Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe duidelijk zijn de symptomen bij botkanker?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
hoe duidelijk zijn de symptomen bij botkanker?
Inmiddels alweer een jaar geleden werd er een tumor op de melkklier van ons teefje ontdekt, toen 11,5 jaar. Gezien de leeftijd, artrose, haar stressgevoeligheid bij de verzorging van wonden en een ruis op hart/longen is besloten haar niet te opereren. Volgens de d.a. was het niet altijd noodzakelijk zo dat zo'n tumor voor klachten zorgde of zich snel ontwikkelde/uitspreidde.
Een poosje later kreeg ze een flinke bult op haar voorpoot. Uiteraard ben ik weer naar de d.a. gegaan. Deze heeft haar onderzocht, constateerde dat de bult zacht was en dat het een vetbult was. Hond heeft er geen last van, was de conclusie. En gezien situatie best laten zitten. Nu is ons daisy enorm gestresst bij de da en heeft dan een 'freeze' reactie, dus ik twijfelde toen al of ze echt geen last had. Maar goed... Ze gebruikt het pootje nog met lopen (maar loopt niet regelmatig) en ze rent nog steeds ontzettend graag (al is ze wel erg kreupel als ze heeft gerend), maar als ze zit of staat ontlast ze haar pootje.
In de tussentijd (toch ook alweer tijdje geleden) heb ik er nog een keer naar laten kijken... andere d.a.... bult drukte misschien wat op pezen was de conclusie, maar als het botkanker was geweest (iets waar ik dus aan dacht) dan kon ze er niet op lopen, zou gillen van de pijn bij gebruik en het zou snel groter/ernstiger worden. Dat is dus niet het geval.
En toch twijfel ik.... zoals gezegd ontlast ze dat pootje wel dergelijk als ze zit of staat. En nu... nu heb ik het idee dat ze ook last krijgt van haar andere pootje en soms, als ze moe is, van een achterpootje. Kan ook artrose zijn, maar ik weet het niet. Pijnstillers geprobeerd, maar ze wordt eigenlijk overal ziek van en eet dan niet. (heb daar hier ook ooit tips over gehad)
Ik plan dus maar weer een tochtje naar d.a. maar misschien moet ik er rekening mee houden dat ze dan niet mee terugkomt? Kan het zijn dat ze toch botkanker heeft en dat het is onderschat?(ze heeft immers een tumor op de melkklier) Dat de symptomen misschien niet altijd zo heftig zijn. Dat ze evengoed nog heel graag eruit wilt en rent?
Een poosje later kreeg ze een flinke bult op haar voorpoot. Uiteraard ben ik weer naar de d.a. gegaan. Deze heeft haar onderzocht, constateerde dat de bult zacht was en dat het een vetbult was. Hond heeft er geen last van, was de conclusie. En gezien situatie best laten zitten. Nu is ons daisy enorm gestresst bij de da en heeft dan een 'freeze' reactie, dus ik twijfelde toen al of ze echt geen last had. Maar goed... Ze gebruikt het pootje nog met lopen (maar loopt niet regelmatig) en ze rent nog steeds ontzettend graag (al is ze wel erg kreupel als ze heeft gerend), maar als ze zit of staat ontlast ze haar pootje.
In de tussentijd (toch ook alweer tijdje geleden) heb ik er nog een keer naar laten kijken... andere d.a.... bult drukte misschien wat op pezen was de conclusie, maar als het botkanker was geweest (iets waar ik dus aan dacht) dan kon ze er niet op lopen, zou gillen van de pijn bij gebruik en het zou snel groter/ernstiger worden. Dat is dus niet het geval.
