kijkt ze meteen op of ze haar soms bedoelen. En ze kan schrikken maar herstelt zich ook weer snel dus dikke prima. Ze moet ook gewoon leren dat er niet op eieren gelopen wordt :mrgreen:

Ik vond Guus ook een dotje! Eigenlijk allemaal leuke honden!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik ben er volgens mij meer moe van dan Droef en Izzy. Die dachten bij elke beweging net gaan we al!! Die zijn gewend om voor het eten naar buiten te gaan.

Ik heb geen zin om naar buiten te gaan en kan me niet voorstellen dat ze nodig moeten. Ik heb ze nu maar een kong gegeven, met een broodje gebraden gehakt erin. :mrgreen:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Izzie_Anneke schreef:Haha, Izzie luistert ook gewoon naar iedereen. Als iemand zijn of haar hond roept kijkt ze meteen op of ze haar soms bedoelen. En ze kan schrikken maar herstelt zich ook weer snel dus dikke prima. Ze moet ook gewoon leren dat er niet op eieren gelopen wordt :mrgreen:

Net als toen ik mijn Izzy stond te roepen, die liep gewoon vrolijk door en deed alsof ze niks hoorde(de trut).
Afbeelding
Biothane
WashBar
Izzie_Anneke
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
Izzie_Anneke schreef:Haha, Izzie luistert ook gewoon naar iedereen. Als iemand zijn of haar hond roept kijkt ze meteen op of ze haar soms bedoelen. En ze kan schrikken maar herstelt zich ook weer snel dus dikke prima. Ze moet ook gewoon leren dat er niet op eieren gelopen wordt :mrgreen:

Net als toen ik mijn Izzy stond te roepen, die liep gewoon vrolijk door en deed alsof ze niks hoorde(de trut).

Haha, ja, het kind was meteen in de war :mrgreen:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wij zijn intussen ook weer een uurtje thuis!

Ik vond het echt een geslaagde wandeling. Zo leuk al die verschillende honden, ik geniet daar echt van! En leuk om allemaal nieuwe honden te zien en de bijbehorende forummers. Het was ideaal dat de groep zo groot was dat er in twee kleinere groepen fijn verder gewandeld kon worden. Volgens mij heeft zo iedereen een leuke wandeling gehad :D
Op Suze ben ik in elk geval enorm trots :I: Voor het eerst een groepswandeling en voor het eerst los. Ze was wat terughoudend en ze liep toch echt liever over de paden dan door de modder, hahah. Maar ergens over de helft kwam ze wat meer los en heeft zelfs nog even gespeeld. Niet met een van de kleintjes, nee met knappe herder Jinthe. Het loslopen ging ook nog beter dan goed. Onze dag begon niet lekker en voor Suze al helemaal niet (vroeg opstaan, bus missen, op de fiets, terug naar huis, toch weer op de fiets, reisbench viel er bijna af, daarna druk station, trein, nog een trein, auto, misselijk worden en dat met vooral het eerste deel een chagrijnige ik door het missen van de bus en de enorme tegenwind en regen). Bij aankomst zocht ze vast even naar een nieuw vrouwtje, maar gelukkig ging niemand daar op in en heeft ze me alles vergeven. Ze was zo lief en vrolijk :lief:

Ze heeft ook echt wel genoten, dus ik ga zeker vaker wandeldates doen! Ik zou wel willen, maar weet alleen niet of ik vaak naar het zuiden kan komen. Vandaag kon ik vanaf Deventer meerijden, maar alsnog kost de reis €30,- en dat is best een boel voor mij. Dus als iemand eens richting het noorden komt :F:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Domor schreef:Noa is succesvol KO:
https://pbs.twimg.com/media/DVxcMPVX0AA52Xx.jpg
Dekbedhoes kreeg ik bij het (ook al gekregen) dekbed. Ze ligt op de bank.
Lekker! Wat een bijzondere geluiden maakt ze :lol1:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Ik kom langs Zwolle, dus ik kan je eventueel ook daar van het station oppikken als dat wat scheelt in kosten?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Kruimel53 schreef:
ZivaNomi schreef:Jammer dat Jip niet heel tevreden was! Ik hoop dat de rest wel heeft kunnen genieten, zo te zien was Lucca wel heel tevreden :I:
Lucca werd belaagd door Brimi en Droef maar weerde zich kranig. Uiteindelijk hebben we de heren maar even aangelijnd zodat ze nog heel leuk kon spelen met een andere hond op het speelveld.
Jouw honden zijn echt vreselijk knap zeg!
Manuma
Zeer actief

