Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
strengere vorst: jasje noodzaak?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
strengere vorst: jasje noodzaak?
Nu er matige tot strenge vorst verwacht wordt vraag ik me af of het noodzakelijk is om een jasje of truitje aan te schaffen. Qinou is een tibetaanse spaniel, nu bijna een jaar. Zijn lange vacht is nog niet helemaal op volwassen "dikte" en 's avonds kan het flink koud gaan worden.

Re: strengere vorst: jasje noodzaak?
Hier ook niet, zelfs destijds niet voor mijn Franse bulldog. Gewoon flink doorstappen, niet staan kleppen met iemand.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als de hond het koud heeft kun je erover denken, maar de gemiddelde hond kan de temperaturen die eraan komen makkelijk aan.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Geen jas nodig, mijn lopen lopen uit zichzelf al harder met die kou.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Muis wordt, als het meezit, volgende week 16 ! jaar ....
Die krijgt dus wel degelijk een jasje aan
Begin deze week en gisterochtend heeft ze een soort "aanval" gehad toen ze in het koude gras gerold had.
Stuipen, tanden ontbloot , stijve kaken; ik dacht maandagavond dat ze dood ging
en Maarten dacht gisterochtend hetzelfde.
En nou kan het een insult zijn, het kan van alles zijn,, maar ze heeft het niet gemakkelijk momenteel met die koude.
Ze krijgt dus een jas aan en gaat er alleen uit om te piesen en te poepen; niet dat ze veel meer zin heeft trouwens.
Gistermiddag is Maarten even 10 minuten in het bos geweest en dat vond ze wel leuk, maar het hoefde niet perse of zo.
Het rondje vanochtend vond ze leuk, maar opschieten doet het niet.
En het mag, ik word er geen minuut ongeduldig van...het is een ouwe bes van bijna 16 ...maar ik ben wel blij dat ik jasjes heb hoor...
Begin deze week en gisterochtend heeft ze een soort "aanval" gehad toen ze in het koude gras gerold had.
Stuipen, tanden ontbloot , stijve kaken; ik dacht maandagavond dat ze dood ging

En nou kan het een insult zijn, het kan van alles zijn,, maar ze heeft het niet gemakkelijk momenteel met die koude.
Ze krijgt dus een jas aan en gaat er alleen uit om te piesen en te poepen; niet dat ze veel meer zin heeft trouwens.
Gistermiddag is Maarten even 10 minuten in het bos geweest en dat vond ze wel leuk, maar het hoefde niet perse of zo.
En het mag, ik word er geen minuut ongeduldig van...het is een ouwe bes van bijna 16 ...maar ik ben wel blij dat ik jasjes heb hoor...
- M@scha
- Zeer actief
das dan ook niet de gemiddelde, gewone, gezonde hond. natuurlijk trek je muis een jasje aan. mét roze bontkraagje aubmercedes2803 schreef:Muis wordt, als het meezit, volgende week 16 ! jaar ....
Stuipen, tanden ontbloot , stijve kaken; ik dacht maandagavond dat ze dood gingen Maarten dacht gisterochtend hetzelfde.

-
- Actief
Fijn, ik heb zelf een bloedhekel aan kou en de wandelingen die normaal wel een uurtje of zo duren, zullen bij strenge vorst zowiezo gesplitst worden in meerdere wandelingetjes van max. een half uur. Het maakt Qinou nooit uit, lang of kort als er verder maar genoeg te beleven valt. Ik vind het heerlijk om lang te lopen ook als het slecht weer is: regen en storm deren me niet, maar vorst brr, laat staan -10. Gelukkig voor mij komt het bijna nooit voor dus dan besteed ik dat geld liever aan iets anders waar hij meer plezier van heeft.

-
- Actief
mercedes2803 schreef:Muis wordt, als het meezit, volgende week 16 ! jaar ....
Stuipen, tanden ontbloot , stijve kaken; ik dacht maandagavond dat ze dood gingen Maarten dacht gisterochtend hetzelfde.
In jouw geval zou er bij mij geen twijfel zijn, en zou ik haar ook een jasje aan doen. Mooie leeftijd hoor, wat fijn dat je zo lang van haar kunt genieten.

