Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen, eentje blijft thuis. Hoe het leed verzachten?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Wandelen, eentje blijft thuis. Hoe het leed verzachten?
Nav de vorige topics is na overleg besloten dat onze Daisy beter niet meer mee gaat wandelen, maar in de tuin rondstruint (al wil ik haar in de zomer vroeg op de ochtend, als de rest van het dorp nog slaapt en het nog rustig is, haar wel af en toe meenemen naar het meer hier dichtbij om pootje te baden)
Reden is artrose, dunne kwetsbare voetzooltjes en vooral haar hoge stresslevel en de risico's dat haar maag dan minder bestand is tegen de pijnstillers (reageerde ze eerder niet zo best op)
Op zich merk ik ook wel dat het beter voor haar is als ze in haar eigen takt in de tuin kan rondscharrelen en ze is inderdaad erg opgewonden en gestresst buiten (was al een stresskipje, maar met slechter zicht en gehoor is dat erger geworden)
Maar ze vindt het moeilijk... ze staat natuurlijk te springen om mee te gaan, op wandeling, met de zoon. Zelfs als ze buiten eigenlijk niet op haar gemak is en snel last krijgt van de pootjes. Ze kan immers niet vooruit kijken.
En dat vind ik best nog wel zielig.
Nu zal ik niet de enige zijn die niet honden tegenlijk meeneemt, dus zoek ik naar leuke tips om het voor haar wat gemakkelijker te maken. Ik strooi al wat kattenbrokjes door de keuken, die ze dan bij elkaar kan graaien, maar misschien hebben jullie nog meer leuke ideeën? Zou ze ook eraan wennen?
Reden is artrose, dunne kwetsbare voetzooltjes en vooral haar hoge stresslevel en de risico's dat haar maag dan minder bestand is tegen de pijnstillers (reageerde ze eerder niet zo best op)
Op zich merk ik ook wel dat het beter voor haar is als ze in haar eigen takt in de tuin kan rondscharrelen en ze is inderdaad erg opgewonden en gestresst buiten (was al een stresskipje, maar met slechter zicht en gehoor is dat erger geworden)
Maar ze vindt het moeilijk... ze staat natuurlijk te springen om mee te gaan, op wandeling, met de zoon. Zelfs als ze buiten eigenlijk niet op haar gemak is en snel last krijgt van de pootjes. Ze kan immers niet vooruit kijken.
En dat vind ik best nog wel zielig.
Nu zal ik niet de enige zijn die niet honden tegenlijk meeneemt, dus zoek ik naar leuke tips om het voor haar wat gemakkelijker te maken. Ik strooi al wat kattenbrokjes door de keuken, die ze dan bij elkaar kan graaien, maar misschien hebben jullie nog meer leuke ideeën? Zou ze ook eraan wennen?
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Wandelen, eentje blijft thuis. Hoe het leed verzachten?
Het went vanzelf. Wij hebben 3 honden en wandelen maar zelden met de hele club tegelijk. Gewoon doen en inderdaad misschien een kong ofzo ter afleiding.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik deed het gewoon als altijd en nam de oudjes mee en deed dan een klein rondje van een paar minuten en dan weer naar huis. Als we thuis kwamen deed ik bij de oudste twee de riem af en dan ging ik met de derde alsnog een eind de hort op. Geen stress of gedoe mee gehad.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik neem als mijn oudje een slechte dag heeft, haar mee in de buggy en dan zie je ze genieten, ze vind het heerlijk om rond gereden te worden 

-
- Zeer actief
Opluchting te horen dat ze toch eraan wennen. Een kong is wel een goed idee, ja. Heeft ze wat te doen. Zeker met dit weer (ijs, koud) mag ze alleen in de tuin. Normaal gesproken neem ik ze samen mee de tuin in en dan Sem daarna mee wandelen, maar misschien zo gek nog niet om haar ook eens alleen mee de tuin in te nemen, zodat ze alle aandacht voor zichzelf heeft.
Lizzie, wat leuk als dat kan. Zie mij dat met Daisy niet doen omdat ze heel erg stresst buiten en natuurlijk hitst ze dan ook haar zoon op... zou zomaar met de buggy in de greppel landen (als ze al in een buggy past... en haar erin tillen zou mij niet lukken... 25 kilo is te zwaar voor een slechte rug) Maar als het wel gaat, is dat natuurlijk de leukste oplossing.
