Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door Judith »

LongFields schreef:
bram en thijs schreef:
Judith schreef:( :hmmm: iemand hier van het forum ) de juiste lens besteld.
Nou ja zeg. De brutaliteit.
Ja, sorry hoor... :engel:
Hahahaha, ben blij dat hij hulp gevraagd heeft aan iemand met verstand van zaken
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Suusz27 schreef:Mij werd toen inderdaad geadviseerd om het lekker te laten zitten als je er geen last van had op foto's.
Was toen ook bang voor een miskoop maar volgens cameraland geen reden voor paniek. ;)
Als je het laat reinigen, kan het er na een maand weer zitten bij wijze van.

Waar ik erg tegenaan liep bij al die scherpstelpunten, is dat er maar een paar écht retescherp zijn. De rest is van mindere 'kwaliteit'.
Nooit geweten, totdat ik een cursus bij Ron Baltus volgde en hij het me vertelde. Dus mocht je soms denken, heuh, dan kan dat het ook zijn.

Komend weekend afgesproken met mijn zusje en haar vriend voor een fotoshoot, wil eens wat meer oefenen met stellen. Kwam erachter dat ik dat toch ook wel leuk vind.
Ik ben echt nét aan het balen dat mijn foto's niet zo scherp zijn terwijl ik wel op dat punt scherpgesteld had (bij deze camera kan ik het terugzien :mrgreen: ). Ik wil ook nog op een cursus, maar eerst wil ik dan die lens. Dan kan ik wat beter meedoen.
Vandaag paard en ruiter op de foto gezet, dat is weer even anders zeg! Qua beweging, scherpstellen etc. Ik heb wel moeite met paardenhoofd, ruiter en benen scherpstellen in één foto. Nuja, het is me niet gelukt. Gelukkig is ze er zelf superblij mee. Ik ga nog even oefenen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je moet er rekening mee houden dat heel soms de RAW bestanden uit de camera er niet heel scherp uitzien, maar dat als je ze bewerkt en verkleint dat ze wel scherp overkomen en voor social media best voldoen..
het scherpstelgebied hoe groot dat is hangt af van je afstand tot onderwerp en je diafragma.. daar kun je mee spelen..... en altijd alles perfect scherp is eigenlijk een utopie
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik begin echt verliefd te worden op die camera! Ik heb het steeds beter door! Afgelopen weekend een prachtige foto van Uma kunnen maken, eindelijk! Ik ben er heel blij mee :I:
Afbeelding007-2 (1 of 1) by Manu ma, on Flickr
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Mooie foto :I:
Ik ga morgen ook weer eens beginnen met oefenen, tijd niet gedaan een rr op de foto zetten, eens kijken wat we ervan bakken :mrgreen: :wink:
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Leuk he! met een nieuwe camera oefenen :D Jij hebt de 7D toch?
Na mijn 7D/7D Mark II nu Nikon, maar ik blijf ook even oefenen.
Ik ga 2 t/m 5 maart naar de Eifel voor een fotoweekend.

Foto van vandaag even tussendoor geschoten, was met iemand op pad om wat dingen uit te leggen van haar camera:
Afbeelding

Succes billy!
billy
Erelid

Dank je :ok:
En dat is een prachtige eventussendoorfoto zeg :I:
Afbeelding
billy
Erelid

Nou ging best goed :cheer: :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Wat een heerlijke kop zeg, bij die kopfoto kleurt hij ook mooi bij de achtergrond.
billy
Erelid

JustJoyce schreef:Wat een heerlijke kop zeg, bij die kopfoto kleurt hij ook mooi bij de achtergrond.
Dank je wel :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

welk model Nikon heb je nu ... vertel.... ik heb dat uitstapje ooit geprobeerd, maar ben toch weer terug naar Canon
JustJoyce
Zeer actief

Ik heb nu een Nikon D750 en kom vanaf een canon 7D Mark II waar ik niet over te spreken was, vond hem slechter dan mij 7D
S@ndr@
Zeer actief

ja dat kan.....ik blijf bij Canon om de objectieven,,... tijd voor een 7D mark 3 :mrgreen:
JustJoyce
Zeer actief

Ja ik heb ook eerst moeten denken of ik wel wilde overstappen omdat ik ook allemaal canon objectieven had. Maar ik kon mijn gedachte niet meer weghouden bij deze camera en eigenlijk alles bij elkaar gaf deze mij meer “thuiskomen” gevoel dan al mijn Canons. Maar gelukkig is voor iedereen dat gevoel anders, je moet mee werken wat je fijn vind.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

