Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Foto Bespreek Topic!
Ik ga mijn Sony a6000 incl. De 18-105 4f lens verkopen. Is er hier iemand die er interesse in heeft?

Groetjes Marja
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Is een hele fijne camera.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Te lange sluitertijd inderdaad. 1/40 s is zelfs trager dan de minimale snelheid die wordt aangeraden voor schieten uit de losse hand zonder stabilisatie. Om bewegingsonscherpte door een rustige kwispel te voorkomen zou ik zelfs richting de 1/250 of nog sneller gaan. In jouw geval had ik dus gekozen voor ofwel minder scherptediepte door opener diafragma (lager diafragma-getal) ofwel iets meer ruis door hogere ISO-waarde zodat de sluitertijd korter kon
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben weer eens aan het vechten met kleuren...

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind de kleuren in die foto erg mooi! Alleen jammer dat het groen zo weerspiegelt op het paard, met name de bovenlip. Ik heb helaas niet genoeg verstand van fotobewerking om te weten hoe je dat oplost.
- TessaThomas
- Zeer actief
Die krijg ik ook niet weg jammer genoeg. De bovenlip stoort mij ook heel erg, maar netjes aanpassen lukt niet.mijke schreef:Ik vind de kleuren in die foto erg mooi! Alleen jammer dat het groen zo weerspiegelt op het paard, met name de bovenlip. Ik heb helaas niet genoeg verstand van fotobewerking om te weten hoe je dat oplost.

-
- Zeer actief
is dat echt een weerspiegeling, lijkt wel of hij net zijn snoet in het gras gehad heeft, ...
- TessaThomas
- Zeer actief
Echt weerspiegeling... op lip heeft ze witte haren die enorm weerkaatsen, tussen neusgaten is ze kaler en dus meer roze en geen weerspiegeling.S@ndr@ schreef:is dat echt een weerspiegeling, lijkt wel of hij net zijn snoet in het gras gehad heeft, ...
Zivanomi; stuk beter! Dan ga ik zelf weer aan de slag, had het even opgegeven! Mijn eigen dieren zie ik altijd dingen die dan niet zo op foto eruit zien als ze horen te zijn. Hebben jullie daar ook last van? (Dit is ook mijn paard

-
- Zeer actief
ehm nee, mijn honden gaan gelijk staan of ik ze neer ga schieten dus die fotografeer ik niet zo vaak meer 

- TessaThomas
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:ehm nee, mijn honden gaan gelijk staan of ik ze neer ga schieten dus die fotografeer ik niet zo vaak meer

Dankjewel zivanomi! Maar zonder is wel mooier hihi
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Ik heb gisteren een workshop macrofotografie gevolgd in het Aboretum in Kalmthout. Hieronder een paar foto's:

-
- Zeer actief
heel erg mooi, wat een leuke workshop ........ toppie de zomer komt er aan laat maar komen die plaatjes
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Vanochtend een foto gemaakt voor een fotowedstrijd. Gaat om je mooiste plekje in Krimpen aan den IJssel, foto moet verticaal. Is wel wennen, zo'n heel ander soort foto maken dan ik normaal gesproken doe. Ik heb gekozen voor een kunstwerk aan de rand van het dorp, naast wat flatgebouwen met bijzondere architectuur, maar vooral: bij het water. Uiteraard iets eigens van gemaakt door de compositie 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Dank je wel. Dan is het te weinig Krimpen aan den IJsselHeavy schreef:Mooimooi beeld ook . Ik vraag me af hoe het eruit zou zien als je de foto van achter het beeld had gemaakt en dan alleen water en beeld op de foto

- *Marina*
- Zeer actief
Toch zou ik proberen of je het beeld los kunt fotograferen van het flatgebouw, prima als je de flat erbij wilt hebben maar heet beeld verdwijnt nu in de flat.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Daar stond een zeer afleidende rode hoogwerker... Nu nauwelijks zichtbaar door het beeld*Marina* schreef:Toch zou ik proberen of je het beeld los kunt fotograferen van het flatgebouw, prima als je de flat erbij wilt hebben maar heet beeld verdwijnt nu in de flat.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Fotogravinnetje schreef:Daar stond een zeer afleidende rode hoogwerker... Nu nauwelijks zichtbaar door het beeld*Marina* schreef:Toch zou ik proberen of je het beeld los kunt fotograferen van het flatgebouw, prima als je de flat erbij wilt hebben maar heet beeld verdwijnt nu in de flat.
Een hoogwerker kan ook iets moois extra's geven aan je foto. Zelf zou ik de foto vanuit een andere hoek gemaakt heben denk ik. Zodat zowel het beeld. Als de gebouwen als de boom ertussen goed tot hun recht zouden komen. Dan verlies je wel het zicht op het water. Of alleen het beeld en het water. De foto oogd voor mij rommelig.
@Marina, mooi blijf ik macro vinden. Je hebt mooi met soft focus gespeeld.
@TessaThomas mooi paard en mooie foto zo tussen die bloesems.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
zondag 2 X pret, met het Vizla duo

.

morgen vroeg maar verder met bewerken van de foto`s
viel nog niet mee 2 van die energie bommen

.