En toch twijfel ik.... zoals gezegd ontlast ze dat pootje wel dergelijk als ze zit of staat. En nu... nu heb ik het idee dat ze ook last krijgt van haar andere pootje en soms, als ze moe is, van een achterpootje. Kan ook artrose zijn, maar ik weet het niet. Pijnstillers geprobeerd, maar ze wordt eigenlijk overal ziek van en eet dan niet. (heb daar hier ook ooit tips over gehad)
Ik plan dus maar weer een tochtje naar d.a. maar misschien moet ik er rekening mee houden dat ze dan niet mee terugkomt? Kan het zijn dat ze toch botkanker heeft en dat het is onderschat?(ze heeft immers een tumor op de melkklier) Dat de symptomen misschien niet altijd zo heftig zijn. Dat ze evengoed nog heel graag eruit wilt en rent?
-
- Zeer actief
Re: hoe duidelijk zijn de symptomen bij botkanker?
Ja, dat dacht ik oorspronkelijk ook, maar later kwam ik op internet honden tegen met exact zo'n bult op Dais en dan dus inderdaad op de plek waar botkanker zich het vaakst uit en toen begon dus de twijfel. Mogelijk onterecht. Vandaar dat ik mij afvroeg of hier mensen zaten met ervaring op dit gebied en of zich dat altijd krijsend uitte. Maar inderdaad kan het ook artrose zijn... lastig te zeggen. Het is alleen typisch dat ze in het begin vooral dat pootje met die bult ontzag. Ze wil ook niet dat je daaraan komt. (Ze krijgt toch al steeds meer moeite met aanrakingen). En nu krijgt ze dus ook last van het andere pootje (maar dat kan dus ook overbelast zijn geraakt omdat ze het pootje met de bult ontziet) en soms met achterpootje (klapt soms weg) Ik heb vanalles geprobeerd incl wietdruppels die ik van nl had meegenomen (ik woon in zweden) en duivelsklauw, maar merk eigenlijk met niets verbetering. Ze is nu 12 jaar en 4 maanden. Kruising border colli/dalmatier en beslist niet te dik. Ze eet op zich wel goed, maar eigenlijk vooral omdat ze niet wil dat haar zoon of de kat het eten opeet. Ze staat erg vaak te aarzelen voordat ze naar het bakje loopt en er is vaak geen enthousiasme... maar ja... ze gunt het een ander ook niet (beetje paranoide :p )
mijn hond met botkanker deed niet gillen of krijsen,wel mank lopen,maar op een röntgenfoto is botkanker goed te zien,misschien toch een foto laten maken? je maakt je alleen maar zo onzeker 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd röntgenfoto of aanprikken en laten onderzoeken.Kimmie schreef:mijn hond met botkanker deed niet gillen of krijsen,wel mank lopen,maar op een röntgenfoto is botkanker goed te zien,misschien toch een foto laten maken? je maakt je alleen maar zo onzeker
- AnSen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan
- Aantal honden: 0
Ook mijn Rotti heeft nooit gegild of gejankt en idd mank lopen en op de foto was het raakKimmie schreef:mijn hond met botkanker deed niet gillen of krijsen,wel mank lopen,maar op een röntgenfoto is botkanker goed te zien,misschien toch een foto laten maken? je maakt je alleen maar zo onzeker

-
- Zeer actief
AnSen en Kimmie, liepen ze erg mank? In de zin dat ze hun poot niet gebruikten? En was het verloop erg snel? Dais loopt wat onregelmatig. Je ziet het het beste als ze stil staat of zit. Dan ontlast ze het. Maar dat is eigenlijk al een tijd zo. Idd dacht ik ook aan röntgen, maar ik moet in de avondzitting naar de da en die moet je weken van te voren boeken. Ik heb overdag nl geen auto. En ergens hoop ik natuurlijk dat ik vanalles in mijn kop haal en dat het inderdaad gewoon de artrose is. Misschien staar ik mij een beetje blind op het feit dat ze nog graag wandelt en rent? Als haar verschijnselen idd op botkanker kunnen wijzen, zal ik toch die stap moeten nemen. Botkanker is immers erg pijnlijk. Maar ik hoop (denk ik) ergens dat ze dan meer kreupel zou lopen/sneller verloop zou hebben. Vandaar het zoeken naar meer info-
