Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farm Food en vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik ben 100% tevreden van Farmfood. Gezonde honden niet 1 à 2 keer per dag poepen, glanzende vachten en energieke honden.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik ben 100% tevreden van Farmfood. Gezonde honden niet 1 à 2 keer per dag poepen, glanzende vachten en energieke honden.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Daan schreef:nou, da's lekker.
Ik heb net de eerste zak ff opengemaakt. :? :p: :p:
Het verschilt per hond hoor ;) , Tarzan doet het er perfect op.
Groetjes Rob
Ariadne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ariadne »

Voer ze alle drie ff en dat gaat erg goed. Glanzende vacht en mooie drollen. Eigenlijk niets te klagen. Ze vinden het ook nog eens erg lekker. Je kan er ook wat lijnzaadolie door doen, helpt erg goed :zwaai: :zwaai:
Afbeelding
cinderella
Vaste gebruiker

farmfood

Ongelezen bericht door cinderella »

Wij hebben een hele tijd farmfood gevoerd aan onze (toen) 4 honden en dat was prima, goede ontlasting, glanzende vacht, maar...
1 van de vier had steeds last van oprispingen en moest ook soms spugen sinds ze dat voer at.
Hebben anderen hier ook ervaring mee? Evt. tips om dit tegen te gaan? Want verder beviel het mij prima en zou ik het best weer willen voeren.
Geen zin in tig verschillende soorten voer en op zoek naar een voer wat klein genoeg is voor onze kleine dames om te kunnen eten.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tarz schreef:
Daan schreef:nou, da's lekker.
Ik heb net de eerste zak ff opengemaakt. :? :p: :p:
Het verschilt per hond hoor ;)
Precies. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Farm Food slecht voer is of dat het voor alle honden een doffe vacht oplevert. Ik blijf het nog even voeren, wie weet ziet Mees er straks weer beter uit. Hij vindt het wel erg lekker en is ook iets aangekomen.
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: farmfood

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

cinderella schreef:Wij hebben een hele tijd farmfood gevoerd aan onze (toen) 4 honden en dat was prima, goede ontlasting, glanzende vacht, maar...
1 van de vier had steeds last van oprispingen en moest ook soms spugen sinds ze dat voer at.
Hebben anderen hier ook ervaring mee? Evt. tips om dit tegen te gaan? Want verder beviel het mij prima en zou ik het best weer willen voeren.
Geen zin in tig verschillende soorten voer en op zoek naar een voer wat klein genoeg is voor onze kleine dames om te kunnen eten.
Een (slip)ketting onder in de voerbak leggen heeft meestal een positief effect, vooral wanneer de honden erg veel schrokken (en daarmee lucht in de maag krijgen). Ze moeten dan het voer tussen de schakels weghalen wat schrokken voorkomt.

Succes,
Gerrit de Weerd
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Bij mij ook verschillende resultaten met Farmfood. Belle vond het erg lekker (maar die vindt volgens mij alles lekker), maar zag er ook niet goed uit, een doffe, dunne vacht en heel veel haaruitval, bovendien ging ze veel overgeven, had dunne ontlasting, veel drinken en dus veel plassen en ging poep vreten. Chiva zag er heel goed uit met Farmfood, mooie glanzende vacht en goede ontlasting, maar zij vond het weer niet lekker.
Omdat ik ook het verhaal van ontgiften had gehoord en bovendien een grote zak had gekocht, heb ik het ruim een maand geprobeerd. Toen nog geen verbetering bij Belle, dus maar weer op Royal Canin overgestapt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Mijn oudste hond kreeg er ook een hele doffe vacht van. Ze krijgen nu Prince en dat gaat beter. En 's avonds vers vlees. Het is net hoe je hond erop reageert. Misschien doen honden met een korte vacht het er beter op.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Hiero ook toch goede ervaringen; 's ochtends versvlees en 's avonds FF.
In het begin heeft mn Jody behoorlijk veel gedronken. Zoveel dat ik zelfs twijfelde of ik er wel mee door moest gaan. Maar dat bleek dus dat "ontgiften" te zijn.
Nu drinkt ze gewone hoeveelheden, glanzen allebei de honden je tegemoet, poepen max. 2 keer per dag.
Nee... hier dus alleen maar positieve ervaringen.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

linlin schreef:
Roelfien schreef:
linlin schreef:dat 'ontgiften' blijf ik een zweverig, kwakzalverig verhaal vinden. maar enfin.

lekker veel rodi en een scheut olijfolie door z'n eten.
Dat heb ik nou met Bach Bloesem therapie :mrgreen:
nou, dát is pas zweverig :mrgreen: !! volgens mij werkt het vooral op mijn gemoedsrust, als ik het aan de honden geef :mrgreen: . maakt het ook uit!
:-D ik word rustig van bach bloesem !!! :-D ;)

maar bij de honden merk ik geen verschil! :-D
Afbeelding
groetjes anja en birka
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Re: farmfood

Ongelezen bericht door Inge »

cinderella schreef: 1 van de vier had steeds last van oprispingen en moest ook soms spugen sinds ze dat voer at.
Ja, Nika heeft dat gedurende de 2 jaar dat ze FF heeft gehad ook gehad. Eerst op advies van Gerrit Luvos Heilaarde over het voer gegeven.....hielp niets. Schrokken deed ze zowiezo niet, en ze at uit een verhoogde standaard. Het enige wat hielp was regelmatig een aantal dagen vers geven. (Ook maagzuurremmers van de dierenarts verhielpen het probleem maar dit wilde ik niet blijven geven) Heb het idee dat FF te zwaar was voor haar, dat haar maag te hard werkte ofzo. :? Verder deed ze het er prima op, stevige ontlasting, mooie glanzende en zachte vacht.
Ben nu overgestapt op een ander voer (omdat Marouck niet aankwam op FF en tandplak kreeg) en nu heeft Nika ook nergens meer last van.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mees begint weer te glimmen! Hij is ook wat aangekomen sinds hij Farm Food eet (dat was ook de bedoeling).
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mooi zo, gewoon nog even aankijken of het nu goed blijft gaan. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Batish had dat in het begin met FF ook dat zn vacht iets doffer werd maar nu is het net een spiegeltje :mrgreen: Ik ben er heel tevreden over :ok:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”