Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn allerliefste Muis; 4-3-2002 / 28-2-2018
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Mijn allerliefste Muis; 4-3-2002 / 28-2-2018
Je mocht 16 jaar oud worden bij ons Muis...
En alle foto's die we hebben, zijn maar een pietluttige fractie van al die jaren dat je ons leven zo ongelooflijk verrijkt hebt met je aanwezigheid, je vriendschap, je streken, je markante karakter en je onvoorwaardelijke hond- baas liefde.
Gisteren was die onvermijdelijke dag aangebroken waarop ik, jouw grote vriendin, een keus maken moest voor jou, mijn kleine, grote vriendinnetje...
Zo slim en menselijk als jij was, daar had wat ons betreft best tegenover mogen staan dat je ook minstens een mensenleven lang bij ons was gebleven, maar het is opperdepop met jouw lijfje.
Jij en wij hebben je ook nooit tegen gehouden in je hond zijn en we hebben ook altijd gezegd dat je ons zou verlaten met een versleten hart en een opgebruikt lijfje en daarnaast een schat aan mooie herinneringen.
Stokken, ballen, sneeuw, blaadjes en wind, overal ging je voor 110 % in.
En wat heb ik belachelijk veel van je geleerd, door je geleerd en wat maakt het me dankbaar dat jij mijn hondenmeisje was.
Je kwam om Rimpel's leven te verrijken, om hem hond te laten zijn en tjonge; wat ben je daar in geslaagd !
Maar je werd niet alleen zijn vriendinnetje en grote liefde. Je werd ook mijn allerliefste muizenkind; je stal het hart van mijn familie, van Robin, van Janneke, van vrienden maar bovenal ook het hart van je grote held Maarten.
Wat waren jullie samen een lust om naar te kijken.
En wat heb je het toch lang volgehouden om bij ons te zijn; je werd oud op een paar basis ingrediënten; liefde, rust, aandacht en hond mogen zijn.
En nu... nu moet ik na 16 jaar hondenbaas te zijn geweest verder als Hilje - zonder- hond... Ik heb nog even geen idee hoe dat uit gaat pakken , maar dat zien we toch wel met een beetje vertrouwen tegemoet.
Ik kijk terug op een 10 delige boekenreeks aan herinneringen; wandelingen, knuffel sessie's, gesprekjes, auto tochtjes, gewoon samen op pad, samen softijs en kibbeling eten, huilbuien en lachbuien, plezier, weekendjes weg,
samen vakantie vieren op Terschelling, bootjes varen, Struuntochten, samen naar bed gaan en samen wakker worden, onze ochtend-knuffelsessies, onze understanding en nog zoveel meer dingen waarin jij en ik zo op elkaar lijken,
op logeerpartijen bij mijn ouders, bezoekjes, verjaardagen, mee naar het wilde westen, mee naar het strand, je gemakkelijke en lieve omgang met mijn neefjes.
Voor nu deden we gisteren alles voor het laatst en lieten we je s middags gaan; op weg naar die Stinkerd die je in 2013 voor ging, op weg naar Miranda en alle andere honden en mensen die je voorgingen.
We laten je gaan naar je ballen-stokken-softijs-kibbeling-kroepoek-koekjes walhalla; het muizenparadijs.
En ik wil niet dramatiseren, maar ik heb nog geen idee hoe ik in de basis verder moet zonder jou want wat gaan we je missen in alles.
Het doet zeer, maar ik sta achter het besluit want je wordt geen 16 jaar om vervolgens alleen nog maar te "zijn" zonder eetlust en lol in het leven.
Het is tijd,; Dag lief Muizenkind van me, Muissiepluissie, Fraulein Maus, Miss Mouse, prinsessenkind, Queen bee,... het ga je goed.
--------
Muis is nog thuis...morgenvroeg brengen we haar naar het crematorium, waar we haar zelf in de oven mogen leggen.
Ik voel deels opluchting, deels toch ook nog wel vlagen van paniek in de wetenschap 'nooit-meer-Muis" om me heen...
En zelfs schuldgevoel dat we doorgaan, 2 weekenden op rij weggaan en zij daar geen deel meer van uitmaakt, geen deel meer is van ons leven , omdat ze ziek werd en niet meer kon.
En het is niet mijn schuld dat ze op is, maar zeker ook niet haar schuld en het is een raar iets, dat gevoel dat je je verantwoordelijk voelt voor "haar dood maken" omdat het niet meer ging.
