Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenshow

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Hondenshow

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Volgende maand ga ik, of eigenlijk mijn dochter, een rasloze hondenshow lopen met Keetje. Het probleem is alleen dat ik niet zo goed weet wat ze moet doen en wat belangrijk is. Keetje luistert niet echt en vindt vreemde mensen maar ruk. Ik heb dus nog een maand om haar op te voeden. Dus kom maar op met de show tips. Wat is not done en wat is de gouden tip ( mijn dochter doet dus mee in de puppyklas juniorhandling en ik weet niet eens wat het allemaal is)
Afbeelding
Pienda
Zeer actief

Re: Hondenshow

Ongelezen bericht door Pienda »

De keurmeester bijten is not done. Dus oefenen met betasten door vreemden is geen slecht idee :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Een rondje draven kan iedereen. Zaak is dat ze ook mooi stil kan staan en dat ze haar gebit kan tonen en dan niet in de zin van de keurmeester bijten :LOL:
Ik zou oefenen met vreemde mensen die haar voorzichtig betasten (is er ringrtraining bij jullie in de buurt?) en dat gebit kun je als het moet zelf ook wel laten zien (dus wederom: niet JOUW gebit laten zien maar de lippen van je hond optrekken opdat de keurmeester kan kijken).

Verder is het allemaal heel ongedwongen en iedereen zit te hinniken om honden en bazen die finaal de mist ingaan dus ik zou me er niet te druk over maken ;-)
Ze woont in Nuenen, dus dat wordt Geldrop.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou wou vorig jaar niet blijven staan en ging telkens zitten en toen de keurmeester haar rug ging betasten, trok ze haar lip op. Ze werd 2e in de open klasse teven :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Miezemuis
Zeer actief

Keetje bijt gelukkig niet. Maar duikt wel weg. Ik hoop dat mensen die ik in het bos tegenkom snappen wat ik bedoel als ik vraag of ze mijn zwarte poedel willen betasten
Afbeelding
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

:goeie: :goeie:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou het je dochter niet aan willen doen . War is er nu leuk aan voor dat kind om met een bange hond die overal voor in de riem gaat hangen in de ring te lopen.En het is natuulijk niet alleen die enge keurmeester maar ook de mensen die achter haar gaan lopen in de ring met gangwerk tonen .
Zou ik Lizzy voor laten brengen door haar , die is makkelijk en geeft geen teleurstelling en falen bij dat kind.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:Zou het je dochter niet aan willen doen . War is er nu leuk aan voor dat kind om met een bange hond die overal voor in de riem gaat hangen in de ring te lopen.En het is natuulijk niet alleen die enge keurmeester maar ook de mensen die achter haar gaan lopen in de ring met gangwerk tonen .
Zou ik Lizzy voor laten brengen door haar , die is makkelijk en geeft geen teleurstelling en falen bij dat kind.
jij zit er altijd op te hameren dat kids niet gepamperd moeten worden en nu doe je het zelf :LOL: Kind kan heus wel tegen een stootje hoor :Q:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Lizzie. schreef:
bouvierpoedel schreef:Zou het je dochter niet aan willen doen . War is er nu leuk aan voor dat kind om met een bange hond die overal voor in de riem gaat hangen in de ring te lopen.En het is natuulijk niet alleen die enge keurmeester maar ook de mensen die achter haar gaan lopen in de ring met gangwerk tonen .
jij zit er altijd op te hameren dat kids niet gepamperd moeten worden en nu doe je het zelf :LOL: Kind kan heus wel tegen een stootje hoor :Q:
Wat heeft dit met pamperen van het kind te maken? Hond vindt het zo te lezen echt niet leuk omdat ze bang is en moet dan voor het plezier van het kind dit doorstaan. Wil je een kind niet pamperen dan schrijf je niet in. Schrijf je wel in, zoek dan een hond die het een feestje vindt om zoiets te doen. Dan is het voor kind én hond een leuke ervaring en leert het kind mogelijk ook nog een beetje hoe junior handling werkt.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heb je haar ingeschreven voor het rasloze/stamboomloze deel of voor de clubmatch met stamboomhonden?

In het eerste geval is het allemaal zo serieus niet en kan je als moeder er best wel bij blijven lopen. Geef kind een hele zak vol snoep of een tube kaas en lekker verwennen die hond :wink:

Mocht je wel aan de clubmatch meedoen zou ik zelf het puppygedeelte doen, dat is toch het meest serieuze. Voor zover het al serieus is bij de puppies. Veel snoepjes meenemen, zorgen dat ze een beetje netjes naast je wil lopen in draf (dat is voor puppies al een hele kunst) en een flink stuk kaas in je hand als ze gaan betasten. Kan ze lekker aan knabbelen en dan is het leed zo geleden. Zou bij de keurmeester even aangeven dat ze het wat spannend kan vinden, dan kan die daar rekening mee houden.
Miezemuis
Zeer actief

Ik heb haar gezegd dat ze beter met Lizzie kan gaan. Die doet weet ik zeker alles prima. Maar het is een dochter van haar moeder en stikeigenwijs. Ze moest en zou met Keetje. Want die kon ze zelf trainen. Alleen dat trainen is er nog niet echt van gekomen ;). Ik moet overigens wel zeggen dat Lizzie meer naar mijn zoon trekt en keetje meer naar mijn dochter. En Lenthe weet dat het en fiasco kan worden, maar we hebben afgesproken dat we er gewoon om gaan lachen.

