Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snachts niet zindelijk...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AJO!
geregistreerd lid

snachts niet zindelijk...

Ongelezen bericht door AJO! »

Nou het is weer zover, we hebben 2 hondjes, ze waren eerst snachts zindelijk, maar de laatste paar weken is het mis! :cry:
de kleine, die is nu rond de 10 maanden, plast en poept gewoon in haar hok...we hebben ze bij elkaar in het hok...
we geven de honden nu ook eten in hun hok, en toch bevuilt ze haar eigen nest...HOE kan dit nou weer? het is dus wel een tijd goed gegaan...
gister heb ik het hok zo klein gemaakt dat ze alleen bijelkaar kunnen liggen, en vanmorgen lag er toch weer urine bij hun, dus daar hebben ze lekker in geslapen....

iemand?
AJO!
geregistreerd lid

beneden in de woning, hok gemaakt van hekjes...ondergrond laminaat...
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik zou denk ik weer vanaf het begin starten met de zindelijkheidstraining. Wekker zetten en 'snachts 1 of meerdere keren eruit. Hoe vervelend het ook is. Steeds proberen om daar een langere tijd tussen te laten.

En misschien de honden 'snachts toch op een andere plek laten slapen, omdat ze nu gewend zijn op dat plekje hun behoefte te doen.

Veel geduld toegewenst....... ;)
AJO!
geregistreerd lid

nee is een fietshokje zeg maar beneden wel in het huis.. ze plassen niet meer in huis...alleen 's nachts dus een probleem , sinds kort....

weet niet of het wel zin heeft, om s nachts de wekker te zetten, omdat het soms 2 dagen achter elkaar wel goed gaat.....

misschien proberen om loopsheid broekje om te doen snachts..
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoe laat eten ze, hoe laat laat je ze voor het laatst uit voordat ze in het hok gaan, hoe vroeg laat je ze er uit ´s morgens, is de plas nog warm als je deze ´s morgens aantreft, hebben ze van jongsaf aan in dat hok geslapen?
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Martijn schreef:Ik denk dat je honden het idee ontwikkeld hebben dat de zindelijksheidsregel alleen in het woongedeelte geldt maar niet in het nachthok.

Vind je het belangrijk dat ze in dat nachthok blijven slapen?
Ik denk namelijk dat het probleem al opgelost is als je ze gewoon "binnen" laat slapen.

Snachts opstaan moet niet nodig zijn. Jouw honden zijn oud genoeg om het snachts op te houden. Moeten ze het alleen wel nodig vinden.
Er zijn legio honden die niet binnen maar wel in hun kennel piesen. Je kunt ook dweilen.

Het klinkt laks maar als je dat makkelijker vind is het ook mogelijk om gewoon als het nodig is een dweil over de kennelvloer te halen.
Maar Martijn, dat is toch niet fris? Senna doet het ook, die is helemaal zindelijk, alleen plast ze altijd 's nachts in haar bench. Dat is vervelend hoor, want ze gaat er inderdaad ook gewoon in liggen. Die hond wordt daar hartstikke vies van......
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

De kennel was ook zo klein gemaakt dat ze in hun eigen urine moesten liggen, dat was geen dierenmishandeling?
Senna vindt het niet erg in haar bench, ze gaat er vaak genoeg uit haar zelf in liggen, dan hoeft ze niet, dus zo'n mishandeling zal het wel niet zijn. Het kan haar gewoon niet schelen of ze in haar eigen urine ligt of niet.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Martijn schreef:
tbeast schreef:De kennel was ook zo klein gemaakt dat ze in hun eigen urine moesten liggen, dat was geen dierenmishandeling?
Senna vindt het niet erg in haar bench, ze gaat er vaak genoeg uit haar zelf in liggen, dan hoeft ze niet, dus zo'n mishandeling zal het wel niet zijn. Het kan haar gewoon niet schelen of ze in haar eigen urine ligt of niet.
Hhhhhap! :mrgreen:
Ok, ik kan jou niet peilen af en toe hoor.
Maar een goede tip nog?
AfbeeldingAfbeelding
AJO!
geregistreerd lid

ze gaan er voor het laatst rond 22:00 uur uit, enze komen er rond 6:45 sochtends erweer uit... ze krijgen eten om 17:00 uur, en drinken voor het laatst rond 20:00 uur.............

