Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat triggerde de aanval?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat triggerde de aanval?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ZivaNomi schreef:
tbeast schreef:
Hilde schreef:Ja. Wat een pech dat het een kleine poedel was. Dat is het enige wat hier fout was aan de situatie. De Husky heeft in ieder geval totaal geen raar gedrag laten zien. Het is de schuld van de poedel dat hij in die hoek gaat staan en klein is. Stomme poedel!

:roll:
Wat een rare reactie. Dit zeg ik helemaal niet. Ik zeg, dat als het een grote hond was geweest, het waarschijnlijk 'gewoon ' een potje knokken was geweest. Nu ook, maar zo'n klein ding maakt natuurlijk geen schijn van kans. Ik zeg nergens dat de poedel schuld heeft. De husky trouwens ook niet. Degene die zo dom is geweest ze zo samen te zetten, en ook nog zonder toezicht, is natuurlijk de schuldige.
Als dit mijn podenco gebeurt was was ze ook de pineut. Waarschijnlijk niet dood, maar ze had wel een heel groot probleem gehad. Dit gedrag was gewoon buitenproportioneel en had menig soorten honden flink schade aangebracht.
Dat inderdaad. Lilo was ook dood geweest en dan hebben we het allang niet meer over een superkwetsbare chihuahua die bij een 'normale' correctie al ongewild ernstige schade op kan lopen. Ik vind het gedrag niet alleen buitenproportioneel, maar vooral niet te voorspellen, en dat is eng, dat aanvallen zonder een beschaafde oplopende reeks aan signalen. Als die husky gewoon effe duidelijk was geweest en die poedel uit die hoek vandaan had gevloekt met gegrom en gegrauw, was er niks aan de hand geweest. In dit geval had die poedel echt geen idee dat hij over een grens heen ging. En dat vind ik kwalijk en gevaarlijk en niet normaal.

'Gewoon' een potje knokken met in het rond vliegende haren en misschien een gaatje vind ik begrijpelijk als twee honden allebei een punt willen maken en ook heel duidelijk weten waar de ruzie over gaat. Maar als daar een grotere hond had gestaan in plaats van dat poedeltje, was die dus ook compleet verrast geweest door de aanval, misschien met minder schade achteraf, maar nog steeds compleet onterecht.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Precies. Een correctie is gematigd. Deze reactie was totaal niet gematigd. Daarom was het geen correctie.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Is moeilijk te zeggen of het een correctie was, maar het zou kunnen. De hus verbood het poedeltje in die hoek te verblijven en in een commentaar onder een van die nieuwsberichten zei iemand dat ie z'n kop omdraaide naar de husky. Zou een uitdagend gebaar kunnen zijn, niet onderdanig of gehoor geven aan wat de hus wilde in elk geval. Daarop zou de 'correctie' kunnen hebben gevolgd, omdat het poedeltje 'brutaal' was of zo. Ik ga het filmpje niet nog een keer kijken, geen behoefte aan, maar zo zou het best gegaan kunnen zijn. Heel subtiele signalen naar elkaar, de twee honden begrepen elkaar opperbest, alleen was het verschil in kracht fataal.

Verder zei iemand dat in Korea honden als huisdier een vrij nieuw fenomeen is. En dat ze de ballen verstand hebben van hondengedrag. Dat blijkt ook wel. Een hond wil helemaal niet in een café verblijven overdag, met onbekende honden in een ruimte. Die wil lekker buiten zijn en rennen en snuffelen. Zal dus niet het eerste en ook niet het laatste fatale incident zijn tussen honden daar.