laeken schreef: Wat me het meest bij gebleven is is dat hij Manu zo bijzonder vond. :mann: Hij liep echt achter Manu aan die het allemaal wel best vond. Wat ga je doen grote man? Mag ik mee lopen en je een beetje nadoen? Hij leek Manu echt een beetje te bewonderen. Net als ik trouwens. Mijn husky-hebben-gevoel borrelt weer behoorlijk op na vandaag. Wat een oogsnoep is zo'n machtige oerhond zeg :I:

Uma was precies als op de foto's :engel:
Haha ja die kleine draak hield goed in de gaten wat Manu allemaal voor plannen had :I: Zo schattig! Stoer mee voorop :D
Je mag Manu wel een paar dagen lenen, eens zien of je het dan nog steeds wil :engel:

En nee, Uma verrast niet zoveel :LOL:
_Leonie
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Ik was echt helemaal verbaasd over Logi. Het gebeurt maar heel zelden dat hij een dame zó leuk vindt dat hij echt op de versiertoer gaat. Hij was helemaal weg van Ayleen, hij ging haar uitdagen tot spelen en liep haar overal achterna :I: :I:
Zouden best leuke pups uit komen. Afbeelding

Gevoel was wel wederzijds, want zo fel als ze Droef eerst af ging katten deed ze niet bij Logi haha.
Manuma
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Ik vond het ook erg leuk. Ergens jammer dat de groep in tweeën is gesplitst, maar ik zelf vond het niet verantwoord om Droef bij Manu in de buurt te houden na 2 keer een akkefietje en vervolgens nog wat spanningen, daarom heb ik mezelf op een gegeven moment maar een beetje afgezonderd. Meestal is Droef daar in best te sturen maar het was nu te chaotisch denk ik.
Daarna waren er geen spanningen meer voor Manu hoor, ik vond het alleen niet fijn dat Droef meteen weer losliep en Droef ook ineens weer voor zijn neus stond. Gelukkig zag ik het op tijd voor je het hek uit was. Vandaar dat ik achterbleef. Anneke kwam met het idee te splitsen en dat vond ik wel erg lief want ik was op dat moment het liefst weer naar huis gereden. Ik ben behoorlijk geschrokken, gelukkig had Manu er niets van. Die ging gewoon door met baggerschuiven samen met Amoz :Q:
Mijn hand is flink beurs vandaag maar de wond valt mee gelukkig!