ja ,ze liep wel flink mank,mijn hond had het aan haar achterpoot ,later ook in haar voorpoot en toen heb ik haar meteen in laten slapen toen dat op de foto te zien was,overigens begon het op haar voorpoot ook met een bultje,daar hadden we al meteen een foto van laten maken,maar toen was er nog niets te zien,een paar weken later wel... ( achterpoot heb ik laten amputeren)
-
- Zeer actief
Kimmie, dan ging dat dus erg snel. Daisy heeft de bult al best lang, loopt wel onregelmatig, maar mankt niet heel erg. Aan een kant misschien hoe dan ook beter om naar de d.a. te gaan... aan de andere kant zie ik er enorm tegenop. We weten iig wel dat we er niet meer mee gaan dokteren, ook niet als het geen kanker is. Operaties zijn gewoon geen optie meer.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Heb nu weinig tijd om te reageren maar Izzy heeft nooit veel pijn aangegeven, ze ging wel haar poot steeds meer ontzien. Dat weinig pijn aangeven was een reden waarom ik nog een tijd heb getwijfeld aan de diagnose. Vanaf de diagnose heeft ze nog 8 maanden geleefd maar ze liep voor de diagnose al een aantal maanden af en aan onregelmatig/mank.
Ik zou een röntgenfoto laten maken, daar is botkanker goed op te zien.

ja de tumor aan haar voorpoot groeide echt snel,maar dit was een uitzaaiing van de bottumor aan haar achterpoot,mijn hond heeft nog bijna een jaar geleefd na de diagnose botkanker ,maar ik heb wel de achterpoot laten amputeren,als ik dat niet had gedaan was het binnen een paar weken wel over geweest..
-
- Zeer actief
Rebbie en kimmie, bedankt voor de info. Kan dus wel kanker zijn, maar hoeft niet. Zal röntgen iig overwegen. Punt is dat operatief ingrijpen geen optie is maar ook roesje voor röntgen risico inhoudt. En ik moet van te voren beslissen wat we dan doen als het kanker is. Laten ontslakken terwijl ze wel nog levenslustig lijkt of toch nog niet. En zo niet..heeft het al dan niet wetten toegevoegde waarde (gezien risico roesje ) iets om over na te denken iig
ik zou zeker een foto laten maken,het kan ook artrose zijn of een ontsteking,wat wel goed behandelbaar is..
je weet het niet,en je maakt je nu misschien wel zorgen teveel,of het blijkt wel botkanker te zijn,dan weet je dat in ieder geval...lastig hoor..
je weet het niet,en je maakt je nu misschien wel zorgen teveel,of het blijkt wel botkanker te zijn,dan weet je dat in ieder geval...lastig hoor..
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier kun je het hele verhaal van Belle lezen: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... +botkanker
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Niet om het een of ander, maar wat is het ontzien van een poot anders dan pijn aangeven?Rebble schreef:Heb nu weinig tijd om te reageren maar Izzy heeft nooit veel pijn aangegeven, ze ging wel haar poot steeds meer ontzien. Dat weinig pijn aangeven was een reden waarom ik nog een tijd heb getwijfeld aan de diagnose. Vanaf de diagnose heeft ze nog 8 maanden geleefd maar ze liep voor de diagnose al een aantal maanden af en aan onregelmatig/mank.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor röntgenfoto’s van de poten is toch zeker geen roesje nodig?liljebo schreef:Rebbie en kimmie, bedankt voor de info. Kan dus wel kanker zijn, maar hoeft niet. Zal röntgen iig overwegen. Punt is dat operatief ingrijpen geen optie is maar ook roesje voor röntgen risico inhoudt. En ik moet van te voren beslissen wat we dan doen als het kanker is. Laten ontslakken terwijl ze wel nog levenslustig lijkt of toch nog niet. En zo niet..heeft het al dan niet wetten toegevoegde waarde (gezien risico roesje ) iets om over na te denken iig
