Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed blikvoer/maaltijdzakjes.
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goed blikvoer/maaltijdzakjes.
KVV is bij Lana gewoon echt geen succes, of ze vreet het niet of ze kotst het na 5 minuten weer uit (eet het daarna ook niet weer op).
Verschillende merken geprobeerd, maar ze vindt het niet lekker of het valt niet lekker. BARF zelfde verhaal trouwens.
's Avonds krijgen ze DLG-brokken en dat blijft er wel in. Wordt ook niet superenthousiast van gegeten, maar het gaat er in ieder geval in. Omdat ik KVV wel heel fijn vindt om supplementen en/of medicatie in te verstoppen dacht ik zelf aan goede kwaliteit blikvoer of nog handiger van die zakjes.
Lana is niet zo groot en krijgt ook niet veel (ze heeft aanleg om zwaar te worden), dus van die enorme blikken zijn niet handig. Die staan dan nog dagen in mijn koelkast te stinken. Ik had al zitten kijken naar Lukullus en Hermanns.
Wie heeft ervaring met dit soort blikvoer in kleinverpakkingen en welke bevielen goed?
Verschillende merken geprobeerd, maar ze vindt het niet lekker of het valt niet lekker. BARF zelfde verhaal trouwens.
's Avonds krijgen ze DLG-brokken en dat blijft er wel in. Wordt ook niet superenthousiast van gegeten, maar het gaat er in ieder geval in. Omdat ik KVV wel heel fijn vindt om supplementen en/of medicatie in te verstoppen dacht ik zelf aan goede kwaliteit blikvoer of nog handiger van die zakjes.
Lana is niet zo groot en krijgt ook niet veel (ze heeft aanleg om zwaar te worden), dus van die enorme blikken zijn niet handig. Die staan dan nog dagen in mijn koelkast te stinken. Ik had al zitten kijken naar Lukullus en Hermanns.
Wie heeft ervaring met dit soort blikvoer in kleinverpakkingen en welke bevielen goed?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Goed blikvoer/maaltijdzakjes.
Farm Food Fresh Menu, Carnilove, Natures Menu Country Hunter, Carnis, Ropadog, Natural Fresh Meat, Prins, Herrmanns, Runner, wat je wil en handig vindt 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heeft ze continu supplementen of medicatie nodig nu? Want anders zou ik gewoon DLG geven en als ze een keer supplementen of medicatie moet krijgen dan een kuipje/zakje halen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb blikjes van Alsa Nature 200gram
Laatst gewijzigd door JustJoyce op 20 feb 2018 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ody
- Zeer actief
Handig: Vooral de kleinere verpakkingen, meestal is het rond de 400 of zelfs 800 gram. Ik vind het zelf frisser als het gewoon in 1x leeg is, dus rondom de 100/150 gram.Hilde schreef:Farm Food Fresh Menu, Carnilove, Natures Menu Country Hunter, Carnis, Ropadog, Natural Fresh Meat, Prins, Herrmanns, Runner, wat je wil en handig vindt
Verder gewoon goede voeding met een hoog vleesgehalte en weinig rotzooi.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Renske gaat prima verdeeld over 3 dagen (in de koelkast), dus wel een bakje van 400g, maar toch goed te doen. Gewoon het plastic er niet helemaal af trekken en het kartonnetje er weer terug om schuiven. Maar er zijn ook bakjes van 100g van (ga je wel voor de hoofdprijs).
Lukullus bevalt ook ontzettend goed (ik heb zowel de blikken van 400g gehad als de pouches van 300g) en heeft blikjes van 200g, maar alleen in proefverpakking: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ket/540179
Applaws heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar het merk is prima. Ze hebben blikjes van 156g. Wel veel duurder (bijna 11€/kg t.o.v. 4-5€/kg), maar de voordeelverpakking (5 blikjes) is beter te betalen met 6.65€/kg http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/354567
Is je plan de gehele maaltijd (avond of ochtend) te vervangen voor natvoer of niet? Dat werkt hier namelijk het beste.
Lukullus bevalt ook ontzettend goed (ik heb zowel de blikken van 400g gehad als de pouches van 300g) en heeft blikjes van 200g, maar alleen in proefverpakking: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ket/540179
Applaws heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar het merk is prima. Ze hebben blikjes van 156g. Wel veel duurder (bijna 11€/kg t.o.v. 4-5€/kg), maar de voordeelverpakking (5 blikjes) is beter te betalen met 6.65€/kg http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/354567
Is je plan de gehele maaltijd (avond of ochtend) te vervangen voor natvoer of niet? Dat werkt hier namelijk het beste.
- Ody
- Zeer actief
Dat is inderdaad de bedoeling. 's Morgens blik en dan 's avonds gewoon brok, zoals het nu ook is.Domor schreef:Is je plan de gehele maaltijd (avond of ochtend) te vervangen voor natvoer of niet? Dat werkt hier namelijk het beste.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tom krijgt Hermanns en Renske om en om. De Renske bewaar ik net zo als Domor beschrijft en dat gaat prima. De blikjes van Hermanns sluit ik af met een dekseltje die je ook voor blikjes kattenvoer kan gebruiken, gaat ook prima. Kan het rustig een dag of 4 in de koelkast bewaren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
weet niet of excellent vers blik voer wat is, schijnt op barf principe gemaakt te zijn.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Als het niet meer is dan een snack, zou ik er niet te moeilijk over doen.
Ik koop ook wel eens van die goedkope ingeblikte meuk in de supermarkt als extratje. Ze vinden het heerlijk en het is niet erg als het niet zou voldoen als standaard voeding, want het is een extratje.
Ik koop ook wel eens van die goedkope ingeblikte meuk in de supermarkt als extratje. Ze vinden het heerlijk en het is niet erg als het niet zou voldoen als standaard voeding, want het is een extratje.

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik ben erg tevreden met Alsa Nature heb die van 200 gr
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Die zakjes van Farm Food vinden ze hier heerlijk. Je hebt een vlees en pens variant. Zijn grotere en kleinere zakjes te koop. Perfect!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik geef Renske en Hermanss, heel tevreden van.
Van Renske heb je bewaar dozen, kun je gratis krijgen. Heel handig, komt geen geur vanaf en is zo perfect houdbaar in koelkast en wast uitstekend af.
Van Renske heb je bewaar dozen, kun je gratis krijgen. Heel handig, komt geen geur vanaf en is zo perfect houdbaar in koelkast en wast uitstekend af.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Mijn hond krijgt in het weekend 2 keer blikvoer, puur als traktatie. Ik geef altijd lukullus. Daarvan gaat ze in ieder geval niet aan de diarree. Behalve van de variant met rund maar brokken met rund verdraagt ze ook niet, dus dat lijkt me logisch.

- krullie
- Zeer actief
mijn hond krijgt gewoon van Best.
in de supermarkt verkrijgbaar in kleine bakjes.
als voorafje.
met bakje gaat hij in de tuin en hoppa trek in brokjes...
in de supermarkt verkrijgbaar in kleine bakjes.
als voorafje.
met bakje gaat hij in de tuin en hoppa trek in brokjes...
- Ody
- Zeer actief
Ik heb nu van verschillende merken een probeerverpakking bij Zooplus besteld: Hermanns, Lukullus, Schesir, Applaws en Almo.
Als jullie willen kan ik hier posten hoe de verschillende merken bevallen.
Als jullie willen kan ik hier posten hoe de verschillende merken bevallen.