Ik zal vanavond de foto's eens uitzoeken! Ik heb op mijn camera gauw gespiekt maar door donker en dan weer zon zijn veel foto's mislukt. Ik was nog erg alert op de honden dus ik heb me niet zo bezig gehouden met mijn camera. Wat gelukt is zal ik vanavond posten :D
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
Dees en Maylo schreef:Ik vond het ook erg leuk. Ergens jammer dat de groep in tweeën is gesplitst, maar ik zelf vond het niet verantwoord om Droef bij Manu in de buurt te houden na 2 keer een akkefietje en vervolgens nog wat spanningen, daarom heb ik mezelf op een gegeven moment maar een beetje afgezonderd. Meestal is Droef daar in best te sturen maar het was nu te chaotisch denk ik.
Daarna waren er geen spanningen meer voor Manu hoor, ik vond het alleen niet fijn dat Droef meteen weer losliep en Droef ook ineens weer voor zijn neus stond. Gelukkig zag ik het op tijd voor je het hek uit was. Vandaar dat ik achterbleef. Anneke kwam met het idee te splitsen en dat vond ik wel erg lief want ik was op dat moment het liefst weer naar huis gereden. Ik ben behoorlijk geschrokken, gelukkig had Manu er niets van. Die ging gewoon door met baggerschuiven samen met Amoz :Q:
Mijn hand is flink beurs vandaag maar de wond valt mee gelukkig!
Ik doelde op spanningen tussen andere honden die ik zag toen ik Droef had aangelijnd. :wink: Dat werd me even teveel van het goede en om alles voor te zijn ben ik dus naar het andere hek gelopen, leek me niet handig dat Manu en Droef teveel bij elkaar in de buurt waren(aangelijnd of niet) en het werd me iets te druk allemaal. Toen ik eenmaal aan de andere kan stond met Logi en Brimi was Droef allang al weer zichzelf, en heb ik hem inderdaad weer los gelaten maar hield hem wel met haviksogen in de gaten.

Daarbij heb ik geen zin om hier nog woorden aan vuil te maken maar vind wel dat ik mezelf en Droef even mag verdedigen. Droef stond niet ineens voor zijn neus. Ik heb na de eerste kennismaking Droef pas los gelaten toen we verder weg van jullie waren en hij mocht onder geen beding van mij richting Manu lopen. Dat ging goed zo ze dus op het veldje waren. Toen hebben we elkaar nog gesproken en gaf ik al aan dat ze elkaar al een paar x gepasseerd waren maar wel met blikken die niet heel aardig waren. Terwijl wij stonden te praten stonden ze ineens allebei ineens dichtbij ons. En ja Droef begon te rijden op Manu en daarop haalde Manu uit, door de hectiek loopt zoiets dan al snel meer uit de hand dan in een andere situatie.
Zoals ik al aangaf het zijn dus gewoon 2 reuen die elkaar niet moeten en ook niet van plan zijn aan de kant te gaan.

Overigens vind ik het wel erg jammer dat je nu pas aangeeft dat ze een beurse en gewonde hand heb. Ik heb nog aan je gevraagd of alles oke was met Manu. Met Manu was alles goed maar je had je hand in Droef zijn bek gehad.(dat is wat ik verstaan heb) Daarop vroeg jij nog het zelfde aan mij of met Droef alles goed ging. Nou ja, die had voor zover ik kon beoordelen ook niks, geen sneetjes of wat dan ook zo kunnen voelen en ik had nog aan dat ik zelf ook gebeten was in m'n hand. Zelf heb ik hier niks aan overgehouden behalve een tandje in m'n duim. Echter ik had liever dat je dit direct had aangegeven zodat we het netjes kunnen oplossen en dat ik niet achteraf hier moet lezen dat je toch wel degelijk een wond hebt.

Al met al krijgt deze wandeling achteraf toch een vervelende bijsmaak en moet ik er nog maar goed over na gaan denken om ooit nog mee te gaan. Ondanks dat ik het gisteren zelf buiten de aanvaringen om wel degelijk naar mijn zin heb gehad en Droef en Izzy vonden het ook zeer geslaagd.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Manuma
Zeer actief

