Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zuri,, omslag of wat anders...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Zuri,, omslag of wat anders...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

op de dijk :mrgreen: , ik moet ook weer even in dat stramien ,,, tot een paar weken terug kon ze gewoon los en ging alles anders....nu moet ik even omschakelen hoor....
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ja, ik was daar voor de Futen maar er lag ijs dus geen Fuut te zien :mrgreen:
Het is wel leuk wandelen daar zeker dat stukje met het strandje, ook maar eens heen met de hondjes :ok:

Ja het is even helemaal anders nu voor je en dat is wennen denk ik, het is wel een plaatje hoor die Zuri :I: wilde van afstand nog een foto van jullie maken maar weet niet of je me herkende dus maar niet gedaan. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

:LOL: ik heb niets gezien, was met haar bezig, kijken en leren wat ziet ze wat doet ze en waarom ..... kijken wat mijn houding moest zijn, op dat moment trok ze volgens mij best aan de lijn ( tuig aan) en dat is ook iets nieuws dat trekken , dus daar moet ik ook mee aan de gang. En ja ze is mooi he en ook heel lief hoor, we moeten nu alleen even samen aan t werk zij en ik!
Denk trouwens dat ik morgen een afspraak maak in Enkhuizen, lijkt me in dit geval beter dan de streek
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik kon jullie mooi zien vanaf de dijk en ja ze trok wel wat maar je zwabberde er niet achteraan of zo :mrgreen: Maar het komt best goed het is even een andere insteek en de touwtjes wat strakker.
Enkhuizen ben ik meer fan van als de streek :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
DeDiana schreef:
Nanna schreef:Bedenk me trouwens wat.
Iemand die ik ken (heeft ook een teckel die de baas is over de Mastins, haha) zegt dat het tijdstip van de dag ook uitmaakt.
Het zijn berghonden en die worden als het schemerig wordt anders van karakter. Een vriendin van me had een Kuvasz te logeren die overdag een goedzak was maar die niet te genaken werd als het schemerde. Dan greep ie gericht.
Dat is echt een ingebakken instinct bij deze jongens.
Heel apart dat je dat noemt. Iets vergelijkbaars heb ik ook bij Amy opgemerkt. In de schemer is zij altijd heel erg in jachtmodus. Ze wil op alles af vliegen wat beweegt, want prooi. Op die momenten reageert ze ook veel feller op andere honden, omdat ze direct enorm geprikkeld is als ze iets ziet bewegen en ook nog eens slechter informatie kan verzamelen. Situaties met vreemde honden waar ze overdag geen enkele moeite mee heeft, dus met voldoende afstand, zijn dan echt veel te veel gevraagd.

Heel normaal bij waakhonden, of zelfs waakse honden.
Niko is overdag of heel vriendelijk, of te druk om zich met mensen te bemoeien.
Zodra het schemert gaat hij in standje alert.
Veel zie je er niet aan af :tongue: maar de stand van z'n oren en houding veranderen heel subtiel. Hij draagt z'n staart net wat hoger en loopt breder, kijkt even net te lang/indringend naar mannen zonder hond in het park.
Ik weet niet of je wat doet, maar áls, dan ben je van mij :rambo:
Yep hier zijn ze in t donker ook veel scherper
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij hebben Noa gekregen toen ze een jaar was. Als pup in Spanje gedumpt en op een leeftijd van vier maanden bij een gezin in Nederland terecht gekomen. Die wilde er al snel vanaf waarna ze bij verschillende opvangadressen zat, tot ze bij ons kwam.

