Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedragvraagje over opvanghond
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
gedragvraagje over opvanghond
Zoals sommige weten ben ik begonnen een hondenopvang te openen voor mensen die op verlof willen
1 ding staat al vast, is niks voor mij, dus ik stop ermee
Maar heb nu 1 hond hier die zich zo raar gedraagt dat ik zijn gedrag toch eens hier wil schrijven
1 ste keer dat hij op bezoek kwam ging het goed tussen de honden, ze speelden samen, hond reed wel heel de tijd op mijn jongste teef, hij is toen uurtje gebleven en dan terug naar huis gekeerd
Nu is hij hier sinds gistermorgen en blijft tot vanavond maar sinds gisteravond is zijn gedrag veranderd
Hij rijd nog altijd op mijn jongste teef, grauwt naar mijn oudste teef, die heeft veel geduld en na 10 tal keer antwoord ze terug.
Beide honden hebben al 3 keer heel even gevochten.
Maar als deze hond naast mij staat grolt hij naar de mijn, ze gaan dan weg en hij gaat ze achterna en blijft grollen en valt even uit, komt dan terug bij mij staan, hij claimt of verdedigt me maar waarom nu al is toch een vraagteken bij mij.
Vannacht heb ik mijn honden meegenomen naar men slaapkamer omdat ze anders geen rust hebben, de hond blijft mijn jongste lastig vallen.
Ik sta op samen met mijn honden, oppashond is in living gebleven en komt naar mij en begint te grollen naar mijn honden, valt even uit, de oudste gaat terug naar de slaapkamer en hij volgt haar grollend, de jongste durft niet meer in mijn buurt komen, ik ga naar de bureaukamer en hij volgt, mijn honden ook, ze willen mee in de kamer maar hij laat dat niet toe, grolt en blijft aan de deuropening staan, nu ben ik hier al 20 tal min en hij blijft grollen ook al liggen mijn teven wat verder weg, ik corrigeer hem paar keer en vraag de mijne te komen maar hij gaat er dan tussen staan en jaagt hen terug weg
De mensen zijn thuis want dit was een test om te zien voor de grote vakantie of het zou gaan dus ik ga hen subiet opbellen en vragen hem direct te komen halen.
Maar wat vinden jullie van zo'n gedrag?
Als het mijn hond was geweest en de berners vreemden kan ik het begrijpen, dat hij me claimt of verdedigt maar hij is hier nog maar 1 dag.
Vind het iets raar
1 ding staat al vast, is niks voor mij, dus ik stop ermee
Maar heb nu 1 hond hier die zich zo raar gedraagt dat ik zijn gedrag toch eens hier wil schrijven
1 ste keer dat hij op bezoek kwam ging het goed tussen de honden, ze speelden samen, hond reed wel heel de tijd op mijn jongste teef, hij is toen uurtje gebleven en dan terug naar huis gekeerd
Nu is hij hier sinds gistermorgen en blijft tot vanavond maar sinds gisteravond is zijn gedrag veranderd
Hij rijd nog altijd op mijn jongste teef, grauwt naar mijn oudste teef, die heeft veel geduld en na 10 tal keer antwoord ze terug.
Beide honden hebben al 3 keer heel even gevochten.
Maar als deze hond naast mij staat grolt hij naar de mijn, ze gaan dan weg en hij gaat ze achterna en blijft grollen en valt even uit, komt dan terug bij mij staan, hij claimt of verdedigt me maar waarom nu al is toch een vraagteken bij mij.
Vannacht heb ik mijn honden meegenomen naar men slaapkamer omdat ze anders geen rust hebben, de hond blijft mijn jongste lastig vallen.