ik had vanmorgen loopsheid broekje omgedaan...en ze heeft het droog gehouden :ok: nu kijken hoe de rest van de week gaat...KIJK ze kan het dus wel...de urine is trouwens koud en half al opgedroogd.......
tbeast
Zeer actief

Martijn schreef:Ik zou een hond die in de bench plast niet meer in de bench doen.
Dan maar pis in huis maar ik ga mijn hond niet dwingen om er in te liggen.

De vloer is trouwens sneller schoon dan mijn hond dus het is nog eens onpractisch ook.
Senna slaapt niet in de bench omdat ze plast. Dat ze plast vind ik op zich niet zo erg (tenminste in huis, dat is inderdaad zo weer opgeruimd). Senna slaapt in de bench omdat ze anders het halve huis sloopt. Net als Amar trouwens, die maakt ook alles kapot wat ze vinden kan.
Xitan daarentegen weer niet, dus die ligt gewoon los in de schuur.
Maar misschien is inderdaad zo'n loopsheidbroekje een idee. Hoewel, trekken ze die ook niet kapot?
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

AJO! schreef:ze gaan er voor het laatst rond 22:00 uur uit, enze komen er rond 6:45 sochtends erweer uit... ze krijgen eten om 17:00 uur, en drinken voor het laatst rond 20:00 uur.............

ik had vanmorgen loopsheid broekje omgedaan...en ze heeft het droog gehouden :ok: nu kijken hoe de rest van de week gaat...KIJK ze kan het dus wel...de urine is trouwens koud en half al opgedroogd.......
Misschien moet je ze dan gewoon om een uur of 12 nog een keertje uitlaten?

Die half opgedroogde urine kan namelijk betekenen dat ze al vrij snel na het insluiten nog een keertje plassen moet...
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Veel geduld, heel veel geduld is het motto.
Senna heeft tot zo'n 7 maanden ook 's nachts in z'n bench geslapen en toen leek hij zindelijk zowel 's nachts als overdag. De bench is vanaf dat moment dus gewoon een slaapplek geworden ( deurtje open) Daarna bleek dat hij 's nachts toch weer binnen ging plassen.. erg vervelend maar goed, een dweil erover en opgelost. Nu zijn we 4 maanden verder en lijkt het erop dat hij helemaal zindelijk is dus.... het komt goed!!
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Sorry hoor, misschien mis ik even wat, maar ik hoor verschillende mensen over een loopsheidbroekje? En wat zou dat helpen dan precies? Dat dat broekje bevuilt wordt en dan ook nog de hele nacht aan hun lijf geplakt zit? Misschien snap ik het niet helemaal...
tbeast
Zeer actief

miekmiek schreef:Sorry hoor, misschien mis ik even wat, maar ik hoor verschillende mensen over een loopsheidbroekje? En wat zou dat helpen dan precies? Dat dat broekje bevuilt wordt en dan ook nog de hele nacht aan hun lijf geplakt zit? Misschien snap ik het niet helemaal...
Nou, ik hoop natuurlijk dat ze juist NIET plast als ze zo'n broekje aan heeft. Het is nl. de bedoeling dat ze daarmee op gaat houden, niet dat ze het door het broekje heen doet. Nat wordt ze toch wel, want Senna plast ook in haar bench en gaat er dan doodleuk in liggen slapen.
Maar ik heb het geprobeerd met zo'n broekje. Het was alleen geen succes, want ze had het hele ding kapot getrokken en nog vrolijk in de bench geplast. Jammer, maar helaas......
AfbeeldingAfbeelding
AJO!
geregistreerd lid

jep, broekje kapot, en als nog geplast....

vanacht in hun mand laten liggen....nou, ze kan het dus blijkbaar niet ophouden, want de mand was NAT!!!