- M@scha
- Zeer actief
-10 gaat héééél lokaal midden in de nacht misschien, eventueel gehaald worden, dus dat zal wel meevallen.tibbie schreef:Fijn, ik heb zelf een bloedhekel aan kou en de wandelingen die normaal wel een uurtje of zo duren, zullen bij strenge vorst zowiezo gesplitst worden in meerdere wandelingetjes van max. een half uur. Het maakt Qinou nooit uit, lang of kort als er verder maar genoeg te beleven valt. Ik vind het heerlijk om lang te lopen ook als het slecht weer is: regen en storm deren me niet, maar vorst brr, laat staan -10. Gelukkig voor mij komt het bijna nooit voor dus dan besteed ik dat geld liever aan iets anders waar hij meer plezier van heeft.
buiten dat én dat de zon zo mooi schijnt etcetcetc heb ik ook een pleurishekel aan de kou!

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ja die jaM@scha schreef:das dan ook niet de gemiddelde, gewone, gezonde hond. natuurlijk trek je muis een jasje aan. mét roze bontkraagje aubmercedes2803 schreef:Muis wordt, als het meezit, volgende week 16 ! jaar ....

De roze 'burberry' met ruitjes

Maar ik heb ook nog een grijze trui met kol, alleen die beschermt van onderen niets , dus dan is haar buik helemaal bloot.
En ik heb er pas 1 gekregen; een imitatie leren bruine piloten jas fur Fraulein Maus

Zakjes op de rug voor het 1 of ander, bruin teddyberenbontje in de kraag en lekker lang.
Dus ik wissel af met Fraulein Maus en Miss Marple Mouse
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 22 feb 2018 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Kijk naar je hond. Als de hond niet meer naar buiten wil, verkrampt/ingekrompen gaat staan of als hij rilt zodra hij stil staat (bijvoorbeeld om te snuffelen) zou ik zeker een jas of dek aantrekken. Nee, ze gaan niet dood van het koud hebben, maar ze hebben het wel degelijk oncomfortabel dan.
-
- Actief
Ik zal hem in de gaten houden hoor. Eventueel moet ik mijn creatieve geest even loslaten op het bedenken van een noodoplossing.Heb wel een peutertruitje o.i.d van een kleinkind hier in de kast liggen, ingeval van nood kan dat gebruikt worden.Domor schreef:Kijk naar je hond. Als de hond niet meer naar buiten wil, verkrampt/ingekrompen gaat staan of als hij rilt zodra hij stil staat (bijvoorbeeld om te snuffelen) zou ik zeker een jas of dek aantrekken. Nee, ze gaan niet dood van het koud hebben, maar ze hebben het wel degelijk oncomfortabel dan.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ze hebben hier allebei een jas, maar niet voor de wandelingen. Ik doe ze deze winter al regelmatig die jas aan als ze in de auto moeten wachten, want stilzitten en kou is toch niet zo'n fijne combi, ook niet voor honden met dikke vacht heb ik gemerkt.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Een hond van een jaar met zo'n vacht zou ik geen jasje aantrekken. Mijn herder trek ik ook nooit een jas aan, mijn klapkaak wel, maar daar keek je zo op zijn huid.
, Topsi is behaard en heeft toch regelmatig een jas aan 
Dit zitten dan ook niet binnen bij de kachel...Nanna schreef: En hoe koud denk je dat het in Tibet wordt in de winter (droog bergklimaat)En die lui daar trekken hun honden écht geen truitje aan hoor
LiegbeestNanna schreef:Nee hoor. Ik neem aan dat je een gewone uitlaatronde bedoelt en niet een mars van vier uur
Mijn behaarde honden lopen altijd zonder jas, ook als het min twintig wordt.
En hoe koud denk je dat het in Tibet wordt in de winter (droog bergklimaat)En die lui daar trekken hun honden écht geen truitje aan hoor