- Rebble
- Zeer actief
Ja, ik bedoel dus wel pijn aan die poot bij belasten. Dat ze pijn had aan die poot zag je alleen door het ontlasten van die poot maar verder gaf ze niet echt pijn aan, heel af en toe likte ze op de kankerplek maar ook niet vaak. Verder niet piepen, krijsen, hijgen, smakken oid. Wandelen deed ze ook nog gewoon met veel plezier. Er wordt vaak gezegd dat botkanker enorm pijnlijk is en dat pijnmedicatie vaak niet (genoeg) werkt bij botkanker maar dat heb ik destijds bij Izzy niet echt gezien en dat was voor mij reden om, zeker in het begin, te twijfelen aan de diagnose. 4 maanden na de diagnose heb ik foto's laten maken van haar longen bij een andere praktijk omdat ze hoestte en die dierenarts heeft toen toch nog foto's van haar poot, waar inderdaad in principe geen roesje voor nodig is, gemaakt en zij gaf toen ook aan dat er geen twijfel was aan de diagnose.ranetje schreef:Niet om het een of ander, maar wat is het ontzien van een poot anders dan pijn aangeven?Rebble schreef:Heb nu weinig tijd om te reageren maar Izzy heeft nooit veel pijn aangegeven, ze ging wel haar poot steeds meer ontzien. Dat weinig pijn aangeven was een reden waarom ik nog een tijd heb getwijfeld aan de diagnose. Vanaf de diagnose heeft ze nog 8 maanden geleefd maar ze liep voor de diagnose al een aantal maanden af en aan onregelmatig/mank.
Er zijn verschillende soorten botkanker, Izzy had de meest agressieve soort. Ik zou dus echt foto's laten maken. Ja áls het botkanker is is het een klotediagnose maar pijnstilling is dan wel nodig.

-
- Zeer actief
Ontsteking is onwaarschijnlijk gezien al twee keer naar die bult gekeken is. Bovendien zou ze nu dan ook ontsteking in het andere pootje moeten hebben (hoewel het ook overbelasting kan zijn) en haar achterpootje. Artrose heeft ze met zekerheid, maar of dat in een vergaand stadium beter is dan kanker.... ? Daar is immers ook niets aan te doen.Kimmie schreef:ik zou zeker een foto laten maken,het kan ook artrose zijn of een ontsteking,wat wel goed behandelbaar is..
-
- Zeer actief
Heftig. Gelukkig wel goedgekomen met Belle toen, maar amputatie is voor daisy uitgesloten gezien de leeftijd en het hele scala aan gezondheidsproblemen die ze al heeft.Belle schreef:Hier kun je het hele verhaal van Belle lezen: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... +botkanker
-
- Zeer actief
Daisy raakt enorm in paniek bij zoiets. Is er het laatste jaar helaas niet beter op gewordencrutz schreef:Voor röntgenfoto’s van de poten is toch zeker geen roesje nodig?liljebo schreef:Rebbie en kimmie, bedankt voor de info. Kan dus wel kanker zijn, maar hoeft niet. Zal röntgen iig overwegen. Punt is dat operatief ingrijpen geen optie is maar ook roesje voor röntgen risico inhoudt. En ik moet van te voren beslissen wat we dan doen als het kanker is. Laten ontslakken terwijl ze wel nog levenslustig lijkt of toch nog niet. En zo niet..heeft het al dan niet wetten toegevoegde waarde (gezien risico roesje ) iets om over na te denken iig
-
- Zeer actief
Rebbie, bedankt voor de info. Wel herkenbaar, de problemen die je beschrijft.
