Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat triggerde de aanval?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wat triggerde de aanval?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ze zeggen dat die hussen nogal dicht bij de natuur staan en ja dan kan ik geloven dat dit soort gedrag er ook bij hoort.
Dat hoord er als natuurlijk ook bij om die roedel in stand te houden en veilig te houden en snel klaar zijn met problemen die de hele groep kunnen schaden.
Ook binnen de groep worden onveilige/onbetrouwbare leden uit de groep gedonderd of kapot gebeten.
Deze hond wist instinctief ook hoe hij snel de "vijand" moest uitschakelen.
Zit er in de Hus ook niet een % wolf .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Zet mensen in de verkeerde situatie en je hebt ook feest en druk op de verkeerde knopjes en je kunt ook je gelijk halen.
Honden die net getrimt zijn willen ook nog wel eens agressief zijn of een statement willen zetten door de stress . Vaak kun je ze al niet bij hun huisgenoot zetten omdat het rijden ,grommen en vechten word.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Een Husky heeft toch een neus? En ogen? En oren? Nou, dan ziet hij het verschil tussen een prooi en een andere hond. Tuurlijk kan in eerste instantie die drift opgeroepen worden door iets kleins wat wegrent, maar hij ziet het echt wel. En dat een hond dan besluit dat het om het even is of het een prooi of een andere hond is, dáár zit imo de fout.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Angelique. schreef:Maar het is wel echt zo, bij wat voor probleemgedrag dan ook is het 9 van de 10 keer echt een energie probleem, inmiddels zo vreselijk veel baasjes geholpen en het meeste was echt opgelost met de hond afmatten (ook geestelijk) .

Wat wel gewoon echt een feit is dat het altijd broodfok en gelegenheids nestjes honden zijn (dat laatste ben ik absoluut niet op tegen mits zorgvuldig enz enz) bij de "stamboomhouders" maak je dit gewoon niet mee, die weten wat ze hebben en zorgen dat er geen gezeik is en zijn selectief waar ze hun honden plaatsen, 9 van de 10 keer komt alles in de sport terecht.
Ook hier zal heus wel eens iets niet lekker gaan maar dat zijn echt zeldzame uitzonderingen en 95% van de fokkers lost het probleem dan op op wat voor manier dan ook.
Ik denk dat dit opgaat voor de meeste probleemgevallen met honden.
Op zich denk ik dat er heel wat minder problemen zouden zijn als elke hond zijn energie regelmatig kwijt kon en ook geestelijk wat bezig werd gehouden.
En ja als honden enkel werden gefokt door betrokken fokkers dan zag het er heel anders uit, dan waren er overigens veel minder uiteraard om mee te beginnen.
Hussen hebben gewoon hun prachtige uiterlijk tegen , helaas, want daar worden ze vaak op gekozen en dat zijn juist de mensen die er een van MP wegtrekken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu is ook gekocht door zijn ogen. Ex vond Husky's zo mooi. Als Manu daar gebleven was had het ook echt anders uit kunnen pakken. Dan was ie weer op marktplaats beland denk ik. Ex deed niks met hem en Manu is qua energie ook explosief, niet constant druk maar als het dan opborrelt vliegt hij letterlijk van de grond.
Ik vind het zelf heel belangrijk rust te bewaren en dus te beantwoorden aan zijn behoeften. En ik weet dat hij een heel lang lontje heeft maar ik laat hem echt nooit nooit nooit alleen met zulke kwetsbare, onbekende honden.

Overigens zijn er heel veel honden die hun taal niet begrijpen. Die staart hoog, kop trots en fier en dat wat strammer lopen is toch ook wel hun ding. Onderling gaat dat heel vaak meteen prima maar er zijn veel honden die het meteen bedreigend vinden. Ik snap dat wel dus houd er ook rekening mee.

