dagmar88 schreef:toots schreef: Aan de hand van een melding van een vrouw. Dat zou beteken dat je zomaar iedereen kunt beschuldigen van verwaarlozing en ziet je oude hond er krakkemikkig uit of heeft hij net allergie en kale plekken waarvoor je hem al behandeld bijv dan kun je hond inslapen. Dat lijkt me toch niet de juiste gang van zaken. Ook niet als iemand zoals stoffel omschrijft wereldvreemd is.
Je kunt inderdaad iedereen beschuldigen, en ja, dan staat de dierenpolitie of iemand van de dierenbescherming op de stoep.
Ze moeten dat soort meldingen nagaan, en terecht natuurlijk.
Minder leuk wanneer je toevallig het mikpunt bent van treiterijen, maar je weet dat er voor jou ook mensen zijn die hun dieren wel mishandelen/verwaarlozen.
Vervolgens wordt er zorgvuldig gekeken of zo'n klacht daadwerkelijk gegrond is en worden er eventueel afspraken gemaakt om de eigenaar de kans te geven de situatie te verbeteren.

Ze komen echt niet na een telefoontje *ding dong* aan de deur met de mededeling dat je bejaarde hond dood moet.
Ik help je uit de droom Toots, zo kan dat tegenwoordig dus wel gaan. De meneer waar onze kat Paco was gaan wonen werd belaagd, dierenpolitie, dierenambulance, asiel En ik dus ook omdat de chip van de kat nog op mijn naam stond.
Ben op een bepaald moment echt boos geworden en vriendelijk verzocht om bij dat adres, die kat en dat chipnummer een melding te zetten dat er wel degelijk voor de kat werd gezorgd en dat hij wel al door een dierenarts was onderzocht.
Het is dat deze meneer wel bespraakt was, gek op de kat was én altijd zei dat ik ook op de hoogte was en hij niet zomaar de kat liet inslapen anders had hij door de druk van instanties wellicht ook overgehaald geworden om de kat in te laten slapen.
In geval van Paco had ik hem zelf in laten slapen destijds, maar de kat leed ook niet en we zijn nu bijna een jaar verder en hij loopt nog rond en ziet er veel beter uit dan destijds.
Sociale controle op zich is niet verkeerd, maar het kan ook doorslaan vind ik. En daar vind ik het verhaal van TS wel een voorbeeld van, misschien ook wel omdat het lijkt op wat ik zelf heb ervaren met mijn ouder wordende kat die bij een oudere meneer in huis woonde.
Ga zelf met iemand praten om te horen hoe de vork in de steel zit in plaats van instanties op iemand af te sturen.