Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angel-eyes schreef:Ik vind dat je met een paard gewoon minder een band hebt dan met een hond dus...ja!
Vind ik niet dus nee
Heb jij verder iets met paarden?
Hahahaha,ja dat kan.
Mijn vriendin heeft een Haflingertje en zelf reed ik op kwpn-er en bij een vriend van me rij ik weleens op zijn arabiertje,maar ik kan gewoon niet een band krijgen met een paard,alhoewel ik van dieren hou,maar ik krijg gewoon niet die band ermee als met mijn honden.
okijoki schreef:Wij mensen redeneren teveel van de mens uit en te weinig vanuit het dier.
Een dier kan niet denken, van och stond ik nog maar in die stal van mevrouw Jansen, want daar kwam altijd zo'n lief meisje met broodkorsten langs en die komt hier nooit meer...
Hetzelfde geldt voor een hond. Die onvoorwaardelijke liefde kan een hond óók aan een nieuwe baas geven.
Ik heb een keer een hond geadopteerd van 3 jaar, die mij ook haar onvoorwaardelijke liefde heeft gegeven en waar ik bijna een jaar diep verdrietig van ben geweest toen deze dood ging.
Dat neemt niet weg dat diezelfde hond deze liefde ook aan meneer de Boer had kunnen geven, wanneer ik niet meer voor haar had kunnen zorgen.
De reden waarom mensen een hond wegdoen vind ik vaak wel bedenkelijk, maar aan de andere kant verdient zo'n hond ook een andere baas, waar ze het veel beter kan krijgen en waarvan de kinderen het nog wel leuk vinden .
Nogmaals, een hond redeneert niet en herinnert zich niet de "mooie" tijden.
Uiteraard zal de hond moeten wennen aan een andere omgeving, maar na een paar dagen weet deze niet beter, en gaat door met haar leven. Wij mensen houden daar nog jaren last van en kunnen 's nachts uit schuldgevoel niet slapen. De hond slaapt er prima onder, na een korte tijd van gewenning.
Het valt mij sowieso op dat veel mensen op dit forum hun hond niet meer als hond zien. Hier komen ook veel gedragsproblemen vandaan. Neemt niet weg dat ook ik midden in een gedragsprobleem zit, maar dat doet hier niet ter zake.
Een hond kan zich wel degelijk maar aan 1 persoon voor het leven hechten,ligt eraan welk ras.Een ikeainterieurhond loopt met alles mee,maar een Fila of een Mastino e.d lopen echt niet zomaar mee,en hechten doen ze niet bij een ander(uitzonderingen daargelaten).
okijoki schreef:Wij mensen redeneren teveel van de mens uit en te weinig vanuit het dier.
Een dier kan niet denken, van och stond ik nog maar in die stal van mevrouw Jansen, want daar kwam altijd zo'n lief meisje met broodkorsten langs en die komt hier nooit meer...
Hetzelfde geldt voor een hond. Die onvoorwaardelijke liefde kan een hond óók aan een nieuwe baas geven.
Ik heb een keer een hond geadopteerd van 3 jaar, die mij ook haar onvoorwaardelijke liefde heeft gegeven en waar ik bijna een jaar diep verdrietig van ben geweest toen deze dood ging.
Dat neemt niet weg dat diezelfde hond deze liefde ook aan meneer de Boer had kunnen geven, wanneer ik niet meer voor haar had kunnen zorgen.
De reden waarom mensen een hond wegdoen vind ik vaak wel bedenkelijk, maar aan de andere kant verdient zo'n hond ook een andere baas, waar ze het veel beter kan krijgen en waarvan de kinderen het nog wel leuk vinden .
Nogmaals, een hond redeneert niet en herinnert zich niet de "mooie" tijden.
Uiteraard zal de hond moeten wennen aan een andere omgeving, maar na een paar dagen weet deze niet beter, en gaat door met haar leven. Wij mensen houden daar nog jaren last van en kunnen 's nachts uit schuldgevoel niet slapen. De hond slaapt er prima onder, na een korte tijd van gewenning.
Het valt mij sowieso op dat veel mensen op dit forum hun hond niet meer als hond zien. Hier komen ook veel gedragsproblemen vandaan. Neemt niet weg dat ook ik midden in een gedragsprobleem zit, maar dat doet hier niet ter zake.
Een hond kan zich wel degelijk maar aan 1 persoon voor het leven hechten,ligt eraan welk ras.Een ikeainterieurhond loopt met alles mee,maar een Fila of een Mastino e.d lopen echt niet zomaar mee,en hechten doen ze niet bij een ander(uitzonderingen daargelaten).