Hij is ook gekruist met Malamute (25%) en ik zie al heel veel verschil vs de 'echte' Husky's.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

dagmar88 schreef:Zie je dat er in? Ik zie een husky die even een matpartijtje heeft precies zoals ze dat onderling ook zouden doen. Met een andere husky waren er hooguit wat plukken vacht weg en wat schrammen of misschien een gaatje.
Dat zie ik dan weer niet. Ik vind dit grijpen om te doden, een waanzinnig overtrokken reactie.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:
dagmar88 schreef:Zie je dat er in? Ik zie een husky die even een matpartijtje heeft precies zoals ze dat onderling ook zouden doen. Met een andere husky waren er hooguit wat plukken vacht weg en wat schrammen of misschien een gaatje.
Dat zie ik dan weer niet. Ik vind dit grijpen om te doden, een waanzinnig overtrokken reactie.

Het is buitenproportioneel door het grootteverschil. Niet iedere hond kan daar rekening mee houden.
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
-Saskia- schreef:

Het is buitenproportioneel door het grootteverschil. Niet iedere hond kan daar rekening mee houden.

Dat denk ik ook , en het zijn ook waarschijnlijk honden die niet tot hetzelfde roedel behoren.
Ik vertrouw mijn honden wel in eigen roedel, ook Orson en Rio , maar dat waren wel honden die wij zelf naar binnen hadden gehaald en daarmee in hun eigen roedel.
Met vreemde hele kwetsbare hondjes buiten ben ik veel voorzichtiger en laat ik ze geen contact maken.
Luus speelt regelmatig met Joey een langharige standaardteckel maar dat die is buiten vrij groot ook niet echt kwetsbaar te noemen.
Maar dat clubje minichihuahua's wat ik ook weleens tegenkom in de duinen houd ik ze bij weg.
Al was het maar omdat ik bang ben als ze er een poot op leggen dat het al mis kan gaan.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Ik had vroeger een vriend met twee echte Husky's, met stamboom. Moeder en dochter. En ik heb donders plezier met ze gehad, het waren echt leuke honden. Samen loslaten ging niet, apart wel. Altijd vrolijk, altijd vriendelijk, allemansvrienden. Wel met een gruwelijk jachtinstinct maar daar viel rekening mee te houden. En plaatjes om te zien. Eentje was spierwit met een oranje en een blauw oog ;-)
En toch hebben ze een vreselijk lief langharig kaninchenteefje, die nooit een voet verkeerd zette, uit het niets van de bank getrokken en de buik opengerukt..
En toch geloof ik dat niet dat het zomaar totaal uit het niets kwam. Er zijn denk ik vast wel signalen geweest maar die zijn niet opgepikt of het hondje had wellicht iets onder de leden , want dan hoor je ook weleens dat roedelleden daarop reageren. Iets wat ik overigens zelf ook nog nooit heb meegemaakt maar wat ook wel voorkomt.
Dat is ook vaak zo met kind/hond signalen , die worden niet gezien of verkeerd geïnterpreteerd met alle gevolgen van dien.
Maar in eigen roedel zonder enige vorm van aanleiding aanvallen dat zijn vaak toch gemiste signalen geweest.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef: En toch geloof ik dat niet dat het zomaar totaal uit het niets kwam. Er zijn denk ik vast wel signalen geweest maar die zijn niet opgepikt of het hondje had wellicht iets onder de leden
Nee. Het was een jonge, perfect gezonde hond. De eigenares van de kennel heeft het hondje overigens opgepakt, de ingewanden teruggeduwd en de zaak provisorisch dichtgenaaid (hondje was buiten bewustzijn). Daarna naar de dierenarts. Hondje heeft het gehaald en is stokoud geworden.
Dan nog kunnen er signalen zijn gemist natuurlijk.
Waren het roedelgenoten omdat het een kennel betrof? En zo ja wat is er met de hussen gebeurt, ik neem aan dat ze niet meer samen zijn geweest met de teckel.
Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
-Saskia- schreef:

Dat denk ik ook. Ik ben zelf gebeten door een husky, heel snel en kort maar mijn god wat een plek was dat. Als mijn been een klein hondje was geweest was dat niet goed afgelopen.
Overigens is het verder een heel lieve hond, ze wilde alleen Rani's bal. Nu we dat weten hou ik de bal gewoon goed opgeborgen wanneer we elkaar tegen komen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb niet alles gelezen.
Op het filmpje zie ik de poedel maar ook de husky afwijkend gedrag vertonen. Die husky die weet niet zo goed wat die moet doen. Op een gegeven moment zie je die poedel die dan wel stijf staat maar denk meer zo van blijf uit mijn buurt ipv sorry dat ik besta naar voren lopen terwijl de rest huppelen om de hoek staat en de husky die zich eerder wat onzeker opstelde besluit ook naar voor te gaan en beiden staan absoluut in houding van ontploffen. Als er iemand had gezeten die oplette hadden ze in kunnen grijpen op tijd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief

Angelique. schreef:
bouvierpoedel schreef: Honden die net getrimt zijn willen ook nog wel eens agressief zijn of een statement willen zetten door de stress . Vaak kun je ze al niet bij hun huisgenoot zetten omdat het rijden ,grommen en vechten word.
Daar zeg je zowat, is idd waar ja.....

Ik heb hier een hond die kan je op zijn bek timmeren en nog zal hij niks doen, is echt de meest sociale hond van de wereld volgens mij...... maar als hij uit de trimsalon komt zit hij zo vreselijk vol stress (hij heet ook niet voor niets Piet Paniek :F: ) dat we met hem echt eerst even een stuk gaan wandelen om zijn stress kwijt te raken en dan pas mag hij bij de rest, doen we dat niet verwacht ik idd ellende :oeps:

Bij de rest blijf ik er ook wel bij al is het maar om dat irritante gesnuffel een uur lang :roll: (want hey je ruikt maf) wat ook mis kan gaan maar daar verwacht ik niet direct ellende van.
Zitten vaak ook zeikers en jankers in de trimsalon die de boel op scherp kunnen zetten bij andere honden. Mensen zien dat vaak niet en die gaan dan nog even de benches langs met AHHHH ben je zo zielig en et kreng maar janken en keffen en hoe meer zieliger dat mensen dat vinden.
Als je dan zegt dat ze op moeten houden omdat ze die hond over de zeik heen helpen en dat zoiets zielig is dan ben ik de dierenbeul.
Zet zo'n hond bij andere honden die ook van tafel zijn dan heb je ook feest.
Had er ooit ook zo'n zeikert bij die het zielig vond voor haar hondje [ jaja teringlijer van een westy] om in de bench te moeten .
Kon het niet aan haar verstand brengen dat het voor zijn eigenveiligheid was totdat ze hem een keer kwam ophalen en ik hem uit de bench aangelijnd aan haar over gaf met de mededeling uit te kijken en weg te houden van die bouvier die verderop vast lag.
Had het nog niet gezegt of ze geeft hem meer riem met de woorden ohh kijk eens vriendjes en tjakka . Toen was ik de lul dat ik zulke gevaarlijke honden in de trimsalon had en dat het maar goed was dat ze erbij stond om haar hondje te redden. :piew: :piew:

Kan mij goed voorstellen dat die Hus in dat filmpje met zijn stijve poten en haren die rechtop stonden stijf stond van de stress net als die 3 witjes . Ja en dan kun je heibel en ongelukken verwachten vooral als e geen toezicht is en ze ook nog allemaal geluiden horen vanaf de trimsalon achter het hekje.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef: En toch geloof ik dat niet dat het zomaar totaal uit het niets kwam. Er zijn denk ik vast wel signalen geweest maar die zijn niet opgepikt of het hondje had wellicht iets onder de leden
Nee. Het was een jonge, perfect gezonde hond. De eigenares van de kennel heeft het hondje overigens opgepakt, de ingewanden teruggeduwd en de zaak provisorisch dichtgenaaid (hondje was buiten bewustzijn). Daarna naar de dierenarts. Hondje heeft het gehaald en is stokoud geworden.
Dan nog kunnen er signalen zijn gemist natuurlijk.
Waren het roedelgenoten omdat het een kennel betrof? En zo ja wat is er met de hussen gebeurt, ik neem aan dat ze niet meer samen zijn geweest met de teckel.
De hussen waren regelmatig te gast in de kennel en wandelden dan ook mee, ze waren dus bekend. Werden ook al lang niet meer aangeblaft door de teckels. Ze waren nooit alleen met de teckels. We waren er dus bij toen het gebeurde. Ik had het nog kunnen begrijpen als het een teckel was die vervelend tegen ze deed maar het was juist een vreselijk lief hondje die zich helemaal niet met ze bemoeide.
En wie weet zijn er signalen gemist hoor maar die waren dan zo miniem dat wij dat nooit opgemerkt hadden kunnen hebben.
En nee, na dat incident zijn ze nooit meer welkom geweest, volledig begrijpelijk. Kort daarna zijn ze trouwens van de hand gedaan omdat ze elders voor een paar duizend euro aan ganzen hadden gemold.
Ik blijf er dan ook bij dat ik ze als pure huishond totaal ongeschikt vind. Ze zijn ontegenzeggelijk mooi maar hebben teveel lastige eigenschappen voor Jan Modaal.
Nou inderdaad als er vervelende interactie is geweest dan ligt het anders.
En ja ik snap wel dat ze de honden nooit meer te logeren wilde hebben :ugh:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind dat die meneer trouwens bijzonder traag reageerd.
Ik zou er naartoe gerend zijn zodra ik wat hoorde.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