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Achterop de brommer in de rugzak krijgen ze een jasje aan, Joep ook op de avondcursus maar bij het wandelen nooit verder.
-
- Zeer actief
Ik heb Chef wel een jas aan met deze temperaturen, voornamelijk in de ochtend, 'smiddags met zonnetje erop hoeft het niet altijd. Maar Chef gaat echt rillen en stopt steeds met lopen als hij het koud heeft en met zijn jas aan rent hij overal en nergens
en hij heeft er geen last van, maar hij heeft natuurlijk bijna geen vacht mini korte haartjes.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dan heb jij een afwijkende definitie van behaard, het is toch geen nakerdNanna schreef:Dat noem ik niet behaardHippo schreef:LiegbeestNanna schreef:]Mijn behaarde honden lopen altijd zonder jas, ook als het min twintig wordt., Topsi is behaard en heeft toch regelmatig een jas aan
Ze heeft geen vacht.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier absoluut niet nodig...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ja, doei. Elmo is ook dun en heeft ook geen ondervacht, maar daar hoor ik niemand overNanna schreef:Nee, maar veel scheelt het nietHippo schreef: Dan heb jij een afwijkende definitie van behaard, het is toch geen nakerdZe heeft nul ondervacht en weinig spek. Zobizo hebben windhonden een veel lager vetpercentage dan 'gewone' honden.
En ze is bejaardDan mag het zoberzo.

Tops mag wel in een jasje, omdat ze het koud heeft

- dagmar88
- Zeer actief
Hilde schreef: Tops mag wel in een jasje, omdat ze het koud heeftDat is denk ik het criterium

Niko draagt een jas om z'n heupen warm te houden. Hij geeft geen kou aan, ook niet toen ie van de week per ongeluk in de plomp viel met jas

Maar het is hem aan te zien dat het minder energie kost om warm te blijven en dat kan hij goed gebruiken zonder vetjes.
Het kan hier 's nachts aan zee verrekte koud zijn. Ik loop dan juist vaak de lange (aangelijnde) wandelingen, dus krijgt ook tibbe een jas aan.
-
- Zeer actief
Mijn blote buik hondje heeft met deze temperaturen altijd een jas of vest aan 

Zodra er veel wind staat en we gaan naar het strand krijgt ze een heel dikke jas. Een paar boomers uit de straat hadden het ook koud en lopen nu ook met een jas. Nu lopen ze tenminste. Houd het gewoon in de gaten
Iets om de wind te stoppen helpt hier al heel veel
Softshell of een regenjas bijvoorbeeld.

Zodra er veel wind staat en we gaan naar het strand krijgt ze een heel dikke jas. Een paar boomers uit de straat hadden het ook koud en lopen nu ook met een jas. Nu lopen ze tenminste. Houd het gewoon in de gaten

- Crescent
- Zeer actief
Beetje op het oog doen. Ik had me nooit voorgesteld bij jonge, gezonde honden te lopen piepelen met jasjes. Maar ze rillen anders gewoon. Tsja.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Actief
Tot dusverre heb ik nog niet gemerkt dat Qinou het koud had, ook niet bij een straffe wind.
Het idee van een jasje komt omdat iemand tegen mij zei dat het (nu al) veel te koud is voor hem om zo naar buiten te gaan. Gezien het feit dat het waarschijnlijk écht koud gaat worden dacht ik laat ik eens vragen wat de ervaring en wijsheid van anderen is. Leuk om te lezen waarom mensen al dan niet kiezen om iets extra's aan te geven.
Het idee van een jasje komt omdat iemand tegen mij zei dat het (nu al) veel te koud is voor hem om zo naar buiten te gaan. Gezien het feit dat het waarschijnlijk écht koud gaat worden dacht ik laat ik eens vragen wat de ervaring en wijsheid van anderen is. Leuk om te lezen waarom mensen al dan niet kiezen om iets extra's aan te geven.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Bi Izzy bekijk ik het per wandeling. Soms blijkt het niet nodig en gaat de jas uit en soms heeft ze dus pech en heeft ze het even koud(dan blijf ik dus niet te lang stilstaan, maar lopen we snel weer naar huis)
Droef doet niet aan kou, al vind hij een jas vast ook niet erg
Zijn badjas trekt hij met liefde aan, maar hij heeft het dus echt niet nodig vanwege kou.
Droef doet niet aan kou, al vind hij een jas vast ook niet erg