Ik sta op samen met mijn honden, oppashond is in living gebleven en komt naar mij en begint te grollen naar mijn honden, valt even uit, de oudste gaat terug naar de slaapkamer en hij volgt haar grollend, de jongste durft niet meer in mijn buurt komen, ik ga naar de bureaukamer en hij volgt, mijn honden ook, ze willen mee in de kamer maar hij laat dat niet toe, grolt en blijft aan de deuropening staan, nu ben ik hier al 20 tal min en hij blijft grollen ook al liggen mijn teven wat verder weg, ik corrigeer hem paar keer en vraag de mijne te komen maar hij gaat er dan tussen staan en jaagt hen terug weg
De mensen zijn thuis want dit was een test om te zien voor de grote vakantie of het zou gaan dus ik ga hen subiet opbellen en vragen hem direct te komen halen.
Maar wat vinden jullie van zo'n gedrag?
Als het mijn hond was geweest en de berners vreemden kan ik het begrijpen, dat hij me claimt of verdedigt maar hij is hier nog maar 1 dag.
Vind het iets raar
- Tineke
- Zeer actief
Re: gedragvraagje over opvanghond
Hij claimt je gewoon , ik zou hem wegsturen en hem straks aan zijn baasje meegeven en niet meer terug laten komen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad, klinkt gewoon als claimgedrag. Hij wil jouw aandacht niet delen met andere honden.Tineke schreef:Hij claimt je gewoon , ik zou hem wegsturen en hem straks aan zijn baasje meegeven en niet meer terug laten komen.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
inderdaad claimgedrag waar je subiet kortemetten mee moet maken of anders die hond niet meer moet opvangen.
Een paar jaar gelden had ik hier een prachtige witte herder in de opvang. Echt een wereldhond, die in het asiel was beland wegens wegloopgedrag. Weglopen deed hij niet bij mij; integendeel hij wilde niets anders dan bij mij zijn en het liefst wilde hij mij alleen voor zichzelf. Probeerde zich tussen mij en de meiden te duwen, ging zo dicht achter mij lopen dat er geen ander meer bij kon enz. Ondanks dat ik helemaal verliefd was op deze prachtkerel, heb ik mijn meiden keihard voorgetrokken. ZIj mochten op de bank, hij niet. Als zij bij mij waren, mocht hij er niet bij. Als zij er niet waren, riep ik hem voor een kroelsessie en als er dan een dame kwam, mocht die er wel gewoon bij. Dan was het allebei knuffelen en als je lelijk doet, dan is het over en loop ik weg. Uiteraard kregen de dames als eerste eten en mochten alleen zij zich in de ruimte begeven waar het werd klaargemaakt. Het stelde allemaal niet heel veel voor hoor, ik wilde hem niet treiteren natuurlijk, alleen duidelijk maken dat de dames voor gingen zolang hij zich niet in hun aanwezigheid behoorlijk kon gedragen.
Het voelde beslist niet leuk en hij was het er ook echt niet mee eens, maar het zorgde er wel voor dat hij de dames respecteerde en hij begon te leren dat de aandacht best verdeeld kon worden al had hij dat liever niet.
Ik liet ze zonder problemen met z'n 3-en achter en het was geen eenheid maar er was wel een soort harmonie waardoor ik de teugels wat losser kon laten.
Het bleef duidelijk dat hij liever de aandacht voor zich alleen had. En omdat ik hem heel graag had willen houden, besloot ik het over een iets andere boeg te gooien in de hoop dat de harmonie bleef maar hij gelukkiger werd. Ik behandelde hem precies gelijk de meiden. Dat ging heel subtiel hoor, hij werd echt niet ineens als een god behandeld.
Maar het verschil was dramatisch
O, hij was beslisit héél tevreden over zijn hogere status, hij genoot van iedere kleine winst. Maar tegelijkertijd was het onmiddellijk gedaan met de tolerantie van de andere 2! Grommen inderdaad, wegduwen en enorm claimen. Na drie maanden dat het goed was gegaan was het nu na twee dagen teniet gedaan, zo sterk werkt dat dus!