bouvierpoedel schreef:
Angelique. schreef:
bouvierpoedel schreef: Honden die net getrimt zijn willen ook nog wel eens agressief zijn of een statement willen zetten door de stress . Vaak kun je ze al niet bij hun huisgenoot zetten omdat het rijden ,grommen en vechten word.
Daar zeg je zowat, is idd waar ja.....

Ik heb hier een hond die kan je op zijn bek timmeren en nog zal hij niks doen, is echt de meest sociale hond van de wereld volgens mij...... maar als hij uit de trimsalon komt zit hij zo vreselijk vol stress (hij heet ook niet voor niets Piet Paniek :F: ) dat we met hem echt eerst even een stuk gaan wandelen om zijn stress kwijt te raken en dan pas mag hij bij de rest, doen we dat niet verwacht ik idd ellende :oeps:

Bij de rest blijf ik er ook wel bij al is het maar om dat irritante gesnuffel een uur lang :roll: (want hey je ruikt maf) wat ook mis kan gaan maar daar verwacht ik niet direct ellende van.
Zitten vaak ook zeikers en jankers in de trimsalon die de boel op scherp kunnen zetten bij andere honden. Mensen zien dat vaak niet en die gaan dan nog even de benches langs met AHHHH ben je zo zielig en et kreng maar janken en keffen en hoe meer zieliger dat mensen dat vinden.
Als je dan zegt dat ze op moeten houden omdat ze die hond over de zeik heen helpen en dat zoiets zielig is dan ben ik de dierenbeul.
Zet zo'n hond bij andere honden die ook van tafel zijn dan heb je ook feest.
Had er ooit ook zo'n zeikert bij die het zielig vond voor haar hondje [ jaja teringlijer van een westy] om in de bench te moeten .
Kon het niet aan haar verstand brengen dat het voor zijn eigenveiligheid was totdat ze hem een keer kwam ophalen en ik hem uit de bench aangelijnd aan haar over gaf met de mededeling uit te kijken en weg te houden van die bouvier die verderop vast lag.
Had het nog niet gezegt of ze geeft hem meer riem met de woorden ohh kijk eens vriendjes en tjakka . Toen was ik de lul dat ik zulke gevaarlijke honden in de trimsalon had en dat het maar goed was dat ze erbij stond om haar hondje te redden. :piew: :piew:
Mensen luisteren niet, gewoon niet. Ze denken alles zelf beter te weten. Als ik naar een trimsalon ga is de afspraak alleen mijn hond, geen andere honden binnen en de afspraak erna wacht maar buiten. Betaal een aardige rekening aan het einde dus dit of anders ga ik naar een ander. Zelfde bij de DA, lekker je poesje in de mand laten zitten graag als ik er ben, en anders ga ik wel naar buiten. Ze begrijpen soms echt niet dat je het niet voor je eigen hond doet, met het poesje dan wel :tongue: , maar als bescherming voor die van hen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Zelfde bij de DA, lekker je poesje in de mand laten zitten graag als ik er ben, en anders ga ik wel naar buiten. Ze begrijpen soms echt niet dat je het niet voor je eigen hond doet, met het poesje dan wel :tongue: , maar als bescherming voor die van hen.
Vanmorgen nog. Dat jonge stel met een Roemeense straathond. Het is een lief beest hoor maar zo opdringerig als het maar kan, op het absurde af. Dan komt ie uit de verte al aangerend en kronkelt en likt bij al mijn honden. Nou had ik de colliereuen te logeren en die zijn heel schappelijk en snauwen eerst wat maar op een gegeven moment worden die het ook zat.
Dan word ik dus pissig en bijt die lui toe hun hond bij zich te houden omdat ie anders gebeten gaat worden. En dan "loop JIJ met agressieve honden"... :19:
Ja zo gaat dat helaas :ugh:
Kier is makkelijk en ik kan heel veel situaties inschatten en ontwijken maar als een hond maar blijft klieren en haar derde waarschuwing in de wind slaat is het een hond met een kort lontje. Ik had waarschijnlijk al bij de tweede een ram uitgedeeld.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Angelique. schreef:Werkt dit zo ? ja zo te zien wel ! :)

