Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?
Omdat ze door hebben dat dat wat met jou doet? Het zijn wel teckels, hè
-
annetta
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 4
Wat wij doen omdat wij ook een poeper hadden, tegen 10 uur s,avonds de loopband op. Onze Argentijn maakte er soms een zooitje van
Zijn Mimiek was vrij duidelijk als hij poepen moest
oren rechtop was een teken van ik moet dringend
Geen last meer van gehad
Geen last meer van gehad
Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt hoe meer je gaat vragen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Medisch volledig uitgesloten?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb 2 collega's die allebei een teckel hebben en beide honden doen hun behoeftes in huis.
Beide collega's zijn niet speciaal gedisciplineerd in het uitlaten van honden
En dan hoor ik wel vaker "het is een teckel he" .... Een teckel is toch gewoon een hond? Mijn boerenverstand zegt dan als je ze om een uur of 10 uitlaat moeten ze toch gewoon tot de volgende morgen kunnen ophouden
Tenzij er medische problemen zijn.
Beide collega's zijn niet speciaal gedisciplineerd in het uitlaten van honden
En dan hoor ik wel vaker "het is een teckel he" .... Een teckel is toch gewoon een hond? Mijn boerenverstand zegt dan als je ze om een uur of 10 uitlaat moeten ze toch gewoon tot de volgende morgen kunnen ophouden
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een Italiaanse windhond op logé gehad die dat ook deed. Bij haar was het spanning omdat ik wegging, deed ze bij de baas ook.ruudstofferboa schreef:Maar wat ik niet niet snap, waarom zijn ze zo onzindelijk??
Ze gaan vaak genoeg uit...lopen lange wandelingen, krijgen veel aandacht, maar zodra we langer dan 3-4 uurtjes uit zicht zijn, of om een boodschap, is het raak, en kan je gaan ruimen......onze labrador doet het gelukkig nooit, het zijn echt de tecklels.....
Je kon er een uur mee gaan wandelen maar effe naar de winkel om de hoek en ze poepte gerust op haar vetbed in de bench om er dan half in te gaan liggen.
Alsof ze altijd nog wat extra in haar endeldarm bewaarde om het eruit te gooien bij mijn afwezigheid.
-
annetta
- geregistreerd lid
Ik neem aan dat je bedoelt, dat het ongezond zou zijn een hond zo laat en met een volle buik laten lopen. Gezien het weer hier en de leemgrond die nat en smerig is, laten wij de honden allemaal wel uit maar als ze willen spelen laten wij dit niet lang toe. Vooral onze Dogo ist een hond die enorm veel beweging nodig heeft en dit ook krijgt. De etenstijden zijn hier 2 keer per dag, s morgens 6 uur en s,avonds half 5.crutz schreef:Medisch volledig uitgesloten?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nee, Crutz bedoelt of ze medisch niks mankeren.annetta schreef:Ik neem aan dat je bedoelt, dat het ongezond zou zijn een hond zo laat en met een volle buik laten lopen. Gezien het weer hier en de leemgrond die nat en smerig is, laten wij de honden allemaal wel uit maar als ze willen spelen laten wij dit niet lang toe. Vooral onze Dogo ist een hond die enorm veel beweging nodig heeft en dit ook krijgt. De etenstijden zijn hier 2 keer per dag, s morgens 6 uur en s,avonds half 5.crutz schreef:Medisch volledig uitgesloten?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad. Is er een medische oorzaak van het onzindelijkheid probleem. Denk aan blaasontsteking mbt plassen maar bv ook parasieten of ietsgonnie schreef:Nee, Crutz bedoelt of ze medisch niks mankeren.annetta schreef:Ik neem aan dat je bedoelt, dat het ongezond zou zijn een hond zo laat en met een volle buik laten lopen. Gezien het weer hier en de leemgrond die nat en smerig is, laten wij de honden allemaal wel uit maar als ze willen spelen laten wij dit niet lang toe. Vooral onze Dogo ist een hond die enorm veel beweging nodig heeft en dit ook krijgt. De etenstijden zijn hier 2 keer per dag, s morgens 6 uur en s,avonds half 5.crutz schreef:Medisch volledig uitgesloten?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als ik te vroeg op de avond eten geef, moet Gait ook middenin de nacht poepen. Hier krijgen ze dus rond een uur of acht of zelfs nog later hun eten. Dan is het geen enkel probleem
-
annetta
- geregistreerd lid
Dit is ons bekend. onze honden laten wij hier 1 keer per jaar controleren en tevens aan huis enten. Makkelijker dan 40 km heen en terug met de auto te rijden en dan wel 2 keer. Vier honden in de wagen is onmogelijk gezien bv Babe en Karlos flinke knapen zijn.crutz schreef:Inderdaad. Is er een medische oorzaak van het onzindelijkheid probleem. Denk aan blaasontsteking mbt plassen maar bv ook parasieten of ietsgonnie schreef:Nee, Crutz bedoelt of ze medisch niks mankeren.annetta schreef:Ik neem aan dat je bedoelt, dat het ongezond zou zijn een hond zo laat en met een volle buik laten lopen. Gezien het weer hier en de leemgrond die nat en smerig is, laten wij de honden allemaal wel uit maar als ze willen spelen laten wij dit niet lang toe. Vooral onze Dogo ist een hond die enorm veel beweging nodig heeft en dit ook krijgt. De etenstijden zijn hier 2 keer per dag, s morgens 6 uur en s,avonds half 5.crutz schreef:Medisch volledig uitgesloten?
