Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze blijft zich als een pup gedragen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Vera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu
Aantal honden: 1

Ze blijft zich als een pup gedragen.

Ongelezen bericht door Vera »

Byala is nu 14 maanden oud, en toch heeft ze nog problemen met haar zindelijkheid. Geen probleem als we het zelf goed mee in het oog houden. Maar als onze aandacht even verslapt, plast ze binnen. Even de situatie schetsen. Ze laat weten dat ze buiten moet door (bescheiden) even te janken. Heb je dat niet gehoord, dan denkt onze dame, dat het binnen mag. Maar als ze dan toch naar buiten mag, en het sneeuwt of er vliegt een vogel voorbij, of... alles wat haar tot spelen aanzet is goed, vergeet ze dat ze eigenlijk buiten ging om te plassen, ze wordt terug binnen geroepen, ze komt vrolijk, en plast vijf minuten later in huis. Zeg je haar, voor je haar binnenroept, dat ze moet plassen, dan doet ze dat gehoorzaam waar het hoort. Het is net alsof ze erop rekent, dat wij er haar aan helpen herinneren. Bij een pup lijkt me dit normaal, maar ze is nu toch een volwassen hondje? Of zou ze langer pup blijven, omdat haar moeder Zahri er is? Hoe doorbreek ik het?
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Het stadium pup is ze allang voorbij. Als ik het zo lees neemt ze jullie gewoon met een korreltje zout, zeg maar gerust een grote korrel. Heb je haar al laten onderzoeken ? .. en ik bedoel aan de blaas ;) misschien ligt het probleem daar. Is betwijfel of dat jankje is om aan te geven om te plassen, ik denk eerder om te spelen ;)
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je mag nooit je hond buiten laten om te plassen alleen. als plassen gaat betekenen 'einde wandeling-terug naar binnen', dan wordt je hond gestraft voor het buiten plassen. buiten plassen moet steeds 'leuk spelletje' betekenen, totdat de hond 100% zindelijk is.
Vera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Vera »

Neen, ik heb haar nog niet laten onderzoeken. Ze is echter de hele nacht zindelijk in de bench. Ik veronderstel dat als ze echt een blaasprobleem had, dat ook ’s nachts niet zou lukken. En ik begrijp de tweede reactie, plassen, einde wandeling, niet prettig. Maar hier is het niet gekoppeld aan een wandeling, gewoon tussendoor even op de koer voor een plasje, zij maakt er een speelkwartiertje van en vergeet te plassen, tenzij we haar zeggen: “Byala: plasje doenâ€
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik zou er niet een al te groot punt van maken en haar gewoon even helpen door voor dat ze terug binnen komt te zeggen dat ze eerst nog even een plasje moet doen. Zeker als je zegt dat ze daar goed op reageert. Met 14 maanden is ze weliswaar geen pup meer maar nog steeds een erg jonge hond die volledig door haar omgeving in beslag genomen kan worden. Vergelijk het maar met een kleuter die prima zindelijk is. Als die helemaal opgaat in zijn spel vergeet ie ook om naar zijn blaas te luisteren en zul je als vader of moeder even moeten helpen herinneren dat ie naar de wc moet ;) .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

mechelaar_fan schreef:je mag nooit je hond buiten laten om te plassen alleen. als plassen gaat betekenen 'einde wandeling-terug naar binnen', dan wordt je hond gestraft voor het buiten plassen. buiten plassen moet steeds 'leuk spelletje' betekenen, totdat de hond 100% zindelijk is.
????????? Ligt er dit niet aan WAAR je je hond laat plassen??? Het is voor mijn hond nog nooit een straf geweest om weer naar binnen te moeten als ze 's avonds voor het slapen gaan nog even naar buiten gaat (de tuin) om even te plassen. Ze kreeg er toentertijd nog zelfs een hele grote beloning voor!

Het ligt er allemaal maar aan hoe je het zelf aanpakt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”