Toen er zich een geweldige plek voor hem aandiende, waar hij enige hond mocht zijn heb ik dan ook met veel pijn in mijn hart, afscheid van hem genomen. Hij verdiende het nu eens alle aandacht voor zichzelf te hebben en de dames hadden ook weer rust.
Je schreef in je andere topic dat het het bij jou ook om een herder gaat. Die zijn natuurlijk soieso heel mensgericht en als ie thuis enige hond is, en nu aandacht en ruimte moet delen, is dat niet niks voor hem. Het is dus aan jou de taak om hem duidelijk te maken dat hij heus wel zijn aandacht en momentjes krijgt, maar dat jij bepaalt onder welke voorwaarden. Anders loopt het straks uit de hand.
Een paar jaar gelden had ik hier een prachtige witte herder in de opvang. Echt een wereldhond, die in het asiel was beland wegens wegloopgedrag. Weglopen deed hij niet bij mij; integendeel hij wilde niets anders dan bij mij zijn en het liefst wilde hij mij alleen voor zichzelf. Probeerde zich tussen mij en de meiden te duwen, ging zo dicht achter mij lopen dat er geen ander meer bij kon enz. Ondanks dat ik helemaal verliefd was op deze prachtkerel, heb ik mijn meiden keihard voorgetrokken. ZIj mochten op de bank, hij niet. Als zij bij mij waren, mocht hij er niet bij. Als zij er niet waren, riep ik hem voor een kroelsessie en als er dan een dame kwam, mocht die er wel gewoon bij. Dan was het allebei knuffelen en als je lelijk doet, dan is het over en loop ik weg. Uiteraard kregen de dames als eerste eten en mochten alleen zij zich in de ruimte begeven waar het werd klaargemaakt. Het stelde allemaal niet heel veel voor hoor, ik wilde hem niet treiteren natuurlijk, alleen duidelijk maken dat de dames voor gingen zolang hij zich niet in hun aanwezigheid behoorlijk kon gedragen.
Het voelde beslist niet leuk en hij was het er ook echt niet mee eens, maar het zorgde er wel voor dat hij de dames respecteerde en hij begon te leren dat de aandacht best verdeeld kon worden al had hij dat liever niet.
Ik liet ze zonder problemen met z'n 3-en achter en het was geen eenheid maar er was wel een soort harmonie waardoor ik de teugels wat losser kon laten.
Het bleef duidelijk dat hij liever de aandacht voor zich alleen had. En omdat ik hem heel graag had willen houden, besloot ik het over een iets andere boeg te gooien in de hoop dat de harmonie bleef maar hij gelukkiger werd. Ik behandelde hem precies gelijk de meiden. Dat ging heel subtiel hoor, hij werd echt niet ineens als een god behandeld.
Maar het verschil was dramatisch
Toen er zich een geweldige plek voor hem aandiende, waar hij enige hond mocht zijn heb ik dan ook met veel pijn in mijn hart, afscheid van hem genomen. Hij verdiende het nu eens alle aandacht voor zichzelf te hebben en de dames hadden ook weer rust.
Je schreef in je andere topic dat het het bij jou ook om een herder gaat. Die zijn natuurlijk soieso heel mensgericht en als ie thuis enige hond is, en nu aandacht en ruimte moet delen, is dat niet niks voor hem. Het is dus aan jou de taak om hem duidelijk te maken dat hij heus wel zijn aandacht en momentjes krijgt, maar dat jij bepaalt onder welke voorwaarden. Anders loopt het straks uit de hand.
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb ook eens zo'n opvanghond gehad, vreselijk aan het claimen en Morris mocht niks. Niet bij mij komen, maar ook niet meer op zijn eigen plekken liggen. Rollen in de tuin vond de hond ook niet goed, spelen mocht niet, gek doen mocht niet, eigenlijk mocht er gewoon niks.