Edit: zoals Sirene opmerkte: een buitensporige reactie van een primitief ras. Dat herken ik van mijn eigen hond. Een andere hond zou een snauw geven, een husky of soortgelijk ras wordt razend van woede en heeft zichzelf niet meer in de hand. Zo zie ik het tenminste, van wat ik zelf aanschouwd heb en ook wel in dit filmpje zie.
mijke
Zeer actief

Ik vind het trouwens heel verwarrend dat iedereen het (niet bepaald lange) woord husky afkort naar hus. Ik lees elke keer hondenuitlaatservice :P
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nanna schreef:DIT vind ik trouwens een normale correctie van de donkere Husky. Gewoon zeggen "dat wil ik niet" Daar was ook een Poedeltje niet aan overleden.
Wat de Husky uit het OP-filmpje deed valt geenszins onder correctie maar puur onder voor de kill gaan.
Moet je dit met een speciale bril kijken ofzo? :Q:
mijke
Zeer actief

Ik zie blauwe en rode vlekken :P
Manuma
Zeer actief

Nanna schreef:
Manuma schreef: Moet je dit met een speciale bril kijken ofzo? :Q:
Wut. Is het niet het goede filmpje? :80:
Het is rood, blauw en ik zie de beelden soms dubbel en dan weer vaag, haha!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Manuma schreef:
Nanna schreef:DIT vind ik trouwens een normale correctie van de donkere Husky. Gewoon zeggen "dat wil ik niet" Daar was ook een Poedeltje niet aan overleden.
Wat de Husky uit het OP-filmpje deed valt geenszins onder correctie maar puur onder voor de kill gaan.
Moet je dit met een speciale bril kijken ofzo? :Q:
Dank u wel , zit nu een epilepsie aanval aan te komen :Q: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

*Wolf* schreef: Edit: zoals Sirene opmerkte: een buitensporige reactie van een primitief ras. Dat herken ik van mijn eigen hond. Een andere hond zou een snauw geven, een husky of soortgelijk ras wordt razend van woede en heeft zichzelf niet meer in de hand. Zo zie ik het tenminste, van wat ik zelf aanschouwd heb en ook wel in dit filmpje zie.
Hoe kom je bij het dik gedrukte? Ik heb mijn hond nooit razend van woede meegemaakt of dat ze zichzelf niet meer in de hand had en ik denk Angelique ook niet. Husky's zijn juist van nature heel zachtaardig.

Laten we alsjeblieft de boel niet erger maken dat het al is, deze Husky heeft te fel gecorrigeerd en heeft een slachtoffer gemaakt, en dat is al erg genoeg. Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat alle Husky's zo zijn want dat is niet waar.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ach weet je, die hond greep een hondje van buiten de roedel. Correctie? Ik vraag het me af. Aframmeling lijkt me een beter woord. Maargoed, dat loopt al snel verkeerd als je twee honden van dit type elkaar laat aframmelen. Correcties vind ik zelf altijd meer wat tussen twee honden die samen leven en een bijtrem naar elkaar hebben.
Mijn twee hondjes bijten elkaar ook wel eens. Guus wil spelen, Bas wordt boos van zijn poten bijterij en knauwt dan naar hem. Hij gilt dan en knauwt terug en dan gaan ze "vechten". Maar ze doen elkaar dus echt niks. Geen schram! En dat is meer wat ik een correctie vind. Een correctie hoort niet samen te gaan met een verwonding en ik denk dat een hond prima in staat is een andere hond te verwonden of zich er op af kan reageren. De hele situatie is gespannen en dan is correctie niet meer echt waar je over kan spreken.

Wuilus lag ook wel eens een bot te bewaken in de tuin. Dan kwam een vriend van mij met twee honden die niks van dat bot af wisten en een van die honden was een whippet. Die kreeg dan een gigantische buitensporige correctie van Wuilus. Altijd. Waren verder dikke maatjes overigens. En dan sloeg ze haar poten op hem en greep hem om zijn gezicht of nek. Maar ze beet hem dus echt niet door ofzo. Ze drukte hem effe plat en liet hem om hulp roepen :engel:
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ik zit te wachten, wanneer komt het gevecht nou? Dit is totaal niet te vergelijken met het filmpje uit de OP. Ik zie hier gewoon twee vrij spelende honden die elkaar mogen, met een kleine schermutseling :19:
*Wolf*
Zeer actief