JustJoyce schreef:Ik heb nu een Nikon D750 en kom vanaf een canon 7D Mark II waar ik niet over te spreken was, vond hem slechter dan mij 7D
Ik ben wel benieuwd waar je niet tevreden over was en wat de Nikon dan wel heeft. Gewoon nieuwsgierigheid :wink:
Ik vind de 7D II geweldig en vond de 7D niet bijzonder.
S@ndr@ schreef:ja dat kan.....ik blijf bij Canon om de objectieven,,... tijd voor een 7D mark 3 :mrgreen:
Ik ben heel benieuwd naar de 7D III, heb me ook eigenlijk al voorgenomen hem te kopen als hij uitkomt :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
S@ndr@
Zeer actief

Ik vond de 7D al helemaal geweldig ,..... en de 7D m2 ook, dus als de 3 uitkomt sta ik vooraan :mrgreen: ik vind het de camera bij uitstek die je zo nog in je tas kunt doen... en mee kunt nemen - als je niets bijzonders van plan bent :wink:
tycha
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik vond de 7D al helemaal geweldig ,..... en de 7D m2 ook, dus als de 3 uitkomt sta ik vooraan :mrgreen: ik vind het de camera bij uitstek die je zo nog in je tas kunt doen... en mee kunt nemen - als je niets bijzonders van plan bent :wink:
Ik heb de laatste tijd geïnvesteerd in lenzen en denk nu de ideale set te hebben en ben er zo blij mee. Ieder shot is raak. Misschien dat ik er ooit nog een filmframe naast wil maar de 7D blijft :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

JustJoyce schreef:Leuk he! met een nieuwe camera oefenen :D Jij hebt de 7D toch?

Foto van vandaag even tussendoor geschoten, was met iemand op pad om wat dingen uit te leggen van haar camera:
Afbeelding

Succes billy!
Mooi!
JustJoyce
Zeer actief

tycha schreef: Ik ben wel benieuwd waar je niet tevreden over was en wat de Nikon dan wel heeft. Gewoon nieuwsgierigheid :wink:
Ik vind de 7D II geweldig en vond de 7D niet bijzonder.
Eerst helemaal geen problemen met de 7D Mark II, daarna had ik last van "schele" foto's, ook mee naar chipclean geweest en die vielen ook direct de "schele" foto's op. Meerdere mensen gesproken met dezelfde body en exact dezelfde beschrijving als ik had. Toen wist ik zeker dat ik een andere camera wilde en heb ik rondgekeken, over 6D waren niet echt positieve reacties en 5D Mark zoveel was weer erg prijzig. Toen ook rondgekeken naar Nikon's en deze camera een keer gehuurd, kan hierbij de ISO wat flinker opschroeven zonder dat je daar last van hebt op de foto's en aangezien ik het hele jaar rond fotoshoots heb vond ik dat wel fijn, hij ligt heerlijk in de hand en instellingen etc vind ik heel fijn zitten, dus het is ook echt persoonlijke voorkeur.
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Argh, ik ben dus niet de enige met die haatliefde verhouding met de 7D mark ii. Ik was super fan van mijn 7D, keertje de mark ii gehuurd voor tijdens een workshop en was om, gekocht.... En ik raak er niet aan gewend, mijn foto's zijn gewoon echt niet mooi scherp.
Die van mijn vriend trouwens wel hoor, dus het is bij ons wel echt persoonlijk. :P

Om het objectievenverhaal, heb ik dus uiteindelijk de 5D iv gekocht want alles omzetten naar Nikon was me te prijzig en opzich, was ik best blij met de rest van Canon...
Maar die 7D mark ii ben ik gewoon echt geen maatjes mee, de 5D iv liefde op het eerste gezicht, retescherp.

Nu heb ik wel trilhanden waardoor mijn iso al snel omhoog moet voor een snellere sluitertijd, het zou daar mee te maken kunnen hebben. Ik zal hem voor de gein weer eens meenemen als ik foto's ga maken, kijken of hij al liever is voor me ;-)
Wegdoen kon ik nog niet met maar zo weinig clicks.