Lizzie, wat leuk als dat kan. Zie mij dat met Daisy niet doen omdat ze heel erg stresst buiten en natuurlijk hitst ze dan ook haar zoon op... zou zomaar met de buggy in de greppel landen (als ze al in een buggy past... en haar erin tillen zou mij niet lukken... 25 kilo is te zwaar voor een slechte rug) Maar als het wel gaat, is dat natuurlijk de leukste oplossing.
-
- Zeer actief
Hebben jullie trouwens ook ervaring met het meenemen van slechts 1 hond op vakantie en de andere op een vakantieadres onderbrengen oftewel oppas in huis te regelen? We willen graag in de zomer gaan kamperen, maar Daisy wordt daar te oud voor (in en uit auto springen, stress vanwege andere honden, koud snachts etc) We overwegen nu een oppas te nemen voor Dais (we moeten toch ook iemand voor de poes hebben) en Sem mee te nemen, maar is dat een goed idee? Gaan ze elkaar niet teveel missen? Of is het beter hier een apart topic voor te openen?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb in november, december en januari op een hondje gepast, waarvan de baasjes op reis waren, de jongere hond elders logeerde, maar zij was het liefste thuis, dus zoon des huizes zorgde voor haar. Vanwege de lange werkdagen die ze alleen zou zijn, zou ik haar tussen de middag uitlaten. Als proef ging ze eerst maar eens met ons mee naar huis na de ochtendwandeling. Als ze hier te gestresst zou raken, had ik haar zo weer thuis gebracht. Binnen een paar dagen gaf ze aan ook 's middags wel bij ons te willen zijn. Geheel tegen de verwachting van de baasjes in, overigens. Nora heeft een fantastische tijd bij ons gehad als de zoon des huizes aan het werk was. Dolle boel met mijn jongens, heerlijke wandelingen, lekker knagen op hoefjes en kauwstaafjes
-
- Zeer actief
Ok, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Fijn te weten. Ze is echt te oud om mee te gaan. Was vorig jaar al niet zo'n succes, dus dat wil ik nu echt niet meer doen. Dan maar eens op zoek naar een oppas 

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Ik nam iedereen mee op korte toer, zette de oude of zieke hond terug in huis, gaf iets om te kauwen en ging dan met de rest wandelen.
Zo had de oude hond nog gevoel dat hij erbij hoorde en moest ik me niet zo schuldig voelen.
Of iedereen in de wagen, ergens heen rijden, kort toertje, dan oude in wagen en met de rest nog een rondje
Bij warm weer was dit natuurlijk moeilijker.
Zo had de oude hond nog gevoel dat hij erbij hoorde en moest ik me niet zo schuldig voelen.
Of iedereen in de wagen, ergens heen rijden, kort toertje, dan oude in wagen en met de rest nog een rondje
Bij warm weer was dit natuurlijk moeilijker.
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Wij nemen Sypke ook niet meer mee op de langere wandelingen. Zij heeft zich daar vanaf het begin in geschikt. Ze gaat gewoon slapen als we weg zijn met de andere honden. Vaak hoort ze ons niet eens thuiskomen. Pas als we voor haar mand staan wordt ze wakker.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier valt dat wennen echt tegen. Ik heb een honden kar aangeschaft zodat ze toch nog heel regelmatig mee kan. Maar wennen doet t nooit voor haar.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Stiekem wel herkenbaar (al heb ik geen oude hond), ik neem nog zelden maar 1 hond mee. Het voelt zo sneu dat de ander dan alleen achterblijft. Ik weet dat ze er zo weer aan wennen, maar toch...
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier ook hoor. Mijn honden willen erg graag de roedel bij elkaar houden en zijn echt van slag wanneer ze apart van elkaar meegenomen worden.Anne&Taar schreef:Hier valt dat wennen echt tegen. Ik heb een honden kar aangeschaft zodat ze toch nog heel regelmatig mee kan. Maar wennen doet t nooit voor haar.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
We hebben 7 honden en die kan ik echt niet alle 7 tegelijk meenemen
Dus de oudste gaat apart en de rest word aan de hand van wat we gaan doen uitgelaten
Sowieso gaan er elke dag 2 mee fietsen
Die gaan dus apart
De rest 2 om 2 , maar ik wil de jonge dame van bijna 6 mnd ook wel eens apart meepakken dus dan loop ik ook wel eens met 3
En als ik veel tijd heb een kortere ronde en dan alles een keer apart van mekaar mee
4-5 x pw word er getraind op de hondenclub
2 gaan er altijd mee en 2 gaan om de beurt mee
De pup is van vriend dus die blijft sowieso thuis als hij niet mee gaat trainen
Blijven er dus 2 of 3 thuis
Mijn reu mag niet meer trainen en die had er in t begin wel een beetje moeite mee als ik de meiden in de auto ging doen
Maar tegenwoordig legt hij zich braaf in zn bench en gaat hij slapen
Horen doe je hem niet
Maar in principe zijn ze hier al van pup af gewent dat ze thuis moeten blijven als ik met de andere honden wegga
Ik heb er soms meer moeite mee als hun zelf Haha
Dus de oudste gaat apart en de rest word aan de hand van wat we gaan doen uitgelaten
Sowieso gaan er elke dag 2 mee fietsen
Die gaan dus apart
De rest 2 om 2 , maar ik wil de jonge dame van bijna 6 mnd ook wel eens apart meepakken dus dan loop ik ook wel eens met 3
En als ik veel tijd heb een kortere ronde en dan alles een keer apart van mekaar mee
4-5 x pw word er getraind op de hondenclub
2 gaan er altijd mee en 2 gaan om de beurt mee
De pup is van vriend dus die blijft sowieso thuis als hij niet mee gaat trainen
Blijven er dus 2 of 3 thuis
Mijn reu mag niet meer trainen en die had er in t begin wel een beetje moeite mee als ik de meiden in de auto ging doen
Maar tegenwoordig legt hij zich braaf in zn bench en gaat hij slapen
Horen doe je hem niet
Maar in principe zijn ze hier al van pup af gewent dat ze thuis moeten blijven als ik met de andere honden wegga
Ik heb er soms meer moeite mee als hun zelf Haha
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier zijn ze het helemaal gewend, ik neem ze niet zo vaak alle vier tegelijk mee. In het begin hadden Amy en Taartje er wel wat moeite mee als ze niet mee mochten gaan wandelen. Maar een kong vinden ze bijna net zo leuk, dus de thuisblijver(s) kregen een kong en dat was hier genoeg om het leed te verzachten.
Nu zijn ze er helemaal aan gewend en weten ze ook dat zij daarna aan de beurt komen, dus is het eigenlijk totaal geen probleem meer. Als ze altijd gewend zijn geweest samen te wandelen, duurt dat misschien iets langer?
Nu zijn ze er helemaal aan gewend en weten ze ook dat zij daarna aan de beurt komen, dus is het eigenlijk totaal geen probleem meer. Als ze altijd gewend zijn geweest samen te wandelen, duurt dat misschien iets langer?
-
- Zeer actief
ah... veel mensen die apart uitlaten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen we nog drie honden hadden, papa alesko (jaja, het was een gezinnetje) in zijn laatste periode ook alleen meenam, apart van de andere twee. Zijn opa-rondje. Hij kon toen niet meer ver wandelen. Hij wilde ontzettend graag mee, maar kreeg het na 100 meter al moeilijk. Dat ging dus niet. Moet ook eerlijk bekennen dat hij dat altijd moeilijk heeft gevonden, tot op het laatst. Hij wendde er niet zo goed aan.
Alesko leeft al een paar jaar niet meer en nu is Daisy het oudje. Maar eigenlijk kan ze beter dan Alesko toen. Maar het doet haar gewoon geen goed. Ze vind het dus ook moeilijk, hoewel ik wel het idee heb dat ze met koud weer toch binnen achter het raam in het zonnetje gaat liggen als we weg zijn.
De kong is een goed idee. Die ga ik weer gebruiken. Of het ooit helemaal went.... Als het weer beter is, kan ik haar wel eventueel apart meenemen op minirondjes. Dat kan ze waarschijnlijk wel waarderen. Helemaal zonder haar lompe zoon erbij.
Verder is het misschien ook zo dat ik het zelf, als eigenaar, nog minstens zo moeilijk vindt.