Tiny schreef:
*Wolf* schreef: Edit: zoals Sirene opmerkte: een buitensporige reactie van een primitief ras. Dat herken ik van mijn eigen hond. Een andere hond zou een snauw geven, een husky of soortgelijk ras wordt razend van woede en heeft zichzelf niet meer in de hand. Zo zie ik het tenminste, van wat ik zelf aanschouwd heb en ook wel in dit filmpje zie.
Hoe kom je bij het dik gedrukte? Ik heb mijn hond nooit razend van woede meegemaakt of dat ze zichzelf niet meer in de hand had en ik denk Angelique ook niet. Husky's zijn juist van nature heel zachtaardig.

Laten we alsjeblieft de boel niet erger maken dat het al is, deze Husky heeft te fel gecorrigeerd en heeft een slachtoffer gemaakt, en dat is al erg genoeg. Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat alle Husky's zo zijn want dat is niet waar.
Ah nee, tuurlijk bedoel ik het niet zo zwart-wit. Ik praat gewoon vanuit mijn eigen ervaring, zoals jij dat ook doet. Ik heb mijn eigen x husKY ( :tongue: ) een paar keer zo woest zien worden, om iets heel kleins en met een hond die ze niet mocht. Kan ik ook niet helpen, dat is mijn ervaring met mijn allereigenste hond. Dan lees ik wat Sirene zegt over niet alleen husKY's maar ook over nog wat andere typen, dat die heel primitief kunnen reageren, en dan denk ik: ja, dat herken ik helemaal, dat is een interessante opmerking. Natuurlijk niet allemaal, maar als ze het doen, kan dat in mijn opinie heel goed terug te voeren zijn op het type hond dat ze zijn. Zelfstandige honden die ook makkelijk een konijn of ander wild doden, misschien zit daar ook een verband tussen, dat jachthonden die zacht in de bek zijn minder snel een soortgenoot zullen verwonden, weet dat niet zeker hoor, zoals ik niets van wat ik hier zeg zeker weet, maar daar is het ook een discussie voor :wink:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@wolf: ik weet het niet hoor. Podenco's zijn ook zelfstandig jagende honden en zijn verder zo weinig agressief.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
*Wolf*
Zeer actief

Alfilillo schreef:@wolf: ik weet het niet hoor. Podenco's zijn ook zelfstandig jagende honden en zijn verder zo weinig agressief.
Dat is ook weer zo. Ik zit gewoon wat te peinzen: waarom kan mijn hond zo fel reageren (even afgezien van de hond uit het filmpje, maar ook daarop aansluitend). En dan is het interessant om iets te lezen wat het ontbrekende puzzelstukje kan zijn. Maar inderdaad zou je dan denken dat podenco's ook zo zouden kunnen reageren, en dat zal uiterst zeldzaam zijn.

Misschien is het dan wel dat ze een teef is, die intens gemeen kunnen aanvallen en niet stoppen. Maar dan krijg je weer teveneigenaren op hun achterste benen. Daarbij zijn er ook DH-reuen of zo die heel fel kunnen aanvallen, misschien wel met de dood als gevolg. Kortom, stof voor een discussie zonder uitkomst :D
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

sirene schreef:Net als Rami vind ik dit een correctie. Naar onze maatstaven veel te hard en ongepast maar ik kijk er niet van op.
Primitieve typen, sledehonden, zelfstandige rassen... allemaal rassen die nogal hard en primitief hun punt kunnen maken. Niet alle exemplaren gelukkig maar sommige wel. Dat maakt ze nog niet gestoord. Dat maakt ze vooral ongeschikt om dit soort dingen zelf op te lossen. Die husky claimt die hoek. Heeft al een paar keer tegen dat arme hondje gezegd "doe het niet". Hondje doet het toch.
Dit is echt geen correctie uit het niets. Hoe anders had die hus moeten vertellen dat het hondje daar niet mocht komen? En het hondje begreep het daarom bleef het daar staan. Ik vind het zeker niet eigen schuld van dat hondje, ik vind het vooral heel erg spijtig dat hier niemand was om dat hondje in bescherming te nemen.
Precies dit. Kane kan ook zo ongenadig hard corrigeren, daarmee is hij nog niet gestoord.
En dat kleine hondje heeft inderdaad meerdere keren een blik gekregen dat hij het niet moest wagen naar die hoek moest gaan. En hij deed het toch. En nee, ik vind het niet eigen schuld, dikke bult voor dat kleine hondje, maar het is zeker allemaal verklaarbaar gedrag en ik denk niet dat de Husky de intentie had te doden.
Nogmaals, de mens is hier fout geweest.
AfbeeldingAfbeelding
mijke
Zeer actief