Ik voelde op dat moment ook niks door de adrenaline en het is een kleine snee, niks ernstigs.
Manu gaf een grom op het rijden, hij haalde niet uit.
Ik doel trouwens op na het incident, daarvoor dacht ik dat het wel goed zou komen wat ik jou ook zei. Daarna zat het me niet lekker meer vandaar dat het me beter leek niet meer mee te wandelen :)
Het worden geen vrienden in elk geval :mrgreen:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Ik voelde op dat moment ook niks door de adrenaline en het is een kleine snee, niks ernstigs.
Ik doel trouwens op na het incident, daarvoor dacht ik dat het wel goed zou komen wat ik jou ook zei. Daarna zat het me niet lekker meer vandaar dat het me beter leek niet meer mee te wandelen :)
Oke helder. Dan heb ik het niet goed begrepen. Maar inderdaad na de tweede keer voelde ik me er ook niet lekker bij, vandaar dat ik dus naar de andere kant ben gelopen nadat ik eerst even wilde weten of met jullie alles ging. Met uithalen bedoelde ik ook snauwen, het was opzich niets ernstigs maar door de drukte en Droef die vond dat hij dat niet hoefde te pikken :ugh: ect maakte gewoon dat het escaleerde.
Afbeelding
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
Manuma schreef:Ik voelde op dat moment ook niks door de adrenaline en het is een kleine snee, niks ernstigs.
Oke helder. Dan heb ik het niet goed begrepen. Maar inderdaad na de tweede keer voelde ik me er ook niet lekker bij, vandaar dat ik dus naar de andere kant ben gelopen nadat ik eerst even wilde weten of met jullie alles ging. Met uithalen bedoelde ik ook snauwen, het was opzich niets ernstigs maar door de drukte en Droef die vond dat hij dat niet hoefde te pikken :ugh: ect maakte gewoon dat het escaleerde.
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal en Manu en Droef zijn twee grote jongens die allebei geen zin hebben om zich door een andere reu de les te laten lezen. Droef gaat rijden om Manu te laten weten dat hij graag de baas is over Manu. Manu denkt ja dag....zegt RRRRRR tief op joh! Waarop Droef zegt, grote bek tegen mij? Hier! Een duw. Waarop Manu terug duwt.

Ze hadden geen bloed dus blijkbaar waren ze niet van plan nog om elkaar echt wat aan te doen op dat punt. Zou er ook niet op wachten als ik jullie was dus slim om er meteen op te duiken. Anders hadden jullie ze ook niet zomaar uit elkaar kunnen trekken toch?

Eigenlijk waren het gewoon twee duwende reuen die zoiets hadden van daaaag, ik bepaal zelf wat ik doe etc.

Het is niet voor niets dat ze elkaar meteen in de smiezen hadden. Op de parkeerplaats zag ik al dat ze allebei wisten dat een van de twee de hele dag de grootste sterkste en machtigste hond van de groep zou zijn en om dat te bepalen moet er even gescholden en geduwd worden. Ik vind het volkomen logisch dat die twee wat uit te zoeken hadden. Er was geen hond daar die ook maar in de buurt van Manu en Droef kwam kwa macht en uitstraling en dat wisten ze allemaal. Jullie hadden gewoon allebei de hond mee die die dag heerlijk kon doen en laten wat hij wilde want er was niemand die er wat van kan vinden. Helaas waren ze er allebei en dan heb je issues. :engel:

Baasjes waren het er niet mee eens en de heren waren weer cool. Ik zou ze ook niet samen uitlaten voortaan maar daarmee is alles wel geregeld denk ik :E:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Knip

Ze hadden geen bloed dus blijkbaar waren ze niet van plan nog om elkaar echt wat aan te doen op dat punt. Zou er ook niet op wachten als ik jullie was dus slim om er meteen op te duiken. Anders hadden jullie ze ook niet zomaar uit elkaar kunnen trekken toch?

Eigenlijk waren het gewoon twee duwende reuen die zoiets hadden van daaaag, ik bepaal zelf wat ik doe etc.