Ze neemt het me niet kwalijk, met haar blikken deed ze dat ook niet, maar het inslapen is me deels toch ook wel rauw op mijn dak gevallen.
Het ging rustig, maar het heeft nog wel 10 minuten geduurdt voor ze van prik 1 in slaap was en het was echt prik 2 waaraan ze stierf, met nog een klein beetje stuip van haar achterpootjes en kaken.
En ik moet verstandelijk begrijpen dat ze daar niets meer van meekreeg, maar het was mijn 'eerste' keer.
Ik was gezegend met twee honden die VOOR het spuitje aan gingen in het verleden...
Dit is toch andere koek en dat moet blijkbaar even een plekje krijgen.
Morgen gaan we, na het crematorium bezoek, door naar Duitsland, een weekendje weg
Zondagavond komen we thuis, 4 maart, haar verjaardag...
En dan gaat vanaf maandag het 'gewone' leven verder zonder Muis...
En alle foto's die we hebben, zijn maar een pietluttige fractie van al die jaren dat je ons leven zo ongelooflijk verrijkt hebt met je aanwezigheid, je vriendschap, je streken, je markante karakter en je onvoorwaardelijke hond- baas liefde.
Gisteren was die onvermijdelijke dag aangebroken waarop ik, jouw grote vriendin, een keus maken moest voor jou, mijn kleine, grote vriendinnetje...
Zo slim en menselijk als jij was, daar had wat ons betreft best tegenover mogen staan dat je ook minstens een mensenleven lang bij ons was gebleven, maar het is opperdepop met jouw lijfje.
Jij en wij hebben je ook nooit tegen gehouden in je hond zijn en we hebben ook altijd gezegd dat je ons zou verlaten met een versleten hart en een opgebruikt lijfje en daarnaast een schat aan mooie herinneringen.
Stokken, ballen, sneeuw, blaadjes en wind, overal ging je voor 110 % in.
En wat heb ik belachelijk veel van je geleerd, door je geleerd en wat maakt het me dankbaar dat jij mijn hondenmeisje was.
Je kwam om Rimpel's leven te verrijken, om hem hond te laten zijn en tjonge; wat ben je daar in geslaagd !
Maar je werd niet alleen zijn vriendinnetje en grote liefde. Je werd ook mijn allerliefste muizenkind; je stal het hart van mijn familie, van Robin, van Janneke, van vrienden maar bovenal ook het hart van je grote held Maarten.
Wat waren jullie samen een lust om naar te kijken.
En wat heb je het toch lang volgehouden om bij ons te zijn; je werd oud op een paar basis ingrediënten; liefde, rust, aandacht en hond mogen zijn.
En nu... nu moet ik na 16 jaar hondenbaas te zijn geweest verder als Hilje - zonder- hond... Ik heb nog even geen idee hoe dat uit gaat pakken , maar dat zien we toch wel met een beetje vertrouwen tegemoet.
Ik kijk terug op een 10 delige boekenreeks aan herinneringen; wandelingen, knuffel sessie's, gesprekjes, auto tochtjes, gewoon samen op pad, samen softijs en kibbeling eten, huilbuien en lachbuien, plezier, weekendjes weg,
samen vakantie vieren op Terschelling, bootjes varen, Struuntochten, samen naar bed gaan en samen wakker worden, onze ochtend-knuffelsessies, onze understanding en nog zoveel meer dingen waarin jij en ik zo op elkaar lijken,
op logeerpartijen bij mijn ouders, bezoekjes, verjaardagen, mee naar het wilde westen, mee naar het strand, je gemakkelijke en lieve omgang met mijn neefjes.
Voor nu deden we gisteren alles voor het laatst en lieten we je s middags gaan; op weg naar die Stinkerd die je in 2013 voor ging, op weg naar Miranda en alle andere honden en mensen die je voorgingen.
We laten je gaan naar je ballen-stokken-softijs-kibbeling-kroepoek-koekjes walhalla; het muizenparadijs.
En ik wil niet dramatiseren, maar ik heb nog geen idee hoe ik in de basis verder moet zonder jou want wat gaan we je missen in alles.
Het doet zeer, maar ik sta achter het besluit want je wordt geen 16 jaar om vervolgens alleen nog maar te "zijn" zonder eetlust en lol in het leven.
Het is tijd,; Dag lief Muizenkind van me, Muissiepluissie, Fraulein Maus, Miss Mouse, prinsessenkind, Queen bee,... het ga je goed.
--------
Muis is nog thuis...morgenvroeg brengen we haar naar het crematorium, waar we haar zelf in de oven mogen leggen.