Ik verwacht ook niet dat Keetje bibberend in de ring staat. Die vind alles maar wat interessant. Maar dat betasten hoeft niet zo voor haar.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Nou ja, als ze stikeigenwijs is mag ze ook gewoon keihard op haar bek gaan natuurlijk :-D
Leert ze alleen maar van.
Oefen ook op contact maken met de baas want ik heb gemerkt dat ze dat bij rasloze shows erg waarderen. Misschien is er wel een forummer bij jullie in de buurt die vaker zulke shows loopt en even met jullie wil oefenen.
Dat ja, vooral veel lol hebben samen :wink: Ze beoordelen vaak ook de band tussen baas en hond. Dus als Keet een leuk trucje kent, zoals poot of zit of iets anders wat ze samen kunnen doen als ze moeten wachten dan heb je al winstpunten :tongue: Vrolijk blijven, niet aan de riem sleuren en beetje contact houden met de hond, dan hoeven ze echt niet strak in lijn te staan en geen poot te verzetten :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miezemuis schreef:
Ik heb haar gezegd dat ze beter met Lizzie kan gaan. Die doet weet ik zeker alles prima. Maar het is een dochter van haar moeder en stikeigenwijs. Ze moest en zou met Keetje. Want die kon ze zelf trainen. Alleen dat trainen is er nog niet echt van gekomen ;). Ik moet overigens wel zeggen dat Lizzie meer naar mijn zoon trekt en keetje meer naar mijn dochter. En Lenthe weet dat het en fiasco kan worden, maar we hebben afgesproken dat we er gewoon om gaan lachen.

Ik verwacht ook niet dat Keetje bibberend in de ring staat. Die vind alles maar wat interessant. Maar dat betasten hoeft niet zo voor haar.
Aha begrijp het je wil haar een lesje leren dat mama eigenwijzer is en aan de macht staat. :engel: Nou dat word lachen en huilen tegelijk dus. :LOL: :jank:
Doet zoon mee met Lizzy.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miezemuis
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Miezemuis schreef:

Aha begrijp het je wil haar een lesje leren dat mama eigenwijzer is en aan de macht staat. :engel: Nou dat word lachen en huilen tegelijk dus. :LOL: :jank:
Doet zoon mee met Lizzy.?
Ik ben hem nog aan het bewerken.... Maar hij ziet het niet zo zitten. Hij houdt met van actie. Als hij me kan doen met workshop flyball zal hij wel willen :goeie:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Een rondje draven kan iedereen.
Iedereen. Behalve Izzy destijds :hmmm: Dus, Miezemuis...oefen 'draf' :mrgreen:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Sandra&co schreef:
Nanna schreef:Een rondje draven kan iedereen.
Iedereen. Behalve Izzy destijds :hmmm: Dus, Miezemuis...oefen 'draf' :mrgreen:
Ik sta er ieder jaar bij de nakomelingendag (nestkeuringen) steeds weer van te kijken hoe ontzettend NIET al die honden een rondje mee kunnen lopen in draf eigenlijk hoor :LOL:

Verder: rondje draven, beetje betasten.. Op zo'n rasloze show gaat t allemaal super leuk en ontspannen en dikke kans dat je niet de énige bent met een debutant ;) Vaak wordt er ook gekeken naar de band met je hond en het gaat al helemaal niet om perfect staan hoor! Vooral een beetje plezier maken samen in de ring (en dat zou ook op "grote" shows het uitgangspunt moeten zijn ;) )
Sandra&co

Mee eens hoor, maar ik weet vrij zeker dat we een plekje hoger hadden kunnen eindigen als ze gewoon mee had gedraafd zoals de hond die boven haar eindigde. Dat wás me toch een lelijke Pitbull namelijk. Geen vooroordeel, maar het was gewoon écht geen mooie hond :mrgreen:
Miezemuis
Zeer actief

Uhm draf is gewoon naast je lopen op iets hogere snelheid toch?
Afbeelding
Sandra&co

Miezemuis schreef:Uhm draf is gewoon naast je lopen op iets hogere snelheid toch?
Ja. Dus niet huppelend als een konijn. Ook niet springend als een hert voor je poten :mrgreen: *Fronst naar Izzy*
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou rap een ringtraining volgen of een paar filmpjes van show's bekijken dat je enig idee hebt wat er van hond/ geleider verwacht wordt.
Helemaal zonder vorobereiding gaan ljkt me niet handig.