Er zijn idd rassen die niet bij iedereen kunnen wennen en ik heb hiervan een ras namelijk de Fila.
Ik kan je vertellen dat een Fila een echte baasgerichte hond is tot in het extreme toe.
Max hebben wij gekregen toen hij al 8 was maar hij kwam dan ook uit een situatie wat niet zo heel goed is voor honden maar al helemaal niet voor een Fila, maar als je Chica van ons neemt die kan dus nergens alleen blijven of ergens logeren ook al kent ze de mensen door en door en komt ze heel vaak in hun huis zodra wij weggaan draait ze door ze gaat volledig over de kook raakt in paniek echt eng gewoon.
Chica zou dus ook niet kunnen wennen bij andere mensen daar durf ik vergif op in te nemen.
Honden en ook andere dieren kunnen wel degelijk verlangen naar hun mooie herineringen en kunnen daar ook zeker aan onder door gaan.
Roelfien schreef:Ik denk dat het verschil tussen paard en hond is dat je er niet even zomaar 1tje bij neemt als het ene paard niet voldoet aan de wensen die je hebt. Met een hond die niet zo goed gaat in de sport kan je nog zeggen: ik neem er een andere bij die wellicht wel beter in de sport gaat en dan hou je de eerste hond voor het plezier en recreatie. Met paarden ligt dat wat moeilijker: het kost veel meer en je moet er maar plaats voor hebben.
Dat is zo maar dat neemt dan toch nog niet weg dat het voo rhet paard minder erg is dan voor een hond.
Om even terug te komen op het hechten van dieren.
Maar Goudvissen kunnen dus wel degelijk liefde geven ik heb namelijk een goudvis gehad die aan liefdesverdriet is overleden
Chica schreef:Om even terug te komen op het hechten van dieren.
Maar Goudvissen kunnen dus wel degelijk liefde geven ik heb namelijk een goudvis gehad die aan liefdesverdriet is overleden
Is zeker verdronken in zijn eigen tranen?
En ik begraaf mijn hammies ook altijd netjes,maak een boxje,doe er wat voor bij en wat nestmateriaal en begraaf hem in het bos!
Chica schreef:Om even terug te komen op het hechten van dieren.
Is zeker verdronken in zijn eigen tranen?
Meen het echt ik zweer het.
Ik had twee vissies en alletwee zijn ze op een ongelovelijke manier om het leven gekomen.
Maak echt geen grapje
Jullie geloven me niet he toch is het waar.
Het arme diertje is in het koraaltje wat in d ekom stond vast komen te zitten en verdronken en het andere visje was twee dagen later ook hartstikke dood zonder enige reden.
Chica schreef:Jullie geloven me niet he toch is het waar.
Het arme diertje is in het koraaltje wat in d ekom stond vast komen te zitten en verdronken en het andere visje was twee dagen later ook hartstikke dood zonder enige reden.
Oh ok, ja, dat is wel zielig.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Chica schreef:Moet er nu ook wel om lachen hoor maar toen als meisje van 3 heb ik tranen met tuiten gehuild
Ben jij nog zo jong geweest.
Gr Bertus.
Ja en het leuke is dat het voor mij niet zo lang geleden is als voor jou
Ik ben een maand tevroeg geboren, wetenschappelijk wisten ze niet of ze er een maand bij moesten rekenen , het was net een soort politiek, hele verhalen maar nul comma nul,naar vier jaar hebben ze toch maar besloten om het op mijn geboorte dag te houden 12 november, maar ja ze hebben wel de eerste 3 jaar over geslagen .
Op zich heb ik niets tegen op marktplaats en als je zo de beste baas kan kiezen voor je hond, prima! Zelf zou ik mijn hond nooit op marktplaats zetten omdat ik het te commercieel vind en ik als ik mijn hond zou moeten herplaatsen alleen maar het beste voor haar wil. Dus een kenner van het ras is vereist.
Maar waar ik me wel vreselijk aan kan irriteren is zo'n advertentie op marktplaats "hond te koop aangeboden en dan bij prijs biedt maar" en dan staat er vaak ook nog ergens in de tekst: "hond gaat weg naar hoogste bieder." en dat vind ik erg hond onterend en walgelijk
Hoe het met een paard of zo is weet ik niet, want ik ben geen paardenmens. Maar kan me wel voorstellen dat je daar ook een band mee op kunt bouwen, dus dat je die ook niet zo weg doet. Maar denk ook dat het afhangt van de manier waarop je met zo'n dier om gaat. Mijn kat zou ik ook nooit en te nimmer op marktplaats zetten en daar heb ik toch wel minder band mee dan met de hond.
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!