*Wolf* schreef:husKY ( :tongue: )
Dank je :mrgreen:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Alfilillo schreef:
Ik ging ervan uit dat Kane de hond op de linkerafbeelding is en Bo de hond op de rechter. In dat geval geeft Kane dus een duidelijke en gepaste correctie aan Bo, zonder hem een kopje kleiner te maken omdat hij nu eenmaal klein is.
Mijn honden schudden ook als ze spelen en natuurlijk willen ze de ander dan niet doden. Volgens mij weet een hond instinctief wel waar hij mee bezig: schudt hij voor de kill, om te corrigeren, om te spelen..
Kane schudt niet om spelen als hij in de clinch ligt met Bo (Bo is trouwens een Friese Stabij, niet de chihuaua op de foto), ook niet om te corrigeren. Gewoon om te knokken en te proberen die gifkikker uit te schakelen. En dan niet in de zin van dood, maar in de zin van dat hij op (keihard) op zijn plek gezet wordt. Ik denk dat een grote hond niet perse onderscheid maakt in grootte van de andere hond. Kane corrigeert ze hier in ieder geval allemaal hetzelfde en hij is zeker niet gestoord, iedereen leeft hier ook nog.
AfbeeldingAfbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

*Wolf* schreef:
Tiny schreef:

Ah nee, tuurlijk bedoel ik het niet zo zwart-wit. Ik praat gewoon vanuit mijn eigen ervaring, zoals jij dat ook doet. Ik heb mijn eigen x husKY ( :tongue: ) een paar keer zo woest zien worden, om iets heel kleins en met een hond die ze niet mocht. Kan ik ook niet helpen, dat is mijn ervaring met mijn allereigenste hond. Dan lees ik wat Sirene zegt over niet alleen husKY's maar ook over nog wat andere typen, dat die heel primitief kunnen reageren, en dan denk ik: ja, dat herken ik helemaal, dat is een interessante opmerking. Natuurlijk niet allemaal, maar als ze het doen, kan dat in mijn opinie heel goed terug te voeren zijn op het type hond dat ze zijn. Zelfstandige honden die ook makkelijk een konijn of ander wild doden, misschien zit daar ook een verband tussen, dat jachthonden die zacht in de bek zijn minder snel een soortgenoot zullen verwonden, weet dat niet zeker hoor, zoals ik niets van wat ik hier zeg zeker weet, maar daar is het ook een discussie voor :wink:
Maar je eigen ervaring is van een x Husky en dat maakt het verschil. Ook Angelique, heeft al bijna haar hele leven Husky's en ook haar heb ik er nooit over gehoord.

De Husky heeft/krijgt op dit moment geen goede naam, en natuurlijk komt dat ergens door, en als ik dingen kan ontkrachten dan doe ik dat graag. Mijn hart huilt momenteel om dit ras, zo naar de klote geholpen door die al die pretnesten en geldbeluste mensen. En vaak houdt het daarna niet op, er wordt zoveel honden aangeboden die de dupe zijn van hun uiterlijk. Veel honden met een rugzak die 4, 5 of soms 9 keer of meer herplaatst worden :ugh:

De meeste problemen komen juist door de kruisingen, tegenwoordig wordt er maar van alles opgeflikkerd. De echte fokkers kijken wel uit om kruisingen te doen, die honden worden puur gefokt voor de sport en daar kan je geen gerotzooi in hebben. Die honden moeten samenwerken en 100% focus hebben op wat ze moeten doen.

