Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
In juni staat er weer een vakantie gepland naar de Franse Alpen en als alles goed gaat, gaat Joris nog lekker mee. Maar hij wordt deze maand alweer 14 en lang wandelen wordt steeds wat zwaarder. Hij loopt nu nog wel gemakkelijk een uur tot twee uur, maar in de bergen is dat met klimmen en klauteren toch wat te zwaar, zeker als het bijna dagelijks is. De afgelopen jaren hebben we hem dan op lange wandelingen even in de wandelrugzak van mijn vader gestopt, ritsjes vastgezet met een veter, zodat ze niet steeds open gingen en zo zat het prinsje dan lekker rond te kijken Mijn moeder en ik denken nu dat het voor komende vakantie handig is als we een rugzak met platte bodem voor hem zoeken, zodat het toch wat comfortabeler zit. De tijd dat hij erin moet zal wel langer zijn dan voorheen. We zoeken dus een goede tas die voor zowel hond als baas comfortabel is om langere tijd te gebruiken. Geen schoudertas of erg stugge vierkante koffer of iets dergelijks dus. Joris is 7 kilo en ongeveer 38 cm, dus net aan de maat/gewicht wat nog te tillen is voor een tijdje. Een doggyride is geen optie om mee de bergen in te nemen.
Misschien is de Trixie rugzak een optie. Er staat bij dat er tot 12 kilo hond in kan, al is dat denk ik wel wat krap. Pleun weegt 5,7 kilo. Ik zocht ook naar iets waarvan de bodem niet doorzakt en met gevoerde / zachte schouderbanden zodat ik er langer mee kan lopen. De trixie rugzak bevalt hier goed! Ik ken ook iemand met een oud hondje van 8 kilo, waarbij de tas ook goed bevalt. Ik gebruik hem vooral tijdens het reizen met het openbaar vervoer en tijdens hele lange wandelingen.
Het is voor je oude botjes toch ook helemaal niet comfortabel om de hele dag op iemand rug rond te slingeren? Ik zou het me jonge honden niet eens aandoen.
Ik zou een oppas regelen en zonder Joris genieten van de Alpen vakantie
Paisley schreef:Het is voor je oude botjes toch ook helemaal niet comfortabel om de hele dag op iemand rug rond te slingeren? Ik zou het me jonge honden niet eens aandoen.
Ik zou een oppas regelen en zonder Joris genieten van de Alpen vakantie
Hij hoeft ook helemaal niet de hele dag op iemands rug te zitten. Dat mag na een uurtje wandelen en erg vindt hij dat niet.
Dus hij gaat lekker mee, veel leuker dan 2 weken bij een vreemde in huis laten.
@Lotje&Famke: Dankje! Daar ga ik eens naar kijken.
Ik heb dit topic ook even gevolgd. Ik heb net de Trixie Shiva besteld voor Fleurtje. Niet dat ze niet wil lopen, integendeel zelfs. Ze loopt heel graag. Haar nadeel is echter dat ze geen riempje om wil. Bij mij achterom is plaats genoeg en kan dat. Wil ik naar de buitengebieden dan wordt het een ander verhaal. Soms moet je dan wel eens wegen oversteken waar auto's komen. Bij hoog gras loopt ze niet. Ook niet als ergens brandnetels staan. Dan moet ik haar dragen. En onderweg ergens koffie drinken zou fijn zijn als ik haar in de tas kan stoppen.
Ik hoop alleen dat het past. Maar daar gok ik dan maar op en anders wordt hij teruggestuurd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ik heb even gekeken Joyce. Op het oog zien ze er hetzelfde uit. Volgens mij komen beide rugzakken uit dezelfde fabriek, maar dan met verschillende merknamen. Op bovenstaande link is ook een blog en daar schreef iemand dat haar standaard teckel van 8 kilo erin past. Dat gaat volgens mij helemaal goed komen want Fleurtje is een dwergteckel van 4,5 kilo. Is Chef ook een dwergteckel en wat is zijn gewicht? Een leuke jongen overigens.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut schreef:Ik heb even gekeken Joyce. Op het oog zien ze er hetzelfde uit. Volgens mij komen beide rugzakken uit dezelfde fabriek, maar dan met verschillende merknamen. Op bovenstaande link is ook een blog en daar schreef iemand dat haar standaard teckel van 8 kilo erin past. Dat gaat volgens mij helemaal goed komen want Fleurtje is een dwergteckel van 4,5 kilo. Is Chef ook een dwergteckel en wat is zijn gewicht? Een leuke jongen overigens.
Chef is een dwergteckel van 7,5 kilo, flinke borst en ruglengte van 38cm. Maar hij past er echt maar net in.
Wolfsblut schreef:Ik heb even gekeken Joyce. Op het oog zien ze er hetzelfde uit. Volgens mij komen beide rugzakken uit dezelfde fabriek, maar dan met verschillende merknamen. Op bovenstaande link is ook een blog en daar schreef iemand dat haar standaard teckel van 8 kilo erin past. Dat gaat volgens mij helemaal goed komen want Fleurtje is een dwergteckel van 4,5 kilo. Is Chef ook een dwergteckel en wat is zijn gewicht? Een leuke jongen overigens.
Chef is een dwergteckel van 7,5 kilo, flinke borst en ruglengte van 38cm. Maar hij past er echt maar net in.
Oh dan zal het voor Joris ook wel krap zijn, die heeft nog wat langere pootjes eronder
@Cleva: We gaan niet op bergtocht, we gaan op vakantie in de bergen. We maken dagtochtjes, hangen bij het huis, gaan stadjes kijken en we maken wandelingen. Joris doe je geen groter plezier dan bij de familie zijn, dus gaat hij lekker mee, mag zonnen in de tuin, slaapt op mijn bed, gaat mee naar de markt in het dorp en lekker mee wandelen.
Ik heb de rugzak vandaag de eerste keer gebruikt. Fleurtje ging er niet graag in, maar nu dat ze weet dat we dan met de auto weggaan zal het leed wel snel geleden zijn. Plaats genoeg in die tas want toen ik de tas even op de vloer zette, begon deze gelijk door de kamer te rollen. Door met haar pootjes tegen de zijkant te gaan staan en dan gewoon doorlopen brengt de tas met zijn ronde vorm heel gemakkelijk in beweging.
Wolfsblut schreef:Plaats genoeg in die tas want toen ik de tas even op de vloer zette, begon deze gelijk door de kamer te rollen. Door met haar pootjes tegen de zijkant te gaan staan en dan gewoon doorlopen brengt de tas met zijn ronde vorm heel gemakkelijk in beweging.