Imiddels hebben we het hier lang en breed besproken. Ze heeft last van dat ene pootje, en dat heeft ze allang . Zoals Ranetje terecht opmerkt, ontlast ze hem anders niet. Ze krijgt nu ook last van het andere pootje (mogelijk overbelasting, mogelijk iets anders) en heeft ook al een tijd last van een achterpootje (klapt soms weg) . Ik zie ook dat ze voorzichtig gaat liggen, haar eetlust is zo zo (ze eet alleen omdat ze niet wil dat haar zoon of poes het opeet) en ze heeft nogal eens last van kokhalsen(is wel verminderd nu ze voor het slapen gaan een boterham krijgt) Ze kan duidelijk minder hebben en haar toch al hoge stresslevel is verergerd. Likt veel aan haar poten en aan de mat waar ze ligt (oversprongsgedag?) Ze heeft al langere tijd een tumor aan het melkklier en die is wel wat gegroeid(zij het niet supersnel) en er zitten kleine bultjes omheen. Artrose heeft ze met zekerheid en iig bijgeluid op hart of longen(ene da zegt hart, andere zegt longen)
Kortom... er mankeert nogal wat aan en mijn man denkt dat ze slechter is dan wat ik denk (of wil denken)
Ze gaat wel nog altijd graag mee wandelen en holt ook nog graag een stuk, maar ze is het type hondje dat je vroeger al tegen zichzelf moest beschermen omdat ze zich letterlijk dood kon hollen (kruising border/dalmatier) Is daardoor op jonge leeftijd zelfs een keer door bewusteloos geraakt.... sinds die tijd moest ze dus echt veel meer aan de riem.
Dat allemaal in aanmerking genomen, kunnen we beslist niet uitsluiten dat de kanker zich heeft uitgezaaid. (tumor in melkklier was iig kanker, maar operatie was toen al uitgesloten ivm haar gezondheid) Of het nu botkanker is, of weke dele kanker of wat dan ook.... speelt geen grote rol.
Maar natuurlijk kun je zware artrose als oorzaak ook niet uitsluiten. Maar ook daar is niets aan te doen en ze reageert bijzonder slecht op de verschillende pijnstillers die we in het verleden hebben geprobeerd (overgeven, niet meer eten)
We hebben nu besloten dat ik maandag de d.a. bel voor overleg. We willen eigenlijk kijken of we op een donderdagavond terecht kunnen voor foto's om te kijken wat er nu precies in dat lijfje aan de hand is. Mocht het uitzaaiing kanker zijn of artrose in een zeer gevorderde stadium en duidelijk zijn dat ze pijn heeft en nog veel meer pijn gaat krijgen, dan laten we haar inslapen. Zoals gezegd zijn operaties en pijnstillers voor haar geen optie en we willen niet gaan rekken omdat we het een moeilijke beslissing vinden
Het grote probleem wordt nu even kijken wanneer we een donderdagavond terecht kunnen (enige avond waarop de da open is en dan zitten ze altijd tjokvol) en of ze dan foto's willen maken. Ik heb nl overdag nooit een auto en wil dit sowieso samen met mijn man doen. Vrij vragen is vanwege omstandigheden problematisch. Op zich maakt het mij niet uit als we een paar weken moeten wachten... dan kunnen we het goed door ons hoofd laten gaan. Groter probleem is als ze s avonds geen röntgen willen maken (zat mij iets van bij... vanwege de drukte tijdens die ene avond in de week dat ze open zijn). Dan moeten we gaan kijken hoe we alles rond moeten krijgen. Maar alles maar een voor een bekijken.