Inmiddels is Noa tien jaar. Ze heeft altijd superslecht geluisterd, maar wonder boven wonder gaat het de laatste maanden wat beter. Een voet onder haar bips als ze gaat zitten omdat ze niet naar huis wil, een zacht knietje tegen haar ribben als ze vervolgens echt niet wil lopen :engel: . Overdreven blij belonen als ze doet wat ik wil en zowaar wil ze buiten op ons terrein tegenwoordig wel komen voor een snoepje. Het eerste jaar kon ze bij ons niet los, want dan trok ze haar eigen plan en kwam pas na een uur thuis. Dus toen zat ze altijd vast aan Tommy, dat ging goed. Later kon ze wel redelijk los. De laatste jaren valt ze uit (blaffen) tegen wandelaars die geen hond bij zich hebben, dus ze mag nu alleen nog maar los als ik niemand zie. Ze doet niks, maar ze jaagt mensen wel de stuipen op het lijf.

Tegenover andere honden is ze superstabiel, sociaal en heel erg speels. Vreemde honden buiten is altijd een feestje en ook voor de opvangers is ze altijd lief. Ze is de onbetwiste baas van de roedel, maar ze hoeft nooit moeite te doen om die positie te houden. In al die jaren heeft ze maar één keer buiten tegen een vreemde hond gegromd en voor ons is ze vreselijk lief. Ze is wel erg beschermend voor de eigen roedel en voor alles wat jong en klein is. Zo mocht mijn moeder onze terrier niet corrigeren, een kennis zijn baby niet uit de maxicosi pakken en een wandelaar zijn pup niet optillen en meenemen. Dat zijn die momenten dat ik haar echt wel in de gaten moet houden. Ook was ze super en superlief voor mijn autistische neefje die een jaar of vier was toen we haar net kregen. Als een moederkloek bleef ze bij hem in de buurt, ze was zijn grote vriendin.

Ik wordt wel eens gek van het slechte luisteren, het harde blaffen en het vele verharen het hele jaar door, maar verder is ze een fantastische hond. Dus voor zover mijn ervaring met de Mastin, is het gedrag van Zuri niet herkenbaar.
Johnny Jones
Zeer actief

Ik lees mijn verhaal terug en denk.. wil Zuri jou niet verdedigen als ze uitvalt naar een andere hond?
S@ndr@
Zeer actief

Ik denk dat t en territorium is, maar kan ook gedeeltelijk zijn dat ze denkt mij te moeten beschermen, maar waarom nu wel, en een maand terug nog niet,,,,( wat ze doet met honden is echt een bodycheck en dat is haar werk niet vind ik - zij vind nu van wel) en ook Zuri is vreselijk lief, maar we moeten elkaar nu even opnieuw uitvinden volgens mij,,,,en verder is het geen volledige Mastin ee, er zit nog wat anders in, wat weet ik niet, maar dat kan van alles zijn . soms gaat haar neus op de grond en dan lijkt ze te gaan speuren en is er pure opwinding, dus kan best iets jachterigs zijn :19: ook .
wat ik wel kan bedenken is dat ik gewoon 5 keer in de week de honden even meeneem het pad op waar we aan wonen (na het werk) en dat ze dat als eigen is gaan beschouwen en dus gaat bewaken !!!

en ja, als ze echt die drive hebt kan alles ontploffen, ik ook :80: wat ik dan ook doe of probeer, maar goed wie weet vinden we wat
Johnny Jones
Zeer actief

Is er thuis iets veranderd of is er met jou wat aan de hand? Misschien is er niet zozeer wat met Zuri aan de hand, maar wel wat met haar omgeving.
S@ndr@
Zeer actief

Bahalve dan dat Gil een beetje mataklap is vanwegen de loopse teven en t nu dus koud is buiten :hmmm: ........ nope...... niet zover ik weet...
Tenzij zij iets oppikt waar ik geen weet van heb ee, zou kunnen - ik weet niet precies wat een hond waarneemt
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Hopelijk is er niks met haar aan de hand, fysiek gezien.
Misschien kan je naast het commando voor het (hier)komen, een ander commando aanleren of -wennen.
Ik weet niet of ze nieuwsgierig of gek op voertjes is, maar je zou eens kunnen proberen om tijdens het wandelen iets lekkers op de grond te leggen, er bij te knielen en haar dan roepen. Ik zei dan altijd tegen Jurek 'kom eens kijken' of 'moet je nou eens kijken' en zat dan heel interessant op de grond te doen bij iets lekkers. Als hij dan kwam dan waren we reuze trots samen dat hij wat gevonden had. Dit soort honden zijn heel vatbaar voor lieve woordjes en complimentjes.
Dus als het HIER! niet werkte dan gingen we op onderzoek. :)
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
S@ndr@
Zeer actief