Suzanne
Miezemuis
Zeer actief

:D Ohhhh uhm niet eens huppelen? Ook niet als ik zeg dat ze pas 6 maanden is ? Of een kruising met een haas?
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ik zou rap een ringtraining volgen of een paar filmpjes van show's bekijken dat je enig idee hebt wat er van hond/ geleider verwacht wordt.

Suzanne
Wordt je er dan uitgegooid? Of sta je dan enorm voor lul?
Want dat laatste is niet zo erg. Mijn dochter van 10 gaat har showen. Dan doe ik gewoon net of ik er niet bij hoor.
Afbeelding
Sandra&co

Welnéé, gewoon een Joetjoep tutorialtje kijken :lol1:

https://www.youtube.com/watch?v=aGT0muhxM9w
Miezemuis
Zeer actief

Tara schreef:
Miezemuis schreef:Uhm draf is gewoon naast je lopen op iets hogere snelheid toch?
Nee, draf is draven. Niet snelwandelen.

Dit dus, maar dan met een touwtje er aan vast.
Check... Al heeft Keetje niet zo'n mooi gangwerk poedels huppelen altijd een beetje
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Miezemuis schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik zou rap een ringtraining volgen of een paar filmpjes van show's bekijken dat je enig idee hebt wat er van hond/ geleider verwacht wordt.

Suzanne
Want dat laatste is niet zo erg. Mijn dochter van 10 gaat har showen. Dan doe ik gewoon net of ik er niet bij hoor.
:goeie: :LOL:

Je wordt er niet uitgegooid hoor!
Ik heb met Amoz ook eens meegedaan aan een show voor rasloze honden en ik heb gewoon even bij de mensen voor ons gekeken hoe en wat. Een rondje draven (ik kreeg terwijl we bezig waren nog een tip van de keurmeester om wat harder te lopen, dus ze doen niet stom tegen je als je het niet perfect doet ;-) ), stilstaan en betasten en dat was het wel. In zo'n ongedwongen setting komt het allemaal niet zo nauw hoor.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy wenst ook niet altijd aangeraakt te worden door vreemde. Ze kiest zelf wel uit wie ze wel of niet mag. Een keurmeester weet dat volgens mij wel in te schatten zonder zijn/haar zin door te drammen. Vorig jaar zat Izzy erbij als een stokstaartje tijdens het wachten ipv even netjes staan. Het draven ging wel prima, maar het betasten vond de keurmeester toch wel een risico dus niet gedaan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Miezemuis
Zeer actief

DeDiana schreef:
Miezemuis schreef:

Suzanne
:goeie: :LOL:

Je wordt er niet uitgegooid hoor!
Ik heb met Amoz ook eens meegedaan aan een show voor rasloze honden en ik heb gewoon even bij de mensen voor ons gekeken hoe en wat. Een rondje draven (ik kreeg terwijl we bezig waren nog een tip van de keurmeester om wat harder te lopen, dus ze doen niet stom tegen je als je het niet perfect doet ;-) ), stilstaan en betasten en dat was het wel. In zo'n ongedwongen setting komt het allemaal niet zo nauw hoor.
Ik verwacht dat hij juniorhandling het nog allemaal wat minder nauw komt. En anders was het gewoon een leuke dag uit.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Suzanne
Jezus mens relax het is junior handling op een rasloze show.
2 jaar terug scoorde Finn van Veertje nog hoge punten omdat hij als zielige hond uit Roemenië kwam, daar gaat ringtraining echt niks aan veranderen. :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
veertje
Zeer actief

Shibby schreef:

Suzanne
2 jaar terug scoorde Finn van Veertje nog hoge punten omdat hij als zielige hond uit Roemenië kwam, daar gaat ringtraining echt niks aan veranderen. :LOL:
:LOL: Ja en ik antwoordde alleen op de vraag hoe oud hij was dat ik dat niet precies wist omdat hij uit Roemenië kwam. Dat hele zielige heeft ze er vervolgens zelf aan gehangen. Maar we hadden nu zo'n goede band en hij stond er nu maar toch zo braaf :mrgreen: Hup daar kwamen de punten
Sandra&co

veertje schreef:
Shibby schreef:

Suzanne
:LOL: Ja en ik antwoordde alleen op de vraag hoe oud hij was dat ik dat niet precies wist omdat hij uit Roemenië kwam. Dat hele zielige heeft ze er vervolgens zelf aan gehangen. Maar we hadden nu zo'n goede band en hij stond er nu maar toch zo braaf :mrgreen: Hup daar kwamen de punten
Dat ga ik ook proberen :hmmm: Sofi'tje komt uit Spanje en Izzy komt uit de dodingsstations in Turkije. Nét op tijd gered :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Show”