Waar is je Husky mee gekruist als ik vragen mag?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat een akelig filmpje. :(: Ik denk niet dat het in dit geval een gewone correctie is die toevallig te hard aankomt omdat het een klein hondje is. Misschien heeft hij wel gewaarschuwd maar ook een grote hond kan prima een klein hondje corrigeren zonder een haartje scheef. Shira heeft vorige week een aanvaring gehad met een jack hussel en terwijl zij zelf twee keer gebeten is had het hondje niks. Geen schrammetje en hij had maar een heel dun vachtje met korte haartjes. En Shira is 35 kilo en ontzettend sterk.

Helaas hoor je wel vaker dit soort verhalen van een husky en kleine honden, ik ken er wel verschillende voorbeelden van.

Ik vind wel dat een husky, in tegenstelling tot andere honden, met een hele vriendelijke kop de meest harde correcties uit kan delen. Dus als je dat niet goed kunt inschatten dan komt een correctie onverwacht. Shira geeft bijvoorbeeld heel veel signalen van tevoren. Met enorme rimpelneuzen etc. En ze is heel expressief en je ziet aan haar ook duidelijk dat ze geirriteerd raakt.

Jack kijkt alleen maar en ik zie aan z'n ogen en z'n houding dat ik hem beter bij me kan roepen. Ik moet wel zeggen dat ik met dit filmpje in m'n achterhoofd vanmiddag niet ontspannen was als hij richting een klein hondje ging, hoewel hij daar geen aanleiding toe geeft. Ik ga toch maar wat meer oefenen op bij mij blijven :schrik:
Manuma
Zeer actief

Ik vind dat Manu dan weer heel lang waarschuwt voor hij corrigeert en dat ook altijd gedoseerd doet. Met kleine honden is hij altijd braaf en hij pikt van een kleine hond heel veel meer dan van een grote. Hij is zelfs een paar keer gebeten door kleine honden en dan nog loopt hij weg. Van een grote hond pikt hij dat niet.
Uma kan bijvoorbeeld snel snauwen en dan ook echt wat happen erbij. Nooit raak, gewoon in de lucht maar Manu doet dat echt nooit. Die verstrakt als er niet wordt geluisterd en gaat STAAN. Dan even aanstaren en dan gaan de meeste al buigend weer hun weg :lol1: Meestal is corrigeren voor hem ook niet nodig want de meeste honden hebben groot respect voor hem en laten het wel uit hun hoofd te klieren.
Nou heb ik wel het idee dat hij meer van de Malamute heeft geërfd dan van de Husky, ondanks de slechts 25%.

Ik wandel ook wel in drukke gebieden en ik zie sommige mensen echt schrikken als ze hem zien lopen. Ik houd daar wel rekening mee, spanning van de baas reflecteert ook op de hond denk ik dus dan houd ik Manu even bij me. Mensen die ineens omdraaien of die hun hondje optillen. Ik snap het ook wel, hij is best imposant en die ijzige blik van die gekke ogen wordt regelmatig eng gevonden. Gisteren heeft hij nog met heel veel kleine hondjes gespeeld, ze vliegen om hem heen en ze vinden hem fantastisch. Ineens stoer doen naar voorbijgaande honden want ze hebben nu een grote vriend :mrgreen: Ik ben wel heel blij dat hij redelijk gemakkelijk is met andere honden want de meeste Hus x Mal kruisingen zijn niet zo vriendelijk.
*Wolf*
Zeer actief

Tiny schreef: Maar je eigen ervaring is van een x Husky en dat maakt het verschil. Ook Angelique, heeft al bijna haar hele leven Husky's en ook haar heb ik er nooit over gehoord.