morgen vroeg maar verder met bewerken van de foto`s

-
- Zeer actief
Je maakt echt prachtige foto's Sandra. Met welke lens fotografeer jij zulke actieve honden?
-
- Zeer actief
Ik vind je foto's alleen maar mooier worden
Superknap! Er zit zoveel sfeer in.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
dit is met de 70- 200.. f 2.8 L lens van Canon, en misschien moet ik met dit soort raketten een kortere lens gaan gebruiken , 24-70 mm misschien had er echt moeite mee...Sanner schreef:Je maakt echt prachtige foto's Sandra. Met welke lens fotografeer jij zulke actieve honden?
Suuz wat een knappe honden

- TessaThomas
- Zeer actief
Gaaf weer Sandra en Suus!
Zijn jullie ook al bezig met de AVG wetgeving? Ik ben druk bezig met alles uitzoeken en in orde maken, maar dat is nog best een werk.
Hier gisteren 4 paarden op de foto gezet en komend weekend proberen wedstrijd te fotograferen, moet alleen zelf starten dus even passen en meten.

Zijn jullie ook al bezig met de AVG wetgeving? Ik ben druk bezig met alles uitzoeken en in orde maken, maar dat is nog best een werk.

-
- Zeer actief
ik ben gewoon nog heel blond wat wetgeving betreft, en wil het eigen lijk ook nog blijven
.. maar t zal vroeg of laat wel op mijn pad komen .. Paarden vind ik knap, want ik vind iedere crop zelf eigenlijk altijd ongemakkelijk, en hele paarden is niet altijd mooi, ik ga het dan over,,.. denken en dan kom ik er niet meer uit.. is een prachtig paard trouwesn 

- *Marina*
- Zeer actief
Vandaag ben ik naar een workshop straatfotografie geweest op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam, een paar in zwart-wit:

Dit zijn denk ik wel de mooiste twee foto's die ik gemaakt heb:

Dit zijn denk ik wel de mooiste twee foto's die ik gemaakt heb:

-
- Zeer actief
Ow leuk zeg, maar hoe zit dat eigenlijk met portret rechten en zo, mag je zomaar mensen fotograferen of vraag je het eerst
- *Marina*
- Zeer actief
We hebben hier van de workshopleider goede uitleg overgekregen voor we aan de slag gingen. Op straat mag je iedereen vrij fotograferen, zeker als je het niet heimelijk doet. Soms is het wel aan te raden om mensen te vragen. Als mensen het niet prettig vinden is het vaak wel duidelijk, dan zelf het initiatief nemen om de foto te laten zien, uit te leggen wat je aan doen bent en eventueel de foto ter plekke verwijderen als men niet in kan stemmen. Op NS stations is het verboden foto's te maken, ook in veel winkels is het niet toegestaan.S@ndr@ schreef:Ow leuk zeg, maar hoe zit dat eigenlijk met portret rechten en zo, mag je zomaar mensen fotograferen of vraag je het eerst
Publiceren is een ander verhaal, dan kan je te maken krijgen met de schending van de privacy van personen:
Portretrecht:
Als een portret niet in opdracht is gemaakt, mag het in beginsel vrij gepubliceerd worden. Dit ligt anders als de afgebeelde persoon een 'redelijk belang' heeft om zich tegen publicatie van zijn portret te verzetten. Vaak gaat het dan om een privacybelang
Laatst gewijzigd door *Marina* op 29 apr 2018 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
o,k het is dus een beetje van alles wat, en manoeuvreren...
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik heb geleerd dat je dit zelf behoorlijk goed kunt inschatten. Als iemand op een openbare plek is kan het eigenlijk nooit schadelijk zijn voor iemands privacy, omdat iedereen die op dat moment op straat liep die persoon gewoon heeft kunnen zien. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld mensen die net de deur van een bordeel uit komen, of andere zaken waarvan je zelf wel kunt begrijpen dat mensen er liever niet mee in het openbaar komen. Simpele vraag die je jezelf kunt stellen is: kan ik zonder deze persoon te kennen redelijkerwijs begrijpen dat deze man of vrouw door publicatie van mijn foto in de problemen kan komen?*Marina* schreef:We hebben hier van de workshopleider goede uitleg overgekregen voor we aan de slag gingen. Op straat mag je iedereen vrij fotograferen, zeker als je het niet heimelijk doet. Soms is het wel aan te raden om mensen te vragen. Als mensen het niet prettig vinden is het vaak wel duidelijk, dan zelf het initiatief nemen om de foto te laten zien, uit te leggen wat je aan doen bent en eventueel de foto ter plekke verwijderen als men niet in kan stemmen. Op NS stations is het verboden foto's te maken, ook in veel winkels is het niet toegestaan.S@ndr@ schreef:Ow leuk zeg, maar hoe zit dat eigenlijk met portret rechten en zo, mag je zomaar mensen fotograferen of vraag je het eerst
Publiceren is een ander verhaal, dan kan je te maken krijgen met de schending van de privacy van personen:
Portretrecht:
Als een portret niet in opdracht is gemaakt, mag het in beginsel vrij gepubliceerd worden. Dit ligt anders als de afgebeelde persoon een 'redelijk belang' heeft om zich tegen publicatie van zijn portret te verzetten. Vaak gaat het dan om een privacybelang
-
- Zeer actief
o.k is wel logisch te beredeneren dus...