En laat ik daar nou totaal geen zin in hebben. Dat geclaim heb ik meteen korte metten mee gemaakt. Opzouten en je hebt niks te eisen! Aandacht kreeg hij wel, maar alleen als ik naar hem ging, hij hoefde het niet te komen eisen. Zo ging het dan wel oké, maar moest ogen in mijn achterhoofd houden omdat hij anders Morris constant aan het klieren was. Morris wegsturen uit zijn eigen mand, hem op zijn kop geven omdat hij lekker aan het rollen was etc. Werd er stapelgek van en het was een goede leer om niet zomaar alles meer in huis te halen. Volgens de eigenaar is het zo'n geweldige hond, zo sociaal en een ontzettende lieverd... ik vond het maar een vervelende klier
Vind het heel leuk om oppashondjes te hebben, maar niet alles mag hier komen. Ik weet inmiddels wel aardig met wat voor soort honden het leuk gaat zijn, dus het is steeds makkelijker. Maar er komt hier geen hond zonder eerst kennisgemaakt te hebben. Bij honden die ik ken kan ik zo wel inschatten of het wel of niet leuk gaat, honden die ik minder goed of niet ken wil ik eerst even mee wandelen/even hier thuis zien. Ik ga in elk geval niet (meer) af op de woorden van het baasje.
En eigenlijk heb ik nu (gelukkig) nooit meer een mismatch. En dan is het heel erg leuk om er tijdelijk weer eentje bij te hebben. Het moet gewoon makkelijk meedraaien en dan vind ik het (en Morris ook) heel erg leuk.
En laat ik daar nou totaal geen zin in hebben. Dat geclaim heb ik meteen korte metten mee gemaakt. Opzouten en je hebt niks te eisen! Aandacht kreeg hij wel, maar alleen als ik naar hem ging, hij hoefde het niet te komen eisen. Zo ging het dan wel oké, maar moest ogen in mijn achterhoofd houden omdat hij anders Morris constant aan het klieren was. Morris wegsturen uit zijn eigen mand, hem op zijn kop geven omdat hij lekker aan het rollen was etc. Werd er stapelgek van en het was een goede leer om niet zomaar alles meer in huis te halen. Volgens de eigenaar is het zo'n geweldige hond, zo sociaal en een ontzettende lieverd... ik vond het maar een vervelende klier
Vind het heel leuk om oppashondjes te hebben, maar niet alles mag hier komen. Ik weet inmiddels wel aardig met wat voor soort honden het leuk gaat zijn, dus het is steeds makkelijker. Maar er komt hier geen hond zonder eerst kennisgemaakt te hebben. Bij honden die ik ken kan ik zo wel inschatten of het wel of niet leuk gaat, honden die ik minder goed of niet ken wil ik eerst even mee wandelen/even hier thuis zien. Ik ga in elk geval niet (meer) af op de woorden van het baasje.
En eigenlijk heb ik nu (gelukkig) nooit meer een mismatch. En dan is het heel erg leuk om er tijdelijk weer eentje bij te hebben. Het moet gewoon makkelijk meedraaien en dan vind ik het (en Morris ook) heel erg leuk.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Inderdaad... Nanna zou ook gillend gek worden als ik haar mn honden bracht. Crutz zou er niet warm of koud van worden...Heavy schreef:Het is een kruising Mechelaar toch? Dat is heel wat anders dan een berner en vraagt ook een andere aanpakmaar ik zou hem ook op laten halen het moet wel gezellig blijven voor iedereen .