Vanmorgen, en los en met een kleine en een grote hond, de braverik :engel:

https://www.facebook.com/angelique.verh ... 616976900/
Zoetje :I: Dat is echt een lieverd met een peperkoekenhartje :lief:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef: Daarom roep ik ook altijd dat het ongeschikte huishonden zijn ;-) Voor een bepaald aantal mensen niet hoor; die kunnen er mee omgaan en weten wat ze in handen hebben. En bieden zo'n hond wat ie nodig heeft. Maar voor 'de massa' (om het zo maar eens te noemen) die gewoon een huishond zoekt zijn ze een verkeerde keuze. Niet in de laatste plaats voor de hond zelf die een leven tegemoet gaat waarin hij zich niet kan uitleven.
En als je dan eens zo'n hond ter herplaatsing aanbiedt en je zegt nee tegen iemand omdat jij ze inderdaad niet geschikt vind dan heb je pas de poppen aan het dansen. Dan worden ze valser dan de valste hond op aarde :schrik: Dan wordt er dus eentje van MP afgetrokken en is het god zegen de greep als je ze in het bos tegenkomt.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Dan wordt er dus eentje van MP afgetrokken en is het god zegen de greep als je ze in het bos tegenkomt.
Nou, zó erg is het niet. Ik ontloop ze wel enigszins maar niet zo systematisch als vechthonden. Dan is het echt omdraaien en wegwezen.
Een Japaner ik ook niet maar bij een AA ben ik sneller dan het licht :lol1:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Tara schreef:Overigens... Dat schudden wat die husky doet hè, Tara schudt ook als ze bonje heeft.
Het ziet er doodeng uit, maar het is wel echt een schijnvertoning want ze doet dat altijd in het luchtledige (dus zonder de andere hond vast te houden). Die husky heeft echter wel vast, ik vind dat echt gestoord gedrag.
Dat laatste vind ik ook. Ongeacht of dat kleintje nu een rasgenoot was geweest of niet.
Met drie, voordien vier, intacte reuen zijn matpartijtjes me niet vreemd en er klapt ook weleens wat op mijn roedel maar ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat het zó tekeer ging. Hooguit een gat of gebroken tand, vaak niet meer dan een pluk haar en een gedeukt ego.
Toen de mastin kruising van de buurvrouw mijn border tegen de grond pinde en begon te schudden vond ik dat al overdreven en dat was mager vergeleken met deze husky.
Tiny
Zeer actief

Angelique. schreef:
Tiny schreef:
Nanna schreef:
Tiny schreef: Dan wordt er dus eentje van MP afgetrokken en is het god zegen de greep als je ze in het bos tegenkomt.
Nou, zó erg is het niet. Ik ontloop ze wel enigszins maar niet zo systematisch als vechthonden. Dan is het echt omdraaien en wegwezen.
Een Japaner ik ook niet maar bij een AA ben ik sneller dan het licht :lol1:

