Heavy schreef:Misschien een kussen wat je kan verwarmen?Of zo'n hondenslaapzak? En bij extreme kou even snelle poep en plasrondjes?
Ja, dat is wat ik ook meestal wel doe. Maar ik ben bijvoorbeeld een dag naar Texel gegaan laatst en dan wil ik haar eigenlijk gewoon mee hebben. Ze heeft nu ook best wat energie met die kou, als ze dat eruit kan rennen is die kou geen probleem. Maar meestal moeten we even een stuk aangelijnd wandelen en dan zie ik haar echt blauwbekken.
Een slaapzak snapt ze trouwens niet
Ja, deze had ik al gezien maar is helaas niet gevoerd en de hals is te laag.
Die in de eerste link is erg mooi en wel wat ik bedoel, en ook in heel veel maten verkrijgbaar. Ik ga eens meten, dankjewel!
Ze hebben daar ook mooie fleecepakken!
veertje schreef:Misschien een gevoerde, stevige jas aanschaffen (als je die niet al hebt) en dan voor de echt koude dagen zelf iets knutselen met (wollen) sokken? Zoveel van de dagen zijn er niet en ik denk dat je dan toch alleen Uma mee hebt voor wat korte rondjes zodat ze de rest van de dag voor de kachel kan liggen? Dan ben je geen fortuin kwijt aan een jas die maar enkele dagen in het jaar gebruikt wordt. Een gewone gevoerde jas kan op frisse dagen ook al aan.
Het gaat eigenlijk juist om de wat grotere wandelingen. De korte rondjes zijn vaak in de woonwijk en daar valt de kou wel mee.
Ik kan een paar dagen wel rustig aan doen met haar, maar ook zij moet gewoon even door de bosjes om energie kwijt te kunnen en hond te zijn. Daarbij komt ze, als ze het koud heeft, in mijn knieholte lopen waardoor het alleen maar erger wordt. Ze is niet zo slim dat ze zich dan even warmhuppelt

Ik ben een beetje te lui om zelf wat in elkaar te flansen en ik wil het netjes dus ik bestel liever iets wat een ander maakt