Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
smolke of renske complete maaltijd?
Moderator: moderatorteam
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
smolke of renske complete maaltijd?
Welke maaltijd is beter?
De verse oceanvis van Rense (complete menu) of die van Smolke?
Het gata om de natte voedingen. (stoommaaltijden)
De verse oceanvis van Rense (complete menu) of die van Smolke?
Het gata om de natte voedingen. (stoommaaltijden)
-
- Zeer actief
Re: smolke of renske complete maaltijd?
Hm.. er is niet meteen "beter"... "beter" is waar de hond het het beste op doet.
Ik ben fan van Renske, maar telijkertijd onbekend met Smolke
Suzanne
Ik ben fan van Renske, maar telijkertijd onbekend met Smolke

Suzanne
- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
- Aantal honden: 2
Ik voer Smolke, volgens mij is het hetzelfde, komt beide uit Engeland namelijk. Smolke heeft nog allerlei extra toevoegingen en is net iets goedkoper dus vandaar mijn keuze. Maar uiteindelijk maakt het denk ik onderling weinig verschil.
- dagmar88
- Zeer actief
Op de website noemen ze de stoommaaltijden een aanvulling op het normale voer, vroeg me daardoor af of het wel compleet is?Linda van Veen schreef:Ik voer Smolke, volgens mij is het hetzelfde, komt beide uit Engeland namelijk. Smolke heeft nog allerlei extra toevoegingen en is net iets goedkoper dus vandaar mijn keuze. Maar uiteindelijk maakt het denk ik onderling weinig verschil.
- annets
- Zeer actief
Ik voerde ook smolke omdat het goedkoper was, maar momenteel niet te verkrijgen waar ik het altijd bestel.
Zover ik weet is het compleet voer.
Zover ik weet is het compleet voer.
- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
Waar staat dit precies? Op de verpakking staat namelijk complete voeding en bij de maaltijden op hun website zelf ook dacht ik.dagmar88 schreef:Op de website noemen ze de stoommaaltijden een aanvulling op het normale voer, vroeg me daardoor af of het wel compleet is?Linda van Veen schreef:Ik voer Smolke, volgens mij is het hetzelfde, komt beide uit Engeland namelijk. Smolke heeft nog allerlei extra toevoegingen en is net iets goedkoper dus vandaar mijn keuze. Maar uiteindelijk maakt het denk ik onderling weinig verschil.
- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
Het merk wel, maar dat is Smolke ookNanna schreef:Nee hoor. Renske komt uit NLLinda van Veen schreef:Ik voer Smolke, volgens mij is het hetzelfde, komt beide uit Engeland namelijk.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat het uit dezelfde fabriek komt (en zo te zien in dezelfde bakjes zit), maakt het nog niet hetzelfde.
Om de smaken kip te vergelijken:
https://www.smolke.nl/hondenvoeding/kip
https://www.renske.com/nl/onze-voeding/ ... -verse-kip
Smolke bevat 10% eiwit, 8% vet en 72.5% vocht (dus 36% eiwit en 29% vet op droge stofbasis)
Renske bevat 13% eiwit, 13.5% vet en 67% vocht (dus 39% eiwit en 41% vet op ds-basis)
Smolke is dus meer geschikt voor honden die af moeten vallen, want door het absolute en relatieve lagere vetgehalte (en het hogere vochtgehalte) is het aantal kcal per bakje lager. En visa versa, renske is meer geschikt voor honden die aan moeten komen (en uiteindelijk daardoor ook goedkoper, want over het algemeen zijn ze even duur).
Smolke: Kip (80%),bruine rijst (5%), groenten (4%, 2% erwten en 2% worteltjes), zalmolie(0,3%), zeewier (0,06%), kruidenmix (0,04%, oregano, peterselie, tijm,marjolein). glucosamine (39mg/kg), chondroïtine (22 mg/kg), yucca extract(22mg/kg), cranberry extract (22mg/kg), gist extract (11mg/kg), mineralen.
Renske: Verse kip (80%), erwten (3%), bruine rijst (2%), wortelen (1%), mineralen, zeewier extract (0,45%), Prebiotica: FOS (Fructo oligosacchariden), yucca extract, gemalen smeerwortel, peterselie, rozemarijn, knoflook, glucosamine (0,05%), chondroitine (0,05%).
Smolke bevat 10% eiwit, 8% vet en 72.5% vocht (dus 36% eiwit en 29% vet op droge stofbasis)
Renske bevat 13% eiwit, 13.5% vet en 67% vocht (dus 39% eiwit en 41% vet op ds-basis)
Smolke is dus meer geschikt voor honden die af moeten vallen, want door het absolute en relatieve lagere vetgehalte (en het hogere vochtgehalte) is het aantal kcal per bakje lager. En visa versa, renske is meer geschikt voor honden die aan moeten komen (en uiteindelijk daardoor ook goedkoper, want over het algemeen zijn ze even duur).
Smolke: Kip (80%),bruine rijst (5%), groenten (4%, 2% erwten en 2% worteltjes), zalmolie(0,3%), zeewier (0,06%), kruidenmix (0,04%, oregano, peterselie, tijm,marjolein). glucosamine (39mg/kg), chondroïtine (22 mg/kg), yucca extract(22mg/kg), cranberry extract (22mg/kg), gist extract (11mg/kg), mineralen.
Renske: Verse kip (80%), erwten (3%), bruine rijst (2%), wortelen (1%), mineralen, zeewier extract (0,45%), Prebiotica: FOS (Fructo oligosacchariden), yucca extract, gemalen smeerwortel, peterselie, rozemarijn, knoflook, glucosamine (0,05%), chondroitine (0,05%).
- annets
- Zeer actief
Vandaar dat mijn hond is afgevallen.
Nou had hij toch teveel vetjes en zit nu op een goed gewicht.
Ik heb nu van beide in huis en wissel dat af.
De Renske is ook iets steviger wat het makkelijker maakt om er pillen in te stoppen.

De Renske is ook iets steviger wat het makkelijker maakt om er pillen in te stoppen.
- annets
- Zeer actief
Vandaar dat mijn hond is afgevallen.

- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
Oh, waar ik het koop liggen de prijzen standaard een tot een paar duppies lager dan Renske. Online zal het verschil misschien kleiner zijn qua prijs? Mijn DSZ zei dat de adviesprijzen van Smolke wel lager liggen. Uiteindelijk zal je dan ws ongeveer even duur uitzijn... Ik voer het erbij dus mij maakt het verschil in voedingswaarde niet zoveel uit, die kleine van mij heeft altijd honger dus dan vind ik het wel fijn idd om iets meer te mogen gevenDomor schreef:Dat het uit dezelfde fabriek komt (en zo te zien in dezelfde bakjes zit), maakt het nog niet hetzelfde.