Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond mee in de auto Test ANWB
Moderator: moderatorteam
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Hond mee in de auto Test ANWB
https://www.anwb.nl/auto/tests/hond-mee ... in-de-auto
Hier zitten de honden op de achterbank in een tuigje.
De testresultaten van de tuigjes vallen me eigenlijk wel tegen.
Hoe vervoeren jullie de hond(en) in de auto?
Hier zitten de honden op de achterbank in een tuigje.
De testresultaten van de tuigjes vallen me eigenlijk wel tegen.
Hoe vervoeren jullie de hond(en) in de auto?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Re: Hond mee in de auto Test ANWB
test ANWB?
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Los, op de achterbank. Of achterbank plat en ook dan los. Wel hebben ze dan een jachtlijntje om.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
in de achterbak en de lijn aan de hoofdsteun van de achterbank. Dat is vooral om te voorkomen dat ze de auto uitstieren als ik de klep open.
Ik kan geen kennel kwijt en een rek is lastig te bevestigen.
Als ik een grotere auto weer heb wil ik wel een rek om ze bij eventueel remmen of botsen wel daar te houden en dat ze niet door de auto vliegen.
Ik kan geen kennel kwijt en een rek is lastig te bevestigen.
Als ik een grotere auto weer heb wil ik wel een rek om ze bij eventueel remmen of botsen wel daar te houden en dat ze niet door de auto vliegen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
gewoon los achterin, met de bank plat. Zitten niet vast, dat vind ik maar link.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
De een rechtsvoor op de grond, de ander in een kennel op de achterbank.
Ik had zo'n autogordel-ding, maar Izzy trok er in haar enthousiasme al dwars doorheen. Dus dat zou ook niks doen tijdens een ongeluk. Dus de kleinsten zitten aan die gordel, Izzy zit los voorin, op de grond.
-
- Zeer actief
Zuri krijg ik alleen op de achterbank, en dan zit ze los, en ja dat is gevaarlijk, en gil achter in ,... ook los, maar kan minder een kant op zeg maar..
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als ik een eigen auto had zou ik autobenches willen. Maar omdat ik geen eigen auto heb, doe ik het maar met die gordelhouders voor aan een tuigje op de achterbank of tussen de voeten van de bijrijder
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Los. Bas zit op de achterbank en Guus staat rechtop met zijn voorpoten op mijn schouder mee te kijken door de voorruit. 

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
In een bench op de achterbank die klem staat tussen de leuning van de stoel en de bank.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
3 los op de achterbank, 1 in een tuig op de voorstoel en 1 op de grond voor de bijrijdersstoel.
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik heb een kennel in de auto, los wil ik ze niet. Een aantal jaar geleden had ik een rek, dat is op zich ook goed. Ik hen ooit en ongeluk gehad en het rek, waar Bo dus achter zat, heeft zijn en wss mijn leven gered. Het was verbogen, maar zat nog op zijn plek, zonder rek had ik Bo wss in mijn nek gehad. Voor mij is het een bevestiging geweest waarom ik mijn honden achter en rek of in een kennel wil hebben

-
- Zeer actief
In de kofferbak. Bij mij zonder rek, bij vriend met rek.
- Jackira
- Zeer actief
Shira en Laila achterin achter een rek en Jack los op de achterbank. Hij gaat ook nog wel eens voorin op de bijrijdersstoel zitten.
Zo'n rek is handig maar bij een noodstop vloog Shira laatst toch nog door de auto omdat ze met haar volle gewicht tegen de leuning van de achterbank knalde en deze los ging en ze dus onder het rek doorschoof. Het rek zit alleen tussen de bovenkant achterbank en het dak van de auto.
Zo'n rek is handig maar bij een noodstop vloog Shira laatst toch nog door de auto omdat ze met haar volle gewicht tegen de leuning van de achterbank knalde en deze los ging en ze dus onder het rek doorschoof. Het rek zit alleen tussen de bovenkant achterbank en het dak van de auto.
- Leonie&Evi
- Actief
Naast me op de voorstoel met tuigje en dan vast in de gordelhouder, met zo'n speciaal ding.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
korte ritjes: de dames los op de achterbank en Kailen achterin met rek
lange ritten op snelweg enzo tuigje+gordel
lange ritten op snelweg enzo tuigje+gordel
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Sam achterin de achterbak en een rek boven de bank. Pepe op de achterbank en die zit in een tuig met riem vast aan het rek.
Het is hier in Zweden (en volgens mij ook in Duitsland) verboden om de honden los in de auto te hebben. Zelfs los achter een rek mag niet zoals wij Sam vervoeren. Ze is te groot voor een autokennel en daarnaast willen we die auto ook voor boodschappen e.d. gebruiken, dus dan is zo'n kennel die die hele ruimte beslaat erg onhandig.
Het is hier in Zweden (en volgens mij ook in Duitsland) verboden om de honden los in de auto te hebben. Zelfs los achter een rek mag niet zoals wij Sam vervoeren. Ze is te groot voor een autokennel en daarnaast willen we die auto ook voor boodschappen e.d. gebruiken, dus dan is zo'n kennel die die hele ruimte beslaat erg onhandig.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
alle 5 in de achterbak welke is af gezet met een rek. ze zitten wel los.
ellen
ellen
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
In de kofferbak welke we om hebben laten bouwen tot 2 "kennels" dmv rekken. Zitten nu 3 om 2 en kunnen niet richting achterbank. Wel kunnen we ze in geval van een ongeluk via de achterbank eruit halen mocht dat nodig zijn
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier in een bench op de achterbank die en vast zit met de gordel en klem staat tegen de passagiersstoel.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Jarenlang met veiligheidstuigjes op de achterbank en nu (nieuwe auto) Lucca los in de kofferbak met een hondenrek en Dalí in een stofbench op de achterbank. Maar ik krijg nu een leaseauto van mijn werk en krijg, tot mijn gekozen auto geleverd wordt, een willekeurige auto van de dealer dus dikke kans dat ik weer terugga naar tijdelijke tuigjes op de achterbank.
Ik denk dat vaste gemonteerde kennels niet echt de bedoeling zullen zijn in die leaseauto.
Ik denk dat vaste gemonteerde kennels niet echt de bedoeling zullen zijn in die leaseauto.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Honden los op de achterbank met een tuig aan en een riem eraan.
Bij een ongeluk wil ik de honden snel uit de auto kunnen halen.
Ik had vroeger 1 van de honden in een bench maar nadat ik bijna de sloot in gleed durf ik dat niet meer, je krijgt ze er nooit meer uit.
Bij een ongeluk wil ik de honden snel uit de auto kunnen halen.
Ik had vroeger 1 van de honden in een bench maar nadat ik bijna de sloot in gleed durf ik dat niet meer, je krijgt ze er nooit meer uit.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Mijn auto is te klein voor een hondenkennel helaas. Wel zit Duke in de kofferbak, dat is al zon winst ten opzichte van mijn oude auto. Daarbij had ik hem op de achterbank en dat vond ik toch geen fijn idee. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik een rek voor elkaar kan krijgen, maar heb nog niks gevonden wat echt geschikt is. Wel staan de hoofdsteunen van de achterbank wat omhoog, waardoor de opening waar Duke tussendoor zou kunnen eigenlijk zo klein is, dat ik het me haast niet voor kan stellen dat hij er tussendoor zou komen. Sowieso komt hij staand niet met zijn schouders boven de achterbank uit. En is de hoogte tussen achterbank en dak best wel smal.
Hopelijk over een paar jaar voldoende budget om een auto met grotere kofferbak te bestellen zodat een kennel of rek wel mogelijk is.
Gemonteerde kennel is bij tijdelijke auto meestal niet de bedoeling inderdaad, maar bij de definitieve lease auto in overleg meestal wel te regelen.
Hopelijk over een paar jaar voldoende budget om een auto met grotere kofferbak te bestellen zodat een kennel of rek wel mogelijk is.
Lekker joh!Lothian schreef:Jarenlang met veiligheidstuigjes op de achterbank en nu (nieuwe auto) Lucca los in de kofferbak met een hondenrek en Dalí in een stofbench op de achterbank. Maar ik krijg nu een leaseauto van mijn werk en krijg, tot mijn gekozen auto geleverd wordt, een willekeurige auto van de dealer dus dikke kans dat ik weer terugga naar tijdelijke tuigjes op de achterbank.
Gemonteerde kennel is bij tijdelijke auto meestal niet de bedoeling inderdaad, maar bij de definitieve lease auto in overleg meestal wel te regelen.

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Triss zit achterin in een 4pets autokooi. Nadeel is dat we verder niets meer in de achterbak kwijt kunnen. Dus als we een weekend weg gaan staan onze spullen op de achterbank, maar goed, we zijn toch maar met zijn tweeen.

Groetjes Marja
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
achter in de de kofferbak met hondenrek. Altijd kennels gehad maar past niet meer door de rolstoelen van de kinderen die ook achterin moeten.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
los op de achterbank, Lana hoeft weinig mee in de auto, en als het zo uitkomt dan zijn het korte ritjes,
wel wil ik dat ze netjes gaat liggen tijdens de rit, hoef geen hijgende hond in mijn nek als ik rij.
wel wil ik dat ze netjes gaat liggen tijdens de rit, hoef geen hijgende hond in mijn nek als ik rij.
-
- Zeer actief
Wat gek dat ze de hondenrekken niet hebben mee getest.
Wij hebben een hondenrek wat bij het merk auto past en die zit muur vast.
Wij hebben een hondenrek wat bij het merk auto past en die zit muur vast.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Wel jammer eigenlijk dat ze niet de beelden van de crash test erbij hebben. Ik denk dat dergelijke beelden veel effectiever honden eigenaren aan het denken zetten over hoe ze hun hond vervoeren dan het zoveelste tekstje dat heg een veiliger is dan het andere.