ze knapt onwijs op als ik er een previcox in doe...... dus dat ze pijn heeft is wel zeker, vandaag even na laten kijken in dap enkhiuzen..... ik zal zo bellen.. ik heb weer een hondefluit besteld bij ome ali, waar de mijne zijn gebleven is een mysterie, dit huis eet dingen soms :wink: voorlopig gaat ze niet meer los, t ruikt te lekker en t voorjaar zit in de lucht, ik ga kijken aan de lange lijn of het op die manier gaat lukken.....
S@ndr@
Zeer actief

afspraak staat voor vanmiddag, kijken of we dit eerst even kunnen killen, dan zien we daarna wel verder
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Succes vanmiddag, hopelijk komt er iets uit waar je mee verder kan. En toch ook wel fijn dat ze zich beter voelt nu met pijnstiller... Al is het niet leuk dat ze dus wel pijn heeft.
S@ndr@
Zeer actief

dank je wel, dat ze pijn zou hebben wist ik van tevoren ee, die heupen zijn niet leuk,,,,, deze is van 7 april vorig jaar , gemaakt in Spanje
Afbeelding
ik ga het gewoon zo goed mogelijk proberen te krijgen en nee is gen denderende foto, ook technisch niet, maar t zegt wel genoeg denk ik
runninggirl
Zeer actief

Ja inderdaad, soepel is anders...
S@ndr@
Zeer actief

we gaan voorlopig door met pijnstillers, ze gaat op Previco, een die kan ik dan in de loop van de tijd halveren, zodat ze een spiegeltje in haar bloed krijgt, en dan kijken of het verder invloed heeft op wie en wat ze is :wink: ik heb in ieder geval een previcox dealer gevonden die er niet moeilijk over doet, mocht ze over drie of 4 jaar echt helemaal op zijn dan is predinisson nog als paardemiddel in te zetten... nu even kijken hoe dit verder gaat verlopen, maar het verschil zonder en met pijnstillers is te groot .. dus heeft ze pijn en dat helpt helemaal niemand..
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

S@ndr@ schreef:we gaan voorlopig door met pijnstillers, ze gaat op Previco, een die kan ik dan in de loop van de tijd halveren, zodat ze een spiegeltje in haar bloed krijgt, en dan kijken of het verder invloed heeft op wie en wat ze is :wink: ik heb in ieder geval een previcox dealer gevonden die er niet moeilijk over doet, mocht ze over drie of 4 jaar echt helemaal op zijn dan is predinisson nog als paardemiddel in te zetten... nu even kijken hoe dit verder gaat verlopen, maar het verschil zonder en met pijnstillers is te groot .. dus heeft ze pijn en dat helpt helemaal niemand..
Hopelijk knapt ze er snel van op en is ze straks gewoon weer haar vriendelijke zelf.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ik hoop het, als ik pijn heb wordt ik ook sjaggie- :gvd: denk alleen dat ik af moet van het idee dat ze er misschien nog wel weer vanaf komt,...... denk t niet eigenlijk, ze krijgt best de nodige supplementen, maar t helpt niet genoeg
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

S@ndr@ schreef:Ik hoop het, als ik pijn heb wordt ik ook sjaggie- :gvd: denk alleen dat ik af moet van het idee dat ze er misschien nog wel weer vanaf komt,...... denk t niet eigenlijk, ze krijgt best de nodige supplementen, maar t helpt niet genoeg
Soms is het net een kwestie van het juiste supplement voor die specifieke kwaal en hond vinden. Ik heb dit al zo vaak om me heen gezien en ook bij mijn eigen hond met bewegingsproblemen ervaren. Alles deed net een beetje, maar dat ene middel deed alles.

Geef je al CBD-olie? Zo ja en als dat niet genoeg doet, kan voor sommige honden met hd CBD-THC-olie goed werken. Of zelf wietthee maken. Er is ergens een discussie te vinden op internet daarover voor een hond met ik meen hd (of artrose).

Hoe dan ook hoop ik met je mee dat er verbetering in de situatie zit, zowel lichamelijk als psychisch.
S@ndr@
Zeer actief

Ja ze krijgt al CBD van af de tijd dat ze hier was, THC, moet ze van kotsen, lijkt me niet helemaal de bedoeling.. verder krijgt ze glucosamine, chondrotione, MSM, visolie, boswelia, kurkuma zit in een supplement, en ook een tijdje euro jo flexi life geprobeerd, voor een paar maanden en als voeding royal canin dog mobilety...en recent begonnen met druppels voor haar spieren....... en t helpt gewoon niet genoeg. dan nu maar pijnstilling, blijkbaar is t nodig
runninggirl
Zeer actief

S@ndr@ schreef:we gaan voorlopig door met pijnstillers, ze gaat op Previco, een die kan ik dan in de loop van de tijd halveren, zodat ze een spiegeltje in haar bloed krijgt, en dan kijken of het verder invloed heeft op wie en wat ze is :wink: ik heb in ieder geval een previcox dealer gevonden die er niet moeilijk over doet, mocht ze over drie of 4 jaar echt helemaal op zijn dan is predinisson nog als paardemiddel in te zetten... nu even kijken hoe dit verder gaat verlopen, maar het verschil zonder en met pijnstillers is te groot .. dus heeft ze pijn en dat helpt helemaal niemand..
Lijkt me een goed plan. Fijn dat je ook een adres hebt gevonden voor de Previcox.
Mijn d.a. (Hopmans) vond trouwens een lage dosering Prednoral (om de dag 5mg voor een hond van 30 kilo) een veel betere optie voor Jura haar artrose knie voor lange termijn dan een volle dosering Previcox. En daar kwam bij dat Jura het ook veel beter nog blijkt te doen op de Prednoral. Wij zijn er dus op overgestapt maanden geleden. Wel af en toe urine testen en bloed maar ze heeft op zo'n lage dosering ook helemaal geen vervelende bijwerkingen (alleen wat meer eetlust). Dus mocht je toch de prednison kant op gaan op den duur, het hoeft geen drama te zijn. :wink:
Succes, ik hoop dat Zuri hiermee snel de oude is!
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ah, je geeft al heel veel. Dan kan ik alleen nog acupunctuur bedenken, klik hier voor een voorbeeld van een hond met hd. Maar dat moet je verder natuurlijk helemaal zelf weten. Veel sterkt met Zuri in elk geval.
S@ndr@
Zeer actief

dank je wel, die prednison is ook nog eens veel goedkoper volgens mij dus we gaan even kijken wat dit doet en we gaan in de toekomst wel even zoeken ...n of het een opti gaat zijn, die previcox zou dan gehalveerd worden in de loop van de tijd. zodra de spiegel optimaal is en dan zien we wel , heeft ze een slechte dag kan ik weer omhoog... maar ik hou de prednisson in gedachten
S@ndr@
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ah, je geeft al heel veel. Dan kan ik alleen nog acupunctuur bedenken, klik hier voor een voorbeeld van een hond met hd. Maar dat moet je verder natuurlijk helemaal zelf weten. Veel sterkt met Zuri in elk geval.
N a Baco ben ik er geen fan meer van, die was t op een gegeven moment zat........ heel erg zat, en t hielp eigenlijk nooit genoeg, maar die naalden, op plekken die als pijn punt werden aan gegeven was hem op een gegeven moment te veel ... ( en stella deed het echt wel heel leuk met hem hoor, maar qua kostten baatten, was t niet in even wicht... en dan heb ik het niet over geld,... dus voor mij valt deze af
runninggirl
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dank je wel, die prednison is ook nog eens veel goedkoper volgens mij dus we gaan even kijken wat dit doet en we gaan in de toekomst wel even zoeken ...n of het een opti gaat zijn, die previcox zou dan gehalveerd worden in de loop van de tijd. zodra de spiegel optimaal is en dan zien we wel , heeft ze een slechte dag kan ik weer omhoog... maar ik hou de prednisson in gedachten
Ja het scheelt enorm in de kosten ook. Maar goed het belangrijkste is dat ze geen pijn hebben en ook geen last van de middelen.
Geef je geen Omega 3? Die geven wij Jura ook op aanraden van de d.a. er bij. Speelt op dezelfde receptoren (als ik het goed zeg) als de ontstekingsremmers. En die van de Hema bijvoorbeeld is prima te doen qua prijs. Zo uit mn hoofd zei ze dat dan na 3 weken de pijnstilling 1/3 omlaag kon als je de omega bij blijft geven.
S@ndr@
Zeer actief

volgens mij zit je met omega en zalmolie of vis olie zo ongeveer in de zelfde richting toch... en ja t belangrijkste is dat ze geen pijn heeft, en zich prettig voelt.. muilkorf is vandaag binnen gekomen, nu nog aan wennen
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Wilma schreef: Ik weet niet of ze nieuwsgierig of gek op voertjes is, maar je zou eens kunnen proberen om tijdens het wandelen iets lekkers op de grond te leggen, er bij te knielen en haar dan roepen. Ik zei dan altijd tegen Jurek 'kom eens kijken' of 'moet je nou eens kijken' en zat dan heel interessant op de grond te doen bij iets lekkers. Als hij dan kwam dan waren we reuze trots samen dat hij wat gevonden had. Dit soort honden zijn heel vatbaar voor lieve woordjes en complimentjes.
Een beetje Mastin heeft echt geen boodschap aan een voertje als ze buiten is. Die van ons is onomkoopbaar, al strooi je met biefstukjes. Ja, zelf aan de wandel gaan en een prullenbak leeghalen, dat is wel leuk!

Wat zei de dierenarts?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oef dat zijn geen beste heupen.
Ik zou haar qua bespiering op je foto's trouwens ook aanzienlijker ouder inschatten.
Ik zou inderdaad maar een tijd de pijnstilling geven, al zal ze ook misschien wel gewoon volwassen aan het worden zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Johnny Jones schreef:
Wilma schreef: Ik weet niet of ze nieuwsgierig of gek op voertjes is, maar je zou eens kunnen proberen om tijdens het wandelen iets lekkers op de grond te leggen, er bij te knielen en haar dan roepen. Ik zei dan altijd tegen Jurek 'kom eens kijken' of 'moet je nou eens kijken' en zat dan heel interessant op de grond te doen bij iets lekkers. Als hij dan kwam dan waren we reuze trots samen dat hij wat gevonden had. Dit soort honden zijn heel vatbaar voor lieve woordjes en complimentjes.
Een beetje Mastin heeft echt geen boodschap aan een voertje als ze buiten is. Die van ons is onomkoopbaar, al strooi je met biefstukjes. Ja, zelf aan de wandel gaan en een prullenbak leeghalen, dat is wel leuk!

Wat zei de dierenarts?
dat met deze heupen ze waarschijnlijk met 5 a6 jaar op is,........ maar goed ze zijn nogal stoïcijns, dus het kan best lang aan en dat is toekomst... Dierenarts dat ook idd aan de mogelijkheid van dat de honymoon tijd nu over is zeg maar... of dat t toch territorium is... Zelf denk ik toch territorium, omdat t vlak bij huis was, en gisteren bij de DA waren er ook honden en ze bekijkt ze niet eens.
als ze aan haar muilkorf gewent is zal ik haar eens meenemen naar onbekend terrein en even kijken wat ze doet.... zal in ieder geval hier in de omgeving allert zijn op dat gedrag,,, t zou milder kunnen worden als ze zich beter voelt. maar dat is even afwachten en wel voorzichtig zijn
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”