Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Skipak voor Uma

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Skipak voor Uma

Ongelezen bericht door Manuma »

De afgelopen weken hadden we natuurlijk goed koud weer en Uma heeft een vreselijke tijd gehad :jank: Ook de sneeuw van eerder deze winter was een reden voor Uma's paarsblauwrode poten. Ik heb afgelopen week gezien dat haar oren paars kunnen verkleuren. Haar poten worden ook vreselijk koud en het duurt thuis of in de auto weer heel lang voor ze opwarmt.

Vandaar dat ik nu een soort skipak voor Uma zoek. Het moet water- en winddicht zijn, een redelijk dikke voering hebben en een hoge col die de hals bedekt.
Maar waar vind ik dat? Ik zag van Hurtta wel het een en ander maar het ene pak is niet waterdicht of überhaupt van stevige stof (Uma houdt van bosjes) en de ander is wel waterdicht maar niet gevoerd en gigantisch duur. Je kunt die jas van 110 euro dan weer combineren met een trui van weer 80 euro. Dat gaat me toch even te ver.

Heeft iemand enig idee waar je zoiets zou kunnen vinden in een grote maat (55-60 cm ruglengte)?
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Skipak voor Uma

Ongelezen bericht door Kaiou »

Afbeelding
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door georges »

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

kan ZivaNomi niet iets voor je naaien?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien een gevoerde, stevige jas aanschaffen (als je die niet al hebt) en dan voor de echt koude dagen zelf iets knutselen met (wollen) sokken? Zoveel van de dagen zijn er niet en ik denk dat je dan toch alleen Uma mee hebt voor wat korte rondjes zodat ze de rest van de dag voor de kachel kan liggen? Dan ben je geen fortuin kwijt aan een jas die maar enkele dagen in het jaar gebruikt wordt. Een gewone gevoerde jas kan op frisse dagen ook al aan.
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:Misschien een kussen wat je kan verwarmen?Of zo'n hondenslaapzak? En bij extreme kou even snelle poep en plasrondjes?
Ja, dat is wat ik ook meestal wel doe. Maar ik ben bijvoorbeeld een dag naar Texel gegaan laatst en dan wil ik haar eigenlijk gewoon mee hebben. Ze heeft nu ook best wat energie met die kou, als ze dat eruit kan rennen is die kou geen probleem. Maar meestal moeten we even een stuk aangelijnd wandelen en dan zie ik haar echt blauwbekken.

Een slaapzak snapt ze trouwens niet :roll: :Q:
Ja, deze had ik al gezien maar is helaas niet gevoerd en de hals is te laag.
Die in de eerste link is erg mooi en wel wat ik bedoel, en ook in heel veel maten verkrijgbaar. Ik ga eens meten, dankjewel!
Ze hebben daar ook mooie fleecepakken!
veertje schreef:Misschien een gevoerde, stevige jas aanschaffen (als je die niet al hebt) en dan voor de echt koude dagen zelf iets knutselen met (wollen) sokken? Zoveel van de dagen zijn er niet en ik denk dat je dan toch alleen Uma mee hebt voor wat korte rondjes zodat ze de rest van de dag voor de kachel kan liggen? Dan ben je geen fortuin kwijt aan een jas die maar enkele dagen in het jaar gebruikt wordt. Een gewone gevoerde jas kan op frisse dagen ook al aan.
Het gaat eigenlijk juist om de wat grotere wandelingen. De korte rondjes zijn vaak in de woonwijk en daar valt de kou wel mee.
Ik kan een paar dagen wel rustig aan doen met haar, maar ook zij moet gewoon even door de bosjes om energie kwijt te kunnen en hond te zijn. Daarbij komt ze, als ze het koud heeft, in mijn knieholte lopen waardoor het alleen maar erger wordt. Ze is niet zo slim dat ze zich dan even warmhuppelt :F:
Ik ben een beetje te lui om zelf wat in elkaar te flansen en ik wil het netjes dus ik bestel liever iets wat een ander maakt :engel:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Formydogs heeft skipakken. Ik vind ze echt gruwelijk lelijk maar ze zijn wel warm
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Miezemuis schreef:Formydogs heeft skipakken. Ik vind ze echt gruwelijk lelijk maar ze zijn wel warm
Taxi heeft er een hele verzameling van...

Exclusivefordogs.nl
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manuma
Zeer actief

Gimmick schreef:
Miezemuis schreef:Formydogs heeft skipakken. Ik vind ze echt gruwelijk lelijk maar ze zijn wel warm
Taxi heeft er een hele verzameling van...

Exclusivefordogs.nl
Te klein :( Die had ik al gevonden.
Ze moet een ruglengte van minimaal 55 cm hebben. Ik vind ze fantastisch, hoe fouter, hoe beter :lol1:

Edit: oh wacht ik keek met mijn neus :cheer:
Miezemuis
Zeer actief

Ik wilde net zeggen dat grote poedels ze ook passen. En vragen of Uma dan zoveel groter was.

Fout zijn ze he
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Wow, de jaren '90 zijn weer helemaal terug op die site :LOL:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Lothian schreef:Wow, de jaren '90 zijn weer helemaal terug op die site :LOL:
Beetje schoudervulling erin en ik hoor Doe Maar weer :E:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik wilde net zeggen dat grote poedels ze ook passen. En vragen of Uma dan zoveel groter was.

Fout zijn ze he
Ik wil ze nu allemaal :engel:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Manuma schreef:
Miezemuis schreef:Ik wilde net zeggen dat grote poedels ze ook passen. En vragen of Uma dan zoveel groter was.

Fout zijn ze he
Ik wil ze nu allemaal :engel:

Hahaha herkenbaar...

Taxi heeft nu de.snoopy en een legergroene met gouden sterren :engel:
En nog wat pyama's en een trui.
Goede kwaliteit, en de eigenaresse is altijd bereid met je mee te denken...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”