Het is niet voor niets dat ze elkaar meteen in de smiezen hadden. Op de parkeerplaats zag ik al dat ze allebei wisten dat een van de twee de hele dag de grootste sterkste en machtigste hond van de groep zou zijn en om dat te bepalen moet er even gescholden en geduwd worden. Ik vind het volkomen logisch dat die twee wat uit te zoeken hadden. Er was geen hond daar die ook maar in de buurt van Manu en Droef kwam kwa macht en uitstraling en dat wisten ze allemaal. Jullie hadden gewoon allebei de hond mee die die dag heerlijk kon doen en laten wat hij wilde want er was niemand die er wat van kan vinden. Helaas waren ze er allebei en dan heb je issues. :engel:

Baasjes waren het er niet mee eens en de heren waren weer cool. Ik zou ze ook niet samen uitlaten voortaan maar daarmee is alles wel geregeld denk ik :E:

Geen idee, dit is de tweede keer sinds ik Droef heb dat hij bedacht dat het wel goed zou zijn om bijdehand te doen. Droef had niks om dus koste me wel ff moeite om het weer aan zijn nek vet te pakken te krijgen. Wel heeft Droef er een handje van om andere reuen in hun piemel te bijten(deed hij laatst ook doen hij door een kangal kruising van een half jaar gebeten werd) :hmmm: , en dat maakte het nog lastiger om hem goed te pakken.

Gelukkig wonen we niet bij elkaar om de hoek, elkaar veel tegen komen zal dus ook niet zo snel. Eventuele volgende wandelingen zal ik Droef thuis laten als ik al mee wil en Manu is erbij, dat scheelt voor iedereen al een hoop.
Afbeelding
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Reken maar dat als Droef ervoor ging en Manu ook dat jullie weinig in de pap te brokkelen hadden :engel:
Dapper was een mini tav jullie honden en die kreeg je echt niet van een hond af als die ging. En ik heb vaker honden op elkaar zien klappen waar je nog met geen stalen pijp iets aan kan regelen. Dus dat jullie twee dames die twee enorme honden in korte tijd weer rustig naast je hadden zegt echt iets over hun intenties. :wink:

Wel zou ik als ik jou was gaan uitkijken met Droef en grote reuen. Blijkbaar is hij toch best een beetje dominant en je wil ook niet dat dat meer en meer naar boven komt. Ik zou minstens een halsband om doen. Niks ten nadele van Droef maar hij is wel erg sterk en groot en die nek heb je ook niet zomaar even te pakken. Bij een hond als Manu kun je nog gewoon graaien en nekvel pakken. Droef is zo'n tank en die staat zo stevig op die brede poten dat ik er zelf wel een band om zou doen.

Voor je beeld, ik zou Droef zo met Guus laten spelen. Prima. Dus niks mis met hem. Ik zou hem dan weer niet direct met mijn volle kangal laten spelen als ik die had. Gewoon omdat hoe groter en gelijkwaardiger hoe meer kans op gedoe :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef: Dus dat jullie twee dames die twee enorme honden in korte tijd weer rustig naast je hadden zegt echt iets over hun intenties. :wink:
En de baasvaardigheid. Het werd goed gedaan.
Zekers! Allebei. De honden waren wat aan het kibbelen en het optreden was doortastend. Ik vond het dus prima allemaal en ik vind beide honden ook prima. Gewoon niet twee grote hengsten in een weitje gooien tussen de merries en alles loopt op rolletjes :E:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
Nee joh stom mannengedoe en veel teveel opwinding. Ik had dat veldje even moeten laten voor wat het was. Leermoment.
Ik hoop dat het goed gaat met je duim :J:
Uma vond Droef wel erg charmant :mrgreen: Volgende keer gewoon meegaan hoor! Manu is ook gewoon een sterke beer die zichzelf heel tof vindt en ERKEND wil worden :roll: Volgende keer neem ik Uma mee voor Droef :D

Die hand ertussen was trouwens mijn eigen schuld he? Droef liet gelijk los toen ie doorhad dat ie mijn hand had en dat hoopte ik ook. Ik dacht niet veel na en wilde ze hoe dan ook los. Ik zag die grote bek en ik heb mn hand ertussen gestopt zodat hij Manu los zou laten. Dus Droef heeft mij absoluut niet gebeten!