Ik voel deels opluchting, deels toch ook nog wel vlagen van paniek in de wetenschap 'nooit-meer-Muis" om me heen...
En zelfs schuldgevoel dat we doorgaan, 2 weekenden op rij weggaan en zij daar geen deel meer van uitmaakt, geen deel meer is van ons leven , omdat ze ziek werd en niet meer kon.
En het is niet mijn schuld dat ze op is, maar zeker ook niet haar schuld en het is een raar iets, dat gevoel dat je je verantwoordelijk voelt voor "haar dood maken" omdat het niet meer ging.
Ze neemt het me niet kwalijk, met haar blikken deed ze dat ook niet, maar het inslapen is me deels toch ook wel rauw op mijn dak gevallen.
Het ging rustig, maar het heeft nog wel 10 minuten geduurdt voor ze van prik 1 in slaap was en het was echt prik 2 waaraan ze stierf, met nog een klein beetje stuip van haar achterpootjes en kaken.
En ik moet verstandelijk begrijpen dat ze daar niets meer van meekreeg, maar het was mijn 'eerste' keer.
Ik was gezegend met twee honden die VOOR het spuitje aan gingen in het verleden...
Dit is toch andere koek en dat moet blijkbaar even een plekje krijgen.
Morgen gaan we, na het crematorium bezoek, door naar Duitsland, een weekendje weg
Zondagavond komen we thuis, 4 maart, haar verjaardag...
En dan gaat vanaf maandag het 'gewone' leven verder zonder Muis...
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Re: Mijn allerliefste Muis; 4-3-2002 / 28-2-2018
Ze heeft een geweldig leven bij jullie gehad, maar wat zal dit een pijn doen.
Heel veel sterkte met jullie verdriet en het gemis...
Heel veel sterkte met jullie verdriet en het gemis...
Laatst gewijzigd door thom op 01 mar 2018 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Heel veel sterkte met het verlies van Muis. Wat zal Muis gemist worden. 

-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Heel veel sterkte met het verlies van je muizenkind.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heel veel sterkte voor jullie beide met het moeten missen van jullie oh zo geliefde Muis.
Ze heeft een super leven gehad maar dat maakt het gemis nu niet minder.
Ze heeft een super leven gehad maar dat maakt het gemis nu niet minder.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Wat een prachtig bericht heb je over haar geschreven. Heel veel sterkte, het is een groot gemis 
-
Sterre
Het zinnetje wat je schrijft over verantwoordelijk voelen haar "dood te maken" is zo herkenbaar. Het is zo'n moeilijke beslissing maar ook de beste beslissing die je hebt kunnen nemen.
Je hebt zo mooi geschreven. Heel veel sterkte.
Je hebt zo mooi geschreven. Heel veel sterkte.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Heel veel sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel sterkte
rust zacht muis
rust zacht muis
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Muis heeft een goed leven gehad.
Sterkte voor jullie allemaal.
Sterkte voor jullie allemaal.
- moon-C
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Sterkte met dit verlies. 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dag lieve muis. doe je meneer rimpel de groeten? xx

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mooi geschreven, zoveel mooie foto's van Muis, daar kun je lekker alle goede herinneringen aan ophalen 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach Hilje
Wat een verdriet om je meisje en dat hoort ook gewoon zo, de tranen heeft ze 'verdiend' door jouw allerliefste Muis te zijn.
Een dikke knuffel en heel veel sterkte

Rust zacht lieve Muis...
Een dikke knuffel en heel veel sterkte
Rust zacht lieve Muis...
-
JustJoyce
- Zeer actief
Heel veel sterkte! maar wat een mooie leeftijd!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heel veel sterkte met het gemis van Muis! 
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
-
80564M
Prachtige leeftijd, maar het blijft zeer doen. Heel veel sterkte 
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Hilje
Muis had jullie , een beter leven kan ze niet hebben gehad
Jullie zullen haar enorm missen maar wat heb je veel om op terug te kijken .
Sterkte .
Muis had jullie , een beter leven kan ze niet hebben gehad
Jullie zullen haar enorm missen maar wat heb je veel om op terug te kijken .
Sterkte .
Fenneke en Baloe

-
Jetski
- Zeer actief
Heel veel sterkte!
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Sterkte Hilje
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heel veel sterkte...
-
Floortje
- Zeer actief
Wat spreekt er veel liefde uit je verhaal
Veel sterkte.
Rust zacht lieve Muis.
Rust zacht lieve Muis.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero