Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets tegen tandplak/slechte adem?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Iets tegen tandplak/slechte adem?

Ongelezen bericht door Emma »

Onze Luca (jack husseltje) is nu 11 plus jaar, en alhoewel ik de tanden schraap, en ze geen zichtbaar tandplak heeft, (omdat ik het wegschraap, doe ik dat niet heeft ze wel echt tandplak) heeft ze wel een wat sterker ruikende adem gekregen.
Ik vraag me dus af, of daar iets aan gedaan kan worden. Haar tandvlees bloed best snel, maar de kleur is goed.
De DA vind haar tanden nog wel prima.

Nu kan ik op internet verschillende tandvlees en maag- darm ondersteunende anti tandplak middelen vinden. Maar werkt het ook :hmmm:

Dus de vraag of jullie dit wel eens gebruiken, welk middel en werk merk dan? En. . . . Werkt het?

Of gebruikt iemand iets te kluiven wat echt werkt tegen de onfrisse adem en eventueel tandplak?
Ik weet dat bijvoorbeeld kippennekken best wel goed zijn, maar dit werkt hier niet afdoende.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Re: Iets tegen tandplak/slechte adem?

Ongelezen bericht door senna03 »

Voor Mattie heb ik Orozyme bucco-fresh. Hij had last van tandsteen en van dit spul wordt het zachter en is het makkelijk te verwijderen. Ik ben er wel tevreden over.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

senna03 schreef:Voor Mattie heb ik Orozyme bucco-fresh. Hij had last van tandsteen en van dit spul wordt het zachter en is het makkelijk te verwijderen. Ik ben er wel tevreden over.
Oh, dat zal ik eens gaan googlen. Ik denk wel dat zo iets verstandig is, om ook in de toekomst tandproblemen te voorkomen.

Ik had ook op 1 of andere site gelezen dat wortels ook goed zijn. Voor de tanden, voor de vitaminen en voor een wat frissere adem.
Die ga ik sowieso weer even halen dus.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik poets de tanden van mijn honden dagelijks met hondentandpasta.
Geen plak en geen slechte adem. :ok:

Zouden de honden toch een slechte adem krijgen dan kan er ook ergens een ontsteking zitten, of bij oude honden een rotte kies.
Of er zijn maag/darm klachten die je verder niet merkt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emma
Zeer actief

Hhhmmm,
Het valt nu eigenlijk wel mee.
Ik was haar tanden aan het schrapen, vorige keer, en zat zo ongeveer met mijn neus in haar bekkie :engel: ze had toen net haar eten op. Zat ik me te bedenken.
En toen rook het wat. Maar niet heel sterk of bedorven lucht hoor.

Maar ik hou het wel in de gaten. Want inderdaad moet er geen rotte kies ergens zitten te rotten :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”