Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine verpakking diepvriespens

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Kleine verpakking diepvriespens

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou wel deze pakken, maar dan in porties delen. Iets laten ontdooien, verdelen in porties van 50 gram en dan de rest de vriezer weer in. Kan best.

Suzanne
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Een uurtje uit de vriezer dan kan je het prima doorsnijden met een goed mes. Hoeft echt niet helemaal ontdooit. ;)
Farmfood heeft volgens mij wel rolletjes van 100 gram trouwens, is wel een stuk duurder dan Smuldier.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Farmfood inderdaad. Rolletjes van 110 gram per stuk zijn dat, per 9 in een doos
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Duck heeft ook een pens variant. Schijven van 100g
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Rodi, 4 plakken in een verpakking. Ook lekker snel ontdooid. Je kunt makkelijk beginnen met een halve plak.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Honden begraven een prooi om hem een week later op te graven en op te eten. Pens half laten ontdooien en weer invriezen is geen enkel probleem
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

En gister schrijf je in een ander topic nog dat je half brok half gekookte kip/rijst/groenten wil gaan voeren.

Ik kan de hoeveelheid topics die je opent over Jip en voeding niet meer bijhouden inmiddels. Is het geen idee om samen met een voedingsdeskundige op zoek te gaan naar een oplossing? Je wil 1000 dingen proberen, hebt duizend theorieën over de oorzaak (gechargeerd, maar je snapt mijn punt) en op deze manier help je Jip gewoon niet. Je komt op mij over alsof je echt wanhopig bent en dat snap ik zeker als je een hond hebt die continu last heeft van vervelende klachten. Maar juist dan lijkt het mij een veel beter idee om samen met een objectief iemand een lijn uit te zetten en die te volgen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Shibby schreef:En gister schrijf je in een ander topic nog dat je half brok half gekookte kip/rijst/groenten wil gaan voeren.

Ik kan de hoeveelheid topics die je opent over Jip en voeding niet meer bijhouden inmiddels. Is het geen idee om samen met een voedingsdeskundige op zoek te gaan naar een oplossing? Je wil 1000 dingen proberen, hebt duizend theorieën over de oorzaak (gechargeerd, maar je snapt mijn punt) en op deze manier help je Jip gewoon niet. Je komt op mij over alsof je echt wanhopig bent en dat snap ik zeker als je een hond hebt die continu last heeft van vervelende klachten. Maar juist dan lijkt het mij een veel beter idee om samen met een objectief iemand een lijn uit te zetten en die te volgen.
Hier ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens.

Als ik Dana in de afgelopen tijd het zelfde had gewisseld qua voer als dat jij had gedaan bij Jip dan had Dana ook behoorlijk van slag geweest, aan de diarree en kotsen.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Heavy schreef:Misschien moeten jullie beter lezen :wink: Jip staat al 2! Jaar op dezelfde hypoallergene brok . En bij darmklachten wil hij die niet meer en dan geef ik gekookte kip met rijst :19:

Zoals volgens mij iedereen doet om de boel weer tot rust te krijgen als hun hond last heeft van zijn darmen . Alleen komt het bij Jip nu 2 keer per maand voor dus ben ik inderdaad aan het ZOEKEN naar een oplossing . Dat ik mensen raad vraag op een hondenforum over voeding en deze klachten wil toch niet zeggen dat ik wanhopig ben :denken: en van alles probeer ?
Je hebt in de afgelopen 2 maanden 8! topics hier in voeding geopend en daarnaast nog een topic in gedrag. 9 topics in totaal in 2 maanden die allemaal over Jip en zijn voeding gaan.

Ik lees berichten van iemand die het beste voor haar hond wil en totaal niet meer weet hoe en waar ze het moet zoeken. Je hebt een dusdanig complex probleem met je hond en je gaat daar echt niet uitkomen met raad van het hondenforum. Daarom geef ik je het, goedbedoelde, advies om een professional in te schakelen en samen een plan op te stellen waar je mee aan de slag kan.