De 7D mark iii gaat nog wel een tijdje duren denk ik, zit vaak best een tijd tussen, dacht een jaar of 5 tot 7 voor een nieuwe camera? Ik heb er toen over gezocht dat ik vorig jaar die mark ii kocht.
JustJoyce
Zeer actief

Suusz27 schreef:Argh, ik ben dus niet de enige met die haatliefde verhouding met de 7D mark ii. Ik was super fan van mijn 7D, keertje de mark ii gehuurd voor tijdens een workshop en was om, gekocht.... En ik raak er niet aan gewend, mijn foto's zijn gewoon echt niet mooi scherp.
Die van mijn vriend trouwens wel hoor, dus het is bij ons wel echt persoonlijk. :P
Jaaaa het zal ook echt deels aan mij liggen hoor ... maar 7D Mark II en ik zijn echt geen match
S@ndr@
Zeer actief

hangt van je onderwerp af en ook welke box je gebruikt voor dat onderwerp, als ik bijvoorbeeld actie foto`s maak staat ie in box 4 en verder wil ik nog wel eens veranderen van 1 naar 2 ( 7 D M2)
tycha
Zeer actief
Contacteer:

De 7D mark iii gaat nog wel een tijdje duren denk ik, zit vaak best een tijd tussen, dacht een jaar of 5 tot 7 voor een nieuwe camera? Ik heb er toen over gezocht dat ik vorig jaar die mark ii kocht.
Waarschijnlijk komt hij dit najaar uit :wink: De eerste berichten waren met de zomer maar nu dus najaar.
Afbeelding
Groetjes Marja
billy
Erelid

Suusz27 schreef:Argh, ik ben dus niet de enige met die haatliefde verhouding met de 7D mark ii. Ik was super fan van mijn 7D, keertje de mark ii gehuurd voor tijdens een workshop en was om, gekocht.... En ik raak er niet aan gewend, mijn foto's zijn gewoon echt niet mooi scherp.

Om het objectievenverhaal, heb ik dus uiteindelijk de 5D iv gekocht want alles omzetten naar Nikon was me te prijzig en opzich, was ik best blij met de rest van Canon...
Maar die 7D mark ii ben ik gewoon echt geen maatjes mee, de 5D iv liefde op het eerste gezicht, retescherp.

Nu heb ik wel trilhanden waardoor mijn iso al snel omhoog moet voor een snellere sluitertijd, het zou daar mee te maken kunnen hebben. Ik zal hem voor de gein weer eens meenemen als ik foto's ga maken, kijken of hij al liever is voor me ;-)
Wegdoen kon ik nog niet met maar zo weinig clicks.

Ik heb ook de 7DII en kreeg er geen foto scherp mee, toen op birdpix nog een topic geopend en ik was niet de enigste toen, bij mij was het uiteindelijk mijn lens zo werd verteld, ik had mijn oude 100-400 erop omdat die heel goed beviel altijd, maar de body de 7DII snapte mijn 'oude'lens niet :oeps: nou ja terugbrengtijd was verlopen dus uiteindelijk de 100-400II erbij gekocht wat niet de bedoeling was, maar toen lukte het wel en ben ik er nu dik tevreden mee. :cheer: :cheer:
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

tycha schreef:
Waarschijnlijk komt hij dit najaar uit :wink: De eerste berichten waren met de zomer maar nu dus najaar.
Aha, dan wordt het tijd om mijn mark ii te gaan verkopen denk ik.
Rondje google leverde inderdaad wel wat geruchten op, ben benieuwd!
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij <3

Ik ben nog steeds herstellende van mijn hernia + operatie, dus ik kan helaas nog altijd niet actief fotograferen. Ik geniet dus nu maar extra van de momenten dat het wel even kan :mrgreen:
JustJoyce
Zeer actief

Beterschap! Ik vertrek morgen naar de Eifel voor een fotoreis een weekend vol met honden en mensen een sneeeuw! P
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

JustJoyce schreef:Leuk he! met een nieuwe camera oefenen :D Jij hebt de 7D toch?

Afbeelding

Succes billy!
Schitterende foto!
En ik vind jouw tokkel zo leuk, heerlijk smoeltje en die kleur!!! :I:
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

GrethavW schreef:
Schitterende foto!
En ik vind jouw tokkel zo leuk, heerlijk smoeltje en die kleur!!! :I:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zo blij met deze foto van maandag!
Afbeelding
DSC_4666-met logo by Elco Frits, on Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”