Soms is het lastig... de grote afstanden hier en het chronisch tekort aan dierenartsen
Imiddels hebben we het hier lang en breed besproken. Ze heeft last van dat ene pootje, en dat heeft ze allang . Zoals Ranetje terecht opmerkt, ontlast ze hem anders niet. Ze krijgt nu ook last van het andere pootje (mogelijk overbelasting, mogelijk iets anders) en heeft ook al een tijd last van een achterpootje (klapt soms weg) . Ik zie ook dat ze voorzichtig gaat liggen, haar eetlust is zo zo (ze eet alleen omdat ze niet wil dat haar zoon of poes het opeet) en ze heeft nogal eens last van kokhalsen(is wel verminderd nu ze voor het slapen gaan een boterham krijgt) Ze kan duidelijk minder hebben en haar toch al hoge stresslevel is verergerd. Likt veel aan haar poten en aan de mat waar ze ligt (oversprongsgedag?) Ze heeft al langere tijd een tumor aan het melkklier en die is wel wat gegroeid(zij het niet supersnel) en er zitten kleine bultjes omheen. Artrose heeft ze met zekerheid en iig bijgeluid op hart of longen(ene da zegt hart, andere zegt longen)
Kortom... er mankeert nogal wat aan en mijn man denkt dat ze slechter is dan wat ik denk (of wil denken)
Ze gaat wel nog altijd graag mee wandelen en holt ook nog graag een stuk, maar ze is het type hondje dat je vroeger al tegen zichzelf moest beschermen omdat ze zich letterlijk dood kon hollen (kruising border/dalmatier) Is daardoor op jonge leeftijd zelfs een keer door bewusteloos geraakt.... sinds die tijd moest ze dus echt veel meer aan de riem.
Dat allemaal in aanmerking genomen, kunnen we beslist niet uitsluiten dat de kanker zich heeft uitgezaaid. (tumor in melkklier was iig kanker, maar operatie was toen al uitgesloten ivm haar gezondheid) Of het nu botkanker is, of weke dele kanker of wat dan ook.... speelt geen grote rol.
Maar natuurlijk kun je zware artrose als oorzaak ook niet uitsluiten. Maar ook daar is niets aan te doen en ze reageert bijzonder slecht op de verschillende pijnstillers die we in het verleden hebben geprobeerd (overgeven, niet meer eten)
We hebben nu besloten dat ik maandag de d.a. bel voor overleg. We willen eigenlijk kijken of we op een donderdagavond terecht kunnen voor foto's om te kijken wat er nu precies in dat lijfje aan de hand is. Mocht het uitzaaiing kanker zijn of artrose in een zeer gevorderde stadium en duidelijk zijn dat ze pijn heeft en nog veel meer pijn gaat krijgen, dan laten we haar inslapen. Zoals gezegd zijn operaties en pijnstillers voor haar geen optie en we willen niet gaan rekken omdat we het een moeilijke beslissing vinden
Het grote probleem wordt nu even kijken wanneer we een donderdagavond terecht kunnen (enige avond waarop de da open is en dan zitten ze altijd tjokvol) en of ze dan foto's willen maken. Ik heb nl overdag nooit een auto en wil dit sowieso samen met mijn man doen. Vrij vragen is vanwege omstandigheden problematisch. Op zich maakt het mij niet uit als we een paar weken moeten wachten... dan kunnen we het goed door ons hoofd laten gaan. Groter probleem is als ze s avonds geen röntgen willen maken (zat mij iets van bij... vanwege de drukte tijdens die ene avond in de week dat ze open zijn). Dan moeten we gaan kijken hoe we alles rond moeten krijgen. Maar alles maar een voor een bekijken.
Soms is het lastig... de grote afstanden hier en het chronisch tekort aan dierenartsen

-
- Zeer actief
uppdate... vanmorgen lang gesprek gehad met d.a. Alle problemen op rijtje gezet en ook aangegeven dat ik duidelijkheid wil hebben over ernst problemen/hoeveel pijn ze heeft. Ze vond het niet goed klinken
en was duidelijk dat ze mij iig op het ergste wil voorbereiden, gezien de problemen in kombi met de leeftijd en het slecht reageren op pijnstillers. Dat we haar laten inslapen als prognose slecht is, weet ze niet alleen, maar vindt ze ook de beste optie voor het hondje zelf. Dat Dais nog graag wandelt en stukjes rent, is volgens haar beslist geen teken dat de pijn meevalt, maar een hond kan pijn een bepaalde tijd bedwingen als ze iets verschrikkelijk graag doen (adrenaline) We kunnen donderdag om vijf uur al terecht. Veel te snel voor mijn gevoel, maar goed...