Verder net als jullie doen denk ik, zou een hond wat markeren zijn wij direkt bij de arts.Zo was het ook met Babe onze 105 cm grote Ier vs Dog. Ze begon met opstaan erg raar te doen en soms buiten op de speelplaats gaf ze een gilletje.

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Ik heb ergens gelezen dat een kamerhekje / ren geen optie voor je is, maar misschien zou je , nu al het andere niet werkt, het toch willen overwegen. Je kunt een goedkoop stuk vloerzeil kopen en dat op de grond in de ren leggen zodat je vloer niet stuk gaat. Ze zullen in het begin vast een keer in de ren plassen /poepen, maar als ze het als hun 'eigen ruimte' gaan zien dan werkt het hetzelfde als een Bench. En meestal doen ze daar dan niks meer in. Zo kun je het patroon doorbreken.lotje&famke schreef:
Misschien is een kamer-ren /hekje een optie?
Als er veel kinderen buiten zijn tijdens de schoolvakanties of als het hard waait en regent dan heeft Pleun het buiten wel eens te druk met opletten om in de wijk te gaan P en P. Als ze buiten niets gedaan heeft doe ik haar meestal even in de ren zodat binnen plassen geen optie is (doet ze niet meer in haar 'eigen ruimte') en dan later weer naar buiten.
Mijn oppasteckel wil ook niet in een Bench, daar maakt hij een vreselijk drama van. Maar in de kamer-ren vindt hij prima.
Het blijft gek dat twee honden die eerst zindelijk waren na die verandering van ergens anders slapen, niet meer zindelijk te krijgen zijn. Als ze eerst zindelijk waren dan is dat in de toekomst vast ook weer mogelijk. Vaak genoeg uitlaten, medisch laten nakijken / dierenarts vragen naar mogelijke oorzaken van onzindelijkheid en als je niet bij ze bent de teckels in de ren zetten.
Ik ken een paar teckels en die zijn allemaal goed zindelijk. Pleun is inmiddels ook goed zindelijk, door de ren was plassen in huis geen optie meer en nu heb ik de ren niet meer nodig.
Wat vervelend voor je dat het nog steeds zo'n probleem is

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan zijn ze bij Nanna zindelijk en thuis nietHeavy schreef:Ik zou ze een weekje bij Nanna laten logeren
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
crutz schreef:En dan zijn ze bij Nanna zindelijk en thuis nietHeavy schreef:Ik zou ze een weekje bij Nanna laten logeren
Nanna meenemen dus
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gentle (ruwhaar teckel) is ook s nachts niet zindelijk als ze te veel ruimte tot haar beschikking heeft.
Ik beperk.haar ruimte nu door puppy panelen.
En dan gaat het prima.
Ze heeft genoeg ruimte om te lopen en elders te gaan liggen als ze wil. Maar plassen en poepen doet ze niet meer in huis.
Ik beperk.haar ruimte nu door puppy panelen.
En dan gaat het prima.
Ze heeft genoeg ruimte om te lopen en elders te gaan liggen als ze wil. Maar plassen en poepen doet ze niet meer in huis.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En crutz bedoelt dat je dus mogelijk een medisch probleem over het hoofd ziet.annetta schreef:Dit is ons bekend. onze honden laten wij hier 1 keer per jaar controleren en tevens aan huis enten. Makkelijker dan 40 km heen en terug met de auto te rijden en dan wel 2 keer. Vier honden in de wagen is onmogelijk gezien bv Babe en Karlos flinke knapen zijn.crutz schreef:Inderdaad. Is er een medische oorzaak van het onzindelijkheid probleem. Denk aan blaasontsteking mbt plassen maar bv ook parasieten of ietsgonnie schreef:Nee, Crutz bedoelt of ze medisch niks mankeren.annetta schreef:
Ik neem aan dat je bedoelt, dat het ongezond zou zijn een hond zo laat en met een volle buik laten lopen. Gezien het weer hier en de leemgrond die nat en smerig is, laten wij de honden allemaal wel uit maar als ze willen spelen laten wij dit niet lang toe. Vooral onze Dogo ist een hond die enorm veel beweging nodig heeft en dit ook krijgt. De etenstijden zijn hier 2 keer per dag, s morgens 6 uur en s,avonds half 5.![]()
Verder net als jullie doen denk ik, zou een hond wat markeren zijn wij direkt bij de arts.Zo was het ook met Babe onze 105 cm grote Ier vs Dog. Ze begon met opstaan erg raar te doen en soms buiten op de speelplaats gaf ze een gilletje.De tabletten die ze gehad heeft werken goed, ze is levendig maar we tempere haar een beetje.
Wat is er moeilijk aan een keer de plas en de poep laten controleren om te zien of er geen blaasontstekingen en parasieten aan het werk zijn?
Een keer die 40 kilometer rijden (het gaat toch alleen om die teckels?) is prettiger dan je honden moeten herplaatsen lijkt me..........