En echt ik heb het je al een keer of 285 gezegd :F: je kan het echt beter omdraaien :LOL:
Ik wist het!! :LOL: :LOL:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Zelfde bij de DA, lekker je poesje in de mand laten zitten graag als ik er ben, en anders ga ik wel naar buiten. Ze begrijpen soms echt niet dat je het niet voor je eigen hond doet, met het poesje dan wel :tongue: , maar als bescherming voor die van hen.
Vanmorgen nog. Dat jonge stel met een Roemeense straathond. Het is een lief beest hoor maar zo opdringerig als het maar kan, op het absurde af. Dan komt ie uit de verte al aangerend en kronkelt en likt bij al mijn honden. Nou had ik de colliereuen te logeren en die zijn heel schappelijk en snauwen eerst wat maar op een gegeven moment worden die het ook zat.
Dan word ik dus pissig en bijt die lui toe hun hond bij zich te houden omdat ie anders gebeten gaat worden. En dan "loop JIJ met agressieve honden"... :19:
Daar had Rio nou weer niks van als het tenminste een klein hondje betrof.
Deze kwam ons altijd begroeten en bleef dan minuten aan zijn bek hangen.
Vond hij prima. Luus en Abra hebben wel een hekel aan opdringerige honden en ook wilde honden en beukers zijn niet welkom bij hun.

Afbeelding
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Een Husky heeft toch een neus? En ogen? En oren? Nou, dan ziet hij het verschil tussen een prooi en een andere hond. Tuurlijk kan in eerste instantie die drift opgeroepen worden door iets kleins wat wegrent, maar hij ziet het echt wel. En dat een hond dan besluit dat het om het even is of het een prooi of een andere hond is, dáár zit imo de fout.
Precies, ik denk dat het zo werkt. Dus niet dat de husky een rennende kleine hond voor een konijn aanziet, maar alles wat rent en klein is, is automatisch prooi. Zo werkt het bijvoorbeeld bij Amy ook. Zij stopt dan wel op het moment dat ze dicht bij het hondje is en het echt tot haar doordringt dat het een hondje is. Maar in eerste instantie wordt gewoon de jacht- en prooidrift getriggerd door iets kleins wat snel beweegt, ongeacht wat het is, nog voordat ze dat constateert zit ze namelijk al in de achtervolging.
Maar ik denk niet dat dat er in dit filmpje iets mee te maken heeft, want er is een moment van communicatie, en dat gebeurt niet als het om prooidrift gaat.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna schreef:De eigenares van de kennel heeft het hondje overigens opgepakt, de ingewanden teruggeduwd en de zaak provisorisch dichtgenaaid (hondje was buiten bewustzijn). Daarna naar de dierenarts. Hondje heeft het gehaald en is stokoud geworden.
Wow.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Bij Pandora Virtual Adoption staat een mooie blauwogige Husky. Geboren in 2016 en heeft inmiddels VIER adressen versleten.
Ik bedoel maar :80:
Kita 6 op een jaar. Vermoedelijk exclusief fokker.
De laatste vertelde met een verbeten kop dat ze een half uurtje weg was geweest en dat beest de dure yucca had doorgebeten :LOL:
Niemand heeft zelfs maar de moeite gedaan haar chip op naam te zetten.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Gatver, wat een naar filmpje. Ik vind dit niet anders dan een dodelijke aanval van een pitbull. Zo te zien is het heikele punt het hoekje bij het hek (misschien worden ze daar opgehaald), en ja, ze zullen vast gestresst zijn door de situatie, maar de reactie is zo overtrokken. Uitvallen, ok, of zelfs een flinke snep, maar deze hond gaat voor de kill. Ik denk niet dat hij denkt dat het een konijn is oid. Hij loopt er eerst naartoe, dan is er even interactie, en dan gaat die knop om in de kop.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

dagmar88 schreef:
Sulluna schreef:Jezus wat een filmpje. Ik zie ook wel wat triggers etc.

Maar dat schudden en doooor blijven gaan. Die hond zou bij mij echt een verkeerde hebben en ingeslapen worden. Ik vind het bizar gedrag.

Zie je dat er in? Ik zie een husky die even een matpartijtje heeft precies zoals ze dat onderling ook zouden doen. Met een andere husky waren er hooguit wat plukken vacht weg en wat schrammen of misschien een gaatje.