Het doet me goed te lezen dat jullie zo'n vertrouwen in mij hebben. Ik heb wel flink zitten malen. Manu is dan wel een baas maar hij is best tolerant. Als hij een reu niet ziet zitten loopt hij er eigenlijk altijd omheen. Maar in een situatie als deze, met het rijden, dacht ik al okee daar gaan we. Ingrijpen heb ik van tevoren bewust niet gedaan zodra ik zag dat Droef erop zat. Ik hoopte nog even dat Manu alsnog weg zou lopen maar helaas.
Manu heeft me veel moeite gekost en doet het nog wel. Dus als er dan wat mis gaat voelt het alsof ik alsnog faal en doet het me gewoon veel. Ik was zo geschrokken en ik was bang dat iedereen hem nu een kolerehond vind.
Ik doe wel vaker groepswandelingen, ook met grote sterke reuen en zolang ze elkaar gewoon laten gaat dat prima.
Maarja, weten we dit ook weer. En met alleen Uma is het misschien wel saaier :mrgreen: maar loop ik net zo lief mee. Dus voor mij hoef je niet thuis te blijven hoor Dees :ok:
DeDiana
Zeer actief

Manuma schreef:Dus als er dan wat mis gaat voelt het alsof ik alsnog faal en doet het me gewoon veel. Ik was zo geschrokken en ik was bang dat iedereen hem nu een kolerehond vind.
Nee joh, Droef en Manu was gewoon geen goede combinatie, de situatie was ook niet handig, maar verder heeft hij zich toch uitstekend gedragen? Zoiets kan gewoon gebeuren met twee grote, sterke reuen van hetzelfde kaliber. Ik vond Manu juist uitermate sociaal en vriendelijk de rest van de wandeling en als Amoz hem een snauw gaf omdat het even te lomp werd qua spel, reageerde Manu daar ook meteen heel netjes op.
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:
Manuma schreef:Dus als er dan wat mis gaat voelt het alsof ik alsnog faal en doet het me gewoon veel. Ik was zo geschrokken en ik was bang dat iedereen hem nu een kolerehond vind.
Nee joh, Droef en Manu was gewoon geen goede combinatie, de situatie was ook niet handig, maar verder heeft hij zich toch uitstekend gedragen? Zoiets kan gewoon gebeuren met twee grote, sterke reuen van hetzelfde kaliber. Ik vond Manu juist uitermate sociaal en vriendelijk de rest van de wandeling en als Amoz hem een snauw gaf omdat het even te lomp werd qua spel, reageerde Manu daar ook meteen heel netjes op.
Ik zou deze ook echt niet bij mezelf zoeken. Als Droef niet opgewonden was geraakt en was gaan rijden was er niks aan de hand geweest. En dat Droef ging rijden kan puur uit opwinding door de chaos zijn geweest. Misschien was er zelfs wel een loopse teef op dat veld of net geweest? Manu was daarna ook verliefd toen hij langs dat veld liep. Dus als dat veld doordrenkt met plasjes en geurtjes ook de geur van een loopse teef had heb je al ruim voldoende redenen voor reuen om wat uit te gaan zoeken. Ik vond alle reuen op dat veld erg druk en opgewonden op dat moment. :schrik: Alles stoof al snuffelend achter elkaars kont aan en soms zag je een hond lopen met 5 drukke reuen in haar kielzog die elkaar verdrongen om te ruiken.

Ik heb Guus dus meteen van dat veld geplukt want ik vond die situatie veel te explosief voor een ratje tussen de grote jongens. :engel: Bedoel ermee dat ik hem eigenlijk al zag aankomen toen ik zag hoe druk de honden waren toen ze eenmaal los liepen en hoe ze in groepen achter elkaar en losse honden aan stoven. Te druk, te chaotisch en teveel opwinding.