De Husky heeft/krijgt op dit moment geen goede naam, en natuurlijk komt dat ergens door, en als ik dingen kan ontkrachten dan doe ik dat graag. Mijn hart huilt momenteel om dit ras, zo naar de klote geholpen door die al die pretnesten en geldbeluste mensen. En vaak houdt het daarna niet op, er wordt zoveel honden aangeboden die de dupe zijn van hun uiterlijk. Veel honden met een rugzak die 4, 5 of soms 9 keer of meer herplaatst worden :ugh:

De meeste problemen komen juist door de kruisingen, tegenwoordig wordt er maar van alles opgeflikkerd. De echte fokkers kijken wel uit om kruisingen te doen, die honden worden puur gefokt voor de sport en daar kan je geen gerotzooi in hebben. Die honden moeten samenwerken en 100% focus hebben op wat ze moeten doen.

Waar is je Husky mee gekruist als ik vragen mag?
Inderdaad een kruising, en mijn enige (diluted) ervaring met het ras. En zomaar wat gedachtespinsels. Ik snap goed dat jij er heel anders in staat en ik wil de husky zeker geen slechte naam bezorgen.

Mijn kruising husky is uit Spanje en het is niet bekend wat er nog meer in zit. Ik vermoed in elk geval ook podenco.
laeken
Zeer actief

Cleo was ook een kruising husky podenco achtig iets. Zij was ook heel erg grof in haar taal maar gelukkig niet in haar mond. Ze corrigeerde wel super snel en ook heel overdreven. Maar dat was dus meer omdat het er overdreven uit zag dan omdat het erg hard aan kwam.

Puppies liet ze wel gillen. En volwassen teven die dominant waren en die haar een onderdanige positie wilde geven en ze wist dat ze ze kon hebben konden ook rekenen op een hele hevige reactie.

Ze borstelde standaard bij elke ontmoeting. Ze liep standaard met stijve poten bij elke ontmoeten en sowieso stak de staart recht omhoog. Ze liet sowieso haar tanden zien bij snuffelen en ze dook als een coyote of wolf bij een prooi op puppies die haar bek bleven likken. Maar wat ze nooit deed was haar tanden IN de hond zetten. Dus het was altijd een hoop kabaal, een heel theater aan gedragingen en dan eindigde het met een gillend puppy dat daarna ontdaan weer opstond en niks had of een teef die een schouderduw met een hoop gegrauw kreeg. Of ze droop zelf af. Want zodra ze haar meerdere ergens in zag was het sowieso meteen boog er omheen en klaar. En zodra de andere hond als die liep te klooien minder was en onderdanig werd was het ook klaar.

Dus Cleo was de hond met de meeste signalen en de meest overdreven correcties die ik ooit gehad heb maar ook de meest sociale. Ze kon nl wel met elke hond, vocht nooit en heeft nog nooit 1 gaatje gemaakt. Dat terwijl ze met blikkerende tanden zijwaarts met hoge kattenrug en staart op honden af kon springen. Gek genoeg hebben andere honden dat gedrag altijd juist ingeschat en is ze zelf ook nog nooit aangevallen op een harde manier. Zij was gewoon een beetje een wolf kwa hysterisch taalgebruik :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ri@ schreef: Ik vind wel dat een husky, in tegenstelling tot andere honden, met een hele vriendelijke kop de meest harde correcties uit kan delen. Dus als je dat niet goed kunt inschatten dan komt een correctie onverwacht. Shira geeft bijvoorbeeld heel veel signalen van tevoren. Met enorme rimpelneuzen etc. En ze is heel expressief en je ziet aan haar ook duidelijk dat ze geirriteerd raakt.
Die van mijn ex worden inderdaad vooral stijf. Je moet ze goed kennen wil je het kunnen voorspellen.
Je voelt de spanning opbouwen, blik in de ogen verandert. Het is allemaal vrij subtiel. Zelfs m'n staffordje liet meer zien.
Met een beetje benul geen enkel probleem, maar daar ontbreekt het vaak aan.

Het gaat dan om roedeldingetjes trouwens, buiten zijn ze goed sociaal. Het helpt alleen niet dat hier zo veel gestoorde honden lopen :roll:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Een vraag tussendoor aan de huskykenners/bezitters:

Hebben alle husky's extreem grote tanden?
Een vriendin van me heeft een huskymix en die is 2x op mijn reu gesprongen. 1x werd dit een "normale" vechtpartij, de tweede keer greep mijn reu (bull terrier) als reactie zijn nek en liet niet meer los (we hebben met 2 man z'n bek open moeten trekken).

Beide keren was mijn reu redelijk gehavend en had de huskymix niks. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de dikke vacht van de huskymix.
Maar toch, de hoektand van de huskymix had echt een diep gat in de hals van mijn hond gemaakt, terwijl de hoektanden van mijn bull terrier niet door de vacht van de huskymix heen kwamen.
Als je hun hoektanden vergelijkt dan zijn die van de huskymix zeker 1/3 langer (wij noemen het altijd wolventanden).

Is dit normaal bij husky's?
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Angelique. schreef:
Floortje schreef:Een vraag tussendoor aan de huskykenners/bezitters:

Hebben alle husky's extreem grote tanden?
Een vriendin van me heeft een huskymix en die is 2x op mijn reu gesprongen. 1x werd dit een "normale" vechtpartij, de tweede keer greep mijn reu (bull terrier) als reactie zijn nek en liet niet meer los (we hebben met 2 man z'n bek open moeten trekken).

Beide keren was mijn reu redelijk gehavend en had de huskymix niks. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de dikke vacht van de huskymix.
Maar toch, de hoektand van de huskymix had echt een diep gat in de hals van mijn hond gemaakt, terwijl de hoektanden van mijn bull terrier niet door de vacht van de huskymix heen kwamen.
Als je hun hoektanden vergelijkt dan zijn die van de huskymix zeker 1/3 langer (wij noemen het altijd wolventanden).

Is dit normaal bij husky's?
De (hoek) tanden van mijn 7 hussen zijn niet groter of kleiner dan die van mijn herder of akita, het is me in het verleden met andere honden ook niet opgevallen :denken:
Misschien is de hond van m'n vriendin dan wel een kruising wolf! :LOL:
Manuma
Zeer actief

Nanna schreef:Op zich een interessante kwestie.
Zo hebben bijvoorbeeld teckels olifantengebitten als je dat in verhouding ziet tot de dwergtandjes van een Sint Bernard.
In een gevecht zou ik trouwens helemaal niet zoveel van een Bullterriër verwachten. Ik heb er weleens eentje aan de knok zien gaan met een Barzoi. Barzoi had nog geen schrám en de BT kon afgevoerd worden naar de dierenarts :80:
Nou :F: Manu heeft blijvende schade aan zijn voorpoot door een kleine knokpartij met een Bull terriër. Die begon te schudden en trekken.
Toevallig is dat ook de enige hond waarbij Manu gaten heeft gemaakt.
Ik vind dat hij wel grote tanden heeft, maar het is ook een grote hond. Dus of het afwijkt :denken: Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
laeken
Zeer actief

Wuilus had ook hele grote tanden. Maar een bullterrier heeft een hele zware bouw met daarbij een hele stabiele stand door de lage houding en de breedte. Wuilus heeft uiteindelijk die bull wel eronder gekregen maar die hond had haar bij de poot en bleef trekken en schudden. Wuilus had dus wel gaten. Mazzel was dat die bull niet wilde loslaten en dus maar op 1 plek beet. Wuilus was 70 cm en 45 kilo dus uiteindelijk moest die bull toch opgeven en hij was ook vrij heftig gebeten in zijn kop en nek. Ik heb het totaal niet op vechtende bullen want die breken een poot van je hond en die schade is toch wat erger dan wat gaten. Dat groeit wel dicht.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Toch bijzonder vind ik, dat sommige mensen dit een normale corrrectie of een gewone knokpartij vinden. Enkel de poedel was klein, dus geen eerlijke knokpartij.