We zullen zien.... we nemen voor de zekerheid haar zoon mee (die dus ook bij ons woont), voor het geval dat.... 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze dan toch een roesje krijgt zou ik zeker ook longfotos maken. Ook ivm mogelijke uitzaaiingen.liljebo schreef:Daisy raakt enorm in paniek bij zoiets. Is er het laatste jaar helaas niet beter op gewordencrutz schreef:Voor röntgenfoto’s van de poten is toch zeker geen roesje nodig?liljebo schreef:Rebbie en kimmie, bedankt voor de info. Kan dus wel kanker zijn, maar hoeft niet. Zal röntgen iig overwegen. Punt is dat operatief ingrijpen geen optie is maar ook roesje voor röntgen risico inhoudt. En ik moet van te voren beslissen wat we dan doen als het kanker is. Laten ontslakken terwijl ze wel nog levenslustig lijkt of toch nog niet. En zo niet..heeft het al dan niet wetten toegevoegde waarde (gezien risico roesje ) iets om over na te denken iig
-
- Zeer actief
Als er nog twijfel is, wordt dat zeker gedaan.crutz schreef:
Als ze dan toch een roesje krijgt zou ik zeker ook longfotos maken. Ook ivm mogelijke uitzaaiingen.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
liljebo schreef:uppdate... vanmorgen lang gesprek gehad met d.a. Alle problemen op rijtje gezet en ook aangegeven dat ik duidelijkheid wil hebben over ernst problemen/hoeveel pijn ze heeft. Ze vond het niet goed klinkenen was duidelijk dat ze mij iig op het ergste wil voorbereiden, gezien de problemen in kombi met de leeftijd en het slecht reageren op pijnstillers. Dat we haar laten inslapen als prognose slecht is, weet ze niet alleen, maar vindt ze ook de beste optie voor het hondje zelf. Dat Dais nog graag wandelt en stukjes rent, is volgens haar beslist geen teken dat de pijn meevalt, maar een hond kan pijn een bepaalde tijd bedwingen als ze iets verschrikkelijk graag doen (adrenaline) We kunnen donderdag om vijf uur al terecht. Veel te snel voor mijn gevoel, maar goed...
We zullen zien.... we nemen voor de zekerheid haar zoon mee (die dus ook bij ons woont), voor het geval dat....
Sterkte!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heel goed dat je het gesprek bent aangegaan 
Sterkte donderdag.

Sterkte donderdag.
-
- Zeer actief
Belle en ranetje, dank je.
Ik hink echt nog op twee benen. Als we wandelen, denk ik vaak... het valt eigenlijk best mee. Ze trippels erop los, holt nog stukjes en loopt dan niet erg kreupel. Behalve dan misschien dat ze nog meer reactief is, dan ze al was. Ze hoeft maar te denken dat ze iets zou kunnen zien of horen... Maar andere momenten, zoals gisteravond in huis, loopt ze echt heel erg slecht en wekt ze ook geen bijster blije indruk. En ze likt enorm veel aan haar poten, aan haar melkkliertumor en aan het kussen waar ze op ligt. Ook geen goede tekenen. Beetje kribbig is ze soms ook, dus tja... kijk niet uit naar de afspraak van donderdag.
Ik hink echt nog op twee benen. Als we wandelen, denk ik vaak... het valt eigenlijk best mee. Ze trippels erop los, holt nog stukjes en loopt dan niet erg kreupel. Behalve dan misschien dat ze nog meer reactief is, dan ze al was. Ze hoeft maar te denken dat ze iets zou kunnen zien of horen... Maar andere momenten, zoals gisteravond in huis, loopt ze echt heel erg slecht en wekt ze ook geen bijster blije indruk. En ze likt enorm veel aan haar poten, aan haar melkkliertumor en aan het kussen waar ze op ligt. Ook geen goede tekenen. Beetje kribbig is ze soms ook, dus tja... kijk niet uit naar de afspraak van donderdag.