Vond dat zelf best raar omdat we er eerst naartoe liepen en voordat we bij dat veldje waren waren de honden veel rustiger. Op dat veldje zelf ontstond ineens een hele chaotische onoverzichtelijke situatie waarin alles door elkaar begon te rennen en er echt geen ruimte meer tussen de honden was. Op een hoopje en drukker en drukker. Dus dat er daar een loopse teef was of geweest was sluit ik echt niet uit. Alle reuen werden druk en begonnen honden te achtervolgen in groepjes. Is het deze? Is het deze? En dan lopen ze elkaar uiteraard gruwelijk in de weg. :pop:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:
DeDiana schreef:
Ik zou deze ook echt niet bij mezelf zoeken. Als Droef niet opgewonden was geraakt en was gaan rijden was er niks aan de hand geweest. En dat Droef ging rijden kan puur uit opwinding door de chaos zijn geweest. Misschien was er zelfs wel een loopse teef op dat veld of net geweest? Manu was daarna ook verliefd toen hij langs dat veld liep. Dus als dat veld doordrenkt met plasjes en geurtjes ook de geur van een loopse teef had heb je al ruim voldoende redenen voor reuen om wat uit te gaan zoeken. Ik vond alle reuen op dat veld erg druk en opgewonden op dat moment. :schrik: Alles stoof al snuffelend achter elkaars kont aan en soms zag je een hond lopen met 5 drukke reuen in haar kielzog die elkaar verdrongen om te ruiken.

Ik heb Guus dus meteen van dat veld geplukt want ik vond die situatie veel te explosief voor een ratje tussen de grote jongens. :engel: Bedoel ermee dat ik hem eigenlijk al zag aankomen toen ik zag hoe druk de honden waren toen ze eenmaal los liepen en hoe ze in groepen achter elkaar en losse honden aan stoven. Te druk, te chaotisch en teveel opwinding.

Vond dat zelf best raar omdat we er eerst naartoe liepen en voordat we bij dat veldje waren waren de honden veel rustiger. Op dat veldje zelf ontstond ineens een hele chaotische onoverzichtelijke situatie waarin alles door elkaar begon te rennen en er echt geen ruimte meer tussen de honden was. Op een hoopje en drukker en drukker. Dus dat er daar een loopse teef was of geweest was sluit ik echt niet uit. Alle reuen werden druk en begonnen honden te achtervolgen in groepjes. Is het deze? Is het deze? En dan lopen ze elkaar uiteraard gruwelijk in de weg. :pop:
Precies, dat was voor mij ook een reden om het veldje te verlaten, want Amoz werd er ook opgefokt van en wil dan ook ofwel meerellen of de opwinding corrigeren. Toen we het veldje af waren en voordat we het veldje op gingen, was er niets aan de hand :19:
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

laeken schreef:
Caat* schreef:Leuke wandeling gehad, Jinthe ligt voor mampus in haar mand.
Aan de ene kant jammer dat de groep gesplitst werd maar voor beide groepen apart gaf het wel meer rust volgens mij.
Heel leuk om een aantal honden in het echt te hebben gezien en weer wat meer gezichten achter de honden te kennen nu.

Ik had wel mijn fototoestel meegenomen maar amper gefotografeerd, dus hoop dat anderen nog met wat foto's komen. Ik ga zelf even kijken of ik een leuke compilatie van de gopro-opnames kan maken.
Die gopro heeft bijzondere beelden denk ik..... :engel:
:engel: Ja er staat wel het een en ander op :engel: maar niet geschikt allemaal geschikt voor een compilatiefilmpje denk ik zo :wink:
Ik moest even op zoek naar een programma om de video's te bewerken, ik hoop dat ik vanavond een leuk filmpje kan posten.
hakunamatata schreef:Op Suze ben ik in elk geval enorm trots :I: Voor het eerst een groepswandeling en voor het eerst los. Ze was wat terughoudend en ze liep toch echt liever over de paden dan door de modder, hahah. Maar ergens over de helft kwam ze wat meer los en heeft zelfs nog even gespeeld. Niet met een van de kleintjes, nee met knappe herder Jinthe.
Suze is geweldig :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”