Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wegrennen naar andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mars
Vaste gebruiker

Wegrennen naar andere honden

Ongelezen bericht door mars »

als de mijne los is en ziet een hond in de verte rent hij als een speer erop af, en het duurt dan erg lang voordat hij mij weer zoekt en terug komt soms volgt hij zelfs die hond,vooral als die hond een teef blijkt te zijn(11 maanden nu, reu)

heb al veel met de langelijn gelopen ,en ga nu naar afgelegen velden om het toch voldoende beweging te gunnen.

HOE LEER IK DIT AF :? :?
:?
p.s. aan de riem volgt hij prima zowel links als rechts
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

-maak je zelf wat interessanter dan die andere hond. speel wat meer met je hond.
-je commando 'hier' heeft zijn betekenis verloren (of roep je gewoon zijn naam? tja, dan hoeft hij niet te komen). Misschien verstaat hij het commando 'hier' zelfs niet. train een commando met een andere naam dan dat je gebruikte voor het komen, aan de lange lijn. de hond moet komen. Hoe doe je een hond komen? door het hierkomen interessant te maken: je roept kom hier voor een brokje worst, of voor een spelletje. Als je gewoon hier roept, en er gebeurt niets, dan moet de hond alleen maar komen om zich te vervelen, dan gaat die natuurlijk op zoek naar iets interessanter, en dat kan die leuke hond verderop zijn.
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

mechelaar_fan schreef:-maak je zelf wat interessanter dan die andere hond. speel wat meer met je hond.
-je commando 'hier' heeft zijn betekenis verloren (of roep je gewoon zijn naam? tja, dan hoeft hij niet te komen). Misschien verstaat hij het commando 'hier' zelfs niet. train een commando met een andere naam dan dat je gebruikte voor het komen, aan de lange lijn. de hond moet komen. Hoe doe je een hond komen? door het hierkomen interessant te maken: je roept kom hier voor een brokje worst, of voor een spelletje. Als je gewoon hier roept, en er gebeurt niets, dan moet de hond alleen maar komen om zich te vervelen, dan gaat die natuurlijk op zoek naar iets interessanter, en dat kan die leuke hond verderop zijn.
Heb ook van alles geprobeert met mijn diensthond, wanneer ik hem niet onder direct toezicht heb en hij ziet een andere hond, dan gaat hij er als een speer naar toe. Heb contact gezocht met de andere eigenaar en die vond het altijd wel goed, geen enkel probleem. Buck is nu net vier jaren jong geworden en ben bang dat ik hem dit niet meer kan afleren ondanks dat hij normaal geweldig luisterd. Wanneer ik hem roep met het commande: "Buck, hier" dan komt hij altijd, behalve dus als er een andere hond in zijn gezichtsveld is. Op het begin zat hij ook achter konijnen/hazen aan, maar dat heb ik hem inmiddels afgeleerd, sterker nog hij kijkt er niet meer naar om, ook al springt een haas/konijn op zo'n 2 meter voor hem weg.
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

met wild heb ik toch wel een serieus probleem :?
Probleem is dat ze zich al meerdere keren heeft kunnen belonen door een succesvolle jacht :U
Hugo
Actief

mechelaar_fan schreef:met wild heb ik toch wel een serieus probleem :?
Probleem is dat ze zich al meerdere keren heeft kunnen belonen door een succesvolle jacht :U
Ach ja, zo heeft elke hond zijn gebruiksaanwijzing :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Voor een hond van 11 maanden is dit normaal gedrag. Op dit moment is een andere hond veeeeel interessanter dan de baas.
Wij hebben precies zo'n zelfde periode gehad. ik riep dan altijd de andere hond, die uiteraard WEL luisterde. :twisted:

Gewoon doorgaan met jezelf interessanter maken dan die ander hond, het kost een paar maanden maar het lukt je als je doorzet. Succes.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mechelaar_fan schreef:met wild heb ik toch wel een serieus probleem :?
hier hetzelfde probleem :mrgreen: andere honden geen probleem, maar konijntjes etc..... :?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Hugo schreef: Op het begin zat hij ook achter konijnen/hazen aan, maar dat heb ik hem inmiddels afgeleerd, sterker nog hij kijkt er niet meer naar om, ook al springt een haas/konijn op zo'n 2 meter voor hem weg.
Hoe leer je dat dan af. Ben ik, en ik denk velen met mij, heel benieuwd naar! :mrgreen:
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Hugo
Actief

Scarlett schreef:
Hugo schreef: Op het begin zat hij ook achter konijnen/hazen aan, maar dat heb ik hem inmiddels afgeleerd, sterker nog hij kijkt er niet meer naar om, ook al springt een haas/konijn op zo'n 2 meter voor hem weg.
Hoe leer je dat dan af. Ben ik, en ik denk velen met mij, heel benieuwd naar! :mrgreen:
Ik heb hem, toen ik hem net kreeg (leeftijd 2,5 jaar) altijd uitgelaten op het industrieterrein. Wanneer hij achter een konijn/haas aanzat dan was hij dus gewoon verdwenen uit mijn zicht, wat ik ook riep, hij kwam niet terug toen hij in de achtervolging zat.
Maar zo gauw hij uit mijn gezichtsveld was verdwenen, dan bleef ik doorroepen en "haalde" hem op en pakte hem dan op, voor sommige forumgangers, harde manier aan.
Als ik ergens een konijn/haas eerder dan hem zag, dan deed ik de lange lijn (15 meter) en liep rustig naar het pluizige beestje toe. Op het moment dat hij opsprong en Buck er achter aan ging, dan riep ik hem gelijk terug en trok vervolgens aan de lange lijn, waardoor hij min of meer over de wereld ging. Als hij dan naast mij ging zitten, klopte ik hem op.
Dus heeeeeeeel veel geduld en heel veel oefenen, tenminste zo is het mij gelukt. Nu nog zorgen dat hij niet op andere honden trekt :mrgreen: ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”