Als mijn husky een correctie geeft, binnen of buiten de roedel, dan is dan een knauw in de lucht en een grom.
Knokken doet hij niet, maar de ene keer dat er toch een soort knokpartijtje is is het vooral geluid. En stopt het vrijwel net zo snel als je met je ogen knippert. Mijn teven willen ook wel eens het zelfde bot en knokken dan, maar daar komt geem schade bij kijken hoor.

Het echt vast pakken en gaan scheuren of trekken of schudden. Ik vind dat alle 3 gestoord en onwenselijk gedrag. Ik vind die 3 dingen echt niet bij een normaal knokpartijtje horen en ben heel blij dat dat gedrag bij al mijn honden niet voorkomt. Ze laten het maar weten met een grom of een snauw of hooguit een hap. Maar daarna klaar, los en over. Simpel.
En dat gedrag vertonen ze ook bij Lobbes ( opvang) waar 30 honden van alle soorten en maten los door elkaar lopen. Ach, ieder zo zijn ding. ik zou niet anders willen dan hele "makke" honden ( en daarom hierna nooit een husky oid meer, want sultan is een mazzeltje)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Sulluna schreef:Toch bijzonder vind ik, dat sommige mensen dit een normale corrrectie of een gewone knokpartij vinden. Enkel de poedel was klein, dus geen eerlijke knokpartij.

Als mijn husky een correctie geeft, binnen of buiten de roedel, dan is dan een knauw in de lucht en een grom.
Knokken doet hij niet, maar de ene keer dat er toch een soort knokpartijtje is is het vooral geluid. En stopt het vrijwel net zo snel als je met je ogen knippert. Mijn teven willen ook wel eens het zelfde bot en knokken dan, maar daar komt geem schade bij kijken hoor.

Het echt vast pakken en gaan scheuren of trekken of schudden. Ik vind dat alle 3 gestoord en onwenselijk gedrag. Ik vind die 3 dingen echt niet bij een normaal knokpartijtje horen en ben heel blij dat dat gedrag bij al mijn honden niet voorkomt. Ze laten het maar weten met een grom of een snauw of hooguit een hap. Maar daarna klaar, los en over. Simpel.
En dat gedrag vertonen ze ook bij Lobbes ( opvang) waar 30 honden van alle soorten en maten los door elkaar lopen. Ach, ieder zo zijn ding. ik zou niet anders willen dan hele "makke" honden ( en daarom hierna nooit een husky oid meer, want sultan is een mazzeltje)
Helemaal mee eens. Of het gestoord is weet ik niet, maar in ieder geval niet gebruikelijk.
Alfil wil Lily ook nog wel eens corrigeren. Dat is eerst staren en verstarren en dan schiet hij uit. Als je niet beter zou weten denk je dat hij haar vermoordt: een partij geschreeuw en gekrijs. Maar als je goed oplet, beukt hij alleen met zijn schouder tegen haar aan. Met zijn bek doet hij werkelijk niks. Uiteindelijk moet ik Lily bij hem wegtrekken. Die bijt hem ook niet in zijn vel, maar heeft na afloop wel een pluk haar in haar bek. Alfil mag dit overigens niet, maar heel af en toe komt het voor dat hij meent haar te moeten intimideren en dat ik het te laat in de gaten heb (meestal zie ik het op tijd doordat Lily met weggedraaide kop ligt).

Verder heb ik nog geen problemen met huskies gehad. Ik kom heel vaak een groepje van drie tegen die voor mijn huis op een veld spelen. Ze zijn absoluut trots en fier met die rechtop staande oren en staart, en elk greintje onderdanigheid is hen vreemd. Ik heb ze althans nog nooit met hun oortjes deemoedig naar achteren gezien of een lage kwispel. Ze hebben bij het spelen ook wel de neiging hun poot op de rug van mijn honden (nou ja bij Lily, Alfil vindt ze iets te spannend) te leggen. Maar agressief? Nee. Van de week kwam ik erachter dat de puberreu één van de twee teven in een onbewaakt ogenblik heeft gedekt, dus de familie wordt uitgebreid.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Die achterpootjes! Het lijkt net een nephond bovenop.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”