Die hond wil daar weg en heeft dat al 10.000 x steeds minder subtiel aangegeven. Hij gaat (enorm gespannen) kijken of er misschien nog eens iemand reageert vanaf de andere kant en bij terugkomst staat die kleine bij het hek.
Wat opvalt is dat de andere twee niet bang zijn van de husky, eerder nieuwsgierig en opgewonden.
Dan hebben ze meestal zelf wel een duidelijke aanleiding gezien. Dit is natuurlijk maar een momentopname, wie weet wat er aan vooraf is gegaan.

En nee, bij een pitbull zou de reactie niet anders zijn. Een vreemde hond zonder toezicht neerplempen bij een stel hondjes die hij op kan tillen is altijd een heel slecht idee. Je zet ze niet in die positie.
Zo zie ik het ook. De husky geeft van het begin van het filmpje al aan dat dat zijn hoekje is en o wee wie daar in de buurt durft te komen.

Ik herken dit heel erg van onze eigen honden. Onze CC Kane kan precies zo reageren als hij een bepaalde plek claimt en Bo (Friese Stabij) is toch zo brutaal om daarheen te gaan. Als de andere hond in het filmpje een grote hond was geweest, was het 'gewoon' een knokpartij geweest.

Overigens, Kane en Bo hebben het ook wel eens met elkaar aan de stok. Bo is een gifkikker, die zich nooit gewonnen wil geven, ook al maakt hij geen enkele kans.
En dan kan Kane ook gaan schudden. Dit doet hij niet om te doden, die intentie heeft hij niet, want dan was het binnen 10 seconden gedaan met Bo. Het houdt altijd vanzelf weer op en beiden hebben praktisch nooit wat, zelfs geen gaatjes.
AfbeeldingAfbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

tbeast schreef:
dagmar88 schreef:

Maar dat schudden en doooor blijven gaan. Die hond zou bij mij echt een verkeerde hebben en ingeslapen worden. Ik vind het bizar gedrag.

Zie je dat er in? Ik zie een husky die even een matpartijtje heeft precies zoals ze dat onderling ook zouden doen. Met een andere husky waren er hooguit wat plukken vacht weg en wat schrammen of misschien een gaatje.

Die hond wil daar weg en heeft dat al 10.000 x steeds minder subtiel aangegeven. Hij gaat (enorm gespannen) kijken of er misschien nog eens iemand reageert vanaf de andere kant en bij terugkomst staat die kleine bij het hek.
Wat opvalt is dat de andere twee niet bang zijn van de husky, eerder nieuwsgierig en opgewonden.
Dan hebben ze meestal zelf wel een duidelijke aanleiding gezien. Dit is natuurlijk maar een momentopname, wie weet wat er aan vooraf is gegaan.

En nee, bij een pitbull zou de reactie niet anders zijn. Een vreemde hond zonder toezicht neerplempen bij een stel hondjes die hij op kan tillen is altijd een heel slecht idee. Je zet ze niet in die positie.
Zo zie ik het ook. De husky geeft van het begin van het filmpje al aan dat dat zijn hoekje is en o wee wie daar in de buurt durft te komen.

Ik herken dit heel erg van onze eigen honden. Onze CC Kane kan precies zo reageren als hij een bepaalde plek claimt en Bo (Friese Stabij) is toch zo brutaal om daarheen te gaan. Als de andere hond in het filmpje een grote hond was geweest, was het 'gewoon' een knokpartij geweest.

Overigens, Kane en Bo hebben het ook wel eens met elkaar aan de stok. Bo is een gifkikker, die zich nooit gewonnen wil geven, ook al maakt hij geen enkele kans.
En dan kan Kane ook gaan schudden. Dit doet hij niet om te doden, die intentie heeft hij niet, want dan was het binnen 10 seconden gedaan met Bo. Het houdt altijd vanzelf weer op en beiden hebben praktisch nooit wat, zelfs geen gaatjes.
Dat is nou juist het verschil: hier is iets meer aan de hand dan gaatjes.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Alfilillo schreef:
tbeast schreef:
dagmar88 schreef:

Dat is nou juist het verschil: hier is iets meer aan de hand dan gaatjes.
Joh.

Ik wilde er mee zeggen dat schudden niet perse intentie tot doden hoeft te betekenen. Dit hondje had gewoon enorm veel pech dat hij zo klein en kwetsbaar is.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”