laatste wat ik kan proberen is, 's nachts eruit, en steeds een uur later, en hopen dat ze de moeite waard vind om het optehouden....

ik word er vrij droefig van .. :cry2:
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

nou misschien helpt het je een beetje dat mijn hond (13 weken) ook regelmatig in de bench plast terwijl hij verder nagenoeg zindelijk is.
Hij heeft nu een keer of 2 los bij mij op de slaapkamer geslapen, dan kan ie rustig 10 uur lang alles ophouden. Maar in de bench, oei oei, de nachten zijn soms wel droog (vannacht bijv wel). Maar als ik hem overdag in de bench doe, bijv een uur of 2, dan heeft ie steevast geplast. Terwijl ie van tevoren buiten plast. Dit staat dus los van het zindelijk zijn of het niet kunnen ophouden maar heeft er alles mee te maken dat meneer niet opgesloten wil zijn (en niet alleen).
Eerst had ie een kleinere bench, aangezien hij dit schijnbaar als wc beschouwde ben ik naar een grotere gegaan, veel tijd in gestopt om deze aangenaam te maken, koppelen aan aaien en belonen en speeltjes. Nou vergeet het maar, meneer wenst niet in een kooi te zitten. Dus dat wordt een hele lange adem!

En ik maar denken: het eigen nest vervuilen ze niet, nou dat was een goeie grap maar zeker niet waar. Overigens jankt en blaft hij vaak ook enorm in de bench. Dus ik heb nog een lange weg te gaan, grrr. Wens je in ieder geval veel succes!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

taffie schreef:Eerst had ie een kleinere bench, aangezien hij dit schijnbaar als wc beschouwde ben ik naar een grotere gegaan, veel tijd in gestopt om deze aangenaam te maken, koppelen aan aaien en belonen en speeltjes. Nou vergeet het maar, meneer wenst niet in een kooi te zitten. Dus dat wordt een hele lange adem!

En ik maar denken: het eigen nest vervuilen ze niet, nou dat was een goeie grap maar zeker niet waar. Overigens jankt en blaft hij vaak ook enorm in de bench. Dus ik heb nog een lange weg te gaan, grrr. Wens je in ieder geval veel succes!
Als hij echt niet tegen de bench kan waarom gebruik je hem dan?
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Martijn schreef:Ik zou een hond die in de bench plast niet meer in de bench doen.
Dan maar pis in huis maar ik ga mijn hond niet dwingen om er in te liggen.

De vloer is trouwens sneller schoon dan mijn hond dus het is nog eens onpractisch ook.
Luka deed er diarée in, lekker hoor, hij is er niet lang in gebleven in de bench.
Waarom geen mand om in te slapen,plastiek mand met deken in dat je kan uitwassen ?
De vloer wel schoonmaken met ontsmetter zoals HaK, neemt de geur weg. Als ze pipi ruiken in de beurt kan dat wel de aanzet zijn.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

Taffie reageert hetzelfde als je hem uit de bench doet en bijv in de bijkeuken laat, het gaat hem er om dat ie bij mij op de slaapkamer wil zijn en niet opgesloten wil zijn, daar ben ik inmiddels wel achter! Het gaat inmiddels al weer heel wat beter: heb hem veel minder op de slaapkamer gelaten (overdag rust ik wel es en liet ik hem bij me liggen, doe ik nu niet meer) en ben s nachts juist naar beneden gegaan als ie stil was, dan ging ik hem belonen en kreeg ie kaas! nou dat hielp veel beter dan het negeren wat ik eerst probeerde. En gewoon 1 minuut stil dan ging ik al belonen, en dat kreeg ie heel snel door. De nachten brengt hij nu stil door (tot een uur of 6), maar goed, daarmee los je plassen in de bench nog niet op.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stress maakt dat het lichaam zich klaarmaakt voor aktie en dus daardoor moet je ook meer plassen...denk aan de bekende tien keer naar de wc voor je rijexamen. Honden, die zich dus niet op hun gemak voelen in de bench zullen dus ook veel minder langs hun plas op kunnen houden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”