Alesko leeft al een paar jaar niet meer en nu is Daisy het oudje. Maar eigenlijk kan ze beter dan Alesko toen. Maar het doet haar gewoon geen goed. Ze vind het dus ook moeilijk, hoewel ik wel het idee heb dat ze met koud weer toch binnen achter het raam in het zonnetje gaat liggen als we weg zijn.
De kong is een goed idee. Die ga ik weer gebruiken. Of het ooit helemaal went.... Als het weer beter is, kan ik haar wel eventueel apart meenemen op minirondjes. Dat kan ze waarschijnlijk wel waarderen. Helemaal zonder haar lompe zoon erbij.
Verder is het misschien ook zo dat ik het zelf, als eigenaar, nog minstens zo moeilijk vindt.

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
ik vind het ook een probleem om Silky alleen achter te laten. Ze heeft iets herdersachtig in zich en wil graag bij de groep blijven. Als ik haar alleen thuis laat en met de andere 2 ga wandelen dan is het janken geblazen...
Ze kan gewoon niet heel ver meer lopen, dus tegenwoordig worden het kleinere wandelingen en veel even naar buiten zodat de honden op het erf kunnen scharrelen. Maar ik mis de langere wandelingen wel!
Gelukkig is mijn broer vaak in het vakantiehuisje dat op het terrein staat, dus dan wordt Silky daar gedropt en kunnen wij lekker de paden op en de lanen in
Ze kan gewoon niet heel ver meer lopen, dus tegenwoordig worden het kleinere wandelingen en veel even naar buiten zodat de honden op het erf kunnen scharrelen. Maar ik mis de langere wandelingen wel!
Gelukkig is mijn broer vaak in het vakantiehuisje dat op het terrein staat, dus dan wordt Silky daar gedropt en kunnen wij lekker de paden op en de lanen in

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Wel... nu na een tijdje, kan ik vertellen dat het apart uitlaten boven verwachting goed gaat. ' smorgens laat ik hen wel allebei even in de tuin, want dan moeten ze erg en in de tuin kunnen ze samen. Maar wandelen doe ik hond voor hond en eigenlijk zijn ze er nu aan gewend. Eerst Sem en dan Daisy. De achterblijver krijgt wel een paar hondensnoepjes en dat helpt ook.
Hoewel het wat meer gedoe is om twee wandelingen achter elkaar te maken (al is daisy's wandeling niet zo ver), loopt het wel stukken relaxter met maar 1 hond. Als Daisy niet erbij is om Sem op te naaien, gedraagt hij zich rustig als we een hond ontmoeten. Hij trekt wel wat die kant uit, maar blaft niet en loopt ook alweer snel door. Daisy is natuurlijk haar eigen hysterische zelf als ze een hond ontmoet, maar dat ontwijken we gewoon zoveel mogelijk. Ze lijkt het ook prettig te vinden zonder lompe zoon die haar vaak overhoop loopt. Dit houden we dus erin. Pijnstiller werkt dit keer overigens prima voor Daisy. Ze is weer een stuk vrolijker
Hoewel het wat meer gedoe is om twee wandelingen achter elkaar te maken (al is daisy's wandeling niet zo ver), loopt het wel stukken relaxter met maar 1 hond. Als Daisy niet erbij is om Sem op te naaien, gedraagt hij zich rustig als we een hond ontmoeten. Hij trekt wel wat die kant uit, maar blaft niet en loopt ook alweer snel door. Daisy is natuurlijk haar eigen hysterische zelf als ze een hond ontmoet, maar dat ontwijken we gewoon zoveel mogelijk. Ze lijkt het ook prettig te vinden zonder lompe zoon die haar vaak overhoop loopt. Dit houden we dus erin. Pijnstiller werkt dit keer overigens prima voor Daisy. Ze is weer een stuk vrolijker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
.liljebo schreef:Wel... nu na een tijdje, kan ik vertellen dat het apart uitlaten boven verwachting goed gaat. ' smorgens laat ik hen wel allebei even in de tuin, want dan moeten ze erg en in de tuin kunnen ze samen. Maar wandelen doe ik hond voor hond en eigenlijk zijn ze er nu aan gewend. Eerst Sem en dan Daisy. De achterblijver krijgt wel een paar hondensnoepjes en dat helpt ook.