Je reageert nogal lichtgeraakt terwijl ik niks beledigends zeg en alles vanuit de beste bedoelingen. Want dat je het beste voor Jip wil, twijfelt niemand aan.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Heavy schreef:
Zoek je dan ook even alle berichten over de verstopte neus en keelpijn en ijsjes eten en pijnlijke schouder op van Shibby ? Jezus zeg wat een gezeik . Maar laat maar ik zoek het zelf wel uit :ok:
Je laat je wel heerlijk kennen zo :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Heavy schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik zou wel deze pakken, maar dan in porties delen. Iets laten ontdooien, verdelen in porties van 50 gram en dan de rest de vriezer weer in. Kan best.

Suzanne
Hoe dan met een hakmes? Het is altijd keihard . Is het wel verstandig om het te laten ontdooien en dan weer invriezen?
Als zelfs ~Suzanne~ het aandurft, dan bestaat er écht, heel erg zeker, geen gevaar in :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heavy schreef:Misschien moeten jullie beter lezen :wink: Jip staat al 2! Jaar op dezelfde hypoallergene brok . En bij darmklachten wil hij die niet meer en dan geef ik gekookte kip met rijst :19:

Zoals volgens mij iedereen doet om de boel weer tot rust te krijgen als hun hond last heeft van zijn darmen . Alleen komt het bij Jip nu 2 keer per maand voor dus ben ik inderdaad aan het ZOEKEN naar een oplossing . Dat ik mensen raad vraag op een hondenforum over voeding en deze klachten wil toch niet zeggen dat ik wanhopig ben :denken: en van alles probeer ?
Nee, hier vasten ze maar als ze last hebben van maag/darmen. En als ik vermoed dat de misselijkheid door een lege maag komt, dwing ik er een hapje vlees in. Ik ga niet het eten aanpassen terwijl die maag en darmen al van streek zijn, alleen de porties. Maar goed, die van mij kunnen ongeveer alles eten zonder er ziek van de worden
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fotogravinnetje schreef:

Nee, hier vasten ze maar als ze last hebben van maag/darmen. En als ik vermoed dat de misselijkheid door een lege maag komt, dwing ik er een hapje vlees in. Ik ga niet het eten aanpassen terwijl die maag en darmen al van streek zijn, alleen de porties. Maar goed, die van mij kunnen ongeveer alles eten zonder er ziek van de worden
Ik geef ook nooit kip en rijst.
Als mijn honden aan de dunne zijn of aan het kotsen geef ik gewoon het voer wat ze altijd krijgen.
Adviseert onze dierenarts trouwens ook, die zegt dat de maag juist van ander eten van streek raakt.
Geef het dan alleen in kleine porties verdeeld over de dag.
En had het al eerder van een andere dierenarts gehoord.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Trouwens bij farmfood kun je telefonisch advies krijgen, dat afgestemd is voor jouw hond. Echt de moeite waard om te proberen !!!
Groetjes Charlie

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Domor schreef: Nee, niet ieder topic is even zakelijk, maar het is wel opvallend.
:U: Dat is het al heel lang, en toch verandert er verder weinig.

Ik vind het wel een goed idee. Honden worden niet bestendiger van altijd dezelfde steriele brok.
Heet water er over heeft geen enkel nut verder. Om bacteriën te doden moet je vlees aan de kook brengen en daar enkele minuten op houden.
Daarbij wil je de goede bacteriën zo veel mogelijk behouden en zorgen voor een gezonde darmflora.
Beginnen met elke dag wat pens lijkt me een goede eerste stap. Bedenk wel dat de ontlasting wat slapper kan worden, het blijft orgaan.
Ik zou daar na een tijdje op verder borduren en meer afwisseling geven.

Geef je probiotica?
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Je zou eens op de website van oervoer.com kunnen kijken. Daar verkopen ze pens van rund, lam en geit per 250 gram. Ook boekmaag is daar verkrijgbaar. Voor ons is een verpakking van 250 gram perfect, omdat dit precies één portie is. Misschien voor jou ook een goede optie?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”