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb ook een opvanghond gehad die mij na een paar uur al claimde. Binnen maar ook buiten. Dan moet je weg, daaag. De roedel uit. Het was toen gauw over gelukkig. Ik denk dat het spanning was want een paar dagen later was ze vreselijk gemakkelijk en lief.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Degene die mijn honden opvangt, doet eerst een wandeling samen met haar honden om te kijken of het matcht. De eerste keer dat ze bij haar kwamen zijn ze een dagje geweest. Ging prima. Laatst zijn ze 7 nachten bij haar geweest met een aantal andere opvanghonden. Ging heel goed allemaal tot de laatste avond. Alfil is van het herderende type en kan ook nogal aan de baas hangen en deze claimen. Hij trok de hele week al erg naar haar toe. De laatste avond lag hij naast haar op de bank, toen een golden teef die er ook al een week was naar de bank liep. Hij viel behoorlijk naar haar uit. Ik weet hoe dat gaat: heel veel kabaal en gekrijs maar geen schrammetje. Dat is dan het moment dat je hele duidelijke grenzen moet gaan trekken bij hem. Als je hem die grenzen geeft, is hij de fijnste hond van de wereld.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
ik zie het als puur claimen,
Lana heeft dit heel in het begin [was nog maar een maand of 4] 1 keer geprobeerd tussen mij en mijn kleindochter,
zij ging zich dan heel demonstatief [zonder te grauwen of grommen overigens] tussen mij en mijn kleindochter dringen,
heb dit alla minuut in de kiem gesmoord, ze heeft het daarna ook nooit weer geprobeerd, tis klaar.
Lana heeft dit heel in het begin [was nog maar een maand of 4] 1 keer geprobeerd tussen mij en mijn kleindochter,
zij ging zich dan heel demonstatief [zonder te grauwen of grommen overigens] tussen mij en mijn kleindochter dringen,
heb dit alla minuut in de kiem gesmoord, ze heeft het daarna ook nooit weer geprobeerd, tis klaar.
- schelsey
- Zeer actief
Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen
Heb belgische herders gehad vroeger en kweet dat het geen simpel mannen zijn maar deze was toch wel heel erg
Maar hij is naar huis, en ben eerlijk gezegd nog nooit zo blij geweest dat een hond naar huis gaat
Ze zijn heel moe en slapen al heel de dag, maar hebben ook al veel komen knuffelen
Twas een stressvolle ervaring, ook voor hen ocharme, dat doe ik ze nooit meer aan, hun leven is al zo kort dat het verspilde tijd was
De hond komt in ieder geval nooit meer
Heb belgische herders gehad vroeger en kweet dat het geen simpel mannen zijn maar deze was toch wel heel erg
Maar hij is naar huis, en ben eerlijk gezegd nog nooit zo blij geweest dat een hond naar huis gaat
Ze zijn heel moe en slapen al heel de dag, maar hebben ook al veel komen knuffelen
Twas een stressvolle ervaring, ook voor hen ocharme, dat doe ik ze nooit meer aan, hun leven is al zo kort dat het verspilde tijd was
De hond komt in ieder geval nooit meer
- dagmar88
- Zeer actief
schelsey schreef: De hond komt in ieder geval nooit meer
Verstandig, niet in de laatste plaats voor de hond zelf.
Waren ze uit de buurt? Ik zou me als eigenaar rot schrikken, had het nooit zo lang maar gelaten.
Als het ooit weer zo mis gaat zou ik de honden in ieder geval even gescheiden houden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen

- schelsey
- Zeer actief
Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaarPaisley schreef:Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen
Deze hond deed het bij mij man ook, deze hond kan dan wel claimen, deed mijn mechelaar ook, maar zijn manier was toch extreem
Dat ik problemen moet oplossen van andere mensen, daarvoor heb ik geen opvang gestart.
Opvang is bij mij honden opvangen, knuffelen, spelen, wandelen, eten geven en zorgen dat ze zich op hun gemak voelen
Want deze mensen hadden dit blijkbaar voorzien, dat deze hond zo zou doen, is thuis ook zo zeiden ze
Mensen komen hier aan met hun honden die blaffen, springen, rijden, net onherleidbare projectielen zijn, grauwe en grollen, en zeggen dan, als ze lastig zijn moet je ze maar corrigeren.
1 tje zei dat als ik wil wel wat dingen mag aanleren
Als ze dit verlangen zullen ze naar een profecionele honden opvang moeten doen, waar bv een opvoedcentrum aan verbonden is
maar ja, daar zullen ze aan 10 euro per dag zulke honden niet opvangen !
Heb er 2 leuke sociale honden aan overgehouden die blijven komen, die normaal gedrag vertonen en zich sociaal gedragen zoals het hoort bij huiselijke opvang
Zo niet moeten ze de honden maar ergens onderbrengen in kennelopvang waar ze geen andere honden kunnen ambeteren.
- dagmar88
- Zeer actief
schelsey schreef:Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaarPaisley schreef:Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen
Deze hond deed het bij mij man ook, deze hond kan dan wel claimen, deed mijn mechelaar ook, maar zijn manier was toch extreem
Dat ik problemen moet oplossen van andere mensen, daarvoor heb ik geen opvang gestart.
Opvang is bij mij honden opvangen, knuffelen, spelen, wandelen, eten geven en zorgen dat ze zich op hun gemak voelen
Want deze mensen hadden dit blijkbaar voorzien, dat deze hond zo zou doen, is thuis ook zo zeiden ze
Mensen komen hier aan met hun honden die blaffen, springen, rijden, net onherleidbare projectielen zijn, grauwe en grollen, en zeggen dan, als ze lastig zijn moet je ze maar corrigeren.
Als ze dit verlangen zullen ze naar een profecionele honden opvang moeten doen, waar bv een opvoedcentrum aan verbonden is
Heb er 2 leuke sociale honden aan overgehouden die blijven komen, die normaal gedrag vertonen en zich sociaal gedragen zoals het hoort bij huiselijke opvang
Zo niet moeten ze de honden maar ergens onderbrengen in kennelopvang waar ze geen andere honden kunnen ambeteren.
Tja, denk echt dat je er een veel te rooskleurig beeld van hebt/had. Vreemde honden samenvoegen is niet alleen maar leuk en gezellig, de eerste dag(en) zal door jou de toon gezet moeten worden. Of ze volgens jou nu wel of niet correct opgevoed zijn, ook dat is context gebonden voor een hond. Want wat heb jij nu helemaal te vertellen?
Jij maakt er meteen van dat ze gedragsgestoord zijn
Zou als eigenaar overigens bijzonder kwaad zijn. Sowieso voorzichtiger in het uitzoeken van een opvang en niet zomaar droppen en uitzwaaien
Zij vertrouwen er op dat je de nodige ervaring hebt om alles in goede banen te leiden. Als dat niet zo is kun je je hond inderdaad beter naar een professionele opvang met kennels brengen ja.
Wat als nu echt de vlam in de pan had geslagen? Ga jij ze uit elkaar trekken?
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dát dus. Mijn honden zijn extreem makkelijk. Maar ze kunnen wel hinderlijk blaffen als dat niet meteen afgekapt wordt. Bij mij doen ze dat niet, want ik wil het niet. Maar het zou zo maar eens kunnen dat ze zonder begeleiding ineens enorme bofkonten zijn. Kan je de verantwoordelijkheid daarvan wel bij de eigenaar leggen, maar dat is ook niet helemaal terecht.dagmar88 schreef:schelsey schreef:Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaarPaisley schreef:Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen
Tja, denk echt dat je er een veel te rooskleurig beeld van hebt/had. Vreemde honden samenvoegen is niet alleen maar leuk en gezellig, de eerste dag(en) zal door jou de toon gezet moeten worden. Of ze volgens jou nu wel of niet correct opgevoed zijn, ook dat is context gebonden voor een hond. Want wat heb jij nu helemaal te vertellen?
Jij maakt er meteen van dat ze gedragsgestoord zijnZou mijn lieve hond op basis van wat je hier vertelt ook niet bij je brengen, gaat geheid mis. Want hoe lief ook, in een nieuwe situatie is er meer nodig dan koek en aai.
Zou als eigenaar overigens bijzonder kwaad zijn. Sowieso voorzichtiger in het uitzoeken van een opvang en niet zomaar droppen en uitzwaaien![]()
Zij vertrouwen er op dat je de nodige ervaring hebt om alles in goede banen te leiden. Als dat niet zo is kun je je hond inderdaad beter naar een professionele opvang met kennels brengen ja.
Wat als nu echt de vlam in de pan had geslagen? Ga jij ze uit elkaar trekken?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
schelsey schreef:Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaarPaisley schreef:Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen
Ik denk dat als je er zo in staat, vreemde honden opvangen niks is voor je.
Honden tonen nou eenmaal heel ander gedrag, in een vreemde situatie. En voor honden is het ook even spannend, in een andere situatie, een ander mens, en andere honden.
Als je zelf niks wilt sturen, dan is het jiks voor je. Met uitzondring van de hele makkelijke honden, die je al eens vaker hebt opgevangen.
Absoluut helemaal niks mis mee. Het lijkt mij zelf ook erg vermoeiend (en stressvol, als het niet goed gaat) om non- stop honden op te vangen. En dit in goede banen te leiden.
Maar het is niet zo dat het dan maar aan de andere hond ligt. Natuurlijk heb je er moeilijkere honden tussen zitten, en dan kan je gerust nee zeggen.
Maar dan matcht het niet, of is de hond te moeilijk voor je. Het hoeft niet per-se dan maar ook stomme hond te zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Veel honden zullen in een andere omgeving zonder de baas zich niet automatisch zo braaf gedragen als thuisschelsey schreef:Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaarPaisley schreef:Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen
Kortom: als je dat niet wilt - wat ik heel goed snap, want het kost veel energie en geeft onrust - dan zou ik geen onbekende honden meer opvangen. Want dat stukje hoort er ook gewoon bij.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In mijn ervaring hebben honden al snel door welke grens ze bij een vreemde niet over moeten, zolang diegene maar serieus genomen wordt.schelsey schreef:Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaar
Wij hebben honden te logeren gehad die bij de baas achter katten aan gingen, na één poging hier hebben ze zo door dat dat soort onzin niet getolereerd wordt.
Je mag prima stressen omdat je baas weg is en ik doe niet moeilijk om een hond die twee dagen lang niet wil eten of moeilijk zijn rust vindt maar je gaat geen week aan een stuk blaffen, markeren of claimen.
Zo te horen is het voor zowel jezelf als je honden een stuk leuker als je je inderdaad beperkt tot honden die je kent en zich moeiteloos aanpassen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jij vind t geen fijn gedrag maar wie ben jij om te oordelen dat dit gestootd gedrag is? Want dat maak ik op uit je woorden. Ik heb bijv geen allemansvriendjes en geen haardkleedjes maar ik hou er van. Ik hou nu eenmaal niet van saaie types wat maar gestaag draalt en nergens warm of koud van wordt. Daar wordt ik gek van. Er moet wel iets in een hond zitten. Dat jij te lief bent is jouw tekortkoming niet dat van de hond. Dat jij t niet prettig vind tuurlijk maar dat maakt de hond niet onopgevoed.schelsey schreef:Heb ik al gedaan, opvang is toch gewoon honden opvangen, niet opvoeden!, en dat is wat mensen verwachten blijkbaarPaisley schreef:Een hond kan je alleen claimen, als je je lààt claimen. Deze hond is duidelijk een maatje teveel voor je geweest. En je hebt er geen plezier aan. Ik zou dat hele opvang-idee subiet stoppen.schelsey schreef:Zijn gedrag werd met het uur erger en erger, hij deed het ook bij mijn man sinds vanmorgen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Waar ben jij in dit hele verhaal? Ik lees niks anders dan hij doet dit, hij doet dat, mijne durven niks, grollen, knokken
Jij bepaald wie er bij jou komt, of er gereden word op andere honden en wat er in huis gedaan wordt!
Goed dat je ermee stopt, want dit is niks als ik het zo lees....
Jij bepaald wie er bij jou komt, of er gereden word op andere honden en wat er in huis gedaan wordt!
Goed dat je ermee stopt, want dit is niks als ik het zo lees....
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!