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier ook alleen als ze het koud hebben, of als dat te verwachten valt (op de fiets, met kou met het OV en dan moeten overstappen). Met dit weer stappen we gewoon lekker door, dan houden ze zichzelf wel warm. Als het echt koud is, heb ik ook geen zin in lange wandelingen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad, als je merkt dat je hond het koud heeft, trek je hem lekker een jasje aan. Taartje heeft het wat eerder koud dan de rest, ze is op haar leeftijd niet meer zo beweeglijk en heeft niet veel vet. Prima, dan krijgt zij lekker een trui of jas aan. De rest heeft geen last van de kou, Amy ook niet met haar niet-volledige vacht. Die is veel te actief buiten om het koud te krijgen.
Gewoon naar je hond kijken dus.
Gewoon naar je hond kijken dus.
- Hanneke2
- Zeer actief
Lilo krigt zowiezo een jas aan in de winter. (Mens ik krijg hier kromme tenen van als ik het alleen maar lees.Nanna schreef:Nee, maar veel scheelt het nietHippo schreef: Dan heb jij een afwijkende definitie van behaard, het is toch geen nakerdZe heeft nul ondervacht en weinig spek. Zobizo hebben windhonden een veel lager vetpercentage dan 'gewone' honden.
En ze is bejaardDan mag het zoberzo.

In elk geval: ouwe hondjes zonder overgewicht en zonder flinke vacht: ja, jas aan met die polar vortex. Met de meeste andere honden, niet mutsen, maar ook niet stil blijven staan voor een praatje, gewoon lekker doorstappen en laten rennen. Als een hond niet bibbert hoeft er geen jas overheen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hier krijgen ze 1 om. Ze staan momenteel droog en gespierd zonder veel vet percentage. Dus na inspanning gaat er 1 om. Met veel wind gaat er op wandeling ook 1 om en 's avonds krijgen ze een warme maaltijd.
Mijn oude dame krijgt er standaard 1 om. Gisteren was het om te bevriezen op de speurvelden op wedstrijd. Oudje lag heerlijk warm te soezen in haar dekje in de zon echter
Of het vreselijk noodzakelijk is? Geen idee. Maar goed, dat is al mijn beweging, vers voer, warm stro, propere kennel, da bezoek, supplementen,... Allemaal ook niet maar in mijn ogen draagt dat allen bij aan hun welzijn dus ik doe het lekker allemaal.
Dat anderen daar steeds nodig commentaar moeten op geven, zegt mij meer over hun dan over mezelf.
Mijn oude dame krijgt er standaard 1 om. Gisteren was het om te bevriezen op de speurvelden op wedstrijd. Oudje lag heerlijk warm te soezen in haar dekje in de zon echter

Of het vreselijk noodzakelijk is? Geen idee. Maar goed, dat is al mijn beweging, vers voer, warm stro, propere kennel, da bezoek, supplementen,... Allemaal ook niet maar in mijn ogen draagt dat allen bij aan hun welzijn dus ik doe het lekker allemaal.
Dat anderen daar steeds nodig commentaar moeten op geven, zegt mij meer over hun dan over mezelf.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Morgen krijgen Elco en Gait ook een jasje aan. Bij het verzamelen zullen we wel stil staan en dan is het toch echt te koud voor ze. Op De Zaag mogen ze dan zonder jas, tenzij ze aangeven toch weer graag de jas aan te willen hebben of het duidelijk koud krijgen. En op de terugweg, als ze weer aan de lijn moeten, krijgen ze ook hun jas weer aan. De overige dagen doen we het gewoon met korte loopjes en dan vind ik een jas niet nodig
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Malou heeft zo'n dikke vacht en een mooi speklaagje die krijgt echt geen jasje aan. Dat wil ze ook niet eens.
Terwijl wijlen Shib nauwelijks vacht had en soms stond te bibberen en klappertanden als hij even stil moest staan, ja dan doe ik 'm een jas aan.
Zo simpel is het volgens mij. Hond koud? Jas aan. Hond niet koud? Geen jas aan.
Terwijl wijlen Shib nauwelijks vacht had en soms stond te bibberen en klappertanden als hij even stil moest staan, ja dan doe ik 'm een jas aan.
Zo simpel is het volgens mij. Hond koud? Jas aan. Hond niet koud? Geen jas aan.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole